Avokki häpeää mua kun en näytä "perusheterolta"
Mä olen androgyyni ihminen. Ihmiset ei aina tajua heti, mitä sukupuolta olen. Mulla on näin mukavaa. Mä vaan olen huomannut, että avokkia hävettää. Sen mieliksi olen pukeutunut tavallisemmin, jos tavataan sen sukulaisia tai kavereita, vaikkei se tunnu hyvältä. Viime aikoina tämä on alkanut rassaamaan mua, enkä haluaisi enää suostua sellaiseen esittämiseen. En ole käynyt avokin sukulaisten luona aikoihin, mutta eilen avokin vanhemmat kävi kylässä. Mulla oli muuta menoa samaan aikaan, mutta huomasin, miten toinen alkoi hermostua ennen vieraiden tuloa ja lopulta se patisti mut ovesta ulos paljon aikaisemmin kuin mun piti lähteä tai vanhemmat oli tulossa. Ettei ne vaan näkisi mua.
Mahtaako tällä hommalla olla mitään tulevaisuutta? Avokki on hetero. Sille on aina kova paikka, jos ihmiset luulee meidän olevan samaa sukupuolta.
Kommentit (96)
Minä olisin naisena kiinnostunut sinusta. En tiedä miten määrittelisin seksuaalisuuttani, heterosuhteessa mutta androgyynit ihmiset kiinnostavat, ja tällaisen naisen mukaan on tullut lähdettyä ja nautittua. Naiselliset naiset pitkine hiuksineen ja kynsineen etovat minua. Miehistä minua miellyttää kauniit ja hintelät miehet. Mihin lokeroon sitä itsensä tunkisi,
Ääh, sinuna varmaan lopettaisin jutun tähän :( Olen itse myös androgyyni, tai sanon ennemmin agender. Ainakin itsestäni tuntuu tosi ikävältä, jos minut lokeroidaan biologisen sukupuoleni mukaan, enkä varmaan pystyisi elämään suhteessa, jossa minua ei hyväksytä omana itsenäni. Tsemppiä! Edessä myös itsellä tuo sukupuolineutraalin nimen vaihto elämää helpottamaan...
Ei tuosta saa selvää onko nainen vai mies
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:53"]
eli et ole aseksuaali, eikä puolisosikaan ole.(?)
Kai ne kumppanin vanhemmat on jollain tavalla saaneet selville sukupuolesi, siis sinulla kai on sukupuoli... Pukeudutko johonkin harmaisiin kaapuihin joista ei näy mitään muotoja vartalostasi...
Tämä ketju luo enemmän kysymyksiä kuin antaa vastauksia.
[/quote]
Mun biologinen sukupuoli selviää yleensä aika nopeasti kun avaan suuni. Ääni paljastaa. Totta kai kaikki lopulta arvaavat. Avokin vanhempien luona olen pukeutunut tavallisesti, en siis sukupuolineutraalisti. Avokki on jopa valinnut mulle vaatteita tällaista "esittelemistä" varten, mutta se ei tosiaan tunnu mukavalta.
[/quote]
Niin, en ole aseksuaali, eikä avokkikaan ole. Meidän välillä ei ole ongelmaa, mutta kun avokin pitäisi näyttää muille, millaisen se on valinnut, tulee ongelmia. Olen koittanut ajatella, että koulukiusaaminen ja pikkupaikkakunnalla kasvaminen on jättäneet jälkensä, mutta ei nekään voi kaikkea selittää. Joskus se sanoi mulle olevansa ehkä jonkinlainen queer hetero, mutta se tuntuu häpeävän näitä juttuja todella paljon.
Kuvaavaa, miten moni tässäkin ketjussa tuli tivaamaan tai arvuuttelemaan, mitä ap:lla on jalkojen välissösä. Mitä se teille kuuluu? Ja teille, jotka käskevät ap:ta vaan joustamaan, varmaan olisi ihan samantekevää suostua, jos puolisonne alkaisi vaatia teitä pukeutumaan julkisesti vaikka burkhaan.
No, jokanen sitä esittää aina puolison vanhemmille itseään parempana kuin on. Minä en ainakaan niin usein nää puolison sukua, että kokisin sitä vaikeena. Tärkeintä on, että suhteenne toimii muuten. Ja sano puolisollesi että päätät kiitos itse ulkonäöstäsi, joko kelpaa tai ei kelpaa. Ehkä puolisosi ei häpeä sinua vaan on epävarma itsestään, ja huonolla itsetunnolla varustettu.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:02"]
Minä olisin naisena kiinnostunut sinusta. En tiedä miten määrittelisin seksuaalisuuttani, heterosuhteessa mutta androgyynit ihmiset kiinnostavat, ja tällaisen naisen mukaan on tullut lähdettyä ja nautittua. Naiselliset naiset pitkine hiuksineen ja kynsineen etovat minua. Miehistä minua miellyttää kauniit ja hintelät miehet. Mihin lokeroon sitä itsensä tunkisi,
[/quote]
Mäkin joskus mietin, miksi sitä sanoisi, että pitää androgyynisyydestä. Mäkin olen vähän sellainen. Tuo avokki esim. on luonnostaan androgyyni, siis fyysisten piirteiden puolesta. Joskus koitin googletella (koska pitää olla lokero) ja löysin sellaisen termin kuin skoliosexual.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:03"]
Ääh, sinuna varmaan lopettaisin jutun tähän :( Olen itse myös androgyyni, tai sanon ennemmin agender. Ainakin itsestäni tuntuu tosi ikävältä, jos minut lokeroidaan biologisen sukupuoleni mukaan, enkä varmaan pystyisi elämään suhteessa, jossa minua ei hyväksytä omana itsenäni. Tsemppiä! Edessä myös itsellä tuo sukupuolineutraalin nimen vaihto elämää helpottamaan...
[/quote]
Mä olen pohtinut eroa. Olisi ikävää, jos se siihen menisi, mutta minkäs sille voi. Musta tuntuu myös todella ikävältä tulla lokeroiduksi sukupuolen mukaan. Se on kuin makaisi pikkuisen liian kovalla patjalla. Ei se vaan ole hyvä, vaikka hetken sitä ehkä kestääkin.
Tsemppiä sullekin tuohon nimenvaihtoon! Siinä on totuttelemista, mutta pian tuntuu paremmalta. Mä vain toivoisin, että noita sp-neutraaleja nimiä olisi enemmän.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:27"]
Hmm. Kyllä mä uskaltaisin väittää että on aina jompia kumpia ominaisuuksia enemmän, kuitenki jokainen on tyttö TAI poika syntymäatään lähtien, kukaan ei tietääkseni jää tyttöpojaksi. Poikkeuksia varmasti on pari löydetty, mut siis yleisesti.
[/quote]
Mihin perustat väittämäsi? Ainakin on hyvin tyypillistä, että vaikka intersukupuolisella olisi hieman enemmän toisen sukupuolen ulkoisia piirteitä (esim. kivekset, vagina, suurentunut klitoris/penis ja rinnat= hieman enemmän ulkoisia naisellisia piirteitä), niin psykologinen sukupuoli on silti sitä toista. Miten siis tässä määrittelet kumpi on vallitseva sukupuoli?
[/quote]
No tarkoitinkin että yleensä sieltä synnäriltä tullaan tyttö- tai poikavauvan kanssa. Eli sun sukupuoli päätetään laitoksella jos karkeasti näin ilmaistaan se. En ole puhunut psyykkestä mitään, miksi vedät tähän mukaan kun puhun fyysisistä ominaisuuksista?
Mulla on ollut se käsitys että juuri se perusheterous olisi nykyään kaikkein hävettävimpää.
Avokkisi vaikuttaisi olevan hyvin epävarma itsestään ja seksuaalisuudestaan ja sen takia ns. häpeää sinua ja itseään. Sanot, että hyväksyy sinut sellaisena kun olet, esittelee vanhemmillensakin sellaisena kun olet tai sitten lähdette eri teille. Kai ne vanhemmatkin on huomannut sussa tämän androgyynisyyden vaikka mekossa/puvussa menisitkin paikalle, ei ne paljoa mitään peitä. Olemusta siis. Ja sano sille avokillesi että selvittää oman seksuaalisuutensa ja hyväksyy sen. Jos säkin olet pitkälti panseksuaali niin miksei hänkin voisi olla? Tai ainakin reilusti bi. Toivon että saatte ongelmat selvitettyä ja voitte kävellä ihmisten ilmoilla molemmat tyytyväisinä itseenne sekä toisiinne, yhdessä. Ylpeitä siitä, kenen vieressä kävelette. Ja avokki viis veisaa siitä, mitä muut ajattelee hänen seksuaalisesta suuntautumisestaan. Enemmän ja enemmän täällä pohjolassakin onneksi muututaan avoimemmeksi asioille! Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:12"]Suvakkien mielestä pitäsi sallia naimakaupat eläintenkin kanssa, sillä ei se sen poikkeavampaa ole kuin mikään muukaan seksuualisuuteen liittyvä juttu. Sian kanssa naimisiin ja olla kuin kuka tahansa meistä, ketää se häiritsee? Mitä tulee noihin biologisiin kromosomi juttuihin, yhä edelleen sukupuolinen luokittelu perustuu x ja y kromosomeihin vaikkakin myös poikkeavuuksia onkin löydetty ja tietty tutkijaporukka yrittää mullistaa totuttuja malleja. [/quote] Sika ei voi ilmaista suostumustaan avioliittoon. Tässä ketjussa puhuttiin aikuisten ihmisten parisuhteesta, jossa molemmat ovat vapaaehtoisesti mukana.
[/quote]
Miksei sikaa voisi naittaa? Eihän sillä muutenkaan ole vapaata tahtoa. Sika ei päätä yhtään mistään elämässään, ihminen päättää kaiken. Jopa kuolinpäivän.
[/quote]
Ja itse asiassa seksi eläimen kanssa ei ole Suomessa edes laitonta, se poistettiin rikoslaista 1971.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 22:03"]
[/quote]
Mä olen pohtinut eroa. Olisi ikävää, jos se siihen menisi, mutta minkäs sille voi. Musta tuntuu myös todella ikävältä tulla lokeroiduksi sukupuolen mukaan. Se on kuin makaisi pikkuisen liian kovalla patjalla. Ei se vaan ole hyvä, vaikka hetken sitä ehkä kestääkin.
Tsemppiä sullekin tuohon nimenvaihtoon! Siinä on totuttelemista, mutta pian tuntuu paremmalta. Mä vain toivoisin, että noita sp-neutraaleja nimiä olisi enemmän.
[/quote]
Jotenkin tuntuu nyt että kun ei oo oikeita ongelmia, täytyy niitä tehdä vaikka sitten "sukupuolettomuudesta". Jos nyt keskittysit elämään ihmisenä sen sijaan että korostat ja muistuttelet itsellesi kuinka erikoinen olet kun et hyväksy sukupuolirooleja.
Ap on varmaan mies joka pukeutuu naisellisesti, jostain syystä se vaan on hyväksyttävämpää
että nainen pukeutuu miesmäisesti. Mulla on hyvin konservatiiviset vanhemmat ja voisin kuvitella että he eivät hyväksyisi naisten vaatteisiin pukeutuvaa miestä, mutta isäni mielestä esim Suvi-Anne Siimes oli aikoinaan hot ja hänhän on/oli melkoisen androgyyninen.
Mä olen pahoillani mut en myöskään ymmärrä miks tehdä itselleen ongelma asiasta joka ei oikeesti ole ongelma? Miks et ole sukupuoleton yksityisesti? Kyllähän kaikki ihmiset välillä joutuu olemaan jotain muuta kuin haluavat! Maailmassa on kaikenlaisia ihmisiä ja tännehän mahtuu, mut joskus pitää ajatella muitakin. Miks sun ei pidä hyväksyä avokkisi mielipidettä? Miksi vaan hänen pitäis joustaa?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:53"]
eli et ole aseksuaali, eikä puolisosikaan ole.(?)
Kai ne kumppanin vanhemmat on jollain tavalla saaneet selville sukupuolesi, siis sinulla kai on sukupuoli... Pukeudutko johonkin harmaisiin kaapuihin joista ei näy mitään muotoja vartalostasi...
Tämä ketju luo enemmän kysymyksiä kuin antaa vastauksia.
[/quote]
Mun biologinen sukupuoli selviää yleensä aika nopeasti kun avaan suuni. Ääni paljastaa. Totta kai kaikki lopulta arvaavat. Avokin vanhempien luona olen pukeutunut tavallisesti, en siis sukupuolineutraalisti. Avokki on jopa valinnut mulle vaatteita tällaista "esittelemistä" varten, mutta se ei tosiaan tunnu mukavalta.