Sain vakituisen työn mutta minulla on ihan jäätävä vauvakuume
Mitä ihmettä sitä tekisi? Täytyykö vauvahaaveet sysätä nurkkaan? Onko törkeää ilmoittaa pian työt aloitettuaan olevansa raskaana? Toisaalta eihän se raskautuminen ja vauvan saaminen aina niin varmaa ole... Kuinka toimisit asemassani?
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:17"]
Minä tein duunia noin vuoden ja sitten raskaaksi, eli 1,4 vuotta meni töissä. Oli ihan ok, olisihan se ollut ihan noloa olla paksuna heti kk kuluttua. Ja vielä salata se. Suomessa arvostetaan rehellisyyttä.
[/quote]
Siis olitko vain 4kk töissä raskauduttuasi? Ja vuoden kuluttua aloitte yrittää ja tulit heti ekasta yrityksestä raskaaksi?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:22"]
Pilaat kaikkien naisten työnsaanti- ja urakehitysmahdollisuuksia raskautumalla heti kun olet saanut työpaikan. Vähintään 3-5 mieluummin kymmenen vuotta töitä ennen äitiyslomaa. Onhan sun saatava taloutesikin kuntoon ennen lapsia, viidessä vuodessa saa kerättyä jo aika ison rahasto- tai osakesalkun. Tarvitset sen tuottoja ihan varmasti vauvavapaasi aikana. Törkeän vastuuttomalta vaikutat, veikkaan että olet kaksikymmpinen jos sitäkään. Kukaan aikuinen ei ajattele noin. Ymmärrät sen sitten jälkikäteen kun muutaman vuoden pihtaa sitä lastasi, teet työtä, ostat ehkä asunnon ja saat jonkinlaiset talletukset aikaiseksi. Palkkasikin nousee, nuorella palkka on niin pieni että äitiyspäivärahat jäävät aivan olemattomiksi. Muutenkin nuoret vanhemmat aiheuttavat hirvittävän paljon kustannuksia yhteiskunnalle.
[/quote]
:D Minäkin olen juuri saanut vakituisen työn, ikää 33v. Pitäskö ootella kymmenen vuotta ennen lapsen tekoa?
Toivottavasti et tule koskaan raskaaksi, kaikkien ei tarvitse lisääntyä! :D
Mikäli oot vasta alle 26 v niin u nohda vauvahaaveet ja tee töitä. Vauva tulee yli 30 v jälkeen jos on tullakseen. Mulla tuli 40 v jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 14:22"]
Pilaat kaikkien naisten työnsaanti- ja urakehitysmahdollisuuksia raskautumalla heti kun olet saanut työpaikan. Vähintään 3-5 mieluummin kymmenen vuotta töitä ennen äitiyslomaa. Onhan sun saatava taloutesikin kuntoon ennen lapsia, viidessä vuodessa saa kerättyä jo aika ison rahasto- tai osakesalkun. Tarvitset sen tuottoja ihan varmasti vauvavapaasi aikana. Törkeän vastuuttomalta vaikutat, veikkaan että olet kaksikymmpinen jos sitäkään. Kukaan aikuinen ei ajattele noin. Ymmärrät sen sitten jälkikäteen kun muutaman vuoden pihtaa sitä lastasi, teet työtä, ostat ehkä asunnon ja saat jonkinlaiset talletukset aikaiseksi. Palkkasikin nousee, nuorella palkka on niin pieni että äitiyspäivärahat jäävät aivan olemattomiksi. Muutenkin nuoret vanhemmat aiheuttavat hirvittävän paljon kustannuksia yhteiskunnalle.
[/quote]
Toiset meistä ovat ehtineet tienata ne osakesalkkunsa jo ennen vakipaikan saamista, vuosien pätkätyöläisyydellä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:27"]Mulla on kaksi pientä lasta (2v ja 10kk). Sain juuri vakipaikan jossa aloitan maanantaina. Haastattelussa kysyttiin aionko vielä tehdä lapsia ja sanoin haluavani vielä yhden lapsen tähän samaan syssyyn. Johtaja sanoi arvostavansa rehellisyyttä ja palkkasi minut tietäen vauvahaaveistani.
[/quote] Mulla kävi 22 vuotiaana vastaavalla tavalla. Hain valtsikkaan, olin raskaana ja etsin töitä ennen äitiyslomaa. Minut palkkasi raskaanaoleva nainen! Kiitos naisten solidaarisuus:)))
[/quote] Ja myöhemmin selvisi että tämä nainen menestyi äärimmäisen hyvin elämässään ja minäkin pääsin valtsikkaan vaikka olin 22v ja raskaana. KARMA.
[/quote] Joskus olen jopa miettinyt, että ottaisinko tähän minut palkanneeseen yhteyttä. Se oli teko joka jäi mieleen. Kuvitelkaa nyt 22 vuotias joka sanoo käyneensä valtsikan pääsykokeissa ja etsii epätoivoisesti töitä jotta saisi edes jonkinlaisen äitiyspäivärahan. Minä sain töitä, pääsin valtsikkaan ja tämä minut paljannut nainen tekee nyt niin korkeaa uraa julkisella sektorilla ettei tosikaan. Ilman perseennuolentaa.
Mä oon vähän sitä mieltä, että turha sitä on nöyristellä näissä asioissa. Pistä muksu alulle vaikka heti, mutta suosittelen kuitenkin muutaman kuukauden (koeajan) odottamaan ja raskaudu sitten. Ei tässä eletä kuin yhden kerran.
Ota työ vastaan ja hoida työsi hyvin.
Yritä lasta kun siltä tuntuu. Työnantaja tietää että jos palkkaa lapsettoman naisen, niin on suuri riski äitiyslomille.
Mietipä ap, että elätkö elämääsi itseäsi vai työnantajaasi varten?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 21:27"]Mulla on kaksi pientä lasta (2v ja 10kk). Sain juuri vakipaikan jossa aloitan maanantaina. Haastattelussa kysyttiin aionko vielä tehdä lapsia ja sanoin haluavani vielä yhden lapsen tähän samaan syssyyn. Johtaja sanoi arvostavansa rehellisyyttä ja palkkasi minut tietäen vauvahaaveistani.
[/quote] Mulla kävi 22 vuotiaana vastaavalla tavalla. Hain valtsikkaan, olin raskaana ja etsin töitä ennen äitiyslomaa. Minut palkkasi raskaanaoleva nainen! Kiitos naisten solidaarisuus:)))
[/quote] Ja myöhemmin selvisi että tämä nainen menestyi äärimmäisen hyvin elämässään ja minäkin pääsin valtsikkaan vaikka olin 22v ja raskaana. KARMA.