Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fitfarmin KOHU-UUTISKIRJE, saitteko?

Vierailija
17.12.2021 |

Facesta ja instasta jo poistettu, mutta sähköpostitettuja ei saa enää peruttua :D
Alla teksti, loppu jää vähän kesken

Vuosisopimus mun parhaalle kaverille
Moikka! Ajattelin, että on korkea aika esittäytyä. Ollaan kuitenkin asuttu samassa paikassa jo niin monta vuotta. Mä olen sun Sisäinen Pullukka.

Äläkä viitti esittää yllättynyttä. Kyllä sä mut tunnet. Kuinka monta kertaa me ollaan sun kanssa nostettu se konvehtirasian ylempi kerros pois, kun ollaan leikitty nougat-aarrejahtia. Ja kuinka monta kertaa oon joutunut sulle jankuttamaan, että ota nyt hyvä ihminen se suklaapatukka siitä kassan vierestä, nyt kun siihen on vielä mahdollisuus. Eikä olla kertaakaan kaduttu, vai mitä!

Meillä on kyllä tosi kivaa yhdessä. Mutta ois mulla sulle yksi pyyntökin. Sä voisit kyllä vähän relata. Torkuttaisit aamulla vähän pidempään. Niin, ja ootko koskaan pysähtynyt miettimään, mikä sua oikeesti estää pitämästä karkkipäivää joka päivä?

Oon iloinen, että voin kutsua sua ystäväksi. Sä oot nimittäin ihan huipputyyppi!

Mutta nyt mä olen vähän huolissani susta. Yleensä tähän aikaan vuodesta sä saat päähäsi tehdä “ryhtiliikkeen”. Tajuuksä miten typerältä se saa mut näyttämään?! Oon katellut sivusta sitä sun intoilua aina vähän häpeillen. Se on mun mielestä tosi noloa. Ja mitä ajanhukkaa!

Kun sekin aika me voitas käyttää pötköttelemällä sohvalla, ähmimällä nachopelti ja jätskipönttö keksitaikinalla! Eikä huurteinen kyytipoikana olis pahitteeksi, vai? Ja mieti paljon rahaa säästät jos pistät ensi vuodelta sen kuntosalikortin jäähylle.

Mun mielestä sä näytät upeelta! Mutta olis mulla yks ehdotus sulle: Voisitko ostaa kokoa isompia vaatteita? Tai laitetaan samantien kaksi. Koska sä rupeat jostain syystä aina nynnyilemään siinä vaiheessa, kun vyötärö alkaa kiristämään. Mun mielestä se on vähän loukkaavaa. Just kun ollaan päästy hyvään vauhtiin niin sä painat jarrua. Hei haloo! Se vie kaiken ilon tästä hommasta!

Sitä paitsi. Me ollaan yhdessä saavutettu kaikki nämä kilot! Ollaan ylpeitä siitä mitä ollaan saatu aikaan!

Mutta ei nää sun puutteet nyt mitään kaupan kaatajia ole. Tietenkään. Kaikki me voidaan aina vähän parantaa. Ja sanoinhan jo, miten paljon mä tykkään susta. On vaan kivempaa kun on enemmän mitä rakastaa!

No mutta. Mä nyt ajattelin ehdottaa sulle kuitenkin sellasta vuosisopimusta, että pidetään hauskaa koko seuraava vuosi. Ei huolehdita huomisesta, unohdetaan kaikki lapselliset säännöt ja annat mun kutitella sua koko vuoden! Jätetään kaikki hikoilu ja kärsiminen kokonaan pois ja mennään fiilispohjalta! Kuuntelet vaan mua, niin meillä menee loistavasti!

Ja sun ei tartte vielä sitoutua mihinkään. Mä ajattelin antaa sulle nyt joulun aikana vähän maistiaisia siitä, mitä tuleman pitää. Sitä paitsi, kohta on taas se aika vuodesta kun me vedetään sellaiset ähkyt että oksat pois!

Äläkä unohda, että tähän aikaan vuodesta glögit ja piparit päivittäin on kansalaisvelvollisuus! Yksi elämä ja liekki palaa hei!

T. Sisäinen Pullukkasi

P.s. Äläkä saa mitään hulluja ideoita laihduttamisesta, se se vasta hullujen hommaa onkin!

P.p.s. Pitäskö sun leipoa vähän joulutorttuja, niin voitais juhlistaa sitä, että on jo

Kommentit (644)

Vierailija
581/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstissä kuvataan aika raa'asti niitä psykologisia käyttäytymismalleja, joita noudattamalla ihminen lihoo. Mutta näinhän se menee, jos ihminen ei kykene asettamaan rajoja nautinnonhalulleen ja mukavuudenhalulleen. En puhu nyt suuriluisista enkä niistä, jotka hormonit tai lääkitys saavat lihomaan. Itse olen 65 ja joudun kyllä koko ajan rajoittamaan mielihalujani herkkujen syömisen määrässä, olisi niin kiva ottaa se viideskin konvehti...

Mutta rajoitan mieluummin makeanhimoani kuin paisun sellaiseksi, että esim. kyykistyminen ja muu liikkuminen käy kömpelöksi ja  epämukavaksi. Minusta se on kehopositiivisuutta: suhtaudun positiivisesti kehooni enkä kuormita sitä liikaa.

En tiedä millaisia idioottimaisia käyttäytymismalleja sinun päässäsi on, mutta ainakaan minulla, entisellä pullukalla, ei ole koskaan ollut mitään noin typeriä ajatuksia, että olisi jotenkin ihanaa syödä itsensä ähkyyn ja ostaa isoja vaatteita "että on enemmän mitä rakastaa". Tässä nimenomaan on se ongelma, että aina hoikkana ollut kuvittelee tietävänsä, mitä se pullukka oikeasti ajattelee, vaikka näköjään siitä ei ole mitään käsitystä. 

Vierailija
582/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai vitsit meilllä on kyllä ollut sun kustannuksella leveä leipä! Kuinka monta kertaa ollaankaan saatu sut tuntemaan itsesi huonoksi tuon kokoisena. Tai saatu sut kokemaan syyllisyyttä syömisistäsi. Ja kuinka monta kertaa oletkaan lähtenyt mukaan taas uuteen valmennukseen. Huh, nuo kerrat on olleet meidän pelastus. Onneksi meillä on sut!⁣

Tunnistatko jo mut? ⁣

Mähän olen ollut aina täällä taustalla. Välillä ollaan pidetty vähän etäisyyttä, mutta mä olen aina valmiina odottamassa. Nyt mulla on taas sellainen kutina, et meidän tähtihetket on käsillä. Nimittäin joulu, se on nurkan takana - ja mä oon todellakin valmis! Silloin mä syyllistän sua herkuttelusta. Ai että, en malta odottaa!⁣

Ja hei, ei muuten paineta jarrua uuden vuoden alkaessa! Tää dieettailu tulee jatkumaan ja pitkään, uu jee!⁣

T. Dieettibisnes"

Lainaus psykologilta psykat_fi instasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ai vitsit meilllä on kyllä ollut sun kustannuksella leveä leipä! Kuinka monta kertaa ollaankaan saatu sut tuntemaan itsesi huonoksi tuon kokoisena. Tai saatu sut kokemaan syyllisyyttä syömisistäsi. Ja kuinka monta kertaa oletkaan lähtenyt mukaan taas uuteen valmennukseen. Huh, nuo kerrat on olleet meidän pelastus. Onneksi meillä on sut!⁣

Tunnistatko jo mut? ⁣

Mähän olen ollut aina täällä taustalla. Välillä ollaan pidetty vähän etäisyyttä, mutta mä olen aina valmiina odottamassa. Nyt mulla on taas sellainen kutina, et meidän tähtihetket on käsillä. Nimittäin joulu, se on nurkan takana - ja mä oon todellakin valmis! Silloin mä syyllistän sua herkuttelusta. Ai että, en malta odottaa!⁣

Ja hei, ei muuten paineta jarrua uuden vuoden alkaessa! Tää dieettailu tulee jatkumaan ja pitkään, uu jee!⁣

T. Dieettibisnes"

Lainaus psykologilta psykat_fi instasta

Ihan mahtava 😃 Fitfarmista ja kumppaneista on kyllä hyvinvointi todella kaukana.

T. Ulkoinen pullukka, joka joskus vuosia sitten tähän ”syö 5 kertaa päivässä maitorahkaa, mutta esim. banaani on ankarasti kiellettyjen listalla” -hulluuteen haksahti. Tuloksena lopulta lisäkiloja, joista nyt päässyt osin eroon siihen ihan oikeaan hyvinvointiin keskittymällä. Fitfarmin kurssi lähinnä lisäsi syömishäiriöistä ajattelua ja käyttäytymistä. No hyvän tilin saivat Jutta ja kumppanit, ja nyt ihan julkisestikin paljastivat ajatusmaailmansa.

Vierailija
584/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua katsoin pienen pätkän tuosta selittelyvideosta. Siinä näytettiin ihan sellainen kakka-emojin näköinen piirroshahmo, joka tähän kampanjaan on suunniteltu! Ei luoja, miten pihalla nämä ovat olleet! 

Vierailija
585/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstissä kuvataan aika raa'asti niitä psykologisia käyttäytymismalleja, joita noudattamalla ihminen lihoo. Mutta näinhän se menee, jos ihminen ei kykene asettamaan rajoja nautinnonhalulleen ja mukavuudenhalulleen. En puhu nyt suuriluisista enkä niistä, jotka hormonit tai lääkitys saavat lihomaan. Itse olen 65 ja joudun kyllä koko ajan rajoittamaan mielihalujani herkkujen syömisen määrässä, olisi niin kiva ottaa se viideskin konvehti...

Mutta rajoitan mieluummin makeanhimoani kuin paisun sellaiseksi, että esim. kyykistyminen ja muu liikkuminen käy kömpelöksi ja  epämukavaksi. Minusta se on kehopositiivisuutta: suhtaudun positiivisesti kehooni enkä kuormita sitä liikaa.

No ei kyllä kuvaa.

Pikemminkin siitä huomaa kuinka autuaallisen pihalla kampanjan alkuunpanija ja tekstin kirjoittaja on normaalin ylipainoisen elämästä. On vain niitä pilkallisia ja virheellisiä oletuksia. Kuten esimerkiksi se, että ylipainoinen automaattisesti vain nukkuu ja makaa sohvalla, torkuttaa aamulla kun ei viitsi noista ja ei suinkaan syö kuten normaalit ihmiset vaan ähmii kokonaisia peltejä. Varmaan tällaisiakin ihmisiä on, mutta vähemmistö ja tuskin hekään aktivoituvat pilkkaamisen avulla. Suurin osa ylipainoisista viettää ihan normaalia aktiivisesta elämää. Ruokaa / herkkuja on toki liikaa suhteessa liikunnan määrään, liikunnan määrä on liian vähäistä suhteessa kaloreihin. Mutta on suorastaan halveksuntaa olettaa, ettei se pullukka muuta tee kuin makaa kotona ja ahmii. Suurin osa käy töissä, pyörittää lapsiperhearkea, opiskelee tai harrastaa aktiivisesti, useimmat tekevät montaa näistä yhtäaikaa. Miksihän esimerkissä ei ollut pullukkaa, joka napostelee vähän liikaa samalla kun on etäpalaverissa tai tekee väitöskirjaa tai suorittaa opintoja? Miksihän siellä ei ollut esimerkkinä sitä perheenäitiä, joka ei enää iltavuoron jälkeen 22.00 jaksakaan vetää tehojumppaa? Miksiköhän siellä ei ollut esimerkkinä sitä, joka samaan aikaan sekä opiskelee ja tekee työtä ja sortuu einesruokiin ja ylimääräiseen naposteluun, kun tuntuu että aika ja kiinnostus ei riitä enää ruuanlaittoon? Miksihän siellä ei ollut esimerkkinä sitä pullukkaa, joka tekee istumatyötä (eikä suinkaan saa kuntosaliohjaajan tavoin hyötyliikuntaa työn ohessa), jonka työmatka on 60 km jolloin sitä niin vai pyörällä polkasta ja jolla on oikeasti vaikea löytää aikaa erilliselle kuntoilulle? Ei, vaan firfarmin vastaavien mielestä kaikki pullukat ovat vain kotona ähmimässä sohvalla, torkuttamassa kelloa ja viettävät aikaansa laiskotellen. Kaikki ne normaalin ihmisen arjen kiireet ja haasteet on pullukalla päästä keksittyjä tekosyitä.

Vierailija
586/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua katsoin pienen pätkän tuosta selittelyvideosta. Siinä näytettiin ihan sellainen kakka-emojin näköinen piirroshahmo, joka tähän kampanjaan on suunniteltu! Ei luoja, miten pihalla nämä ovat olleet! 

Kommentoinnit täynnä sydämiä, liekkejä, hehkutusta, ihanaa! Kehutaan hyvää huumoria ja "kuinka naurettiin viestille maha kippurassa".

Fatsheimaus jatkuu siellä ja sen annetaan jatkua. Sheimataan niitä joista viesti tuntui pahalle.

Eli pullukat ovat surullisia ja heikkoja ja ne joista tuntuu pahalle kun heidän ylipainoaan sheimataan ovat mielensäpahoittajia ja huumorintajuttomia. Häiriintynyt kehoviha, ruokapuhe naamioidaan huumoriksi.

Vierailija
587/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku mainitsi suuriluiset ihmiset. Ei sellaisia ole olemassa, sen verran varmaan jokainen nähnyt luurankoja, että samanlaisia ne on kaikki (tietysti pituus vaihtelee).

Vierailija
588/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä kuvaa.

Pikemminkin siitä huomaa kuinka autuaallisen pihalla kampanjan alkuunpanija ja tekstin kirjoittaja on normaalin ylipainoisen elämästä. On vain niitä pilkallisia ja virheellisiä oletuksia. Kuten esimerkiksi se, että ylipainoinen automaattisesti vain nukkuu ja makaa sohvalla, torkuttaa aamulla kun ei viitsi noista ja ei suinkaan syö kuten normaalit ihmiset vaan ähmii kokonaisia peltejä. Varmaan tällaisiakin ihmisiä on, mutta vähemmistö ja tuskin hekään aktivoituvat pilkkaamisen avulla. Suurin osa ylipainoisista viettää ihan normaalia aktiivisesta elämää. Ruokaa / herkkuja on toki liikaa suhteessa liikunnan määrään, liikunnan määrä on liian vähäistä suhteessa kaloreihin. Mutta on suorastaan halveksuntaa olettaa, ettei se pullukka muuta tee kuin makaa kotona ja ahmii. Suurin osa käy töissä, pyörittää lapsiperhearkea, opiskelee tai harrastaa aktiivisesti, useimmat tekevät montaa näistä yhtäaikaa. Miksihän esimerkissä ei ollut pullukkaa, joka napostelee vähän liikaa samalla kun on etäpalaverissa tai tekee väitöskirjaa tai suorittaa opintoja? Miksihän siellä ei ollut esimerkkinä sitä perheenäitiä, joka ei enää iltavuoron jälkeen 22.00 jaksakaan vetää tehojumppaa? Miksiköhän siellä ei ollut esimerkkinä sitä, joka samaan aikaan sekä opiskelee ja tekee työtä ja sortuu einesruokiin ja ylimääräiseen naposteluun, kun tuntuu että aika ja kiinnostus ei riitä enää ruuanlaittoon? Miksihän siellä ei ollut esimerkkinä sitä pullukkaa, joka tekee istumatyötä (eikä suinkaan saa kuntosaliohjaajan tavoin hyötyliikuntaa työn ohessa), jonka työmatka on 60 km jolloin sitä niin vai pyörällä polkasta ja jolla on oikeasti vaikea löytää aikaa erilliselle kuntoilulle? Ei, vaan firfarmin vastaavien mielestä kaikki pullukat ovat vain kotona ähmimässä sohvalla, torkuttamassa kelloa ja viettävät aikaansa laiskotellen. Kaikki ne normaalin ihmisen arjen kiireet ja haasteet on pullukalla päästä keksittyjä tekosyitä.

Jatkan itse vielä, että mikään mainitsemistani esimerkeistä ei ole mahdottomuus sen suhteen, etteikö sinne voisi väliin lisätä terveydenlaatua parantavia toimia. Mutta lähtisinkö etsimään ratkaisua sellaisen tahon kanssa, jonka perusolettamus on että jokainen ylipainoinen on laiska sohvalla makaaja? Vai etsisinkö mieluummin sellaisen tahon, jolla on jo ymmärrystä siitä, että se ruokavaliomuutos ja liikuntaremontti pitää räätälöidä sisään elämään, joka on jo täyteen ahdettu? Fitfarmi ei ulostulollaan osoittanut omaavansa ymmärrystä tai ammattitaitoa, joten etsisin toisesta firmasta tarvitsemaani kannustusta ja palvelua.

Vierailija
589/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirje kertoi tämän firman ajatteluravasta. Eikö näiden fitnesskiristelyjen aika ole jo ohi? Epäterveellinen elämäbtaoa, jolla sat aineenvaihduntadi dsekaisin ja kilpurauhasen vajaatoiminnan.

Vierailija
590/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään tosi laiha. Söin sillon tosi epäterveellisesti, enimmäkseen pikaruokaa ja karkkia. Nyt olen vähän pullea, mutta elämäntavat on paljon paremmat. Turha kuvitella tietävänsä ihmisen tavat pelkästään painosta.

Ja tuo Jutan ”hyvinvointibusiness” on täyttä paskaa.

Vierailija
591/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä kuvaa.

Jatkan itse vielä, että mikään mainitsemistani esimerkeistä ei ole mahdottomuus sen suhteen, etteikö sinne voisi väliin lisätä terveydenlaatua parantavia toimia. Mutta lähtisinkö etsimään ratkaisua sellaisen tahon kanssa, jonka perusolettamus on että jokainen ylipainoinen on laiska sohvalla makaaja? Vai etsisinkö mieluummin sellaisen tahon, jolla on jo ymmärrystä siitä, että se ruokavaliomuutos ja liikuntaremontti pitää räätälöidä sisään elämään, joka on jo täyteen ahdettu? Fitfarmi ei ulostulollaan osoittanut omaavansa ymmärrystä tai ammattitaitoa, joten etsisin toisesta firmasta tarvitsemaani kannustusta ja palvelua.

Niinpä. Tämäkin on muuten hassua ja meihin "pullukoihin" sisäänrakennettu ajatus, että tällaisetkin asiat pitää erikseen sanoa, kun tietää, että seuraavaksi tulee joku kitisemään, että voi kun niitä tekosyitä löytyy, vaikka aikaa löytyy kyllä kun vain järjestää. Tämä on kitinä on kuultu niin monta kertaa ja siihen vastattukin monta kertaa, mutta aina lyötyy vähintään se yksi lällättelijä, jolle tämä pitää erikseen selittää. Ja todella surullista on, että jopa näille "ammattilaisillekin" tämä pitää selittää kerta toisensa jälkeen ja vieläkin silmät ymmyrkäisinä ihmettelevät, että "mikä tässä nyt meni pieleen, kun mehän tiedetään just, mikä se teidän ajatus ja ongelma on, tuohonhan me se kirjoitettiin".

Vierailija
592/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit ne jaksaa vinkua

Vierailija
593/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylensyönti on rakkauden, turvallisuuden ja huolenpidon (lapsilla) puutetta. Jos kovalla liikunnalla ja ruokavaliolla voi saada edes itsekunnioitusta, eihän se ole keneltäkään pois. Itsevarmuus saa unohtamaan vanhat pettymyksetkin, mutta kuten amerikkalaisista sairaaloisen lihavista kertovissaohjelmissa todistetaan, lapsuus luo pohjan tai vie pohjan myös painonhallinnalta. Se ei ole pikku juttu ja vanhemmat ovat kyllä vastuussa lastensa ruokavalioista. Jos aikuinen lappaa ostoskorinsa täyteen limonaadeja, sipsejä ja pakastepizzoja ja suklaata, onhan se kamalaa katsottavaa. Kannattaisi varmaan pistää nekin rahat laaturuokaan.

No emmätiiä. Mä vaan tykkään ruuasta. Roskaruuan ystävä en ole, mut hyvän kotiruuan. Syön sitä liikaa, koska se on niin hemmetin hyvää. Tosi, juuurensa varmasti siinä, kun laman lapsena ruuasta oli oikeasti puute ja nyt aikuisena omilla rahoilla en katso ostamani ruuan hintaa. Mutta noin muutoin ei kaikki läskit ole kotona makoilevia mt-ongelmaisia. Itse liikun läskeistäni huolimatta 20k-25k askelta ja työkin fyysistä. Toisaalta elämäntapa mahdollistaa sen, että saa mässyttää sitä mitä haluaa eikä "onneksi" ole kymmentä kiloa enempää ylipainoinen ja siinä pysytty yli kymmenen vuotta.

Vierailija
594/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette uudestä videosta?

Itseni se sai vain itkemään.

Somesta löytyy muuten sellainen oikeasti positiivinen valmentaja kuin herkkutrikoissa, hänkin on hyvin kirjoittanut tästä tapauksesta.

Tarkoititko tätä videoo? Melkoiselta selittelyltä kuulostaa ja eivät Fitfarmissa edes itse taida tajuta miten surkea kampanja tuo oli. Paljastivat kampanjallaan asenteensa lihavia kohtaan.

Vierailija
595/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit ne jaksaa vinkua

Ihanko totta. No mutta maksava asiakas ja potentiaali maksava asiakas saa vinkua, jos haluaa. Jos palveluntarjoaha ei kuuntele tätä vinkunaa, niin asiakas siirtyy muualle. Itse en maksa siitä, että se jolle maksan aloittaisi vttuilun minulle.

Vierailija
596/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi herättää kohua vain läskeissä.

Vierailija
597/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noille enää mistään maksaa?

Vierailija
598/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeks nyt kovasti tästä, mutta meistä läskit on laiskoja, tyhmiä ja saamattomia ja ahmii vaan suklaata."

T: Fatfarm

Vierailija
599/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitys:

"Idea lähti siitä, että me mietittiin, miten me halutaan viestiä vuoden alussa."

Toteutus: 

"Läskit ne vaan mukavuudenhaluissaan mässyttelee herkkuja menemään sisäisesti ja ulkoisesti pullukoina."

Ihmetys:

"Miksi tämä muka loukkasi ketään?"

Yleisö:

"Jaa-a."

Vierailija
600/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Anteeks nyt kovasti tästä, mutta meistä läskit on laiskoja, tyhmiä ja saamattomia ja ahmii vaan suklaata."

T: Fatfarm

Tarkoitit varmaan ähmii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan