Mistä arvelet korkean masentuneiden määrän Suomessa johtuvan?
Onhan meillä asiat paremmin kuin monessa muussa maassa, hyvinvointivaltio. Miksi ihmiset ovat kuitenkin niin onnettomia?
Kommentit (56)
Päivittäinen kaupassa asiointi on henkisesti liian raskasta. Käytävämyyjät ahdistelee.
Läheiset eivät välitä. Vanhemmat tekevät pahoja kasvatusvirheitä, kun välittävät enemmän omista tarpeistaan.
Yhteisöllisyyden puute. Tapaamani ulkomaalaiset jaksavat aina kummastella suomalaisten eristäytyneisyyttä ja etäisiä perhesuhteita. Eräskin Algeriasta kotoisin oleva ystäväni kummasteli sitä, että kun suomalainen sairastuu, hän jää yksin ja nostaa itse itsensä pystyyn. Kun algerialainen sairastuu, hänellä on koko perheen ja suunnilleen suvun tuki mummoja ja veljen vaimoja ja vanhempia myöten auttamassa. Minä kyynisenä suomalaisena mietin, että kuinka niitä kiinnostaa:D Hän sanoi, että se on itsestäänselvyys ja varsinainen häpeä, jos omastaan ei pidetä huolta.
Ei vaan täällä.
Syinä ovat mm. juoppous, tupakointi, liikkumattomuus ja epäterveellinen ruokavalio.
Osa on oikeasti masentuneita, mutta monet käyttävät narisemiseen kaiken sen ajan, jolloin he voisivat olla tyytyväisiä saamiinsa asioihin.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 21:49"]
Syinä ovat mm. juoppous, tupakointi, liikkumattomuus ja epäterveellinen ruokavalio.
Osa on oikeasti masentuneita, mutta monet käyttävät narisemiseen kaiken sen ajan, jolloin he voisivat olla tyytyväisiä saamiinsa asioihin.
[/quote]
komppi. satsataan ylipäätään liian vähän "pehmeisiin arvoihin" ja sellaiseen, mikä lisäisi arkipäivän hyvinvointia. ei arvosteta pientä ja onnellista, tavallista elämää.
yksi asia, mikä välillä sattuu silmään, on asuinalueiden epäviihtyisyys. tarkoitan, että ei olla satsattu sinne, missä sitä tarvittaisiin. jotenkin ympäristön viihtyisyys kulkee aika käsi kädessä sisäisen mielenrauhan ja viihtyvyyden kanssa. en takia olisi tärkeää, että satsattaisiin vähän yiimääräistä esim. kaupungin vuokratalojen kunnossapitoon. ettei tulisi jo ympäristöstä sellainen "millään ei ole mitään väliä" -tunnelma, mikä leijuu joidenkin asuinalueiden yllä.
Nykyinen kovuuden ja menestymisen ihannointi: "itsevarmuus ja henkinen kovuus on kauneinta ihmisessä".
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 20:19"]
Illuminati
[/quote]
More like pilluminati kun 2/3 masentuneista on naisia.
Voisko johtua vielä sodan jättämistä traumoista? Meidän vanhempiemme vanhemmille sattui paljon. Kasvatus tehnyt jälkensä. Se perintö laimenee kyllä ajan kanssa.
Nimimerkillä mummoni oli täysorpo
Alkoholin liikakäyttö ja todella kovat arvot yhdistettynä kaamosaikaan.
Alunperin varmaan se että maamme on ollut niin eristyksissä, asuttu maalla torpat kaukana toisistaa ja revitty leipä mistä saatu ja se masentava luterilaisuus.
Isot muuttoliikkeet 50-luvulta alkaen, ihmisten juurettomuus, haluttiin olla niin kaupunkilaisia että ja kuitenkin kaipasivat sinne maalle yksinäisyyteen.
Meillä on ollut synti nauraa ja iloita (ilman viinaa) kuin ei olisi saanut olla onnellinen. Jostain kumman syystä tämä on edelleen ryppyotsaisten masentuneiden valittajien kansa. Valitusta riittää kun ei sossu maksa sitä ja tätä, jossain kilometrin päässä haukkuu koira ja joku uskaltaa polttaa tupakkaa pysäkillä ja naapuri kävi yöllä vessassa ja sitä rataa..äidit ei jaksa lapsiaan ja vihaa lapsipuoltaan, lapset viedään päiväkotiin vaikka itse olisi kotona kun ei jaksa. Äijät pelaa pettää ja juo ehkä vetää huumeitakin, duuni ei vaan maistu. Joku idiootti toimistolla oli ruikkinu parfyymiäkin liikaa! Lisää nappeja ja lapsia. Talon pitää olla uusi ja valkoinen, kaikki täsmälleen että tuskin kukaan uskaltaa liikkua, apua muruja pöydällä!
Joku täällä mättää, ei välitetä toisista, anopitkin on ihan hulluja, ajetaan lasten päälle suojatiellä ja karkuun..läheskään kaikki eivät osaa iloista olemista ja rauhallista yhdessäoloa perheen ja suvun voimin.
Menepä hieman etelämmäs, perheet pitää hauskaa yhdessä, nauravat ja iloitsevat eikä rahaa ole aina niin paljon, he osaavat nauttia elämästä ja tästä päivästä! Olen käynyt monessakin talossa, jotka eivät olleet viimeisen päälle, kukaan ei häpeä murenevia seiniä tai kulunutta pöytää, ihmiset ovat tärkeämpiä ja osataan nauttia elämästä eikä anneta pikkujuttujen häiritä.
Vanha sanonta suomalaiset ovat amerikkalaisempia kuin he itse, pitää paikkansa. Yritetään liikaa ja mennään yli, minuus katoaa..minä minä.
Ja diabeettikojen, verenpainetautia sairastavien, sydämen vajaatoimintaa sairastavien, kilpirauhasen toimintahäiriöitä sairastavien....???
Jatkuva kilpaileminen kaikesta. Koko elämä yhtä kisaa kuka on älykkäin nopein rikkain laihin lihaksikkain kaunein mahtavin. :( täyttä shittiä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 23:23"]
Ja diabeettikojen, verenpainetautia sairastavien, sydämen vajaatoimintaa sairastavien, kilpirauhasen toimintahäiriöitä sairastavien....???
[/quote]
...Alzheimerin tautia sairastavien, erilaisista suolistosairauksista kärsivien ja yhä edelleen sydän- ja verisuonitauteja sairastavien...
Eikö se niin ole, että joukkue on niin vahva kuin se heikoin lenkki on.
Eli Suomen surkeasta johtamisesta se johtuu
Lumipallo efekti jne.
- Yksinäisyys.
- Esim. työttömyys voi johtaa siihen, että on hankalaa tuntea itsensä tarpeelliseksi.
- Yleisesti yhteiskunnan luomat suorituspaineet - kaikkien pitäisi olla supersosiaalisia menestyjiä.