Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fitfarmin KOHU-UUTISKIRJE, saitteko?

Vierailija
17.12.2021 |

Facesta ja instasta jo poistettu, mutta sähköpostitettuja ei saa enää peruttua :D
Alla teksti, loppu jää vähän kesken

Vuosisopimus mun parhaalle kaverille
Moikka! Ajattelin, että on korkea aika esittäytyä. Ollaan kuitenkin asuttu samassa paikassa jo niin monta vuotta. Mä olen sun Sisäinen Pullukka.

Äläkä viitti esittää yllättynyttä. Kyllä sä mut tunnet. Kuinka monta kertaa me ollaan sun kanssa nostettu se konvehtirasian ylempi kerros pois, kun ollaan leikitty nougat-aarrejahtia. Ja kuinka monta kertaa oon joutunut sulle jankuttamaan, että ota nyt hyvä ihminen se suklaapatukka siitä kassan vierestä, nyt kun siihen on vielä mahdollisuus. Eikä olla kertaakaan kaduttu, vai mitä!

Meillä on kyllä tosi kivaa yhdessä. Mutta ois mulla sulle yksi pyyntökin. Sä voisit kyllä vähän relata. Torkuttaisit aamulla vähän pidempään. Niin, ja ootko koskaan pysähtynyt miettimään, mikä sua oikeesti estää pitämästä karkkipäivää joka päivä?

Oon iloinen, että voin kutsua sua ystäväksi. Sä oot nimittäin ihan huipputyyppi!

Mutta nyt mä olen vähän huolissani susta. Yleensä tähän aikaan vuodesta sä saat päähäsi tehdä “ryhtiliikkeen”. Tajuuksä miten typerältä se saa mut näyttämään?! Oon katellut sivusta sitä sun intoilua aina vähän häpeillen. Se on mun mielestä tosi noloa. Ja mitä ajanhukkaa!

Kun sekin aika me voitas käyttää pötköttelemällä sohvalla, ähmimällä nachopelti ja jätskipönttö keksitaikinalla! Eikä huurteinen kyytipoikana olis pahitteeksi, vai? Ja mieti paljon rahaa säästät jos pistät ensi vuodelta sen kuntosalikortin jäähylle.

Mun mielestä sä näytät upeelta! Mutta olis mulla yks ehdotus sulle: Voisitko ostaa kokoa isompia vaatteita? Tai laitetaan samantien kaksi. Koska sä rupeat jostain syystä aina nynnyilemään siinä vaiheessa, kun vyötärö alkaa kiristämään. Mun mielestä se on vähän loukkaavaa. Just kun ollaan päästy hyvään vauhtiin niin sä painat jarrua. Hei haloo! Se vie kaiken ilon tästä hommasta!

Sitä paitsi. Me ollaan yhdessä saavutettu kaikki nämä kilot! Ollaan ylpeitä siitä mitä ollaan saatu aikaan!

Mutta ei nää sun puutteet nyt mitään kaupan kaatajia ole. Tietenkään. Kaikki me voidaan aina vähän parantaa. Ja sanoinhan jo, miten paljon mä tykkään susta. On vaan kivempaa kun on enemmän mitä rakastaa!

No mutta. Mä nyt ajattelin ehdottaa sulle kuitenkin sellasta vuosisopimusta, että pidetään hauskaa koko seuraava vuosi. Ei huolehdita huomisesta, unohdetaan kaikki lapselliset säännöt ja annat mun kutitella sua koko vuoden! Jätetään kaikki hikoilu ja kärsiminen kokonaan pois ja mennään fiilispohjalta! Kuuntelet vaan mua, niin meillä menee loistavasti!

Ja sun ei tartte vielä sitoutua mihinkään. Mä ajattelin antaa sulle nyt joulun aikana vähän maistiaisia siitä, mitä tuleman pitää. Sitä paitsi, kohta on taas se aika vuodesta kun me vedetään sellaiset ähkyt että oksat pois!

Äläkä unohda, että tähän aikaan vuodesta glögit ja piparit päivittäin on kansalaisvelvollisuus! Yksi elämä ja liekki palaa hei!

T. Sisäinen Pullukkasi

P.s. Äläkä saa mitään hulluja ideoita laihduttamisesta, se se vasta hullujen hommaa onkin!

P.p.s. Pitäskö sun leipoa vähän joulutorttuja, niin voitais juhlistaa sitä, että on jo

Kommentit (644)

Vierailija
561/644 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo koko kirjoitushan oli lähinnä freudilainen lipsahdus joka paljasti kerrankin kaikille mitä nuo fitnesstyypit potentiaalisista asiakkaistaan oikeasti ajattelevat. Ja samalla paljastivat tyhmyytensä. Kuka on oikeasti niin tollo että antaa tuollaisen kirjoituksen mennä nettiin. Olivat koko lailla muistaneet haalia mukaan joka ainoan ylipainoisiin liittyvän kliseen.

Itse rinnastan nämä höpölöpötreenaukset lähinnä verkossa yksinäisiä saalistaviin komeisiin amerikkalaisiin eversteihin ja pulaan joutuneisiin neitokaisiin. Kummassakin tapauksessa saadaan kohde elättelemään turhaa toivoa ihanasta elämänmuutoksesta ja summa summarum on että rahat katoaa kyllä mutta rahan antajan tilanne ei muutu kuin huonommaksi. Lisäksi jää syyllisyys ja itsesyytökset kun taaskin kaikki meni mönkään: ei tullut tulisesti rakastunutta everstiä enkä laihtunut kiloakaan.

Suomalainen media voisi kyllä mennä itseensä ja jättää nuo fitness-helppoheikit ja firmat kokonaan huomiotta. 

Eivät ilmeisesti olleet. Tämänhän oli tarkoitus olla kokonainen kampanja ja tämä oli vasta hahmon esittely. Lisää oli siis vielä takataskussa. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mitä sieltä olisi seuraavaksi tullut. Ehkä seuraavana olisi ollut jotain "hyi hitto, kato ittees läski, mitä oot mennyt tekemään" -morkkista. 

Vierailija
562/644 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis vielä sanon, että paras ja pysyvin elämänmuutoshan se nimenomaan on, kun tekee pieniä muutoksia kerrallaan ja muuttaa ruokavalion sellaiseksi, jota pystyy noudattamaan vaikka loppuelämän. Kun oppii tällaiset perusasiat, ei siihen tarvita mitään ravintoterapeuttien tai liikuntaohjaajien tarkkoja ja tiukkoja kuureja ja harjoitteita vaan nimenomaan tärkeitä on löytää ne askeleet, jotka vievät oikeaan suuntaan pysyvästi. Olisi minullekin melko järjetöntä, kun reilussa puolessa vuodessa pudotin sen 20 kiloa ja nyt olen sitä pari vuotta pitänyt yllä, jos koko tämän ajan olisin joutunut maksamaan jostain yksilövalmennuksesta ja ravintoterapeutin laatimista ruokavalioista. Painonhallinta muodostuu lopulta elämäntavaksi, joka jokaisen pitää itse sisäistää ja se on kyllä ihan mahdollista ilman yliopistokoulutuksiakin. 

Pienet muutokset on se toimiva juttu, aivan kuten sanoit. Verkkokursseissa vaan yleensä on niin, että äkkiseltään aletaan kaloreita pudottamaan ja liikuntaa lisäämään, se yhtälö ei ole toimiva ratkaisu. Siksi kannattaisi itse hieman ottaa selvää niistä perusasioista mitkä itsellä toimii, eikä jonkun mainoksen perusteella ryntää tilaamaan jotain verkkokurssia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/644 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis vielä sanon, että paras ja pysyvin elämänmuutoshan se nimenomaan on, kun tekee pieniä muutoksia kerrallaan ja muuttaa ruokavalion sellaiseksi, jota pystyy noudattamaan vaikka loppuelämän. Kun oppii tällaiset perusasiat, ei siihen tarvita mitään ravintoterapeuttien tai liikuntaohjaajien tarkkoja ja tiukkoja kuureja ja harjoitteita vaan nimenomaan tärkeitä on löytää ne askeleet, jotka vievät oikeaan suuntaan pysyvästi. Olisi minullekin melko järjetöntä, kun reilussa puolessa vuodessa pudotin sen 20 kiloa ja nyt olen sitä pari vuotta pitänyt yllä, jos koko tämän ajan olisin joutunut maksamaan jostain yksilövalmennuksesta ja ravintoterapeutin laatimista ruokavalioista. Painonhallinta muodostuu lopulta elämäntavaksi, joka jokaisen pitää itse sisäistää ja se on kyllä ihan mahdollista ilman yliopistokoulutuksiakin. 

Pienet muutokset on se toimiva juttu, aivan kuten sanoit. Verkkokursseissa vaan yleensä on niin, että äkkiseltään aletaan kaloreita pudottamaan ja liikuntaa lisäämään, se yhtälö ei ole toimiva ratkaisu. Siksi kannattaisi itse hieman ottaa selvää niistä perusasioista mitkä itsellä toimii, eikä jonkun mainoksen perusteella ryntää tilaamaan jotain verkkokurssia.

Edelleen taidamme puhua eri asioista. Minä en nyt kyllä edes tiedä onko varsinaisesti olemassa mitään kalorinpudottamiskursseja, jossa olisi joku tietty aikataulu. Nehän ovat lähinnä ohjeita siihen ruokavalion koostamiseen ja samalla niitä treenivinkkejä, joita voi käyttää ihan siihen tahtiin kuin itselle sopii. Olen muutaman kurssin kahlannut läpi eikä niissä missään kyllä ollut mitään valmista dieettiä, jota olisi pitänyt yhtäkkiä sellaisenaan noudattaa saati mitään tiukkoja aikatauluja. Eikö nämä äkkikalorinpudotukset liity pikemminkin niihin yksilövalmennuksiin (joihin niihinkin kuitenkin käytetään valmiita ruokavalio- ja treenipohjia). 

Vierailija
564/644 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo koko kirjoitushan oli lähinnä freudilainen lipsahdus joka paljasti kerrankin kaikille mitä nuo fitnesstyypit potentiaalisista asiakkaistaan oikeasti ajattelevat. Ja samalla paljastivat tyhmyytensä. Kuka on oikeasti niin tollo että antaa tuollaisen kirjoituksen mennä nettiin. Olivat koko lailla muistaneet haalia mukaan joka ainoan ylipainoisiin liittyvän kliseen.

Itse rinnastan nämä höpölöpötreenaukset lähinnä verkossa yksinäisiä saalistaviin komeisiin amerikkalaisiin eversteihin ja pulaan joutuneisiin neitokaisiin. Kummassakin tapauksessa saadaan kohde elättelemään turhaa toivoa ihanasta elämänmuutoksesta ja summa summarum on että rahat katoaa kyllä mutta rahan antajan tilanne ei muutu kuin huonommaksi. Lisäksi jää syyllisyys ja itsesyytökset kun taaskin kaikki meni mönkään: ei tullut tulisesti rakastunutta everstiä enkä laihtunut kiloakaan.

Suomalainen media voisi kyllä mennä itseensä ja jättää nuo fitness-helppoheikit ja firmat kokonaan huomiotta. 

Eivät ilmeisesti olleet. Tämänhän oli tarkoitus olla kokonainen kampanja ja tämä oli vasta hahmon esittely. Lisää oli siis vielä takataskussa. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mitä sieltä olisi seuraavaksi tullut. Ehkä seuraavana olisi ollut jotain "hyi hitto, kato ittees läski, mitä oot mennyt tekemään" -morkkista. 

No tosiaan, unohdin kokonaan että tuon älyvapaan lätinän piti olla lähtölaukaus isommalle kampanjalle. Siis aliarviois niitten tyhmyyden reippaasti.

Ehkä ne vaan tarvitsee itse jotain PR-valmennusta. Minä voin valmentaa, ja nyt saa minun vuorokauden mittaisen PR-verkkokurssini erikoishintaan 10,000 eukkua. Koulutus, mikä koulutus?  Onhan mulla vuosikausien vankka kokemus verkkovalmennuksesta ja neuvojen jakamisesta AV-palstalla.

Vierailija
565/644 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen taidamme puhua eri asioista. Minä en nyt kyllä edes tiedä onko varsinaisesti olemassa mitään kalorinpudottamiskursseja, jossa olisi joku tietty aikataulu. Nehän ovat lähinnä ohjeita siihen ruokavalion koostamiseen ja samalla niitä treenivinkkejä, joita voi käyttää ihan siihen tahtiin kuin itselle sopii. Olen muutaman kurssin kahlannut läpi eikä niissä missään kyllä ollut mitään valmista dieettiä, jota olisi pitänyt yhtäkkiä sellaisenaan noudattaa saati mitään tiukkoja aikatauluja. Eikö nämä äkkikalorinpudotukset liity pikemminkin niihin yksilövalmennuksiin (joihin niihinkin kuitenkin käytetään valmiita ruokavalio- ja treenipohjia). 

Kyllä monissa nettivalmennuksissa tulee se valmis ruokaohjelma mukana ja sama ohjelma tulee käytännössä kaikille, vaikka ihmisissä on suuria eroja. Jos kyseessä on joku nettidieetti niin silloin kalorit on valmiiksi alhaalla ja siihen päälle jos alkaa paljon liikkumaan on jossain kohtaa ongelmia luvassa. Julkkiksilla ja bodareilla on yleensä aina joitain puutteita yleistiedoissaan ravitsemukseen liittyen ja siksi runsaasti ylipainoisten ei ainakaan pitäisi heidän nettidieettejään ostaa.

Vierailija
566/644 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monissa nettivalmennuksissa tulee se valmis ruokaohjelma mukana ja sama ohjelma tulee käytännössä kaikille, vaikka ihmisissä on suuria eroja. Jos kyseessä on joku nettidieetti niin silloin kalorit on valmiiksi alhaalla ja siihen päälle jos alkaa paljon liikkumaan on jossain kohtaa ongelmia luvassa. Julkkiksilla ja bodareilla on yleensä aina joitain puutteita yleistiedoissaan ravitsemukseen liittyen ja siksi runsaasti ylipainoisten ei ainakaan pitäisi heidän nettidieettejään ostaa.

Okei. Minä puhuin nyt näistä omista kokemuksistani, joilla yritin selittää, että on myös toisenlaisia valmentajia kuin nämä mentulat sun muut. Näillä valmentajilla ei ole ollut mitään äkkipikarääkkiverkkokursseja ja siksi en näe näissä toimijoissa mitään ongelmaa. 

Vierailija
567/644 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Minä puhuin nyt näistä omista kokemuksistani, joilla yritin selittää, että on myös toisenlaisia valmentajia kuin nämä mentulat sun muut. Näillä valmentajilla ei ole ollut mitään äkkipikarääkkiverkkokursseja ja siksi en näe näissä toimijoissa mitään ongelmaa. 

Ok. Hyvä jos reilumpaakin verkkovalmennusta jostain vielä löytyy, itse en voi sietää niitä copypaste pikarahastajia. 

Vierailija
568/644 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensyönti on rakkauden, turvallisuuden ja huolenpidon (lapsilla) puutetta. Jos kovalla liikunnalla ja ruokavaliolla voi saada edes itsekunnioitusta, eihän se ole keneltäkään pois. Itsevarmuus saa unohtamaan vanhat pettymyksetkin, mutta kuten amerikkalaisista sairaaloisen lihavista kertovissaohjelmissa todistetaan, lapsuus luo pohjan tai vie pohjan myös painonhallinnalta. Se ei ole pikku juttu ja vanhemmat ovat kyllä vastuussa lastensa ruokavalioista. Jos aikuinen lappaa ostoskorinsa täyteen limonaadeja, sipsejä ja pakastepizzoja ja suklaata, onhan se kamalaa katsottavaa. Kannattaisi varmaan pistää nekin rahat laaturuokaan.

Vierailija
569/644 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisten lihavuus ja huonokuntoisuus on jo sellaista, että kohta ei ole armeijaan väkeä, kuten Amerikassa kerrotaan asioiden laidan olevan.

Vierailija
570/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä ihmetellään, mihin kehopositiivisuutta tarvitaan...

Toisaalta onko ylipainossa jotain positiivista, kannustettavaa tai tavoiteltavaa? Ei toki tarvitse ylipainoista haukkua ja ylipaino ei tee ihmisestä huonompaa.

Vierailija
571/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakset tulee ja menee, mutta läski on ikuista.

Vierailija
572/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa on vaarallisen ylipainoinen nyt.

Koko kansa tarvitsee nyt ryhtiä eli suuren urheilu, liikunta, ulkoilu ja kuntoilukampanjan.

Ylipaino on vakava ongelma joka ei poistu jeesustelemalla saatikka loukkaantumalla vitseistä.

Eli nyt on aika, ryhtiliike 2022.

Vierailija
573/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Hyvä jos reilumpaakin verkkovalmennusta jostain vielä löytyy, itse en voi sietää niitä copypaste pikarahastajia. 

No eipä räätälöimättömät lähes anonyymina ostetut verkkokurssit voi oikein muuta olla kuin copypaste-tuotteita. Itse en näe näitä sen erikoisempana kuin erilaiset hyvinvointikirjat, lehtiartikkelit ja kotijumppavideot/dvd:t joita on myyty iät ajat. Rahastusta ehkä, mutta niin on aika moni muukin asia tässä maailmassa. 

Vierailija
574/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä ihmetellään, mihin kehopositiivisuutta tarvitaan...

Toisaalta onko ylipainossa jotain positiivista, kannustettavaa tai tavoiteltavaa? Ei toki tarvitse ylipainoista haukkua ja ylipaino ei tee ihmisestä huonompaa.

Missä kukaan on sanonut, että ylipaino olisi kannustettavaa ja tavoiteltavaa? Tämä on juuri tuossa uutiskirjeessäkin ongelmana, että jostain kumman syystä porukalla on tällainen harhakäsitys, että ihmiset ihannoivat ja erityisesti tavoittelevat ylipainoa. 

Vierailija
575/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstissä kuvataan aika raa'asti niitä psykologisia käyttäytymismalleja, joita noudattamalla ihminen lihoo. Mutta näinhän se menee, jos ihminen ei kykene asettamaan rajoja nautinnonhalulleen ja mukavuudenhalulleen. En puhu nyt suuriluisista enkä niistä, jotka hormonit tai lääkitys saavat lihomaan. Itse olen 65 ja joudun kyllä koko ajan rajoittamaan mielihalujani herkkujen syömisen määrässä, olisi niin kiva ottaa se viideskin konvehti...

Mutta rajoitan mieluummin makeanhimoani kuin paisun sellaiseksi, että esim. kyykistyminen ja muu liikkuminen käy kömpelöksi ja  epämukavaksi. Minusta se on kehopositiivisuutta: suhtaudun positiivisesti kehooni enkä kuormita sitä liikaa.

Vierailija
576/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullamammat kitisee kun ovat päästäneet sisäisen Pullukkansa ulos.

Vierailija
577/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullamammat kitisee kun ovat päästäneet sisäisen Pullukkansa ulos.

tai sisäinen Pullukka on kovin ulkoinen Pullukka.

Vierailija
578/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hu, aikamoista! Sairas teksti!

Vierailija
579/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoon hetkeen julkaistu tuollainen mauton kirje, juuri joulun alla kun ihmiset ovat muutenkin herkimmillään muistakin syistä, jouluun liittyyn niin paljon kaikenlaista nostalgiaa. Kuinhan vaikuttaa muihin bisneksiin kuru resort avautui juuri...

Vierailija
580/644 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette uudestä videosta?

Itseni se sai vain itkemään.

Somesta löytyy muuten sellainen oikeasti positiivinen valmentaja kuin herkkutrikoissa, hänkin on hyvin kirjoittanut tästä tapauksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä