Avokki häpeää mua kun en näytä "perusheterolta"
Mä olen androgyyni ihminen. Ihmiset ei aina tajua heti, mitä sukupuolta olen. Mulla on näin mukavaa. Mä vaan olen huomannut, että avokkia hävettää. Sen mieliksi olen pukeutunut tavallisemmin, jos tavataan sen sukulaisia tai kavereita, vaikkei se tunnu hyvältä. Viime aikoina tämä on alkanut rassaamaan mua, enkä haluaisi enää suostua sellaiseen esittämiseen. En ole käynyt avokin sukulaisten luona aikoihin, mutta eilen avokin vanhemmat kävi kylässä. Mulla oli muuta menoa samaan aikaan, mutta huomasin, miten toinen alkoi hermostua ennen vieraiden tuloa ja lopulta se patisti mut ovesta ulos paljon aikaisemmin kuin mun piti lähteä tai vanhemmat oli tulossa. Ettei ne vaan näkisi mua.
Mahtaako tällä hommalla olla mitään tulevaisuutta? Avokki on hetero. Sille on aina kova paikka, jos ihmiset luulee meidän olevan samaa sukupuolta.
Kommentit (96)
Tämä onkin sitten hankalampi juttu. Koita olla loukkaantumatta kun sanon mutta toisaalta kyllä ymmärrän miestäsi. Miksi haluat olla androgyyni?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:51"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:45"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:10"]Öh, jos harrastat seksiä, olet mies/nainen. Onko puolisosi mies vai nainen? Kyllä se miehen tunnolle ottaa jos homoksi luullaan. Kasvata edes hiukset niin päälle päin erottaa heteropariskunnaksi [/quote] Mitä seksinharrastamisella ja pukeutumisella on muka yhteistä? En ole kyllä tavannut ihmisiä jotka pukeutuvat esim. mekkoon tai miesten pukuun koska ovat yhdynnässä säännöllisesti. Ihan omituinen vastaus... [/quote] No yleensä naisella on VAGINA johon mies työntää PENIKSEN. Ymmärrätkö nyt mitä ajoin takaa? [/quote] Ja miten tämä liittyy pukeutumiseen tai hiusten pituuteen? [/quote] Tämä siis liittyi siihen, kun kyseltiin onko ap mies vai nainen. Lue kommentit ensin kunnolla ennen kuin kyselet mitä toisten kommentit tarkoittaa [/quote] No miten määrittelen miehuuden tai naiseuden? Lue tuosta ensin biologiaa, niin opit, ettei ulkoinen sukupuolielin/elimet sitä vielä kerro. [/quote] No kyllä se sen verran kertoo että kumpaa sukupuolta olet fyysisesti. Vaikka sulla omisikin vaginan kaverina kivekset, sulta puuttuu penis. Sulla on kuitenki muu vartalo naisen. Eikö se yleinen ajattelu/lokerointi mene näin?
[/quote]
Ei. Lue. Sinulla voi olla vaginan lisäksi myös penis. Kivekset ja vagina. Kaikkea mitä sinne onkaan muodostunut. Miksi fyysinen sukupuoli olisi biologista sukupuolta merkittävämpi asia? Tai sosiaalista tai psykologista sukupuolta merkittävämpi?
[/quote]
mä luin. Tytöillä voi olla myös kivekset. Laita itse se koko lainaus äläkä katkaise puoleen väliin :D
Usein ne asiat mihin toisessa ihastuu on myös ne, jotka lopulta kyseisessä henkilössä alkaakin ärsyttää.
En tiedä miks näin on.
Aa sori nolona totean että luin vain yhden sun lainauksen :D
ja väittely jatkuu!
Oletko siis mies vai nainen (noin niin kuin fyysisesti?)? Minusta kuulostaa sille, että puolisosi ei hyväksy sinua sellaisena kuin olet. Ihmettelen, miksi hän on sitten alun perinkään alkanut suhteeseen kanssasi jos on kuitenkin tiennyt kuka olet jo alusta alkaen. Kurja tilanne. Voisinpa sanoa että ansaitset parempaa.
Avokkisi ongelmahan tuo on. Opetelkoon olemaan häpeämättä.
Jos puolisollesi sinun ulkoinen olemuksesi on noin iso ongelma, sinuna lähtisin ja etsisin ihmisen joka sinut hyväksyy eikä häpeile seurassasi.
vaikka ap tais jo hävitä langalta..
Siis kumpaa sukupuolta olet oikeasti? Nainenko? Oletko hetero?
Suvakkien mielestä pitäsi sallia naimakaupat eläintenkin kanssa, sillä ei se sen poikkeavampaa ole kuin mikään muukaan seksuualisuuteen liittyvä juttu. Sian kanssa naimisiin ja olla kuin kuka tahansa meistä, ketää se häiritsee?
Mitä tulee noihin biologisiin kromosomi juttuihin, yhä edelleen sukupuolinen luokittelu perustuu x ja y kromosomeihin vaikkakin myös poikkeavuuksia onkin löydetty ja tietty tutkijaporukka yrittää mullistaa totuttuja malleja.
Avokki vaihtoon, vtu. Mitä sä tommosta urpoa kattelet joka häpeää sua.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:24"]
Tämä onkin sitten hankalampi juttu. Koita olla loukkaantumatta kun sanon mutta toisaalta kyllä ymmärrän miestäsi. Miksi haluat olla androgyyni?
[/quote]
En maininnut sukupuolia. Tämä tulee vaan jostain selkäytimestä. Tää on mulle luonnollinen tapa olla. Mä olen ollut tällainen lapsesta asti. En tiedä, miksi. Mä olen pohtinut sitä aika paljonkin. Olen koittanut olla ihmisiksi, mutta se alkaa pian tuntua liian pahalta.
Mun mies on niin huonolla itsetunnolla varustettu,että jos nyt, 15v yhdessäolon jälkeen rupeisin näyttämään sukupuolineutraalilta,hän takuulla salaa häpeäisi mua.Meidän keskinäisiin väleihin se tuskin suoranaisesti vaikuttaisi.Ehkä sun kannattaa erota nyt jos yhteistä historiaa ei ole paljon eikä varsinkaan lapsia.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:12"]Suvakkien mielestä pitäsi sallia naimakaupat eläintenkin kanssa, sillä ei se sen poikkeavampaa ole kuin mikään muukaan seksuualisuuteen liittyvä juttu. Sian kanssa naimisiin ja olla kuin kuka tahansa meistä, ketää se häiritsee?
Mitä tulee noihin biologisiin kromosomi juttuihin, yhä edelleen sukupuolinen luokittelu perustuu x ja y kromosomeihin vaikkakin myös poikkeavuuksia onkin löydetty ja tietty tutkijaporukka yrittää mullistaa totuttuja malleja.
[/quote]
Sika ei voi ilmaista suostumustaan avioliittoon. Tässä ketjussa puhuttiin aikuisten ihmisten parisuhteesta, jossa molemmat ovat vapaaehtoisesti mukana.
Ap, olet sairas. Ihminen on joko mies tai nainen, loput on mielisairautta.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:16"]Ap, olet sairas. Ihminen on joko mies tai nainen, loput on mielisairautta.
[/quote]
Ei, vaan myös biologisesti voi olla epäselvyyksiä.
No selvästikään sun mies ei pysty rakstamaan sua "sellaisena kuin olet", joten kannattaa tosiaan miettiä, onko suhteella tulevaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:26"]
Oletko siis mies vai nainen (noin niin kuin fyysisesti?)? Minusta kuulostaa sille, että puolisosi ei hyväksy sinua sellaisena kuin olet. Ihmettelen, miksi hän on sitten alun perinkään alkanut suhteeseen kanssasi jos on kuitenkin tiennyt kuka olet jo alusta alkaen. Kurja tilanne. Voisinpa sanoa että ansaitset parempaa.
[/quote]
Mä en halua paljastaa fyysistä sukupuolta kun tunnen, ettei se kerro musta mitään. Puoliso sanoo hyväksyvänsä mut, mutta sille on jotenkin kova pala kuitenkin, että meidät liitetään yhteen. Tää asia on alkanut hiertää meidän suhdetta aika paljonkin viime aikoina. Mä olen miettinyt lähtemistä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:28"]
Siis kumpaa sukupuolta olet oikeasti? Nainenko? Oletko hetero?
[/quote]
Sukupuoli on musta samantekevä asia. Mä olen biseksuaali. Tai panseksuaali, en välitä muidenkaan sukupuolesta.
Parisuhteen tärkeimpiä osia on se että kumpikin tuntee tulleensa hyväksytyksi täysin omana itsenään, niin vikoineen kuin hyvine puolineen.
Jos tätä tunnetta ei ole, niin suhde ei voi toimia pitkässä juoksussa.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:54"]En väitä että se on hienoa. Mutta sukupuoli ja sen kokemus ei ole niin yksinkertaista, kuin keskivertoihminen sen kokee. Olen itse heteronainen jos luokittelemaan lähdetään. Miksi muiden sukupuoli on sinulle ongelma?
Miksi luulet kenenkään sukupuolen olevan minulle ongelma? Mielestäni se on näillä "sukupuolettomilla", hehän korostavat kokoajan omaa poikkeuksellisuuttaan, mikseivät vain ole sitä mitä ovat? Heille on pakonomaista tuoda omaa poikkeavauuttaan esille, tehdä siitä ongelma muiden silmissä syyttäen muita suvaitsemattomuudesta ja ovat kuitenkin itse kaikkein suvaitsemattomimpia.
Jos et ole poikkeavan kanssa samaa mieltä, olet suvaitsematon ja näille riittää hännystelijöitä, tavallisesti vasemmistoa ja vihreitä kannattavien joukoista eniten. Voisi jopa sanoa, että se supuolineutraalius ja muu sukupuolinen poikkeavuus ei ole sukupuolikysymys vaan poliittinen kysymys.
[/quote]
Minusta enemmän ongelma on sillä, jolla on pakonomainen tarve todistella olevansa "normaali" ja tuoda esille omaa heterosuuntaustaan jo kaupungilla kävellessä ja vielä pakottaa muutkin tekemään samoin. Minusta nuo on henkilökohtaisia asioita.