Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen uudenvuodenlupauksen että käytän ensi vuonna vain käteistä

Vierailija
17.12.2021 |

En siis osta kortilla mitään.

Kommentit (221)

Vierailija
41/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa monet ei enää katso edes mitä ruoat maksoivat, pakkaavat tavaroita kassiin ja viuhauttavat korttia eikä mitään kontrollia kulutukseen.

Työkave tekee näin ja hänelle kuluukin aivan järjettömästi rahaa ruokakauppaan, siis jos minuun vertaa ja minä en tee noin ja maksan käteisellä.

Vierailija
42/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä 👌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat hankaloittaa elämääsi? Eikö aikuisen pitäisi pystyä säästämään ja hoitamaan raha-asiansa vaikka olisikin kortit yms. mobilepayt käytössä.

PITÄISI KYLLÄ mutta mitä enemmän ja helpommaksi maksaminen ja tilaaminen on mennyt niin sitä enemmän se näkyy tilastoissa ongelmina ja maksuhäiriöinä.

Ihmisten taloudellisisa kykyjä ei tule yliarvioida, kuuntelen aina mitä ihmiset pihoilla ja kauppojen jonoissa ja joka paikassa puhuvat ja ovat hyvin epäloogisia talous asioissa, ilmeisesti todella harvalla löytyy pitkän matikan taitoja käytännön elämässä.

Vierailija
44/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostan hattua, jos nämä impivaaralaiset maksavat myös laskut käteisellä.

Ei laskun maksuun korttia tarvita, uuno.

Ap leuhki käyttävänsä ensi vuonna vain käteistä.

Ei hölmömpi idea. Nettitilailut on turhia ja kaiken tarvitsemansa saa päivittäistavarakaupoista.

Täällä susirajalla ei ainakaan venäläisten takia ikinä siirrytä pois käteisestä.

Vierailija
45/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käyttäny käteistä jo useamman vuoden. Palkka maksetaan tilille mutta käteissäästöjä minulla on ollut ihan teini-iästä saakka. Voisi verottaja kyllä pöyristyä kun tietäisi kassan nykyisen arvon..

Ei verottajaa kiinnosta sun rahamäärät. Ei Suomessa ole mitään rahaveroa. Miten pihalla ihmiset oikein on?

Vierailija
46/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan kaiken jopa ruokaostokset luottokortilla. Olen tehnyt näin viimeiset kaksikymmentäviisi vuotta.

Jollain toimii, suurella osalla ei.

Varakkaalla ei ole väliä miten maksaa, lehdessäkin luki Espolaisperhe tienaa 9 tonnia ja säästöön ei jää senttiäkään.

Työkaveri joutui aina vetämään kortin miinukselle tai olemaan syömättä pari päivää ennen palkkapäivää vaikka meillä oli aika hyvät palkat, näin se hölmöläisten homma toimii.

Vierailija
47/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiset maksaa yhä edelleen 80 % ostoksistaan käteisellä. Ovat tosi epäluuloisia kaikenlaisia kyttäysverkostoja kohtaan. Eivät halua, että kaupat ja luottokorttiyhtiöt näkee mitä kukakin ostaa kaupasta.

Tätä tervehenkistä ajattelua kaipaisin Suomeen. Täällä ketään ei kiinnosta oma yksityisyys. Omat tiedot ollaan valmiita jakamaan avoimesti kenelle tahansa. Ihan älyvapaata.

Tosin en minä silti viitsi käteisellä maksaa.. Ihan liian vaivalloista.

Vierailija
48/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vain esimerkiksi puhelin- ja sähkölaskun kanssa. 

Vierailija
49/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan edelleen käteisellä. Pitäköön muut vanhanaikaisena. Ihan sama.

Vierailija
50/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa aloittaja tarkoittu laskujen maksua.

Vierailija
51/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käyttäny käteistä jo useamman vuoden. Palkka maksetaan tilille mutta käteissäästöjä minulla on ollut ihan teini-iästä saakka. Voisi verottaja kyllä pöyristyä kun tietäisi kassan nykyisen arvon..

Ei verottajaa kiinnosta sun rahamäärät. Ei Suomessa ole mitään rahaveroa. Miten pihalla ihmiset oikein on?

Nämä oikeasti kuvittelevat olevansa ovelia, kun piilottelevat seteleitä patjojen alla. Ikään kuin se olisi keneltäkään pois. 

Vierailija
52/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina sais miettiä riittääkö raha ja pikkuhiluja kertyy laukun pohjalle. Ei kiitos.

Tässä se juju onkin, kun näet paljonko seteleitä on jäljellä (vaikka shoppaillessa) niin pysyy kontrolli ja rupeat alitajuisesti pihtailemaan niitä vähäisiä jäljellä olevia seteleitä....niin ja otat ylipäänsä mukaan sen verran mitä on varaa kuluttaa, kortti se vaan viuhaa ja sitten tilille ei jääkään saldoa laskuihin ja ongelmissa ollaan!

Tähän on ihan yksinkertainen ratkaisu: älä shoppaile. Itse en vuosikausiin ole viettänyt aikaa kaupoissa lorvaillen. Teen täsmäiskun ja ostan sen mitä tarvitsen. Käteisen kanssa ei todellakaan kiinnosta pelata. Rahaa jää säästöön koko ajan.

Vierailija
53/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttehän te jotka käteisellä maksatte niin pankin tiskiltä rahat, automaatistahan te ette varmaan nosta, kun vihaatte kortteja.

Vierailija
54/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahavirta halutaan valvonnan alle siksi käteisen käyttöä on hankaloitettu monessa paikkaa. Mummoni kirosikin tästä aiemmin että pankista jopa käteisen nostaminen on vaikeutunut kun pankeissa ei ole kassapalveluja.

Käteisen alas ajaminen on viranomaisten etu, mutta valtaosalle kuluttajista liian helppo kulutuksen  muoto.

Yleensä vielä alemman koulutustason ihmisillä on huonommat ominaisuudet hallita numeroita ja taloutta ja tämä tulee meillä kaikille kalliiksi sosiaalitukien kautta, jostain ne luottotappiot ja muut maksetaan.

Vierailija
55/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä kortilla makseta.

Vierailija
56/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prepaidliittymän voi ostaa käteisellä kyllä.

Vierailija
57/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa aloittaja tarkoittu laskujen maksua.

No minun rahaliikenteeni muodostuu suurimmaksi osaksi nimenomaan laskuista. En ymmärrä, miten korttimaksut olisivat yhtään sen vaarallisempi asia. Aika monista asioista muutenkin nykyään maksetaan jonkilaisella laskulla. Verkkokaupat, suoratoistopalvelut, pysäköintimaksut ovat omalta kannaltani tavallaan laskuja, mutta niissä kuitenkin laskutustiedoissa on pankkikorttini numero. En näe, mikä ero siinä olisi, meneekö maksu suoraan pankkitililtäni vain tuleeko näistä lasku verkkopankkiini. Siksi tämä korttimaksujen vältteleminenkin on vähän erikoista, jos laskut kuitenkin kelpaavat. 

Vierailija
58/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahavirta halutaan valvonnan alle siksi käteisen käyttöä on hankaloitettu monessa paikkaa. Mummoni kirosikin tästä aiemmin että pankista jopa käteisen nostaminen on vaikeutunut kun pankeissa ei ole kassapalveluja.

Käteisen alas ajaminen on viranomaisten etu, mutta valtaosalle kuluttajista liian helppo kulutuksen  muoto.

Yleensä vielä alemman koulutustason ihmisillä on huonommat ominaisuudet hallita numeroita ja taloutta ja tämä tulee meillä kaikille kalliiksi sosiaalitukien kautta, jostain ne luottotappiot ja muut maksetaan.

Ei kannattaisi ehkä lainailla rahojaan siinä tapauksessa ettei ole varaa ottaa riskiä.

Vierailija
59/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prepaidliittymän voi ostaa käteisellä kyllä.

Mistä yhtiöstä saa prepaid-sähköä? 

Vierailija
60/221 |
17.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea laskunmaksuun.

Kortillako sinä menet automaatille maksamaan? Ei käteisen käyttö muutenkaan tarkoita, että sitä on ehdottomasti käytettävä aina ja jokapaikassa.

Nythän näitä tietohyökkäyksiä on ennustettu tulevan ja hetki sitten oli kaikki kaupat yli puolipäivää ilman korttimaksuja, eli on hyvä pitää yllä taitoa maksaa käteisellä ja pitää aina vähän käteistä varalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän