Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhan avulias naapuri :( Mitä tehdä?

Vierailija
27.03.2015 |

Muutin vähän aikaa sitten lapseni kanssa uuteen asuntoon.
Ihanan kodin lisäksi saimme muuton yhteydessä vähän turhankin avuliaan naapurin :(.
Tämä mies (naapuri) yrittää tuppautua kotiimme milloin minkäkin tekosyyn varjolla ja tekee kaikenlaisia palveluksia pyytämättä. Hän esim. tuo pyykkimme kuivaushuoneesta. Sanoin hänelle jo ensimmäisellä kerralla olevani kiitollinen avusta, mutta jatkossa haluaisin itse hakea pyykkimme. Siitä huolimatta hän on tehnyt tämän monta kertaa uudestaan, vaikka olen joka kerta yrittänyt sanoa ettei tarvitse.
Yksi päivä mies oli yritti hakea lapsen päiväkodista, mutta sieltä onneksi tajuttiin soittaa minulle tästä ja kysyä mikä homman nimi on. Tuosta annoin miehen kuulla kunniansa, eikä mitään vastaavaa olekkaan onneksi tapahtunut enää. Mies kuitenkin jatkuvasti kyselee lapselta kaikkea jos tämä on kotipihassamme leikkimässä, ostelee lapselle karkkia jne. Tästäkin olen sanonut miehelle etten pidä tuollaisesta, mutta ei auta. Nyt onkin tultu siihen että en uskalla laskea lasta kotipihallemme yksin mikä on lapsen kannalta tosi kurjaa, mutta minkäs teet.
Paljon olisi vielä kerrottavaa, mutta eiköhän näissä ollut jo riittävästi. Kaipaisin nyt neuvoja... Mitä ihmettä voin tehdä kun mies ei usko puhetta? :(

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:34"]

No huhhuh! Minkä ikäinen mies? Onko töissä päivisin? Itse lähtisin hieman kyselemään naapureilta miten hän heitä kohtaan käytyäytyy- siis hienovaraisesti ihmettelet ettet nyt aiheuta mitään naapurikyttäys efektiä :) eli onko hän avulias vain sinulle vai kenties siksi että sinulla on lapsi? Ja sanoisin ihan suoraan tyypille ettei saa antaa lapselle mitään. Lapsellesi ohjeistat että ei ota vastaan tuolta tyypiltä mitään. Jos epäilet kyseessä olevan lasten hyväksikäyttäjä niin soitto vaikka poliisille ja kysy miten toimia. Onko epäilysi aiheellinen.

[/quote] Mies tekee yötyötä, joten on miltei aina päivisin kotona. Olen jutellut muutaman naapurin kanssa muista naapureista yleisesti ja siinä samalla maininnut tämän miehen ohimennen, mutta naapurit ovat sitä mieltä että mies on ihan mukava ja harmiton tapaus. Ei kyllä siltä tunnu :(. Karkeista yms olen sanonut lapselle ettei saa ottaa ja jos yrittää tulla tarjoamaan niin lapsen täytyy tulla sanomaan minulle. En oikein tuosta lasten hyväksikäyttäjyydestä tiedä, enemmän mies on minulle riesa ja yrittää kai jotenkin päästä lapsen suosioon tms, mutta eihän sitä ikinä täysin varma voi olla :(. Ap

Vierailija
42/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla ketään miespuoleista ystävää? veljeä? Mietin että auttaisiko jos joku miespuoleinen tuttusi sanoisi tälle miehelle että et kaipaa apua? 

Minulla oli joskus samantyylinen leikkipuisto stalkkeri. Kerran veljeni tuli minun ja lasten kanssa puistoon ja kun tämä mies tuli siihen niin sanoi napakasti että xx ei tarvitse apua missään, juttuseura käy ilman muuta. Tämä toimi. Olin monta kertaa sanonut itse että en tarvitse apua enkä halua että lapsilleni tarjoillaan karkkeja jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lopettaisin pyykkien kuivattamisen siellä mikä mahdollista. Kysyisin että miksi ihmeessä menit hakemaan lastani päiväkodista. Onko päiväkoti lähellä vai miten tiesi minne mennä?

Mulla on hiukan samantyyppinen naapuri. Hän tosin on jo eläkeikäinen mies ja itse olen 40 v nainen. Mies tuo ruokaa, sekä itsetehtyä että kaupasta ostettua, karkkia, jätskiä ja milloin mitäkin. Kaikki häneltä tuleva haisee hirvittävän pahalta. Käy ilmeisesti pesulla kerran viikossa saunan yhteydessä koska on todella haiseva ja epäsiisti. En haluaisi olla ilkeä koska hän tarkoittaa hyvää mutta en tykkää että en saa olla rauhassa.

Vierailija
44/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:44"]

Minkä ikäinen lapsesi on? Älä jätä päiväkoti-ikäistä lastasi hetkeksikään yksin. Sen ikäisen ei kuuluisikaan leikkiä ulkona ilman valvontaa paitsi todella turvallisessa pihapiirissä, ja teidän ei ole sellainen. Miehelle on sanottava suoraan, että hän ei saa koskea tavaroihinne eikä olla missään yhteydessä lapseen. Uhkaa vaikka viranomaisilla. Kysy myös poliisilta neuvoja. Jos mies on heille ennestään tuttu, voit saada ihan konkreettisia neuvoja.

[/quote] Lapsi täyttää kesällä 7v, on siis eskarilainen jo. Miehen käytöksen muututtua omituiseksi olen itse aina ollut paikalla lapsen ollessa kotipihassa. Ap

Vierailija
45/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies on ihastunut sinuun ja koittaa näin tehdä vaikutuksen. Mikäli näin on, luulisi ahdistelun loppuvan kun kerrot hänelle "miesystävästäsi".

Vierailija
46/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä kopasemaan koipeen.

Vierailija
47/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyselisin kans jonkun miehen vähän ärähtämään sille tai sit kyselisin poliisilta neuvoja

Vierailija
48/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoo!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä