Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikkeuksellisen matala ÄO -Miten vaikuttanut elämääsi?

Vierailija
17.12.2021 |

Onko täällä ihmisiä, jotka ovat testanneet älykkyysosamääränsä ja saaneet matalat pisteet? Miten se näkyy sun elämässä, millaisissa tilanteissa tiedostat asian itse, kuinka olet oppinut elämään erityisyytesi kanssa?

Olen itse nelikymppinen nainen, perheellinen, elämänkoulutettu ja heikommassa asemassa. En ikinä ole ajatellut olevani poikkeuksellisen tyhmä. Elämässä oli kuitenkin joitakin erikoisia tilanteita ja juttuja, joissa jouduin miettimään, miksi käyttäydyn kuten käyttäydyn tai miksi tuntuu tältä.
Puhuin asiasta tutun talonmiehen kanssa joskus viinapäissäni ja hän kysyi, onko älykkyysosamäärääni ikinä testattu. Hetken pohtimisen jälkeen kävin virallisessa testissä ja sain tulokseksi 65 eli sen mukaan olen keskimääräistä tyhmempi. En ihan idiootti tai mikään vihannes, mutta tulos on huonompi kuin yli 90 prosentilla ihmisistä.

Nyt sitten mietin, että miten tätä kannattaisi hyödyntää ja millaisia eväitä tämä antaa niihin elämän pikkuerikoisuuksiin, joiden takia alunperin rupesin asiaa edes selvittämään. Jonkinlainen vertaistuki olisi tarpeen, mutta esim. Kehitysvammaliiton toiminta ei kiinnosta.

Kommentit (206)

Vierailija
161/206 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen tänne venäjämielisiä juttuja kun se tekee minusta älykkään vaikutelman

Vierailija
162/206 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain nauttia palveltavana olemisesta, kun ei älykkyys riitä mihinkään ollessani rajatapaus (ns. normaalin ja heikkolahjaisen rajoilla). Olen jopa fyysisesti kömpelö, mikä todennäköisesti johtunee autismin kirjosta. Myönnän olevani täysin kädetön. Tuntuu, että moni lievästi kehitysvammainenkin on taitavampi. Onhan Suomessa tasan yksi kehitysvammainen asettunut ehdolle ja kehitysvammaisten perustamia bändejäkin on nähty. Sitä välillä miettii, että kumpana elämä olisi parempaa, lievästi kehitysvammaisena vai monioireisena nepsylapsena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/206 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... erityisopettajana voisin todeta, että alle 80 pointsia (ja varsinkin alle 70 pointsia) tarkoittaa usein täydellistä aloitteettomuutta monissa asioissa. Jollei joku ole ohjastanut kehitysvammaista aloittamaan tätä ketjua, ei se kehitysvammainen saa tätä aikaiseksi. Toimettomuus ja muiden ohjailtavissa oleminen ovat leimallisia piirteitä. Provoketjuhan tää on. Esim. sana ylivertainen ei voi tulla kehitysvammaisen suusta. 

Luulisi, että erityisopettajana tietäisit kehitysvammaisen ja henkilön jolla matala ÄO, eron..

Hukkaan mennyt verorahat sinunkin kouluttamisessa...

Aaa, nyt opinkin uutta: kehitysvamma ja matala älykkyys ovat kaksi eri asiaa. Minä kun luulin, että kehitysvammaiseksi luokitellaan henkilö, jonka ÄO on oikeasti alle 70.

Vierailija
164/206 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄÖ:ni on 58 ja olen aina äänestänyt demareita.

Vierailija
165/206 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Vierailija
166/206 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnu kysymystä. Voitteko toistaa?

Terveisin: Perussuomalainen leijonafani

Vierailija
167/206 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ÄO?

Vierailija
168/206 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 80- ja 90-luvulla sai helposti tyhmän identiteetin, vaikka todellinen syyllinen siihen kuviteltuun tyhmyyteen olisi hahmotushäiriössä, adhd:ssa tai lukihäiriössä. Olisikohan näin ap:n tapauksessa; lapsuudessa lätkäisty tyhmän polttomerkki ja sen seurauksena alisuoriutuminen. On se nyt ihmeellistä kun joka toinen saa heikkolahjaisen paperit korkeasti koulutettujen maassa ja silti kirjoitetaan niin analysoivasti.

Vierailija
169/206 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juurikaan, ihan hyvin olen pärjännyt pääministerinä.

Vierailija
170/206 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin mensasn testeissä sain 72 pistettä. Niin Demareiden, kommareiden ja vihreiden edustajat ottivat yhteyttä, ostavat kai tiedot mensalta soveltuisin kuulemma hyvin heidän kansanedustajaksi äänestäjät samastuisivat. Erityisen ärhäkkäästi pyytelivät kun kysyin että voinko kansanedustajan tehhtävissä ryypätä ja vetää huumeita!

Vierailija
171/206 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava provo. 5/5.

Vierailija
172/206 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikassa on tilaa jokaiselle. Ei tarvitse omia aivoja käyttää.

Vierailija
173/206 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella aikuisella voi olla diagnosoimaton luki-/hahmotushäiriö tai adhd, joita ei ole ymmärretty lapsena saati osattu epäillä. Lukitestejä tehdään toisen asteen oppilaitoksissa ja korkeakouluissakin.

Vierailija
174/206 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin mensasn testeissä sain 72 pistettä. Niin Demareiden, kommareiden ja vihreiden edustajat ottivat yhteyttä, ostavat kai tiedot mensalta soveltuisin kuulemma hyvin heidän kansanedustajaksi äänestäjät samastuisivat. Erityisen ärhäkkäästi pyytelivät kun kysyin että voinko kansanedustajan tehhtävissä ryypätä ja vetää huumeita!

Hehheh, heikkolahjaisista ei tule poliitikkoja. Heikkolahjaisuus laittaa ihmisen väliinputoajan asemaan.

Vierailija
175/206 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Olen kansanedustaja ps

Vierailija
176/206 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADHD esim saa usein ihmiset tuntemaan itsensä tyhmiksi vaikkeivat olisi ja käyttäytymään oudosti.

Vastaavasti tyhmyys saa usein ihmiset tuntemaan itsensä ADHD:ksi vaikkeivat olisi ja käyttäytymään oudosti.

Vierailija
177/206 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ne rokotteet teettävät. Nykyihmiset tyhmentyvät entistä enemmän. Ryhdytään vegaaneiksi, mädätetään aivoja somella, hierotaan ihoon kemikaaleja ja syödään muovilaatuja ja eletään fyysisestä kevyttä elämää . Arjen ongelmanratkaisukyky ja ikävien tunteiden sieto ovat vähentyneet.

Vierailija
178/206 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee seksityötä, joko livenä tai of:ssa. Tienaa hyvin tyhmäkin.

Vierailija
179/206 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo saanut hankittua omistus asuntoa kaikilla lapsilla on eri insinööri isä ei ole ammattia.

Vierailija
180/206 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munien kaivelu joten The Sormet haisevat usein terskalle. Ei oikein muuta ongelmaa.