Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset jää ilman ystäviä

Vierailija
27.03.2015 |

Mietin vaan kun itselläni ei juuri ole ystäviä

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunlaiset ja minunlaiset.

Vierailija
2/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tähän on yhtä syytä, joka selittäisi jokaisen kohdalla ystävien puutteen. Oletko liian ujo? Uskallatko ottaa kontaktia muihin? Pidätkö muiden seurasta vai oletko enemmän sellainen syrjään vetäytyvä ja yksin viihtyvä henkilö? joskus elämäntilannekin voi olal sellainen, että se rajoittaa mahdollisten uusien ystävien tapaamista ja heihin tutstumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujot, syrjäänvetäytyvät, tylsät, mitäänsanomattomat.
Itse on myös tuollainen.

Vierailija
4/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin siksi, että olen aika sulkeutunut. En oikein luota ihmisiin, ja tunnen oloni usein epämukavaksi vieraiden ihmisten seurassa. Tarvitsen PALJON aikaa tutustuakseni johonkin ihmiseen ja kyetäkseni avautumaan siinä määrin, että jostain ystävyydestä voitaisiin puhua. Minut on siis hankala oppia tuntemaan, mutta jos muurin pääsee murtamaan, niin alla taitaa kaikesta huolimatta olla mukava ja kiltti ihminen, joskin taidan poiketa monissa asioissa valtavirrasta aika paljon, joka ei ole sekään omiaan avittamaan ystävyyssuhteiden syntymistä. 

Vierailija
5/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät!

Vierailija
6/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:32"]No minä ainakin siksi, että olen aika sulkeutunut. En oikein luota ihmisiin, ja tunnen oloni usein epämukavaksi vieraiden ihmisten seurassa. Tarvitsen PALJON aikaa tutustuakseni johonkin ihmiseen ja kyetäkseni avautumaan siinä määrin, että jostain ystävyydestä voitaisiin puhua. Minut on siis hankala oppia tuntemaan, mutta jos muurin pääsee murtamaan, niin alla taitaa kaikesta huolimatta olla mukava ja kiltti ihminen, joskin taidan poiketa monissa asioissa valtavirrasta aika paljon, joka ei ole sekään omiaan avittamaan ystävyyssuhteiden syntymistä. 
[/quote]

Kuvailit juuri myös minut.

Vierailija
7/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:32"]

Itsekkäät!

[/quote]

No eivät kyllä jää! Yleensä itsekäät ovat juuri niitä yltiösosiaalisia jokapaikan päsmäreitä, jotka kaikessa röykeydessään ja itsekkyydessään osaavat markkinoida itsensä muille niin, että ujellus vain kuuluu, kun hiljaisemmat jäävät jalkoihin. 

Vierailija
8/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kuin minä. Olen luonteeltani erakkomainen ja viihdyn parhaiten yksin. En kaipaa ihmisiä ympärilleni. Moni on kyllä yrittänyt tehdä kanssani tuttavuutta, mutta mua ei vaan kiinnosta olla tekemisissä. Onneksi saan myös työskennellä yksin.

Vierailija
9/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen. Viihdyn paljon yksin. Onneksi saan töissäkin tehdä suurimman osan päivästä hommia yksin. Ahdistun suurissa ihmisjoukoissa ja pelkään että joku kysyy minulta jotain johon joudun sitten ihmisjoukon edesdä vastaamaan ja vastaan jotain päätöntä. Jos olen puhunut jotain, saatan pohdiskella pitkään mielessäni, sanoinko jotain tyhmää ja miksen pitänyt päätäni kiinni. Olen yleisesti kiinnostamaton. Kukaan ei hakeudu lähelleni ja esim baarissa pöytä tyhjenee jos istun siihen.

Vierailija
10/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 08:32"]No minä ainakin siksi, että olen aika sulkeutunut. En oikein luota ihmisiin, ja tunnen oloni usein epämukavaksi vieraiden ihmisten seurassa. Tarvitsen PALJON aikaa tutustuakseni johonkin ihmiseen ja kyetäkseni avautumaan siinä määrin, että jostain ystävyydestä voitaisiin puhua. Minut on siis hankala oppia tuntemaan, mutta jos muurin pääsee murtamaan, niin alla taitaa kaikesta huolimatta olla mukava ja kiltti ihminen, joskin taidan poiketa monissa asioissa valtavirrasta aika paljon, joka ei ole sekään omiaan avittamaan ystävyyssuhteiden syntymistä. 
[/quote]

Kuvailit juuri myös minut.
[/quote]

Ja minut. Nykyään en enää edes luota ihmisiin ollenkaan enkä päästä lähelle, kun näin aikuisena luuli löytäneensä aidon ystävän, huikean persoonan joka monin tavoin avasi silmät ja sielun elämälle....päätti ihan ykskaks iskeä puukon selkään ja katkaisi välit. Vieläkin tekee kipeää mutta oli hyvä opetus, älä luota enää keneenkään.

Vierailija
11/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luotettava ystävänä. Pidän lupaukseni,autan,kuuntelen yms. Kaikki nk ystävät ovat pettäneet minut. Puukottaneet selkään. Puhuneet luottamuksellisia asioita pitkin kyliä. On helpompaa olla yksin. En pysty luottamaan,joten olen yksin.

Vierailija
12/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunlaiseni. Olen itsekäs, haluan kyllä muidenkin parasta, mutta lopoupeleissä aina omaani. Nuorempana en saanut solmittu ystävyyssuhteita koska olin kova valehteleman, pieniä vAlkoisia valheita joista kertyi lopulta oikea verkosto, pikkuhiljaa luottamus alkoi menemään kaikkiin ja nyt vanhemmalla iällä ei enää ole kovin helppoa saada ystäviä.

Vierailija
13/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn itsekseni ja en tykkää olla sosiaalisessa mediassa mukana. Poistin juuri facebook-profiilinikin käytöstä, kun en oikein jaksa jutella kenenkään kanssa. En tiedä edes mistä puhuisin, puhun yleensä vain silloin kun minulla on jotain asiaa. Jos joskus tein jonkun tilapäivityksen, niin parin tunnin päästä alkoi jo ahdistamaan ja hävettämään ja poistin sen. En myöskään koskaan kommentoi tai tykkäile kenenkään julkaisuista. Ihmisten kanssa juttelu on minulle ylipäätään raskasta henkisesti ja jos vaikka vietän koko päivän jonkun seurassa, niin olen monta päivää hyvin väsynyt sen jälkeen. Jotkut naapuritkin ovat suuttuneet minulle ja eivät edes tervehdi enää, kun en käy heidän kanssaan mitään "small talkia". Olen aina ollut sellainen outolintu, erotun joukosta hyvin erilaisena ja en pidä siitä. En vain osaa käyttäytyä, niin kuin muut.

Vierailija
14/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, monista viesteistä huokuu sellainen oma erinomaisuus, että se on muiden ihmisten vika kun eivät ymmärrä teidän kiinnostavaa erilaisuuttanne. Etteköhän te ole ihan samanlaisia kuin muut, tuskin sen erikoidempia, ette vaan anna itsestänne mitään ja kuka nyt jaksaisi piirittää kun yhtä hyviä ystäviä löytyy helpomminkin.

Vierailija
15/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Henkilö ei halua ystävystyä
2. Henkilö ei osaa ystävystyä
3. Henkilössä ei ole mitään, miksi kukaan haluaisi ystävystyä hänen kanssaan

Vierailija
16/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylyt,m tympeät, katkerat, kateelliset, itsekeskeiset.

Kannattaa muistaa, että myös alemmuuskompleksi on yksi itsekeskeisyyden muoto. Jos joku on vain kiinnostunut siitä miten surkea itse on, niin hänhän on sitten oman maailmanssa napa. Ei ole paljon annettavaa muille. 

Omiin asenteisiinsa kivettyneet ihmiset. 

Sivistymättömät, siis sellaiset, joita ympäröivä maailma ja sen tapahtumat tai hengenviljely (= kulttuuri) ei kiinnosta ollenkaan.

Seiskan ja telkkarin erilaisten paritus- ja häpäisyohjelmien seuraajat löytävät varmaan aina kaltaistaan seuraa. Mutta jos mikään ei kiinnosta eikä innosta, koskaan ei kyseenalaista omia mielipiteitään, niin taitaa jäädä aika yksinäiseksi.

Vierailija
17/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen aina ollut sosiaalinen, mutta ryhmässä jäänyt yksin. nyt sitten aikuisena huomaan olevani todella yksin. minulla ei ole yhtään ihmistä, jota voisin pyytää nyt kahville tai elokuviin. 

ystäviä on, mutta he asuvat kaukana. heistäkin vain yhdelle uskallan nykyään kertoa asioitani. 

minusta on tunnut arka, en uskalla jakaa itsestäni mitään. joutavanpäiväinen arkipuhe taas hoituu lasten kanssa, enkä oikein osaa sitä muiden aikuisten kanssa. 

en ole töissä vaan kotiäiti. 

olen huomannut olevani todella yksin ja se ajatus ahdistaa minua suunnattomasti. mistä saisin ystäviä? 

Vierailija
18/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:14"]

minä olen aina ollut sosiaalinen, mutta ryhmässä jäänyt yksin. nyt sitten aikuisena huomaan olevani todella yksin. minulla ei ole yhtään ihmistä, jota voisin pyytää nyt kahville tai elokuviin. 

ystäviä on, mutta he asuvat kaukana. heistäkin vain yhdelle uskallan nykyään kertoa asioitani. 

minusta on tunnut arka, en uskalla jakaa itsestäni mitään. joutavanpäiväinen arkipuhe taas hoituu lasten kanssa, enkä oikein osaa sitä muiden aikuisten kanssa. 

en ole töissä vaan kotiäiti. 

olen huomannut olevani todella yksin ja se ajatus ahdistaa minua suunnattomasti. mistä saisin ystäviä? 

[/quote]

Joutavanpäiväisellä puheella on tarkoituksensa. Sen avulla voidaan kommunoida toisen ihmisen kanssa silloin, kun toista ei tunneta vielä niin hyvin, että voisi mistään syvällisemmästä ja/tai merkityksellisemmästä puhua. Jos uuden ihmisen tavatessasi pysyttelet tuppisuuna, se tarkoittaa, että et ole kiinnostunut kommunikoimaan tämän uuden ihmisen kanssa. Jos taas alat heti puhumaan politiikasta, yhteiskunnallisista asioista,  uskonnosta tai vaikkapa alapäävaivoistasi, saatat tietämättäsi puhua asioista, jotka ovat uudelle ihmiselle arkaluonteisia, henkilökohtaisia tai muutoin sellaisia, ettei hän halua keskustella niistä tuntemattomien kanssa. Omalla mielipiteelläsi saatat jopa loukata uutta ihmistä. Joten alussa small talk on mitä mainioin tapa luoda kontaktia toiseen ihmiseen. Puheenaiheet muuttuvat ja syvenevät sitä mukaa, mitä paremmin toista oppii tuntemaan. 

Vierailija
19/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2015 klo 09:08"]

Minä viihdyn itsekseni ja en tykkää olla sosiaalisessa mediassa mukana. Poistin juuri facebook-profiilinikin käytöstä, kun en oikein jaksa jutella kenenkään kanssa. En tiedä edes mistä puhuisin, puhun yleensä vain silloin kun minulla on jotain asiaa. Jos joskus tein jonkun tilapäivityksen, niin parin tunnin päästä alkoi jo ahdistamaan ja hävettämään ja poistin sen. En myöskään koskaan kommentoi tai tykkäile kenenkään julkaisuista. Ihmisten kanssa juttelu on minulle ylipäätään raskasta henkisesti ja jos vaikka vietän koko päivän jonkun seurassa, niin olen monta päivää hyvin väsynyt sen jälkeen. Jotkut naapuritkin ovat suuttuneet minulle ja eivät edes tervehdi enää, kun en käy heidän kanssaan mitään "small talkia". Olen aina ollut sellainen outolintu, erotun joukosta hyvin erilaisena ja en pidä siitä. En vain osaa käyttäytyä, niin kuin muut.

[/quote]

Tunnistan itseni kirjoituksestasi. Koen että minulla on näistä syistä vaikeaa löytää kumppania. Haluan nauttia ihmisten seurasta tarkoin rajatuin annoksin, ja vain tasan silloin kun itseäni huvittää. Muuten haluan vaan olla rauhassa.

Vierailija
20/26 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnon kohteet on erilaiset kuin muilla. Itse esim erkaannuin kavereista, koska kaikki muut halus vain ryypätä ja rellestää. Itse en viitsi juopotella. M31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan