Olenko oikeassa vai väärässä?
Minulla on aina ollut vaikea suhde isääni. Hän petti äitiäni ja tämä nainen jonka kanssa hän petti edelleen asuu hänen kanssaan. Äitini menehtyi kun olin 15 -vuotias. Minä jouduin asumaan isäni ja hänen uuden naisensa kanssa, ja jostain syystä heti tämän naisen muutettua kotiimme, olin jotenkin... ei-tervetullut. Yritin miellyttää sekä isää että uutta naistansa mutta he tekivät selväksi ettei minua kaivata. Kun tulin kotiin kavereiden luota ja sanoin iloisesti "MOI!" niin päät ei edes kääntyneet televisiosta. Ruokapöydässä sanottiin että en saa istua siinä missä istun, ja jos join vettä niin huusivat että kuulostaa kamalalta toi sun vedenjuonti. Kerran isäni pudotti leipänsä ja huusi minulle että se on minun vikani kun kävelen eteisessä viemässä takkiani ja se häiritsi, joten minun piti siivota se leipä.
Nyt aikuisena omillani asuvana en ole pitänyt kauheasti yhteyttä. Olen käynyt heidän kulissiensa vuoksi sukulaisjuhlissa mutta aina minua on sielläkin haukuttu.
Nyt eräällä sosiaalisen median alustalla molemmat, sekä isäni että hänen naisystävänsä lisäsi mut kavereiksi. Olin siellä jossain keskustelussa maininnut että vanhempani olivat juovuksissa koko lapsuuteni. Joo, ei tuollaista varmaan saisi sanoa, mutta se liittyi silloin aiheeseen. Tästä hyvästä isäni on estänyt mut kyseisessä somessa ja whatsappissa. Näin on ollut ainakin isänpäivästä lähtien.
Joten laitoin hänen naisystävälleen viestiä kysyäkseni asiasta. Hän sanoi että oli kovasti loukkaavaa se mitä sanoin isästäni. Ja että siksi olen estettynä.
Olenko väärässä että sanoin jollekin kaverille keskustelussa että minulla oli sellainen lapsuus? Vaikka sitä ei olisi saanut kertoa.
Kommentit (28)
Se on totuus sinun lapsuudestasi.
Itse päätät, haluatko puhua asiasta rehellisesti, vai pitää edelleen kulisseja pystyssä.
Tottakai asianosaiset siitä suuttuvat. Varsinkin kun isäsi kuulostaa muutenkin varsin ilkeältä ihmiseltä.
Elä omaa elämääsi, anna heidän elää omaasi. Varmaan sinun mielenterveydellesi parempi olla tekemisissä mahdollisimman vähän.
Jos aloitus on tosi, niin olen sitä mieltä, että ei kannata uhrata aikaansa katkeruuteen ja velloa menneissä. Ap ei selvästikään ole mitenkään rakastettu isänsä puolesta, joten hellurei ja eiku menoksi, omaan elämään ja ilman kiviriippoja ja sydämentykytyksiä. Antaa kunkin olla mikä on, jokaisella on oma elämä ja se kannattaa elää ajatellen myös omaa parastaan, eikä antaa muiden myrkyttää sitä.
Näin mä tein, kun isälle uusi nainen avioeron jälkeen oli tärkeämpi kuin minä. Sai vielä neljä lastakin, joita en ole koskaan tavannut. Näin on hyvä. Leppoisaa tulevaisuutta ilman vihamiehiä ja hyvää joulua!!
Ja joo, mitä väliä enää on sanomisilla. Se on totuus. Tekopyhää tuollaisten tulla vielä moittimaan omista tekemisistään ja kilpeään kiillottamaan, vastatkoon siitä minkä lapselle aiheuttivat. -4
Juu on totta tämä, purin sen tänne kun ei oikeastaan ole ketään joka tilanteeni tietäisi. Kiitos vastanneille!
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos aloitus on tosi, niin olen sitä mieltä, että ei kannata uhrata aikaansa katkeruuteen ja velloa menneissä. Ap ei selvästikään ole mitenkään rakastettu isänsä puolesta, joten hellurei ja eiku menoksi, omaan elämään ja ilman kiviriippoja ja sydämentykytyksiä. Antaa kunkin olla mikä on, jokaisella on oma elämä ja se kannattaa elää ajatellen myös omaa parastaan, eikä antaa muiden myrkyttää sitä.
Näin mä tein, kun isälle uusi nainen avioeron jälkeen oli tärkeämpi kuin minä. Sai vielä neljä lastakin, joita en ole koskaan tavannut. Näin on hyvä. Leppoisaa tulevaisuutta ilman vihamiehiä ja hyvää joulua!!
Oot vahva, ihana ja paras kun sanoit tän!
Hyvää joulua sinullekin ilman inhottavaa isääsi.
Oli oikein sanottu, vastuuseen ne luuserit.
Tottakai se loukkaa, muttei se tarkoita että väärin olisit tehny.
Mäkään en ole nään tekemisissä porukoihini, ja ihan oikeista syistä.
He kääntävät mut aina jotenkin syylliseksi että mussa on jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en ole nään tekemisissä porukoihini, ja ihan oikeista syistä.
He kääntävät mut aina jotenkin syylliseksi että mussa on jotain vikaa.
Ja siinä on puolustuskyvytön. Kun sinä olet syyllinen ja viallinen. Mitä siihen sanomaan? Kun on jo rikottu ja siten näyttää syypäältä.
Kuulostaa jo vähän ehkä siltä n-sanalta. Eli Narskulta. Huh!
Mun mielestä paha sanoa tässä tapauksessa. Sulla on jotenkin ehkä "Paha äitipuoli" -syndrooma. Siis että kuvittelet olevasi uhri mutta kolikolla on aina kaksi puolta. Mitä jos olitkin murkkuikäinen tai muuten vain hankala teini. Ja he vain reagoi sinuun, koska et ollut helposti lähestyttävä.
Luulen että sun elämä olis helpompaa, jos katkaset välit kokonaan ja poistat somekavereista.
Sulla oli varmaan kuitenkin katto pään päällä ja ruokaa? Ei siis mitään hätää ollut.
Laita nyt ihan kylmästi kaikki poikki väliltänne. Olet saanut kokea ihan turhaa paskaa, niinkuin minäkin. 10 vee sitten jätin äitini pois elämästäni ja kaikki muuttui hyväksi.
Tee itsellesi ihana elämä olet ansainnut sen.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Laita nyt ihan kylmästi kaikki poikki väliltänne. Olet saanut kokea ihan turhaa paskaa, niinkuin minäkin. 10 vee sitten jätin äitini pois elämästäni ja kaikki muuttui hyväksi.
Tee itsellesi ihana elämä olet ansainnut sen.
Sinäkin olet ansainnut sen ihanan elämän.
Itse en tossa tilanteessa olisi missään tekemisissä noitten kahden kanssa.
Miksi menit sitten sanomaan? Ja mikä on tää mystinen "sosiaalinen media"??