Teen uudenvuodenlupauksen että käytän ensi vuonna vain käteistä
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Onnea laskunmaksuun.
Mihin sitä onnea? S marketin pankkimaksuautomaatille vaan! Sinne voi työntää setelitkin sisään.
Vierailija kirjoitti:
Onnea laskunmaksuun.
Mielenkiinnosta kysäsen, että mitenkä itse maksat laskusi?
Rouva lupasi avata haaransa kun maksukortti ensin käy sisällä. Laskuttaa joka käynnistä. Saa näin säästöön rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea laskunmaksuun.
En ainakaan käteisellä missään automaatissa.
Puolestani AP voi maksaa vaikka oravannahoilla, jokainen päättää itse miten vaikeaksi elämänsä tekee.
Pekan suojatit kirjoitti:
Seis! Kaikki nyt! Ainoastaan tsadin katukauppiaat saa pyöritellä enää käteistä. Sallitakoon näkyvä huumekauppa heille.
Paikoista, johon käteinen ei kelpaa ei tarvitse ostaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo voisi olla hyvä säästökikka.
Toimii monilla vaikka ei uskoisi, suosittelen!
Ei hyvää päivää mitä pösilöitä taas tämäkin ketju täynnä. Terkkuja sinne perähikiälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea laskunmaksuun.
Puolestani AP voi maksaa vaikka oravannahoilla, jokainen päättää itse miten vaikeaksi elämänsä tekee.
Kortilla et sinäkään voi maksaa laskujasi. Turhaan uhoat.
Tehokas tapa vastustaa uutta maailmanjärjestystä, hyvä lupaus!
Vierailija kirjoitti:
Käytän käteistä noin 90% ostokerroista ja se 10% kortilla. Joskus se kortti on ainoa vaihtoehto tai muuten järkevämpi, mutta muuten käytän aina käteistä.
Minäkin maksan melkein kaiken käteisellä, auton tankkaan kylläkin kortilla ihan käytännön syistä ja kun tankin vetää aina täyteen niin ei vaikuta millä sen maksaa, säätö tulee jos tulee ajoja tai kulkupeliä vaihtamalla, siksi menenkin aika usein pyörällä, talvisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Aina sais miettiä riittääkö raha ja pikkuhiluja kertyy laukun pohjalle. Ei kiitos.
Tässä se juju onkin, kun näet paljonko seteleitä on jäljellä (vaikka shoppaillessa) niin pysyy kontrolli ja rupeat alitajuisesti pihtailemaan niitä vähäisiä jäljellä olevia seteleitä....niin ja otat ylipäänsä mukaan sen verran mitä on varaa kuluttaa, kortti se vaan viuhaa ja sitten tilille ei jääkään saldoa laskuihin ja ongelmissa ollaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina sais miettiä riittääkö raha ja pikkuhiluja kertyy laukun pohjalle. Ei kiitos.
Tässä se juju onkin, kun näet paljonko seteleitä on jäljellä (vaikka shoppaillessa) niin pysyy kontrolli ja rupeat alitajuisesti pihtailemaan niitä vähäisiä jäljellä olevia seteleitä....niin ja otat ylipäänsä mukaan sen verran mitä on varaa kuluttaa, kortti se vaan viuhaa ja sitten tilille ei jääkään saldoa laskuihin ja ongelmissa ollaan!
Tämä on hyvä, otat mukaan sen verran rahaa mitä voit/haluat korkeintaan kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostan hattua, jos nämä impivaaralaiset maksavat myös laskut käteisellä.
Ei laskun maksuun korttia tarvita, uuno.
Ap leuhki käyttävänsä ensi vuonna vain käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea laskunmaksuun.
Puolestani AP voi maksaa vaikka oravannahoilla, jokainen päättää itse miten vaikeaksi elämänsä tekee.Kortilla et sinäkään voi maksaa laskujasi. Turhaan uhoat.
Niin, no ei ole mitään foliohattusyytä tai muita rahankäytön ongelmaa, että pitäisi siirtyä käteisen käyttöön, kuten AP:lla.
Vierailija kirjoitti:
Nostan hattua, jos nämä impivaaralaiset maksavat myös laskut käteisellä.
Kortillako ne menet maksuautomaatille maksamaan, mitä ihmettä?
Sitä paitsi lasku on tietyn suuruinen, siihen summaan ei voi vaikuttaa eli ihan sama millä sen maksaa, vain siihen mikä sen laskun aiheuttaa voi vaikuttaa.
Shoppaillessa ja kahveja ja pullaa pitkin ostoskeskuksia sen sijaan mitään tiettyä summaa tai kattorahaa ei ole ja kortti se vain viuhuu.
Minulla ei ole rahan käyttö- tai hallintaongelmia. En voisi kuvitellakaan siirtyväni käteisen käyttöön. Minulla menee viikkoja, ellei kuukausia, ettei lompakkoni käteistä näe, kaikki maksut hoituvat niin kätevästi kortilla tai Mobilepaylla. Onhan se paljon nopeampaakin. Ja hygieenisempää.
Olen aloittanut saman! Ei anneta käteisen kadota. Nyt jos koskaan on aika pyörittää käteistä.
Kun käytät käteistä arvostat rahaa ja sen henkilökohtaista suojaa, käyttämällä digitaalisia sovelluksia autat eu:ta kohti digivaluuttaa. KÄYTTÄKÄÄ KÄTEISTÄ.
Seis! Kaikki nyt! Ainoastaan tsadin katukauppiaat saa pyöritellä enää käteistä. Sallitakoon näkyvä huumekauppa heille.