Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pyöräilevät äidit

Vierailija
28.03.2015 |

hei äidit kun pyöräilee lasten kanssa. käytättekö kypärät? itse olen aloittamassa pyöräily 1 vuotiaan kanssa ja mietin pitäisikö itsekin käyttää kypärä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen todella harvoin kenenkään äidin tai isän käyttävän kypärää kun pyöräilee lapsensa kanssa. Mutta mitenkäs tietysti yli puolet on vastauksia että "ilman muuta käytän" :D

Vierailija
22/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:34"]Käytän mä, vastahakoisesti. Mut enemmän yleisen mielipiteen takia kuin turvallisuudesta. Lapselle pakotan isompana kypärän samasta syystä, luotan itse enemmän judoon. Kun osaa tulla oikein alas, varjeltuu pää. Ja juujuu, tiedän kyllä, halpa henkivakuutus jne. Tilastollisesti suurin osa onnettomuuksista tapahtuu kotona, pitäisi siellä alkaa pitää kypää. Mutta en siis tuomitse muiden kypäröimistä, ja pidän itsekin lasten kanssa ajaessani. Onpahan villi ja vapaa kapinallisolo, kun pääsee yksinään jättäen kypärän kotiin!
[/quote]

Siinä kun rattijuoppo tönäisee sinut ja pyöräsi kumoon ja lennähdät vauhdilla maahan ei paljon judotaidot auta. Hullu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:34"]

Käytän mä, vastahakoisesti. Mut enemmän yleisen mielipiteen takia kuin turvallisuudesta. Lapselle pakotan isompana kypärän samasta syystä, luotan itse enemmän judoon. Kun osaa tulla oikein alas, varjeltuu pää.

[/quote]

Ukemihan se pelastaakin sut, kun auton kanssa törmäät... selkeästi ei juuri mitään, mitä kannattaisi siellä pääkopassa varjella.
[/quote]

Minulta löytyy kuitenkin käytöstavat, mites on omiesi laita? Sisälukutaitoakin kannattaa vielä opetella, ihan ystävällisenä neuvona.

Vierailija
24/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti! Mistähän ne lapset muuten oppii ettei kypäriä tarvitse käyttää? Jos ajat itse ilman kypärää niin sitten saat kyllä muutaman vuoden päästä tapella joka kerta siitä kypärästä lapsen päähän. Lisäksi mielestäni näyttää järkyttävän typerältä jos vanhemmat pyöräilee lapsen kanssa ilman kypärää.

Vierailija
25/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:34"]Käytän mä, vastahakoisesti. Mut enemmän yleisen mielipiteen takia kuin turvallisuudesta. Lapselle pakotan isompana kypärän samasta syystä, luotan itse enemmän judoon. Kun osaa tulla oikein alas, varjeltuu pää. Ja juujuu, tiedän kyllä, halpa henkivakuutus jne. Tilastollisesti suurin osa onnettomuuksista tapahtuu kotona, pitäisi siellä alkaa pitää kypää. Mutta en siis tuomitse muiden kypäröimistä, ja pidän itsekin lasten kanssa ajaessani. Onpahan villi ja vapaa kapinallisolo, kun pääsee yksinään jättäen kypärän kotiin!
[/quote]

Siinä kun rattijuoppo tönäisee sinut ja pyöräsi kumoon ja lennähdät vauhdilla maahan ei paljon judotaidot auta. Hullu.
[/quote]

Et sitten vissiin osaa judoa? Eikä kyllä kypärätkään tuossa tilanteessa pelasta. Ehkä sinunkin kannattaisi lukea vastaukseni kunnolla.

Vierailija
26/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:27"]Sinun pääsi on tärkeä myös lapselle. Käytän, käytin jo ennen lapsen saamista.
[/quote]

Niinpä. Jos sattuu onnettomuus, jossa kypärä suojaa pääsi, niin onhan se iso turva sille lapsellekin. Voit huolehtia molemmista, kun kallosi ei halkea. Käytän. Kaikkeen tottuu.

Vierailija
27/28 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2015 klo 13:27"]Sinun pääsi on tärkeä myös lapselle. Käytän, käytin jo ennen lapsen saamista. [/quote] Niinpä. Jos sattuu onnettomuus, jossa kypärä suojaa pääsi, niin onhan se iso turva sille lapsellekin. Voit huolehtia molemmista, kun kallosi ei halkea. Käytän. Kaikkeen tottuu.

[/quote]

kuinka kauan kesti ennen kun tottuit

Vierailija
28/28 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto