Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli paha mieli kaupassa kun jotkut laski rahojaan

Vierailija
17.12.2021 |

Riittääkö pariin vanukkaaseen tai limupulloon.

Toiset mesos humalassa ja osti lisää humalaa.

Teki mieli ostaa jotain näille kunnollisille. Sekin yks arka nuorimies, teki mieli antaa halaus.

Voimia kaikille. 💖

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein kun et puuttunut muiden asioihin.

Vierailija
2/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mäkin laskenut joskus rahojani kaupassa jos rahapussi on jäänyt kotiin ja sitten olen miettinyt mitä taskuissani olevilla hiluilla saan. En siltikään ole köyhä todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ihmiset oli laskenut pennosensa jo kotona.

Ja en tosiaankaan pakkoauta ketään. Kaikille tulee tilanteita elämässä kun pitää vaan pärjätä.

Kauheinta oli nähdä miten ruokajonossa ruoka loppui ja tositarvitsijat lähti tyhjin käsin.

Vierailija
4/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sitten auttanut ja maksanut? Turha vain surkutella. PITÄÄ AUTTAA!

Vierailija
5/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ei käyttänyt korttia. Taidat asua maaseudulla.

Vierailija
6/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaljaa ostavat ole "kunnollisia"? Nekin jotka ostaa sitä vanukasta viimeisillä rahoillaan saattaa olla käyttäneet aiemmat rahansa kaljaan.

Vierailija
7/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää ihmiset oli laskenut pennosensa jo kotona.

Ja en tosiaankaan pakkoauta ketään. Kaikille tulee tilanteita elämässä kun pitää vaan pärjätä.

Kauheinta oli nähdä miten ruokajonossa ruoka loppui ja tositarvitsijat lähti tyhjin käsin.

Kävit siis heidän kotona katsomassa kun laskivat rahojaan?

Vierailija
8/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän ei käyttänyt korttia. Taidat asua maaseudulla.

Ap:n asuinpaikasta en tiedä, mutta minä asun Helsingissä. Käytän vain käteistä, koska silloin tiedän täsmälleen, paljonko rahaa minulla on. Kun ostaa viimeisillä pennosillaan, ei halua mitään palvelumaksun automaattiveloitusta, siitä seuraavaa "olisiko teillä jokin toinen kortti" -kysymystä ja sitä häpeää, kun jokin ostos pitää valita pois ja jättää kassalle.

Soisin jokaiselle aikuiselle tilaisuuden elää todella köyhänä vaikka puoli vuotta. Kunnon kokemuksen tietysti saa vasta sitten, kun minun laillani tietää, että köyhyyttä on koko loppuelämä.

Vierailija
9/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Aina käteistä mukana, voin helposti maksaa jonkun mummon/ papan puuttuvan pari euroa, ettei tarvi poistaa jtn tuotetta ..ja olen monta kertaa auttanut, nuoriakin. En juoppoja/ narkkeja.

Vierailija
10/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Tai sitten on lompakko kotona/autossa ja käydään kaupasta hakemassa se limupullo tai vanukkaat niillä rahoilla mitä taskussa on.

Oikeasti köyhät nyt tuskin ostelee viimeisillä rahoillaan vanukkaita tai limupulloja.

Vierailija
11/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin lasken rahat, jos käteisellä jostain syystä maksan. Tyhmäähän se olisi koko nippu kolikoineen myyjälle kaataa.

Vierailija
12/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa heillä oli budjetti, mikä onkin järkevää. Tietty summa säästöön, tietty herkkuihin jne.

Vierailija
13/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toi on ihan arkipäivää. Olen tottunut, en tarvitse sääliä :)

Vierailija
14/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin lasken rahat, jos käteisellä jostain syystä maksan. Tyhmäähän se olisi koko nippu kolikoineen myyjälle kaataa.

Sama täällä, aina jos maksan käteisellä, niin laskeskelen ja etsin tasarahan valmiiksi, niin on nopeampaa kassalla.

Vierailija
15/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Tai sitten on lompakko kotona/autossa ja käydään kaupasta hakemassa se limupullo tai vanukkaat niillä rahoilla mitä taskussa on.

Oikeasti köyhät nyt tuskin ostelee viimeisillä rahoillaan vanukkaita tai limupulloja.

Minä olen esimerkiksi ostanut ison pussin perunoita ja porkkanoita ja siihen lisäksi jotain pientä herkkua tai vaikka tiskiainetta siinä toivossa, että näyttäisin siltä kuin olisin yhtäkkiä keksinyt ryhtyä tekemään perunalaatikkoa ja pääaines puuttuisi. Oikeasti tekisi mieli ostaa sillä tiskiainerahalla pari kiloa perunoita lisää, mutta oikeasti hävettää kulkea kaupassa pelkkä perunapussi tai riisipaketti kädessä, kun muut kokoavat kärryihinsä ihan mitä mieli tekee hinnasta välittämättä. Tälle voi toki naureskella, mutta kokeilkaapa olla köyhyysrajan tällä puolella.

Vierailija
16/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Sinulle vaikka se ei ollut minä , mutta kiitos Hyvää joulua Sinulle!🤶🎅🎁🎄

Vierailija
17/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen esimerkiksi ostanut ison pussin perunoita ja porkkanoita ja siihen lisäksi jotain pientä herkkua tai vaikka tiskiainetta siinä toivossa, että näyttäisin siltä kuin olisin yhtäkkiä keksinyt ryhtyä tekemään perunalaatikkoa ja pääaines puuttuisi. Oikeasti tekisi mieli ostaa sillä tiskiainerahalla pari kiloa perunoita lisää, mutta oikeasti hävettää kulkea kaupassa pelkkä perunapussi tai riisipaketti kädessä, kun muut kokoavat kärryihinsä ihan mitä mieli tekee hinnasta välittämättä. Tälle voi toki naureskella, mutta kokeilkaapa olla köyhyysrajan tällä puolella.

Oikeasti ketään ei kiinosta sinun perunapussisi. Eikä siinä edes ole mitään ihmeellistä, että ostaa vain yhden tavaran.

Vierailija
18/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sitten auttanut ja maksanut? Turha vain surkutella. PITÄÄ AUTTAA!

Näin.

Itse olen usean kerran tarjoutunut maksamaan ( ja maksanut) jonkun rahanlaskijan poisjätetyn jogurtin.

Vierailija
19/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ketään ei kiinosta sinun perunapussisi. Eikä siinä edes ole mitään ihmeellistä, että ostaa vain yhden tavaran.

Voi olla, ettei kiinnostakaan. Kokeilepa kuitenkin köyhänä olemista. Moni asia alkaa näyttää aivan erilaiselta kuin silloin, kun ei tarvitse pihistellä kaikesta.

Vierailija
20/68 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Ja itsekin ollut köyhyysrajan alapuolella enkä miettinyt sekuntiakaan kaupassa mitä joku ajattelee siitä mun yhdestä makaronipussista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi