Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini ja "uusperheen" joulu

Vierailija
17.12.2021 |

Mitä pitäisi tehdä, kun teini mököttää ja itkee, kun meille olisi tulossa tapaninpäivänä miesystäväni ja hänen lapsensa kylään? Tapaamme aina joskus miesystävääni ja hänen lapsiaan viikonloppuisin ja loma-aikoina, ja teini käyttäytyy aivan kuin olisin ottanut jonkun hirveän alkoholisti-isäpuolen ja kamalan kakaralauman meidän katon alle pilaamaan hänen elämäänsä. Miesystäväni on ihan mukava ja tavallinen ihminen, samoin hänen lapsensa, ja teinillä on aina oikeus olla omassa huoneessa, jos he ovat meillä kylässä. Kyläilyjä on siis ehkä kerran pari kuukaudessa. Tuntuu että teini kiristää minua jotenkin henkisesti. Ymmärrän hänen tunteitaan, mutta ei kai minun tarvitse koko elämääni viettää hänen pillinsä mukaan? Teini ei käy juuri isälläänkään, joten minulla on hyvin vähän omaa aikaa ja yritän pitää seurustelusuhdetta silti elossa mieheen. Rakastan häntä syvästi ja toivon hänen kanssaan yhteistä tulevaisuutta. Ymmärrän teinin tunteita, ja hänellä on selvästi oikeasti paha olla, kun hän itkeekin, mutta tämä tuntuu ihan kauhealta. En tiedä miten selittäisin miesystävällenikään, että joulusuunnitelmat on peruutettu eikä hän lapsineen tervetullut. En tiedä missä rajat menevät? Itselle on tässä vaiheessa ihan v:n sama miten se joulu menee, pelkään vain että joku pahoittaa mielensä, mies tai teini.

Kommentit (848)

Vierailija
601/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tämän ap:een teiniä todella hyvin. Olen itse kokenut samaa muutamia vuosia sitten. Vanhempani erosivat isän uskottomuuden takia. Kaikki tuli minulle ihan puskista. Koko koti ja perhe rikkoontui, meni sirpaleiksi.

Minä teininä yritin kannatella äitiäni , josta oli seurauksena oman elämäni rasahtaminen alamaihin, koulu meni huonosti, ahdistuin valtavasti, en pystynyt syömään kunnalla , en jaksanut harrastaa liikuntaa ( ennen sitä olin aktiivinen liikunnan harrastaja ja koulussa hyvä- tähtäsin hyvään ammattiin.

Kukaan ei kannatellut minua. Hyvä ,kun äiti jaksoi hoitaa työnsä ja kodin ok. Isä jatkoi suhdettaan uusia naisten kanssa.

Äiti tapasi uuden miehen perheineen . Ei minun tunteita otettu huomioon,. Lapsuuden ihanat joulut muuttuivat kärsimyksiksi , kun uusi mies lapsineen tuli meille aina jouluksi. Ei se mies koskaan laittanut meille joulua koskaan omaan kotiinsa. Äiti laittoi aina ja tietysti vaati minua osallistumaan kaikkiin juttuihin. Mies lapsineen tuli valmiille.

Arvaatte varmaan , miksi nyt inhoan äitiäni ja hänen uutta perhettään. Onneksi mulla on kihlattuni kanssa oma joulu , enkä halua olla tekemisissä noiden entisten ihmisten kanssa lainkaan , koskaan jouluna , muuten kyllä tapailemme välillä. Terapiat ovat auttaneet. Terveiset vaan ap:lle , mieti kuka on tärkein- lapsesi vai uusi ukkeli lapsineen. ?!

Melko epäreilua äitiäsi kohtaan, joka ei kuitenkaan ollut edes syyllinen eroon. Lapsuutesi joulut eivät olisi olleet kuitenkaan samanlaisia. Et ole vieläkään aikuistunut.

Tavallaan ymmärrettävää, varsinkin jos on vielä aika nuori ihminen, että kuvittelee että kaikki pyörii maailmassa oman navan ympräillä ja äidinkin olisi tuossa tilanteessa vain pitänyt reippaasti kestää kaikki ja keskittyä lapsensa paapomiseen. Veikkaan että olisit joutunut aika paljon raskaampiin terapioihin, jos tilanne olisi ollut se, että äitisi ei olisi löytänyt uutta onnea. Sinuako hän olisi sitten palvonut ja tehnyt sinulle jotain lapsuuden ihania jouluja?

Miksi äidin olisi pitänyt jäädä yksin ilman aikuista kumppania? Olisiko se jotenkin parantanut tilannetta? Ihania entisiä jouluja ei silti olisi ollut.

Olet vielä aikuisenakin itsekäs etkä tajua. Äitisi oli petetty ja jätetty. Hänelle oli varmaan hyvä asia tuo uusi mies. Muuten olisi saattanut masentua tai tuntea itsensä aivan kelpaamattomaksi. Ei olisi jaksanut olla sinun kanssasi ja hoitaa kotia. Alkoholi olisi voinut tulka kuvaan tai juuri monet, vaihtuvat kumppanit. Olisi purkanut pettymystään ja huonoa mieltään siten. Asiat kotonasi olisivat ehkä olkeet paljon huonommin.

Ymmärrätkö yhtään mitkä traumat äidilläsi oli isän toiminnasta?

Ei hänelläkään ollut helppoa, uusi mies toi toivoa ja rakkautta elämään.

Miksi et olisi sitä äidillesi suonut?

Lapsen tehtävähän se onkin vaalia äidin mielenterveyttä.

Tarkoitinkin nyt kun hän on aikuinen. Pitäisi nyt kun aikaa on kulunut ja itse jo aikuinen niin ymmärtää myös nämä asiat äidin näkökulmasta eikä yksin omansa. Kirjoitin: "olet vielä aikuisenakin"...

Ei tietysti lapsena pysty eikä kuulu.

Voi huoh teidän yksisilmäisyyttänne ja "lukutaitoanne". Aina pitää vängätä ja vääntää....kun se äiti nyt vaan teki väärin kun otti uuden miehen...oman maun mukaiseksi. Periksi ei anneta, prkl.

Miksi hänen pitäisi ymmärtää? Huono äiti heijastuu elämässä koko ajan.

Ohis

Mikä on isän merkitys? Tässä tapauksessa isä petti ja jätti. Uudet naiset mainitaan monikossa, mutta muuta ei isästä kerrota. Äiti on se tarinan pahis kuitenkin.

Naisraukka, ensin ukko pettää ja jättää ja sitten pitää loppuelämä uhrata pettäjän jälkikasvun paapomiseen itsensä kokonaan unohtaen.

Vierailija
602/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullun henki on ketjussa vahvana. Jännityksellä odotan koska heppalehdet kaivetaan esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olisin selvinnyt joulun ilman rakasta ja lapsipuolta. Se oma joulu voi olla teinille tosi tärkeä! Joulupäivänä olisi voinut moikata, mutta aatto on vielä lasten juhlaa... Olkoonkin vähän isompikin lapsi.

Tapani, ap on saamassa vieraita vasta tapanina. Perinteinen eka kyläilypäivä.

Vierailija
604/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olisin selvinnyt joulun ilman rakasta ja lapsipuolta. Se oma joulu voi olla teinille tosi tärkeä! Joulupäivänä olisi voinut moikata, mutta aatto on vielä lasten juhlaa... Olkoonkin vähän isompikin lapsi.

1/3 joulusta ja ne kaksi muuta päivää menee siihen kun ap hönöilee sitä kun jumalansa on saapumassa.

Vierailija
605/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos puhuisit teinin kanssa? Minulla on äitipuoli, jonka kanssa isä meni kihloihin, kun olin noin 5v. Kertoivat iloisina kihlauksesta seurauksena, että minä itkin koko loppuillan. En enää tarkkaa muista ajatuksiani, mutta jotenkin liittyivät mustasukkaisuuden tunteeseen ja pelkoon, että minua ei rakasteta.

Kerro teineille, että rakastat häntä paljon ja hän on sinusta maailman ihanin lapsi. Kerro myös, että samoin kuin teinillä on omia kavereita ja omia juttuja, sinäkin toivot vastaavaa. Ja kaikki mitä muuta ajattelet tilanteesta. Kerro miten tärkeää asia on sinulle. Kysy mitä teini ajattelee ja mitä hän tuntee.

Vierailija
606/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos puhuisit teinin kanssa? Minulla on äitipuoli, jonka kanssa isä meni kihloihin, kun olin noin 5v. Kertoivat iloisina kihlauksesta seurauksena, että minä itkin koko loppuillan. En enää tarkkaa muista ajatuksiani, mutta jotenkin liittyivät mustasukkaisuuden tunteeseen ja pelkoon, että minua ei rakasteta.

Kerro teineille, että rakastat häntä paljon ja hän on sinusta maailman ihanin lapsi. Kerro myös, että samoin kuin teinillä on omia kavereita ja omia juttuja, sinäkin toivot vastaavaa. Ja kaikki mitä muuta ajattelet tilanteesta. Kerro miten tärkeää asia on sinulle. Kysy mitä teini ajattelee ja mitä hän tuntee.

Kun se on ihan turha lässyttää tällaista kun teot kertovat ihan muuta.

Ap sanoo että jommankumman tunteita hän loukkaa ja hän valitsee sitten uhrikseen sen lapsensa, jotta miesystävälle vain ei tule mielipahaa.

Vierailija
607/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jaksatte lukea ketjun, huomaatte että aloittaja on jutellut lapsensa kanssa ja tilanne on rauhoittunut. Siellä siis asiat paremmin kuin tässä ketjussa, jossa joku jaksaa raivota suu vaahdossa.

Vierailija
608/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt jaksatte lukea ketjun, huomaatte että aloittaja on jutellut lapsensa kanssa ja tilanne on rauhoittunut. Siellä siis asiat paremmin kuin tässä ketjussa, jossa joku jaksaa raivota suu vaahdossa.

Millä lailla paremmin? Ap:n miesystävä saa palvontaa, ap saa palvoa, mutta ei se teini mitään saa.

Vierailija
609/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuun on pesiytynyt jumalahullu, aivan hulvatonta 😄 Kyseessä lienee joko seksittömään haaleaan suhteeseensa kyllästynyt marttyyriäiti, joka jankuttaa itselleen että lasten takia täytyy jäädä huonoon suhteeseen vaikka mieskin haaveilee ihan muista naisista. Marttyyri sitten rankaisee miestään pihtaamalla ja siksi suhtautuu kovin vihamielisesti ihmisiin joilla on normaali seksielämä.

Toinen mahdollinen ihmistyyppi jumalahullun näppiksen takana on joku pakkomielteisyyteen taipuvainen feministi, jolla homma on mennyt hiukan ylikierroksille.

Vierailija
610/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilpittömästi kaikella ystävyydellä tälle vaahtoajalle. Tuo ei ole enää normaalia. Normaali ihminen osaa päästää irti. Tarvitset apua. Mene terapiaan.

Vierailija
611/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjuun on pesiytynyt jumalahullu, aivan hulvatonta 😄 Kyseessä lienee joko seksittömään haaleaan suhteeseensa kyllästynyt marttyyriäiti, joka jankuttaa itselleen että lasten takia täytyy jäädä huonoon suhteeseen vaikka mieskin haaveilee ihan muista naisista. Marttyyri sitten rankaisee miestään pihtaamalla ja siksi suhtautuu kovin vihamielisesti ihmisiin joilla on normaali seksielämä.

Toinen mahdollinen ihmistyyppi jumalahullun näppiksen takana on joku pakkomielteisyyteen taipuvainen feministi, jolla homma on mennyt hiukan ylikierroksille.

Idea on keskustella aiheesta, eikä solvata 24/7 muita keskustelijoita.

Vierailija
612/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukava että olet löytänyt ihmisen jota rakastat. täällä on epäonnisisa suhteita ja  ketä tapaan viettää joulun exän kanssa. 

puhu teinille. :)  

mukavaa joulua teille kaikille.

Vierailija
613/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihe on herkkä ja moni aikuinen ei kuuntele lapsiaan. Teinit mielletään jostain syystä aikuisiksi tyypeiksi, jotka eivät enää tarvitse vanhempiaan. Sitten, kun tätä kritisoidaan... kohteilta menee hermot.

- ohis

Vierailija
614/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihe on herkkä ja moni aikuinen ei kuuntele lapsiaan. Teinit mielletään jostain syystä aikuisiksi tyypeiksi, jotka eivät enää tarvitse vanhempiaan. Sitten, kun tätä kritisoidaan... kohteilta menee hermot.

- ohis

Aloittajalle sanoisin, että eihän tuo mieskään ole ihan ok, jos se oikeuttaa loukkaantumaan, kun eivät pääse tapaninpäivänä valmiiseen joulupöytään. Taitaa olla aika vaativa ukko! Helppoa se hänelle olisi, kun lapsensakin ruokitaan. Tuo hömelö nainen tekee kaiken hänen eteensä eikä välitä jos tuo pahan mielen lapselleen. Rakkaus on sellaista joskus, mutta se ei ole välttämättä aitoa vaan enemmänkin mielistelevää.

Vanhempieni erottua ei olisi tullut mieleenkään, että kumpikaan vanhemmista olisi tuonut ulkopuolisia joulupöytään. Olkoonkin kysymys tapanista eikä silloinkaan.

Meillä sisaruksilla oli yhteinen linja näistä. Emme olisi hyväksyneet!

Onhan niitä päiviä viettää aikaa yhdessä. Tulossa uusi vuosi ja loppiainenkin!

Onneksi vanhempamme kunnioittivat meidän lasten toiveita!

Vierailija
615/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on jutellut teinin kanssa ja asiat on selvitetty. Aloittaja laittoi siitä selkeän ja asiallisen kommentin ja itse vielä lainasin sen uudelleen ja toivoin, että nämä vaahtoajat lukisivat sen uudelleen ajatuksella, jos on mennyt ohi.

Mutta on mennyt ohi edelleenkin.

Tai jotkut lukevat tai sisäistävät vain itselleen mieluisat kommentit.

Vierailija
616/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on jutellut teinin kanssa ja asiat on selvitetty. Aloittaja laittoi siitä selkeän ja asiallisen kommentin ja itse vielä lainasin sen uudelleen ja toivoin, että nämä vaahtoajat lukisivat sen uudelleen ajatuksella, jos on mennyt ohi.

Mutta on mennyt ohi edelleenkin.

Tai jotkut lukevat tai sisäistävät vain itselleen mieluisat kommentit.

Ap tukee miesystävän tunteita ja suojelee tätä pettymyksiltä ja pakottaa teinin nyt mukautumaan tähän.

Ei siinä mikään ole ohi, vaan sama paska jatkuu vain.

Vierailija
617/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Meillä se angstaaja oli vanhempani uusi hoito. En saanut vierailla heidän kotonaan silloin, kun Hän oli kotona. Jos menin ilmoittamatta, hän pysyi huoneessaan koko vierailun ajan. Ei edes syömään tullut samaan aikaan kuin me.

Olisikohan johtunut tuosta sinun asenteestasi kun puhut vanhemman puolisosta hoitona. En ihmettele ettet ollut tervetullut heidän kotiinsa. 

Vierailija
618/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun alkupuolella oli aloittajalla outo lause.

”Mies TOLLONA kestitsee minua joskus ja ihan ilmaiseksi!”

Siis ostatteko aina tapaamisiin ruuat yhteisesti?

Koko jutussa on outoja piirteitä!

Vierailija
619/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1/3 joulusta ja ne kaksi muuta päivää menee siihen kun ap hönöilee sitä kun jumalansa on saapumassa.

Mistä ihmeestä sinä tuonkin keksit? Ap:n kirjoituksissa mikään ei viittaa tuollaiseen.

Vierailija
620/848 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä sinä tuonkin keksit? Ap:n kirjoituksissa mikään ei viittaa tuollaiseen.

Kyllä viittaa.

Ensinnäkin miesystävä on menossa sinne tapaniksi, ei kylään tapanina.

Ja ap on selkeästi läheisriippuvainen takertuja, joka matelee miehen edessä. Koko tapania edeltävä viikko menee siinä kun hän valmistautuu miellyttämään mahdollisimman tarkoin. Ettei vaan tule pettymystä ja mielipahaa.