Arvaatko, mikä olen ammatiltani? Kela maksaa minulle 84 euroa / 45 minuuttia tekemästäni työstä.
Toki tästä summasta menee esim. vuokra ja muita kustannuksia verojen lisäksi. Kuitenkin yhteiskunta maksaa minulle 84 euroa kolmen vartin duunista.
Kommentit (43)
" Kohtuuton summa kun otetaan huomioon että kyse veronmaksajien rahasta ja kuinka pienet palkat kunnalla on esim. sairaanhoitajilla, sosiaalityöntekijöillä, lastentarhanopettajilla."
Koska sairaanhoitajilla on huono liksa niin kaikilla naisilla pitää olla? Just tuommosten kateellisten lehmien takia naisten palkka tulee aina olemaan heikompi kun miehillä. Totta että sh tienaa liian vähän, mutta niin tienaa paljon kauemmin opiskellut asiantuntijatehtävissä työskentelevä puheterapeuttikin! Mitäpä jos kaikki alettais tavoitella parempaa palkkaa sen sijaan että huolehditaan ettei kukaan muu vain saa enemmän.
Joku yrittäjä tuossa totesikin, että ihmiset eivät tajua, mitä yrittäminen loppujen lopuksi maksaa. Olen itsekin ollut puolisen vuotta yrittäjänä, eikä palkasta ole tietoakaan, joten se siitä, mutta...se, mitä ihmettelen ap:n tapauksessa, on hänen uskomaton lapsellisuutensa. Tulla nyt tuolla mentaliteetilla tänne kyselemään! En osaa edes kuvitella, että tämä meidän terapeuttimme sortuisi moiseen. Oletko vasta valmistunut ja huumaantunut omasta erinomaisuudestasi vai miksi sulla oli tarve kehuskella?
Virkatyöni lisäksi pyöritän omaa koulutusfirmaa ja laskutan 150 euroa tunnilta koulutuksistani. Ja siitä ei saa edes Kela-korvausta!