Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivooja Auri, en voi kuin ihmetellä

Vierailija
17.12.2021 |

Miten jotkut jaksaakin siivota. Itse pidän kyllä kodin siistinä ja puhtaana, mutta on se vastenmielistä. En millään jaksaisi. Mielestäni on hienoa mitä Auri tekee. Se on ihan käsittämätön apu minkä hän tuo esim masentuneelle ihmiselle kun siivoaa tämän asunnon. Toivottavasti hän saisi paljon huomiota ja kiitosta työstään.

Kommentit (620)

Vierailija
321/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bisnestähän tuo on, Youtubesta otettu mallia. Kertoo ajasta että ihmiset ei osaa siivotakaan nykyään itse, eri juttu tietysti jos ongelmia.

Oletko katsonut Aurin videoita? Et varmaan. Koska jos olisit, niin tietäisit ja näkisit että nimenomaan niitä ongelmia näillä asunnonhaltijoilla on.

Pointtina ne jotka hänen videoita katsoo koska "kannustaa itseäkin siivoamaan". Eli ne henkilöt ei ilmeisesti itse viitsi / osaa ilman että joku heitä kannustaa.

Niin ja pointti oli? 

Ilmeisesti se, että on väärin, jos on kannustin siivoamiseen. Sinulla sellaista ei mukamas ole, koska olet parempi ihminen. 

Vierailija
322/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin puhdistaa lattiaa teräväkärkikuivaimella ja rätillä, mutta siitä ei kyllä valmista tullut. Rätti ei pysynyt paikoillaan kuin hetken.

Se rätti täytyy kiinnittää siihen sellaisella pyörätyksellä. Rätillä kuitenkin kaikki ammattisiivoojat lattioita siivoavat, jos eivät tekstiiliä ole, kuten nykyaikana tuppaavat toimistoissa olevaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurin videot on kivoja, tykkään itsekin siivota ja nautin niiden katsomisesta. Kuitenkin sellainen liiallinen masennuksella mässäily ja asukkaiden elämän pahojen asioiden kertominen siivouksen lomassa pilaa fiiliksen - katson videoita paetakseni omia negatiivisia tunteitani. Ymmärrän kyllä, että joillekin masentuneille on vaikeaa siivota, mutta enemmin vain katsoisin sitä kun Auri siivoaa kuin kuuntelisin surullista tarinaa mistä tulee paha mieli. Ja kommentit Aurin videoissa on välillä todella törkeitä, ihmiset eivät ymmärrä että masentunut ei jaksa aina huolehtia kodistaan.

Vierailija
324/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurin videot on kivoja, tykkään itsekin siivota ja nautin niiden katsomisesta. Kuitenkin sellainen liiallinen masennuksella mässäily ja asukkaiden elämän pahojen asioiden kertominen siivouksen lomassa pilaa fiiliksen - katson videoita paetakseni omia negatiivisia tunteitani. Ymmärrän kyllä, että joillekin masentuneille on vaikeaa siivota, mutta enemmin vain katsoisin sitä kun Auri siivoaa kuin kuuntelisin surullista tarinaa mistä tulee paha mieli. Ja kommentit Aurin videoissa on välillä todella törkeitä, ihmiset eivät ymmärrä että masentunut ei jaksa aina huolehtia kodistaan.

Sama homma. En haluaisi kuunnella niin yksityiskohtaisia sairauksien kuvailuja tai jeesustelua toisen elämästä. Lisäksi en kestä noin hidasta puhetta.

Vierailija
325/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousalan ammattilaiset naureskelee näille Aurin "keksimille" siivousvinkeille: osa ihan huuhaata ja osa itsestäänselvyyksiä. Somen kautta julkisuuteen ja siivoaminen on nyt in! Harmi, että muita siivousalan ihmisiä ei hehkuteta, kuten tätä Auria.

Vierailija
326/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousalan ammattilaiset naureskelee näille Aurin "keksimille" siivousvinkeille: osa ihan huuhaata ja osa itsestäänselvyyksiä. Somen kautta julkisuuteen ja siivoaminen on nyt in! Harmi, että muita siivousalan ihmisiä ei hehkuteta, kuten tätä Auria.

En oikein usko, että naureskelevat mutta jos, niin voisivat alkaa itse tehdä siivousvideoita, joissa kaikki tehdään oikein. Puun takaa huutelusta en ole koskaan tykännyt. Muistan, kun innokas energinen äitiryhmä järjesti lastemme koulussa kaikkea kivaa ja yhtä innokas arvostelijoiden ryhmä sitten puhui selän takana, miten tyhmästi se ja se oli toteutettu...

Vierailija
327/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kitinää turhasta. Aina jonkun pitää olla kasvoina tuomassa asiaa esiin. Tällä hetkellä se on Auri. Ei kaikkia voi nostaa framille eikä jokaista hehkuttaa, eikä kaikki edes halua, että heitä hehkutetaan. 

Vierailija
328/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai ne ovat ihan itsestäänselvyyksiä. Auri on ammattisiivooja, kuten varmasti rätin- ja mopinkäytöstä näette.

Saahan sitä yrittää muutkin julkisuuteen, mutta sinne pääseminen ei ole ollut koskaan helppoa.

Vierailija
329/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo onhan se niin kauheaa, ettei siivota OIKEIN. Parempi olisi, että ihmiset eläisivät saastassa kuin käyttäisivät väärää moppia. 

Vierailija
330/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousalan ammattilaiset naureskelee näille Aurin "keksimille" siivousvinkeille

Mihin pyrit tällä kommentilla? Nyt tulee vain mielikuva turhantärkeistä siivoojista, jotka naureskelevat muille. Sekö on sitä parempaa julkisuuskuvaa? Enemmän teet haittaa kuin hyötyä siivousalalle tuomalla tuollaisen käsityksen julkisuuteen. 

Vierailija
331/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoja ja inspiroivia videoita, tykkään kyllä katsella siivousvideoita Mikä tauti sekin lienee, tiedä sitten :). Ainut asia joka häiritsee (ja tämä on ihan omaa pienuuttani ihmisenä) on tuo erittäin hitaasti puhuttu rallienglanti... Voisi ihan hyvin tehdä suomeksi ja puhua normaalilla nopeudella, ja laittaa vain tekstityksen. Toisaalta tietty hienoa, että tekee videoita vieraalla kielellä vaikka ei sitä täydellisesti hallitse. Ja kuten sanoin, tämä on omaa nillitystäni, josta minun pitäisi päästä eroon. Mutta yleensä siis katson videot nopeutettuna tai ilman ääntä.

Taidankin hinkata suihkun tänään :D.

Juu, jos katselee 1,5-kertaisella nopeudella, puhe on normaalia. Oikealla nopeudella toooodellllaaaa hidasta. En tiedä miksi? Puhuuko hän suomeksikin hitaasti? 

Joka tapauksessa hienoja videoita ja ansaittu menestys :).

Tuohan on ihan normaali kielitaidon taso henkilöllä, joka ei ole kielellisesti lahjakas, vaan ihan tavallinen suomalaisen koululaitoksen kasvatti. Tulee ymmärretyksi, vaikka kaikki ei tosiaankaan mene oikein, eikä tule kuin apteekin hyllyltä.

Kyllä ja kuten ylempänä jo mainittiin hienoahan se on jos tekee videoita vieraalla kielellä vaikkei se olisikaan täydellistä. Mutta miksi hän puhuu hitaasti? Seuraan monia sisällöntuottajia mutta tämä on ainut kanava jolla joudun laittamaan jokaisen videon 1,5-kertaiselle nopeudelle. En tarkoita arvosteluna vaan tässä voisi olla parannusehdotus, ellei sitten Auri itse nimenomaan halua puhua korostetun hitaasti.

= En tarkoita arvostella, mutta niin paljon inhoan Aurin puhetta, että annan tässä "ystävällisyyttäni" parannusehdotuksen, joka on ehdottomasti toteutettava. 

Jos hän ei osaa puhua vierasta kieltä yhtä nopeasti kuin omaa äidinkieltään?? En minä ainakaan osaa. Puhun itsekin englantia hitaammin kuin suomea, vaikka olen aina ollut kielellisesti lahjakas ja osaan englantia sujuvasti. Ruotsia viitsin harvoin edes yrittää puhua, koska se on niin hidasta, enkä mä huono ole ruotsissakaan. Harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa ja harjoitustahan Auri saa puhumalla englantia.

tietysti hidas puhuminen johtuu englannin kielen taidosta. Mutta minä en jaksa kuunnella, ehkä sitten, kun on kehittynyt siinä. 

Siis tiedät, että hidas puhuminen johtuu kielitaidosta, mutta silti viestissä ihmettelet, että miksi hän puhuu niin hitaasti ja ystävällisesti ehdotat, että hän alkaisi puhumaan nopeammin?

Vierailija
332/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan siivoa ilmaiseksi. Some-julkisuus tuo rahaa ovista ja ikkunoista, vaikka tekisikin siivoamista ilmaiseksi. Sen varaan on laskenut ja kannattaa näköjään.

Vierailija
333/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin enkun opena täytyy sanoa, että tämän ketjun negatiivisuus näkyy ihan siellä englannin tunneilla - ei uskalleta avata suuta, koska pelätään, että joku toinen jälkikäteen arvostelee ja pilkkaa.

Tärkeintä vieraissa kielissä on puhuminen! Ihan sama miten, kunhan tulee ymmärretyksi.

Annetaanhan kaikkien uskaltaa käyttää sitä kieltä, ei arvostella ja vähätellä.

Vierailija
334/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha raha raha.

Tosin minulle siivoaminen ei ole millään tavoin vastenmielistä. Mielummin siivoan kuin istun vaikka tietokoneen ääressä.

Miten niin "raha raha raha"? Olen käsittänyt, että tämä Auri siivoaa ilmaiseksi.

-ei ap

Tekee sitä nykyisin työkseen, eli tienaa somettamalla siivoukset. Ihan kuin Sara Sieppi, eli massii...

Vierailija
335/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin on kavereiden kesken kyselty, että näyttääkö tämä teidänkin mielestä *****:n kodilta? Häpeä ei ole meidän, vaan Aurin, joka ei ymmärrä kuinka paha asia se voi olla kun ihmisen heikot hetket levitellään ympäri maailmaa. Se on hänelle vain rahan kilinää, mutta toisille lisää häpeää.

Mitä ihmettä tällaisten ihmisten päässä liikkuu? Miten niin tietenkin tätä puidaan porukalla kavereiden kesken ja varmistetaan, että kaikki näkevät sen sotkun?

Eikö kuka tahansa vähänkin aivotoimintaa omaava ihminen olisi ymmärtänyt kysyä siltä ihmiseltä suoraan? "Hei anteeksi, en haluaisi tunkeilla, mutta näin tämän videon ja minusta tuntui, että se on sinun koti. Olen todella pahoillani, en tiennyt että sinulla on ollut noin vaikeaa. Ihanaa, että Auri tuli auttamaan, tuli niin hyvä mieli sinun puolesta. Kerro ihmeessä, jos voin mitenkään auttaa! Minullakin välillä siivous tökkii, se voi olla yksin vähän tylsää puuhaa. Haluaisitko kokeilla, että käytäisiin vuorotellen toistemme luona ja siivottaisiin yhdessä? Olisi kiva nähdä ja jutella pitkästä aikaa ja siivouksen jälkeen voitaisiin keittää vaikka pullakahvit. Ja pysyisi tämä omakin koti samalla vähän paremmassa kuosissa :-)"

Ihan rehellisesti nyt, voisitko sinä kysyä ystävältäsi, että "onko tuo videossa näkyvä koti sinun" jos et ole siitä ihan varma? Jos se ei olekkaan, niin siitä se vasta riemu repeää. Puhut asiasta kuin jostain utopistisesta fantasiasta, missä kaikki on tosi ihanaa hattaraa. Hieno homma jos sinulla ja ystäväpiirissäsi on noin hyvin kaikki, mutta selkeästi näillä Aurin ihmisillä niin ei ole.

Vierailija
336/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoja ja inspiroivia videoita, tykkään kyllä katsella siivousvideoita Mikä tauti sekin lienee, tiedä sitten :). Ainut asia joka häiritsee (ja tämä on ihan omaa pienuuttani ihmisenä) on tuo erittäin hitaasti puhuttu rallienglanti... Voisi ihan hyvin tehdä suomeksi ja puhua normaalilla nopeudella, ja laittaa vain tekstityksen. Toisaalta tietty hienoa, että tekee videoita vieraalla kielellä vaikka ei sitä täydellisesti hallitse. Ja kuten sanoin, tämä on omaa nillitystäni, josta minun pitäisi päästä eroon. Mutta yleensä siis katson videot nopeutettuna tai ilman ääntä.

Juu, jos katselee 1,5-kertaisella nopeudella, puhe on normaalia. Oikealla nopeudella toooodellllaaaa hidasta. En tiedä miksi? Puhuuko hän suomeksikin hitaasti? 

Tuohan on ihan normaali kielitaidon taso henkilöllä, joka ei ole kielellisesti lahjakas, vaan ihan tavallinen suomalaisen koululaitoksen kasvatti. Tulee ymmärretyksi, vaikka kaikki ei tosiaankaan mene oikein, eikä tule kuin apteekin hyllyltä.

Kyllä ja kuten ylempänä jo mainittiin hienoahan se on jos tekee videoita vieraalla kielellä vaikkei se olisikaan täydellistä. Mutta miksi hän puhuu hitaasti? Seuraan monia sisällöntuottajia mutta tämä on ainut kanava jolla joudun laittamaan jokaisen videon 1,5-kertaiselle nopeudelle. En tarkoita arvosteluna vaan tässä voisi olla parannusehdotus, ellei sitten Auri itse nimenomaan halua puhua korostetun hitaasti.

= En tarkoita arvostella, mutta niin paljon inhoan Aurin puhetta, että annan tässä "ystävällisyyttäni" parannusehdotuksen, joka on ehdottomasti toteutettava. 

Jos hän ei osaa puhua vierasta kieltä yhtä nopeasti kuin omaa äidinkieltään?? En minä ainakaan osaa. Puhun itsekin englantia hitaammin kuin suomea, vaikka olen aina ollut kielellisesti lahjakas ja osaan englantia sujuvasti. Ruotsia viitsin harvoin edes yrittää puhua, koska se on niin hidasta, enkä mä huono ole ruotsissakaan. Harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa ja harjoitustahan Auri saa puhumalla englantia.

Olen tuo, jolle vastasit, ja totta kai tajuan, että kyse on siitä, ettei hän puhu suomea yhtä hyvin kuin englantia. Miksi pitäisi? Mitä väliä? Hän tulee ymmärretyksi ja varmasti on ihmisiä, joille hänen tapansa puhua on juuri hyvä ja erinomainen.

Miksi pitää kommentoida ilkeästi asiaa, vaatia suorastaan parannusta asiaan ja tulla ilmoittamaan kuinka "en jaksa kuunnella kun hän puhuu niin huonosti". Tai miksi pitää arvella, että haluaako hän puhua korostetun hitaasti? Miksei kyse voisi olla vain siitä, että se on hänen tapansa puhua (englantia)? 

Miksei sitä voi vain hyväksyä? Aurikin hyväksyy muiden sotkut, ei arvostele, vaan on empaattinen. Siihen eivät nämä puheesta valittajat pysty.

Joillakin on ihme pätemisen tarve kielitaidosta, vaikka kukaan tässä maailmassa, ei edes itsestään liikoja luuleva av-mamma, osaa kaikkia tekemiään asioita täydellisesti - eikä aio edes opetella. Mutta Aurilta toki vaaditaan täydellistä englantia, vaikkei hän ole edes tekemässä englannin opetusvideoita, vaan siivousvideoita. Ja kyllä minä arvaan, että joku tulee nyt sanomaan, ettei vaadi täydellistä, mutta vaatii kuitenkin parempaa. No, se on ihan sama asia. 

No minä taas olen tuo jota syytät vaatimisesta. En ole missään kohtaa vaatinut että Aurin pitää muuttua kuin taikaiskusta täydelliseksi englannin puhujaksi. Tämä on ihan aito parannusehdotus - videot ovat loistavia, mutta olisivat vieläkin parempia, jos niiden päälle puhuttu selostus tulisi nopeammin. Tämän sanomisessa ei ole mitään pahaa, ilkeää eikä arvostelevaa. Me kaikki voimme varmasti kehittyä jossain asiassa, eikö? Jos itse tuottaisin sisältöä, ottaisin kehitysehdotukset ilolla vastaan. Tämä on ainut "vika" Aurin videoissa, editointi yms. on jo hyvällä tasolla. Mutta jos Auri itse on täysin tyytyväinen videoihinsa näin, sittenhän se on niin. Itse kuitenkin katson ne 1,5-kertaisella nopeudella, koska silloin puhe on normaalivauhtista. 

Vierailija
337/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin on kavereiden kesken kyselty, että näyttääkö tämä teidänkin mielestä *****:n kodilta? Häpeä ei ole meidän, vaan Aurin, joka ei ymmärrä kuinka paha asia se voi olla kun ihmisen heikot hetket levitellään ympäri maailmaa. Se on hänelle vain rahan kilinää, mutta toisille lisää häpeää.

Mitä ihmettä tällaisten ihmisten päässä liikkuu? Miten niin tietenkin tätä puidaan porukalla kavereiden kesken ja varmistetaan, että kaikki näkevät sen sotkun?

Eikö kuka tahansa vähänkin aivotoimintaa omaava ihminen olisi ymmärtänyt kysyä siltä ihmiseltä suoraan? "Hei anteeksi, en haluaisi tunkeilla, mutta näin tämän videon ja minusta tuntui, että se on sinun koti. Olen todella pahoillani, en tiennyt että sinulla on ollut noin vaikeaa. Ihanaa, että Auri tuli auttamaan, tuli niin hyvä mieli sinun puolesta. Kerro ihmeessä, jos voin mitenkään auttaa! Minullakin välillä siivous tökkii, se voi olla yksin vähän tylsää puuhaa. Haluaisitko kokeilla, että käytäisiin vuorotellen toistemme luona ja siivottaisiin yhdessä? Olisi kiva nähdä ja jutella pitkästä aikaa ja siivouksen jälkeen voitaisiin keittää vaikka pullakahvit. Ja pysyisi tämä omakin koti samalla vähän paremmassa kuosissa :-)"

Mä luulen, että tuo tyyppi on trolli. Keksi omasta päästään tämän tuttavan jota paha ja somehuomion kipeä Auri on törkeästi hyväksikäyttänyt. Ei vaan tunnu minusta uskottavalta, että ihminen, joka ylittää niinkin korkean kynnyksen, että pyytää vierasta ihmistä siivoamaan omaan kotiinsa, olisi sitten pahoillaan kun kämppä on siisti ekaa kertaa moneen vuoteen että joku kaveri on tunnistanut asunnon... No en tiedä. Toivon että tuo on trolli, koska harvinaisen ilkeä ja tekopyhä ihminen hän kavereilleen on, jos ei ole trolli.

Vierailija
338/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tietysti hidas puhuminen johtuu englannin kielen taidosta. Mutta minä en jaksa kuunnella, ehkä sitten, kun on kehittynyt siinä. 

Siis tiedät, että hidas puhuminen johtuu kielitaidosta, mutta silti viestissä ihmettelet, että miksi hän puhuu niin hitaasti ja ystävällisesti ehdotat, että hän alkaisi puhumaan nopeammin?

Vastasit ristiin, tuon kirjoittaja oli eri. Mutta siis edelleenkään en ole arvostellut Auria tästä. Nimenomaan on ymmärrettävää, että vieras kieli ei suju heti kuin vettä vaan. Pointtina on se, että kehitys tässä kohtaa tekisi videoista huomattavasti parempia. Siispä halutessaan voisi työstää sitä puhenopeutta. Meillä jokaisella on asioita joita voi kehittää. Kehitysehdotus ei ole ilkeilyä eikä arvostelua. En tiedä miksi otit näin itseesi tämän kommentin, mutta siitä vaan jos haluat Aurin puolesta loukkaantua :D.

Vierailija
339/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat taas loistaa.

"miksi pitää siivota puolialasti?" Aurilla on vaatteet päällä, harva tuollaiseen tunkiokämppään haluaisi mennä löysissä pitkähihaisissa vaatteissa, ensinnäkin tuollaista tehdessä tulee oikeasti lämmin, toisekseen joku säkkivaate ja hihat olisi vaan tiellä ja kaikessa sitassa pyörimässä.

"ei ole pyyteetöntä, ei saa tienata" Okei, menkää itse sitten tekemään samaa tuntemattomille, huutelematta siitä yhtään kenellekään ja täysin pro bono. Jotenkin lottoan, että oma sohva viehättää enemmän. Jotkut noista siivouksista maksaisivat oikeasti tuhansia ostettuina, työmäärä on valtava, mutta ilmeisesti on olemassa av-mamma-armeija joka salassa kävisikin siivoamassa ilmaiseksi moisia kohteita?

"englanti on niin huonoa" Sama, teeppä itse sitten täydellisellä brittienglannilla video julkiseen arvosteluun. Auri tulee varmasti ymmärretyksi, uskaltaa käyttää vierasta kieltä, se riittää. Valitettavasti tosiaan englantia äidinkielenään puhuvat eivät ole tottuneet tekstityksiin, joten ihan ymmärrettävä ratkaisu. Hänellä on kommenteista päätellen myös erittäin kansainvälinen yleisö, jota ei tunnu haittaavan.

"mässäillään ihmisen ongelmilla" Auri sanoo muuttavansa yksityiskohtia, ja suurin osa ei ole häpeältään päästänyt asuntoonsa yhtään ketään muutenkaan, joten tunnistaminen on vaikeaa. Ihmiset itse kokevat tulevansa autetuiksi ja osa saa vihdoin elämänsä raiteilleen. Madaltaa myös kynnystä pyytää apua, kun huomaa ettei ole ainoa. Hyi miten hirveää.

Ja sitten tämä ääliö, joka juoruaa kaveriporukalla että näittekö varmasti sen kämpän ja miten se Auri kehtaa? Miten sinä kehtaat? Et ole aito ystävä, ja kaverisi varmasti pärjäisi paremmin ilman sinun "tukeasi", Auri teki jotain konkreettista, sinä et kykene kuin räksyttämään ja länkyttämään pahaa toisesta selän takana.

Vierailija
340/620 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy siivoojia, joiden mielestä vain oma tapa siivota on oikea ja yrittävät päteä sillä. Vuosikymmeniä siivonneet saattavat vetää esiin "aina on tehty näin"-kortin. Sellaisessa työyhteisössä on karsea ilmapiiri, jossa osa tuhlaa aikaansa toisten kyttäämiseen ja työtavoille naureskeluun heidän selkänsä takana. Haluttuun lopputulokseen päästään kuitenkin hyvin usein monta kautta, kun siivouksen perusteet ovat hallinnassa.