Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä liikkuu tällaisten päässä jotka ei pakkaa saati siivoa ennen muuttoa?

Erilainen muori
17.12.2021 |

Mulle on itselle käynyt näin kaksi kertaa, ja kerran kun olin sopinut meneväni yhden työkaverin avuksi muutossa.

MITÄÄN ei ollut pakattu eikä tietenkään siivottu asuntoa. Omat tavarat pihalla tulossa asuntoon, kun kerran oli sovittu päivämäärä.

Haluaisin tosissani kuulla, miten tuollaiset ihmiset ovat järjestäneet päässään tuonkin ihan tavallisen arkipäivän toimituksen? Kaikkeen menee monta tuntia enemmän kuin mitä normaalisti.

Eihän se heitäkään hyödytä mitenkään.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyssäkkämuutto. On nähty niitä ja ihmetelty asiaa. Arki ei ole hallinnassa kaikilla.

Vierailija
2/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tulee opiskeluajat mieleen kun yksi kaveri pyysi apua muuttoon. Menin paikalle ja kuvittelin että minun pitää vain kantaa laatikoita ja ehkä vähän pyyhkiä pintoja. Kaveri ei ollut pakannut MITÄÄN… :D Hän oikeasti kuvitteli että pystymme pakkaamaan kaiken ja siivoamaan muutaman tunnin aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tulee opiskeluajat mieleen kun yksi kaveri pyysi apua muuttoon. Menin paikalle ja kuvittelin että minun pitää vain kantaa laatikoita ja ehkä vähän pyyhkiä pintoja. Kaveri ei ollut pakannut MITÄÄN… :D Hän oikeasti kuvitteli että pystymme pakkaamaan kaiken ja siivoamaan muutaman tunnin aikana.

Niin tää työkaverini oli siis kyllä pakannut ja siivonnut, mutta ei se vuokralainen, johon työkaverini oli muuttamassa.

Siellä me sitten jouduimme auttamaan noita täysin tuntemattomia tyhjentämään kämpän, että työkaverini pääsee laittamaan omia tavaroitaan tilalle.

KARMEA KOKEMUS!

Kerran kun muutin niin tyyppi ei edes ollut paikalla, jouduin soittamaan että hei missä olet, tarvitsen avaimen. Jouduin hakemaan sen ihan eri paikasta ja sitten kun pääsin tulevalle asunnolleni, niin hän oli jättänyt sinne vaikka mitä kamoja. Häkkivarastokin oli puoliksi täynnä jotain vaatteita ja pokkareita ym.

Ei tietenkään siivonnut.

Miten voi joku käyttäytyä noin tyhmästi?

Kokosin niitä hänen kamojaan sitten ja laitoin käytävälle ja ilmoitin hänen kaverilleen (jonka luota olin sen avaimen hankkinut) että ne seisoo nyt siellä tuletko hakemaan pois? Ei tullut. Kirpparille meni loppuviimein, mitä muutakaan siinä olis voinut tehdä, ei ne siellä käytävässäkään voineet seistä kuukausitolkulla.

Vierailija
4/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli kun katsoin siellä työkaverin tulevan asunnon parvekkeella että mikäs tuossa roikkuu narussa - se oli jäätynyt jänis!

En kyllä siihen koskenut, saivat arvon henkilöt itse sen poistaa siitä.

Vierailija
5/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät, ei paljoa muuta 🤷‍♂️

Vierailija
6/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni ihminen on hieman yksinkertainen ja elämänhallinta ei ole kunnossa, syynä voi olla myös adhd, on myös suoraan sanottuna k*sipäisiä ihmisiä jotka ei vaan välitä. Näitä ihmisiä on paljon! 

Vierailija
7/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska, tyhmä ja saamaton.

Vierailija
8/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilainen muori. Karmea kokemus?

Vierailija
9/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tulee mieleen tällainen muutto. Ko kaverilla oli vielä mies ja lapsi eli tavaraakin aika paljon. Muuttoavuksi oli haalittu toistakymmentä kaveria ja MITÄÄN ei oltu pakattu.

Siinä sitten pikku kolmiossa alkoi muuttoapu vetää tavaraa kauheassa kiireessä laukkuihin ja laatikoihin kaapeista samalla kun muuttajat leikittivät vauvaansa. Aikaa oli varattu pari tuntia ja aidosti kuvittelivat että siinä ajassa olisi pakattu koko irtaimisto, muutettu ja vielä siivottu. Tuon jälkeen en ole ko kaverille muuttoavuksi mennyt, vaikka usein olisi tarve.

Vierailija
10/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pakkasin kyllä, mutta en siivonnut ennen muuttoa. Oli helpompi siivota kämppä sitten tyhjänä, varsinkin kun lattiat likaantuivat muutossa.

Vierailija
11/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi tai masennus voi aiheuttaa tuollaista lamaantumista. Asiat ei silloin etene vaikka itse päättäisi edistää niitä.

Vierailija
12/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutimme joskus 80-luvun lopulla Varissuolle kolmioon, joka oli hieman jäänyt siivoamatta. Oli heinäkuu ja esim. joulukuusi oli vielä parvekkeella + kymmeniä roskapusseja. Seinissä oli reikiä ja pistorasiatkin potkittu irti. Kuulimme myöhemmin, että siinä oli asunut yksinhuoltajaäiti lastensa kanssa. Ei sitten ollut jaksanut kuusta heittää parvekkeelta alas. Ei ollut enää neulasia ja niiden muiden roskasäkkien löyhkä oli hirveä. Pakko oli soittaa Varissuon huoltoon, että tuota tuota,  oletteko lainkaan käyneet katsomassa sitä asuntoa. 

Vierailija
13/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yllättävän yleistä. Jostain syystä ei osata ajatella yhtään mitään vaan jonkun pitäisi heille kertoa että tavarat voi pakata etukäteen ja muuttoapua tulee sitten kantamiseen.

Vierailija
14/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ahdistaa se työmäärä. Muutto on valtava homma, se kaikki tavaroiden plärääminen ja siivoaminen. Varmasti itsekin joskus lykkäät jotain epämieluisaa hommaa?

Osa tietää, että se homma hoituu jotenkin ilman mitään esivalmisteluja. Kaverit hoitaa kokonaan.

Osalla on elämänhallintaongelmia muillakin osa-alueilla.

Pysy erossa vaan, ei sinun tarvitse tehdä sosiaalityötä noiden hyväksi. Rahalla saa muuttofirmalta aivan kaiken.

Vierailija
15/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmät, ei paljoa muuta 🤷‍♂️

Eikä aina nekään.

Vierailija
16/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelä ja saamaton ex-mieheni. Erottiin ja hän teki muuttoa pois minun asunnostani. Hommasi itselleen uuden kämpän ja sopi muuttopäivän noin viikon päähän kavereidensa kanssa. Sanoin, että voin auttaa kyllä pakkaamisessa, kunhan katsoo mitä kaikkea ottaa mukaansa ja hommaa muuttolaatikoita. Kun muuttopäivä tuli oli kaapissa edelleen vaatteet ja kaikki mukaansa otettavat tavarat paikoillaan. Muuttolaatikoitakaan ei ollut, vaan raivolla sitten kaivamaan varastosta jotain koreja ja matkalaukun. Hänellä taisi olla mukavaa huutoraivota minulle, kun mitään ei löydy.

Vierailija
17/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota nyt sattuu paremmissakin piireissä. Supertehokas opiskelukaverini valmistui paljon ennen tavoiteaikaa ja oli muutenkin organisoinnin mestari. Muuton työmäärän hän aliarvioi silti täysin. Ajatteli, että pakkaaminen, roudaaminen, ja purkaminen sekä uuden asunnon maalaaminen kauttaaltaan hoituu parissa päivässä.

Vierailija
18/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri jonka mielestä lasten takia ei voi pakata mitään ennen h-hetkeä. Heidän muuttonsa ovat aina järkyttävää kaaosta.

Itse olen aina aloittanut pakkaamisen pari viikkoa ennen muuttopäivää. Pikkuhiljaa tavaraa laatikkoon niin, että muuttopäivänä pakattavana on lakanat sängyistä ja aamupala-astiat. Ja näin myös lasten kanssa. Siivous on helpoin hoitaa ihan viho viimeisenä asiana. Muuttaessa kun aina jostain löytyy pölyä tai roskia kumminkin.

Vierailija
19/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetelä ja saamaton ex-mieheni. Erottiin ja hän teki muuttoa pois minun asunnostani. Hommasi itselleen uuden kämpän ja sopi muuttopäivän noin viikon päähän kavereidensa kanssa. Sanoin, että voin auttaa kyllä pakkaamisessa, kunhan katsoo mitä kaikkea ottaa mukaansa ja hommaa muuttolaatikoita. Kun muuttopäivä tuli oli kaapissa edelleen vaatteet ja kaikki mukaansa otettavat tavarat paikoillaan. Muuttolaatikoitakaan ei ollut, vaan raivolla sitten kaivamaan varastosta jotain koreja ja matkalaukun. Hänellä taisi olla mukavaa huutoraivota minulle, kun mitään ei löydy.

Ehkä jonkinlainen kosto sinulle, jos sinä olit se joka pani eroprosessin käyntiin?

Vierailija
20/44 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tavarat pakattuna jo viikkoa ennen muuttoa, esillä enää pakolliset käyttötavarat. Meitä on moneksi.