Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avokki häpeää mua kun en näytä "perusheterolta"

Vierailija
27.03.2015 |

Mä olen androgyyni ihminen. Ihmiset ei aina tajua heti, mitä sukupuolta olen. Mulla on näin mukavaa. Mä vaan olen huomannut, että avokkia hävettää. Sen mieliksi olen pukeutunut tavallisemmin, jos tavataan sen sukulaisia tai kavereita, vaikkei se tunnu hyvältä. Viime aikoina tämä on alkanut rassaamaan mua, enkä haluaisi enää suostua sellaiseen esittämiseen. En ole käynyt avokin sukulaisten luona aikoihin, mutta eilen avokin vanhemmat kävi kylässä. Mulla oli muuta menoa samaan aikaan, mutta huomasin, miten toinen alkoi hermostua ennen vieraiden tuloa ja lopulta se patisti mut ovesta ulos paljon aikaisemmin kuin mun piti lähteä tai vanhemmat oli tulossa. Ettei ne vaan näkisi mua.

Mahtaako tällä hommalla olla mitään tulevaisuutta? Avokki on hetero. Sille on aina kova paikka, jos ihmiset luulee meidän olevan samaa sukupuolta.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:10"]Öh, jos harrastat seksiä, olet mies/nainen. Onko puolisosi mies vai nainen? Kyllä se miehen tunnolle ottaa jos homoksi luullaan.
Kasvata edes hiukset niin päälle päin erottaa heteropariskunnaksi
[/quote]

Mitä seksinharrastamisella ja pukeutumisella on muka yhteistä? En ole kyllä tavannut ihmisiä jotka pukeutuvat esim. mekkoon tai miesten pukuun koska ovat yhdynnässä säännöllisesti. Ihan omituinen vastaus...
[/quote]
No yleensä naisella on VAGINA johon mies työntää PENIKSEN.
Ymmärrätkö nyt mitä ajoin takaa?

Vierailija
22/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:41"]

Mä en ymmärrä tuota sukupuoliroolijuttua. Mitä sillä tarkoitetaan kun puhutaan että joku pakotetaan johonkin sukupuoliroolin? Millä tavalla pakotetaan? Ja mitä se käytännössä tarkoittaa? Itse olen nainen, mutta ensisijaisesti ihminen ja oma itseni. Minusta puuttuu monet naisiin liitetyt ominaisuudet, mutta se ei ole saanut minua koskaan tuntemaan itseäni jotenkin epänaiseksi tai vieroksumaan muita naisia. Niinkuin monesti täältäkin olen saanut lukea kuinka ei kiinnosta muoti, meikit ja sisustaminen, niin sitten on jotenkin erilainen. No ei muukaan noi kiinnosta, mutta ei se saa mua tuntemaan itseäni myöskään "erilaiseksi" naisseurassa.

[/quote]

Kuuletko usein näitä kommentteja, joita ap:kin on saanut täällä kuulla? "Kasvata nyt edes pitkät hiusket, että muut kadulla luulevat teitä heteroiksi". Saatko jatkuvasti kuulla tällaisia kehotuksia kelvataksesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:10"]Öh, jos harrastat seksiä, olet mies/nainen. Onko puolisosi mies vai nainen? Kyllä se miehen tunnolle ottaa jos homoksi luullaan. Kasvata edes hiukset niin päälle päin erottaa heteropariskunnaksi [/quote] Mitä seksinharrastamisella ja pukeutumisella on muka yhteistä? En ole kyllä tavannut ihmisiä jotka pukeutuvat esim. mekkoon tai miesten pukuun koska ovat yhdynnässä säännöllisesti. Ihan omituinen vastaus... [/quote] No yleensä naisella on VAGINA johon mies työntää PENIKSEN. Ymmärrätkö nyt mitä ajoin takaa?

[/quote]

Ja miten tämä liittyy pukeutumiseen tai hiusten pituuteen?

Vierailija
24/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:44"]

Sanoinko että pitää muuttaa kaikkea? Edes yksi juttu joka paljastaisi ulkopuolisille että kyseessä on HETEROpariskunta, voisi jo helpottaa huomattavasti. Nykyaikana ollaan liikaa minä-minä-minä. Onnea vaan sille elämänkumppanin löytämiselle jos ei itse ole valmis sen vertaa joustamaan.

[/quote]

Miksi ulkopuolisille pitäisi tehdä jokin merkki? 

Vierailija
25/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:44"]Sanoinko että pitää muuttaa kaikkea? Edes yksi juttu joka paljastaisi ulkopuolisille että kyseessä on HETEROpariskunta, voisi jo helpottaa huomattavasti.
Nykyaikana ollaan liikaa minä-minä-minä. Onnea vaan sille elämänkumppanin löytämiselle jos ei itse ole valmis sen vertaa joustamaan.
[/quote]

Miksi ihmeessä pitäisi paljastella omasta parisuhteestaan yhtään mitään? Jos minä kuljen vaikka samaa sukupuolta olevan kanssa kaupungilla, en koe tarvetta huudella tai viestittää että ihan heteroja ollaan ja tuo tuossa on vain kaveri... apn kaverin vanhemmat ja tutut tietävät jo apn sukupuolen, joten miksi sitä vielä pitää korostaa?

Vierailija
26/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:10"]Öh, jos harrastat seksiä, olet mies/nainen. Onko puolisosi mies vai nainen? Kyllä se miehen tunnolle ottaa jos homoksi luullaan. Kasvata edes hiukset niin päälle päin erottaa heteropariskunnaksi [/quote] Mitä seksinharrastamisella ja pukeutumisella on muka yhteistä? En ole kyllä tavannut ihmisiä jotka pukeutuvat esim. mekkoon tai miesten pukuun koska ovat yhdynnässä säännöllisesti. Ihan omituinen vastaus... [/quote] No yleensä naisella on VAGINA johon mies työntää PENIKSEN. Ymmärrätkö nyt mitä ajoin takaa?

[/quote]

Ja miten tämä liittyy pukeutumiseen tai hiusten pituuteen?
[/quote]
Tämä siis liittyi siihen, kun kyseltiin onko ap mies vai nainen. Lue kommentit ensin kunnolla ennen kuin kyselet mitä toisten kommentit tarkoittaa

Vierailija
27/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen biologisen sukupuolen voi määrittää ainakin kahdella tavalla. Mikäli määritys tehdään kromosomeista, useimmat meistä voidaan jakaa kahteen ryhmään. Jos kromosomeja on kaksi samanlaista (XX), kyse on naisesta, ja mikäli kromosomit ovat eri paria (XY), kyseessä on mies. XX-naisilla toinen X-kromosomi lakkaa yleensä toimimasta jo sikiöaikana, mutta miehen ainoa X-kromosomi pysyy aktiivisena.

Tätä on käytetty hyväksi muun muassa urheilussa: urheilijan suun limakalvolta otetaan näyte, josta tutkitaan toimimattomien X-kromosomien määrä verrattuna toimiviin. Käytännössä X-kromosomit käyttäytyvät kuitenkin hyvin eri tavalla eri kudoksissa. Kromosomeja voi myös puuttua tai olla liikaa. Esimerkiksi tyypit X0 (toinen sukupuolikromosomi puuttuu), XXY ja XYY ovat varsin yleisiä.

Sukupuolen määrittämisen kromosomien perusteella tekee vieläkin haastavammaksi se, että toimimaton X-kromosomi voi jossain elämänvaiheessa alkaa uudestaan toimia. Tavallaan sukupuoli voi siis muuttua elämän aikana.

Nykyään tiedetään myös, että XX-tyyppisellä ihmisellä, jonka siis pitäisi olla nainen, voi olla täysin toimivat miehen sukuelimet ja päinvastoin. Tästä pääsemmekin yritykseen määritellä sukupuoli ulkoisten tunnusmerkkien mukaan.

Joskus vauva voi näyttää selvästi tytöltä, mutta myöhemmin elämässä selviääkin, että hänellä on myös esimerkiksi kivekset. 

Vierailija
28/96 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkään sinua loukkaamatta, miten hän on päätynyt seurustelemaan kanssasi jos häpeää sinua?!

Vierailija
29/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:44"]

Sanoinko että pitää muuttaa kaikkea? Edes yksi juttu joka paljastaisi ulkopuolisille että kyseessä on HETEROpariskunta, voisi jo helpottaa huomattavasti. Nykyaikana ollaan liikaa minä-minä-minä. Onnea vaan sille elämänkumppanin löytämiselle jos ei itse ole valmis sen vertaa joustamaan.

[/quote]

Miksi ulkopuolisille pitäisi tehdä jokin merkki? 
[/quote]
Jotta apn miestä ei hävettäisi se, että häntä luullaan homoksi. Eikö se ollut apn ongelma?

Vierailija
30/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:45"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:10"]Öh, jos harrastat seksiä, olet mies/nainen. Onko puolisosi mies vai nainen? Kyllä se miehen tunnolle ottaa jos homoksi luullaan. Kasvata edes hiukset niin päälle päin erottaa heteropariskunnaksi [/quote] Mitä seksinharrastamisella ja pukeutumisella on muka yhteistä? En ole kyllä tavannut ihmisiä jotka pukeutuvat esim. mekkoon tai miesten pukuun koska ovat yhdynnässä säännöllisesti. Ihan omituinen vastaus... [/quote] No yleensä naisella on VAGINA johon mies työntää PENIKSEN. Ymmärrätkö nyt mitä ajoin takaa? [/quote] Ja miten tämä liittyy pukeutumiseen tai hiusten pituuteen? [/quote] Tämä siis liittyi siihen, kun kyseltiin onko ap mies vai nainen. Lue kommentit ensin kunnolla ennen kuin kyselet mitä toisten kommentit tarkoittaa

[/quote]

No miten määrittelen miehuuden tai naiseuden? Lue tuosta ensin biologiaa, niin opit, ettei ulkoinen sukupuolielin/elimet sitä vielä kerro.

Vierailija
31/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:10"]Öh, jos harrastat seksiä, olet mies/nainen. Onko puolisosi mies vai nainen? Kyllä se miehen tunnolle ottaa jos homoksi luullaan.
Kasvata edes hiukset niin päälle päin erottaa heteropariskunnaksi
[/quote]

Mitä seksinharrastamisella ja pukeutumisella on muka yhteistä? En ole kyllä tavannut ihmisiä jotka pukeutuvat esim. mekkoon tai miesten pukuun koska ovat yhdynnässä säännöllisesti. Ihan omituinen vastaus...
[/quote]
No yleensä naisella on VAGINA johon mies työntää PENIKSEN.
Ymmärrätkö nyt mitä ajoin takaa?
[/quote]

Joskus sinne laitetaan myös sormi tai vain nuollaan kielellä klitorista. Joku voi olla ikänsä ilman yhdyntää. Joku nainen voi itse laskeutua sen peniksen ympärille ratsastaen ilman että mies laittaa sitä sinne. Olen pahoillani puolestasi jos käsityksesi sukupuolesta ja pukeutumisesta pyörii vaginan ja peniksen yhteen lätkyttämisen ympärillä.

Vierailija
32/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väitä että se on hienoa. Mutta sukupuoli ja sen kokemus ei ole niin yksinkertaista, kuin keskivertoihminen sen kokee. Olen itse heteronainen jos luokittelemaan lähdetään. Miksi muiden sukupuoli on sinulle ongelma?

Miksi luulet kenenkään sukupuolen olevan minulle ongelma? Mielestäni se on näillä "sukupuolettomilla", hehän korostavat kokoajan omaa poikkeuksellisuuttaan, mikseivät vain ole sitä mitä ovat? Heille on pakonomaista tuoda omaa poikkeavauuttaan esille, tehdä siitä ongelma muiden silmissä syyttäen muita suvaitsemattomuudesta ja ovat kuitenkin itse kaikkein suvaitsemattomimpia.

Jos et ole poikkeavan kanssa samaa mieltä, olet suvaitsematon ja näille riittää hännystelijöitä, tavallisesti vasemmistoa ja vihreitä kannattavien joukoista eniten. Voisi jopa sanoa, että se supuolineutraalius ja muu sukupuolinen poikkeavuus ei ole sukupuolikysymys vaan poliittinen kysymys.

Vierailija
33/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:44"] Sanoinko että pitää muuttaa kaikkea? Edes yksi juttu joka paljastaisi ulkopuolisille että kyseessä on HETEROpariskunta, voisi jo helpottaa huomattavasti. Nykyaikana ollaan liikaa minä-minä-minä. Onnea vaan sille elämänkumppanin löytämiselle jos ei itse ole valmis sen vertaa joustamaan. [/quote] Miksi ulkopuolisille pitäisi tehdä jokin merkki?  [/quote] Jotta apn miestä ei hävettäisi se, että häntä luullaan homoksi. Eikö se ollut apn ongelma?

[/quote]

Ap ei ensinnäkään kertonut olevansa nainen sen enempää kuin mieskään. Ap:n puoliso voi olla nainen tai mies. 

Ap:n puolisolla on siis ongelma, joka ei ratkea antamalla merkkejä ventovieraille, joita asia tuskin kiinnostaa. Ap:n puolison ongelma on oma epävarmuus päänsä sisällä, sille voi ja pitää tehdä jotain. Terapia auttaisi vahvistamaan itsetuntoa ja lopettaa tarpeen todistella muille jotain, mistä muut eivät edes ole kiinnostuneita.

Vierailija
34/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:45"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:10"]Öh, jos harrastat seksiä, olet mies/nainen. Onko puolisosi mies vai nainen? Kyllä se miehen tunnolle ottaa jos homoksi luullaan. Kasvata edes hiukset niin päälle päin erottaa heteropariskunnaksi [/quote] Mitä seksinharrastamisella ja pukeutumisella on muka yhteistä? En ole kyllä tavannut ihmisiä jotka pukeutuvat esim. mekkoon tai miesten pukuun koska ovat yhdynnässä säännöllisesti. Ihan omituinen vastaus... [/quote] No yleensä naisella on VAGINA johon mies työntää PENIKSEN. Ymmärrätkö nyt mitä ajoin takaa? [/quote] Ja miten tämä liittyy pukeutumiseen tai hiusten pituuteen? [/quote] Tämä siis liittyi siihen, kun kyseltiin onko ap mies vai nainen. Lue kommentit ensin kunnolla ennen kuin kyselet mitä toisten kommentit tarkoittaa

[/quote]

No miten määrittelen miehuuden tai naiseuden? Lue tuosta ensin biologiaa, niin opit, ettei ulkoinen sukupuolielin/elimet sitä vielä kerro.
[/quote]
No kyllä se sen verran kertoo että kumpaa sukupuolta olet fyysisesti. Vaikka sulla omisikin vaginan kaverina kivekset, sulta puuttuu penis. Sulla on kuitenki muu vartalo naisen. Eikö se yleinen ajattelu/lokerointi mene näin?

Vierailija
35/96 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SFW?

Vierailija
36/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:45"]

[/quote]

Ihmisillä on kädet. Käsillä voi koskettaa niitä vaginoita ja peniksiä niin, että seksiä on vaikka ei olisikaan heteroiden penetraatioseksiä.

Seksi on todella mielenkiintoinen ja laaja kenttä jolla puuhailla, älä turhaan sinäkään rajoita itseäsi pelkkään penetraatioon ;)

Vierailija
37/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:51"]

Ihmisen biologisen sukupuolen voi määrittää ainakin kahdella tavalla. Mikäli määritys tehdään kromosomeista, useimmat meistä voidaan jakaa kahteen ryhmään. Jos kromosomeja on kaksi samanlaista (XX), kyse on naisesta, ja mikäli kromosomit ovat eri paria (XY), kyseessä on mies. XX-naisilla toinen X-kromosomi lakkaa yleensä toimimasta jo sikiöaikana, mutta miehen ainoa X-kromosomi pysyy aktiivisena.

Tätä on käytetty hyväksi muun muassa urheilussa: urheilijan suun limakalvolta otetaan näyte, josta tutkitaan toimimattomien X-kromosomien määrä verrattuna toimiviin. Käytännössä X-kromosomit käyttäytyvät kuitenkin hyvin eri tavalla eri kudoksissa. Kromosomeja voi myös puuttua tai olla liikaa. Esimerkiksi tyypit X0 (toinen sukupuolikromosomi puuttuu), XXY ja XYY ovat varsin yleisiä.

Sukupuolen määrittämisen kromosomien perusteella tekee vieläkin haastavammaksi se, että toimimaton X-kromosomi voi jossain elämänvaiheessa alkaa uudestaan toimia. Tavallaan sukupuoli voi siis muuttua elämän aikana.

Nykyään tiedetään myös, että XX-tyyppisellä ihmisellä, jonka siis pitäisi olla nainen, voi olla täysin toimivat miehen sukuelimet ja päinvastoin. Tästä pääsemmekin yritykseen määritellä sukupuoli ulkoisten tunnusmerkkien mukaan.

Joskus vauva voi näyttää selvästi tytöltä, mutta myöhemmin elämässä selviääkin, että hänellä on myös esimerkiksi kivekset. 

[/quote]

Mitä alapeukuttamista näissä biologisissa faktoissa on?

Vierailija
38/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:10"]No yleensä naisella on VAGINA johon mies työntää PENIKSEN. Ymmärrätkö nyt mitä ajoin takaa?
[/quote]
No mitä jos se penis meneekin suuhun tai anaaliin tai mitä jos nainen panee miestä dildolla? Saako/pitääkö se näyttää pukeutumisella jotenkin?

Vierailija
39/96 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:13"]

Mitenkään sinua loukkaamatta, miten hän on päätynyt seurustelemaan kanssasi jos häpeää sinua?!

[/quote]

No sitä mäkin oon miettinyt. Se itse tykkää musta, mutta on asian kanssa jotenkin kaapissa, jos niin voi sanoa.

Vierailija
40/96 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:51"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:45"] [quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 10:10"]Öh, jos harrastat seksiä, olet mies/nainen. Onko puolisosi mies vai nainen? Kyllä se miehen tunnolle ottaa jos homoksi luullaan. Kasvata edes hiukset niin päälle päin erottaa heteropariskunnaksi [/quote] Mitä seksinharrastamisella ja pukeutumisella on muka yhteistä? En ole kyllä tavannut ihmisiä jotka pukeutuvat esim. mekkoon tai miesten pukuun koska ovat yhdynnässä säännöllisesti. Ihan omituinen vastaus... [/quote] No yleensä naisella on VAGINA johon mies työntää PENIKSEN. Ymmärrätkö nyt mitä ajoin takaa? [/quote] Ja miten tämä liittyy pukeutumiseen tai hiusten pituuteen? [/quote] Tämä siis liittyi siihen, kun kyseltiin onko ap mies vai nainen. Lue kommentit ensin kunnolla ennen kuin kyselet mitä toisten kommentit tarkoittaa [/quote] No miten määrittelen miehuuden tai naiseuden? Lue tuosta ensin biologiaa, niin opit, ettei ulkoinen sukupuolielin/elimet sitä vielä kerro. [/quote] No kyllä se sen verran kertoo että kumpaa sukupuolta olet fyysisesti. Vaikka sulla omisikin vaginan kaverina kivekset, sulta puuttuu penis. Sulla on kuitenki muu vartalo naisen. Eikö se yleinen ajattelu/lokerointi mene näin?

[/quote]

Ei. Lue. Sinulla voi olla vaginan lisäksi myös penis. Kivekset ja vagina. Kaikkea mitä sinne onkaan muodostunut. Miksi fyysinen sukupuoli olisi biologista sukupuolta merkittävämpi asia? Tai sosiaalista tai psykologista sukupuolta merkittävämpi?