Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhan avulias naapuri :( Mitä tehdä?

Vierailija
27.03.2015 |

Muutin vähän aikaa sitten lapseni kanssa uuteen asuntoon.
Ihanan kodin lisäksi saimme muuton yhteydessä vähän turhankin avuliaan naapurin :(.
Tämä mies (naapuri) yrittää tuppautua kotiimme milloin minkäkin tekosyyn varjolla ja tekee kaikenlaisia palveluksia pyytämättä. Hän esim. tuo pyykkimme kuivaushuoneesta. Sanoin hänelle jo ensimmäisellä kerralla olevani kiitollinen avusta, mutta jatkossa haluaisin itse hakea pyykkimme. Siitä huolimatta hän on tehnyt tämän monta kertaa uudestaan, vaikka olen joka kerta yrittänyt sanoa ettei tarvitse.
Yksi päivä mies oli yritti hakea lapsen päiväkodista, mutta sieltä onneksi tajuttiin soittaa minulle tästä ja kysyä mikä homman nimi on. Tuosta annoin miehen kuulla kunniansa, eikä mitään vastaavaa olekkaan onneksi tapahtunut enää. Mies kuitenkin jatkuvasti kyselee lapselta kaikkea jos tämä on kotipihassamme leikkimässä, ostelee lapselle karkkia jne. Tästäkin olen sanonut miehelle etten pidä tuollaisesta, mutta ei auta. Nyt onkin tultu siihen että en uskalla laskea lasta kotipihallemme yksin mikä on lapsen kannalta tosi kurjaa, mutta minkäs teet.
Paljon olisi vielä kerrottavaa, mutta eiköhän näissä ollut jo riittävästi. Kaipaisin nyt neuvoja... Mitä ihmettä voin tehdä kun mies ei usko puhetta? :(

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:32"]

Tuohan alkaa jo olla pahemman luokan häirintää. Sano sille että jos ei lopu niinotat yhtettä poliisiin. Tuo lapsen hakuyritys päiväkodista on jo jotain täysin käsittämätöntä, ja siitähön sulla on hoitajienkin sana todisteena.

[/quote]

Juuri näin !

Vierailija
2/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä halua pillua vaan on sairas. Älä nyt vaan jätä lasta pihalle yksin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairas tai pedofiili. Tai vähintään todellisuudesta vieraantunut. Tuo yritys hakea lapsi päiväkodista on huolestuttavaa.

Vierailija
4/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:16"]

Alkoi *ituttamaan ihan huolella tämä mies minuakin. Pitäiskö sun tehdä vielä 157. kerran selväksi että se on epänormaalia ja ahdistavaa ja jättää sut ja lapsen jatkossa ihan kokonaan rauhaan, ja sitten vetää seuraavasta häiriköinnistä kotirauhanhäirintä-, poliisi- ja lähestymiskieltokortti pöytään?

[/quote]

Ja kirjoita jo valmiiksi poliisia varten kuvaukset ukon edesottamuksista (ja omista kielloistasi), mitä tarkemmin (pvm:t/viikot/kk:t) sen parempi. Voit vilauttaa kirjoitustasi ukolle ja kehottaa miettimään selitykset valmiiksi, jos pystyy.

Vierailija
5/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:30"]Tuskin pääset stalkkerista eroon kuin muuttamalla.[/quote] Asunnossamme on sellainen sääntö että tässä pitää asua vähintään vuosi :(. Ap

[/quote]

Jos tämä juttu on totta, niin kyllähän sinä sieltä pääset pois, jos otat yhteyttä tahoon, jolta olet asunnon hankkinutkin. Voit myös tehdä miehestä valituksen taloyhtiön hallitukselle, isännöitsijälle tmv kenelle asia tapauksessasi kuuluukaan. Etsi apua sieltä ellet halua lähteä poliisin puheille ensimmäisenä.

Vierailija
6/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 14:16"]

Alkoi *ituttamaan ihan huolella tämä mies minuakin. Pitäiskö sun tehdä vielä 157. kerran selväksi että se on epänormaalia ja ahdistavaa ja jättää sut ja lapsen jatkossa ihan kokonaan rauhaan, ja sitten vetää seuraavasta häiriköinnistä kotirauhanhäirintä-, poliisi- ja lähestymiskieltokortti pöytään?

[/quote]

Ja kirjoita jo valmiiksi poliisia varten kuvaukset ukon edesottamuksista (ja omista kielloistasi), mitä tarkemmin (pvm:t/viikot/kk:t) sen parempi. Voit vilauttaa kirjoitustasi ukolle ja kehottaa miettimään selitykset valmiiksi, jos pystyy.

[/quote]

Näitä ohjeita en ymmärrä, joissa kehotetaan uhkailemaan miestä tuohon tyyliin. Jos ukolla viiraa päästä - kuten ainakin jossain määrin ehkä viiraa - hän saattaa olla tosi vaarallinenkin. Eli hoida asia järkevästi ryhtymättä itse tappelemaan: kerro asiat joita et häneltä hyväksy, pidä lapsestasi huolta, kirjaa ja tallenna ylös häiritsevät tapahtumat ja ota yhteyttä taloyhtiön johtoon, isännöitsijään tai poliisiin. Jos nainen alkaa ärhentelemään sekopään naapurinmiehen kanssa voi käydä huonosti. Ihan pienenä muistutuksena.

Vierailija
7/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää on avuliaisuutta ole vaan tunkeileva jotenkiin. Apua. Olen itse avulias mutta tämä on jo jotain muuta.

Vierailija
8/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

K:han se siellä varmaan on :D

Vierailija
9/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 19:31"]

K:han se siellä varmaan on :D

[/quote]

älä vittu viitsi. K on alle 20.

Vierailija
10/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:56"]Olisiko sinulla ketään miespuoleista ystävää? veljeä? Mietin että auttaisiko jos joku miespuoleinen tuttusi sanoisi tälle miehelle että et kaipaa apua? 

Minulla oli joskus samantyylinen leikkipuisto stalkkeri. Kerran veljeni tuli minun ja lasten kanssa puistoon ja kun tämä mies tuli siihen niin sanoi napakasti että xx ei tarvitse apua missään, juttuseura käy ilman muuta. Tämä toimi. Olin monta kertaa sanonut itse että en tarvitse apua enkä halua että lapsilleni tarjoillaan karkkeja jne. 
[/quote]Ai nyt ei nainen pärjääkkään yksin :D :D :D :D mitä tämä tälläinen tasa arvo okkeen on kun laitetaan miehet hoitamaan likaisrt työt?Saatanan säälittävät ämmät!

Vierailija
11/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistava tilanne, en osaisi itse enää yhtään rentoutua kotona... Onko vielä pitkä aika, että vuosi asumista tulee täyteen?

Kannattaa tosiaan ottaa selvää, voisiko sopimuksen purkaa, koska asuminen on erittäin epämukavaa tällä hetkellä.

Vierailija
12/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla miehille liian tuttavallinen, käsittävät vaan väärin. Sitten käy näin. 

Vierailija
13/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että: "Ehän tässä, minäkin ajoin kerran Kokkolan keskustaan ja eksyin puistolan liepeille. On mulla ollut syyliä perseessäkin, mutta kyllä ne aina joskus häviää. Vuosia sitten ammuin raketteja, yksi lensi poliisiautoa päin. Ei hyvä heilunut, musta pamppu! On niitä ongelmia välillä vähän jokaisella, mutta itselläni on eniten".

Varmasti jättää rauhaan tuon vuodatuksen jälkeen.

Vierailija
14/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla mielenterveysongelmainen. Mulle kaupan parkissa eräs nainen antoi jäätelön. Oli ollut vuoden psykiatrisella. 

Ole erittäin varovainen sillä hyvät teot voi muuttua pahoiksi. Muuttakaa muualle, vahdi tarkoin lastasi. Voi olla harmiton mutta sitä ei voi tietää.

Vierailija
15/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pääset stalkkerista eroon kuin muuttamalla.

Vierailija
16/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakeli, taitaa ukolla viirata pahasti. Pillu varmaan mielessä. Sano että jos tulee sinun tai lapsesi lähelle, niin otat viranomaisiin yhteyttä.

Vierailija
17/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, kuulostaa karmivalta! Minkä ikäinen se naapurin ukko on ja minkä ikäinen sinä olet?

Vierailija
18/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui saatana....!!! Ei oo terve toi sun naapuri. Toivottavasti tää oli provo!!

Vierailija
19/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan alkaa jo olla pahemman luokan häirintää. Sano sille että jos ei lopu niinotat yhtettä poliisiin. Tuo lapsen hakuyritys päiväkodista on jo jotain täysin käsittämätöntä, ja siitähön sulla on hoitajienkin sana todisteena.

Vierailija
20/48 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:30"]Tuskin pääset stalkkerista eroon kuin muuttamalla.[/quote] Asunnossamme on sellainen sääntö että tässä pitää asua vähintään vuosi :(. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi