Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joidenkin on niin vaikea puhua lapsille seksistä?

Vierailija
27.03.2015 |

Olen aina ihmetellyt sitä, että asioita pitää jotenkin kiertää tai käyttää omituisia nimityksiä. Minä olen selittänyt asiat ihan niin kuin puhuisi aikuisen kanssa ja sitten vain varmistanut, että lapsi ymmärtää ja tietenkin vastannut kysymyksiin.

En tiedä, johtuuko se siitä, että olen maatilalta ja nämä lisääntymisasiat olivat eläinten muodossa läsnä jo aivan pienestä pitäen, mutta jotenkin vierasta kaikkia vanhemmille annettuja ohjeita, kun tuntuu, että ne tekevät luonnollisesta asiasta sellaisen, että sitä pitää selitellä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:41"]Selitähän lyhyesti, miten vastaat 7-vuotiaan kysymykseen, mitä on seksi.[/quote] Minä selitän mitä siinä tapahtuu ja mikä menee minnekin ja sitten kerron, miltä se tuntuu ja lopuksi sanon, että sinun on sitä vielä vaikea ymmärtää, koska seksitunteet tulevat vasta myöhemmin kun kasvat. Tekninen kuvaus on tärkein.  [/quote] Kuvaat yhdynnän kun lapsi kysyy mitä on seksi?

[/quote]

Yhdyntä on sitä yleisintä seksiä. Moni ei muuta harrastakaan. Esim minä en naisena halua suuseksiä tai käsiseksiä.

Vierailija
42/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni ekaluokan koulukaveri sanoi lapseni luokkalaisille, että hänen äitinsä kertoi, että seksi tuntuu etenkin naisesta ihanalta ja tekniikkaakin oli tyttö selittänyt. Mua ärsytti!
Eli kannattaa kertoa se oma parempi versio kotona ajoissa ennen kuin joku sitten kavereista seksivalistaa oman oerheensä tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelosluokan kurjassa sanotaan seksiä ihmisen perustarpeeksi ja että se tuntuu mahtavalta. Eli tuohan saa lapset kokeilemaan sitten seksuä, kun kerran perustarve on.
Ei sanaakaan siitä, että seksi kuuluu vain aikuisille. Oli vain, että ei ole valmis äidiksi, vaikka kuukautiset alkavat.

Vierailija
44/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tosin Suomessakin esiintyy häveliäisyyttä sukupuolielinten nimityksissä. Suosittu Vauva-foorumi osoittaa, että lapsille on opetettu puhumaan muun muassa "etupyllystä" ja "vieteristä"."

http://www.hs.fi/elama/a1407118434625

Vierailija
45/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta seksistä puhumisen pitäisi hoitaa koulu. Itseäni ainakin hävetti lapsena jos äiti siihen suuntaan jotain sanoi, mutta terkkarin seksivalistustunnit oli mukavia. 

Vierailija
46/46 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika sentään! Viidesluokkalaiset tietävät heterot ja homoseksuaalit eikä se tuota heille ongelmia. Oma lapseni on ollut tarhassa jossa oli lesbopari töissä.