Siivooja Auri, en voi kuin ihmetellä
Miten jotkut jaksaakin siivota. Itse pidän kyllä kodin siistinä ja puhtaana, mutta on se vastenmielistä. En millään jaksaisi. Mielestäni on hienoa mitä Auri tekee. Se on ihan käsittämätön apu minkä hän tuo esim masentuneelle ihmiselle kun siivoaa tämän asunnon. Toivottavasti hän saisi paljon huomiota ja kiitosta työstään.
Kommentit (620)
Kiinnostaisi tietää, missä kunnossa nuo siivotut kämpät ovat muutaman kuukauden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää, missä kunnossa nuo siivotut kämpät ovat muutaman kuukauden kuluttua.
Minusta on hienoa, että koitetaan auttaa ihmisiä edes vähän eteenpäin. Aina sysätään ongelmaihmiset yhteiskunnan vastuulle. Myös naapurit ja kanssaihmiset voisivat koittaa auttaa, edes hiukan.
Ei ole tarkoitus muuttaa kokonaan ihmisen elämän kurssia siivoamalla koti, mutta edes pieni muutos oikeaan suuntaan auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Osalla hyvässä, saavat taas elämästä kiinni. Osalla huonossa, koska eivät saa.
Vuoden Tamperelainen 2022: Kuka heistä seuraa Äksyä? – Katso ehdokkaat ja äänestä täällä
https://link.webropolsurveys.com/Participation/Public/97228f36-e159-493…
Auri Kananen: Sosiaalisessa mediassa supersuosittu tamperelainen siivooja on auttanut syrjäytyneitä ja vaikeassa elämäntilanteessa olevia siivoamalla heidän kotinsa ilmaiseksi.
https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/4463136
Äänestysaikaa on sunnuntaihin 20. helmikuuta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin ärsyttää vähissä vaatteissa kekkuloiminen. Mutta olenkin tällainen vanhempi nainen, enkä pidä alastomuudesta. Ehkä sillä saa paljon miehiä katsojiksi? Kaikki keinot käyttöön.
Tai sitten siivotessa tulee kuuma? Minä siivoan aina hihattomassa topissa ja capreissa. Ja hiki lentää niinkin vähäisessä vaatetuksessa välillä, vaikka en tuollaisia monen tunnin urakoita joudukaan tekemään kuin mitä tuo Auri siivoaa. Eikä mulla ole täällä miehiä katsomassa kun siivoan. 😂
Kyllä, tiedän, että tulee kuuma, mutta ei se paljoakaan kuumempaa ole vaikka olkapäät peittäisikin. On sellaisia ohuita paitoja olemassa. Tai voisiko hän vaikka jumpata, jotta saisi lihakset kuntoon kun on tuollainen pulla. Leveä selkä ja läskit kun näkyy niin se on todella luotaantyöntävää.
Jokainen meistä voi omassa kodissaan tehdä mitä lystää. Itsekkin siivoan alasti. Mutta en tee siitä videota kaikelle kansalle.
Miten voi olla mitään väliä sillä, onko jollakin olkapäät peitossa vai ei. Kas kun ei kyynärpäät tai nilkat.
No mieti itse. Jos siivoamassa olisi mies, jolla on joku narutoppi ja pienen pieni esiliina päällä, minkä näköinen se olisi? Todella esineellistävä, kuvottava ja asiaton. Ihminen on vakuuttava ja hieno vain vaatteet päällä. Enkä tarkoita, että läpeensä kaavutettu täytyisi olla, mutta asiallinen paita esim.
Minun äitini paheksuu myös sitä, kun kesäisin näkee naisia juoksemassa shortseissa ja painijanselkätopeissa. Aina sama virsi, että voisi olla edes asiallinen paita päällä. Koska hän päättää mikä on asiallinen missäkin tilanteessa.
Vanhat naiset ovat vain kateellisia simpsakoille ja timmeille nuorille naisille 😄😄 harmittaa vaan itseä kun nuoruus on kadonnut jo itse on ja ryppyinen ja elähtänyt muori.
Ei kyse ole ainakaan pelkästään tuosta.
Oma äitini oli nuori 60-luvulla, mutta hän oli kiltti uskovainen tyttö, eikä ollut mitään puhettakaan että olisi esitellyt muotojaan jossain paljastavissa asuissa. Hänelle opetettiin, että pitää pukeutua "siveästi", ja hän odottaa samaa nuorilta naisilta. Olen itse saanut moitteita mm. leggingsien käytöstä housuina ja siitä, että jossain hihattomassa paidassa näkyi rintsikat alta. Se on "härskiä". Kun mennään sukupolvi taaksepäin, niin mummoni mielestä oli hirveän rumaa, että tytöt kulkevat farkuissa. Hänellä ei ollut itsellä yksiäkään housuja, vaan oli aina mekko päällä.
Katsoimme jotain tosi-TV:tä ja siinä oli nuoria naisia string-bikineissä. Äiti sanoi, että he varmasti vanhempana häpeävät tätä, ja on ihan sairasta että esitellään vartaloa. Hän oli moraalisesti närkästynyt, ei se kateutta ollut.
... ja kirjoittaa läski yh-mama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoja ja inspiroivia videoita, tykkään kyllä katsella siivousvideoita Mikä tauti sekin lienee, tiedä sitten :). Ainut asia joka häiritsee (ja tämä on ihan omaa pienuuttani ihmisenä) on tuo erittäin hitaasti puhuttu rallienglanti... Voisi ihan hyvin tehdä suomeksi ja puhua normaalilla nopeudella, ja laittaa vain tekstityksen. Toisaalta tietty hienoa, että tekee videoita vieraalla kielellä vaikka ei sitä täydellisesti hallitse. Ja kuten sanoin, tämä on omaa nillitystäni, josta minun pitäisi päästä eroon. Mutta yleensä siis katson videot nopeutettuna tai ilman ääntä.
Taidankin hinkata suihkun tänään :D.
Juu, jos katselee 1,5-kertaisella nopeudella, puhe on normaalia. Oikealla nopeudella toooodellllaaaa hidasta. En tiedä miksi? Puhuuko hän suomeksikin hitaasti?
Joka tapauksessa hienoja videoita ja ansaittu menestys :).
Tuohan on ihan normaali kielitaidon taso henkilöllä, joka ei ole kielellisesti lahjakas, vaan ihan tavallinen suomalaisen koululaitoksen kasvatti. Tulee ymmärretyksi, vaikka kaikki ei tosiaankaan mene oikein, eikä tule kuin apteekin hyllyltä.
Kyllä ja kuten ylempänä jo mainittiin hienoahan se on jos tekee videoita vieraalla kielellä vaikkei se olisikaan täydellistä. Mutta miksi hän puhuu hitaasti? Seuraan monia sisällöntuottajia mutta tämä on ainut kanava jolla joudun laittamaan jokaisen videon 1,5-kertaiselle nopeudelle. En tarkoita arvosteluna vaan tässä voisi olla parannusehdotus, ellei sitten Auri itse nimenomaan halua puhua korostetun hitaasti.
= En tarkoita arvostella, mutta niin paljon inhoan Aurin puhetta, että annan tässä "ystävällisyyttäni" parannusehdotuksen, joka on ehdottomasti toteutettava.
Jos hän ei osaa puhua vierasta kieltä yhtä nopeasti kuin omaa äidinkieltään?? En minä ainakaan osaa. Puhun itsekin englantia hitaammin kuin suomea, vaikka olen aina ollut kielellisesti lahjakas ja osaan englantia sujuvasti. Ruotsia viitsin harvoin edes yrittää puhua, koska se on niin hidasta, enkä mä huono ole ruotsissakaan. Harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa ja harjoitustahan Auri saa puhumalla englantia.
tietysti hidas puhuminen johtuu englannin kielen taidosta. Mutta minä en jaksa kuunnella, ehkä sitten, kun on kehittynyt siinä.
Vierailija kirjoitti:
tietysti hidas puhuminen johtuu englannin kielen taidosta. Mutta minä en jaksa kuunnella, ehkä sitten, kun on kehittynyt siinä.
Oli silti ihanaa, että Auri kertoi, ettei sitä häpeä! Suomalaisille on niiiin tyypillistä hävetä sitä omaa kielitaitoaan ja huonoa ääntämystä, vaikka se kielitaito olisi ihan hyväkin.
Mutta tämäkin on asia, missä ihminen oppii ja kehittyy. Ja editoinnillakin on siinä osansa. Olen katsonut YouTubesta Girl With the Dogs -kanavan trimmausvideoita. Ne uudet videot on 4-6 minuutin mittaisia ja niissä on tosi nasevat ja hauskat kommentit. Välillä saattaa olla pelkkää musiikkia, että katsoja voi keskittyä siihen kun koira nautiskelee föönikuivauksesta.
Kerran erehdyin katsomaan hänen vanhoja videoita ja ne olivat pitkiä kuin nälkävuosi, sellaisia puolituntisia! Hän oli ilmeisesti vain kuvannut työtään samalla kun tekee ja selostanut siinä niitä työvaiheita. Jopa hänen puheensa kuulosti tylsältä ja pitkäveteiseltä, vaikka näillä uudemmilla ja lyhyemmillä videoilla hän on aivan mahtavan hauska tyyppi.
Näillä uudemmilla videoilla on myös kameramies erikseen ja selkeästi se hänen selostuksensa on valmiiksi mietitty ja käsikirjoitettu ja hän lukee sen myöhemmin siihen videon päälle. Videot on tiivistetty sopivan mittaisiksi ja niitä on tosi mukava katsella. Kuitenkin siinä näkee ne eri välivaiheet ja jos koira käyttäytyy trimmaussession aikana hauskasti tai haasteellisesti, niin saa paistatella sitten vähän pidemmällä videolla.
Aurin videoissa on hyvä meininki ja onhan se mahtavaa, että on noin komea kameramies omasta takaa <3 Ei toki tullut tuokaan saavutus ilmaiseksi, vaan oli kovan siivoustyön takana tämäkin valloitus :-D
Vierailija kirjoitti:
Katsoin uteliaisuudesta yhden videon ja voisin katsoa lisääkin, mutta... puolen tunnin videossa oli kymmeniä mainoksia. Lopetin laskemisen kun kahdeksannen minuutin kohdalla tuli kahdeksas mainos. Minusta on ihan ok että videota ennen on mainoksia eikä tuotesijoittelu haittaa mitään, mutta on raivostuttavaa kun video tökkää j a t k u v a s t i asiaankuulumattomiin keskeytyksiin. Pääasiassa siinä vielä tuli samat mainokset lähes joka välissä.
Muuten hyvä idea kyllä.
Hmmm, mulla ei tule Youtubea katsellessa koskaan yhtään mainosta - Adblock on ystävämme ;). Mutta testasin mielenkiinnosta toisella laitteella, jossa blokkia ei ole, ja videon aikana tuli kaksi mainosta, ennen videon alkua ja ihan loppuun videomuotoiset mainokset, ja keskellä videota sellainen ruutu jonka voi itse sulkea. Ja videolla oli 7 miljoonaa katselukertaa eli luulisi olevan mainostajien suosikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hienoa, että koitetaan auttaa ihmisiä edes vähän eteenpäin. Aina sysätään ongelmaihmiset yhteiskunnan vastuulle. Myös naapurit ja kanssaihmiset voisivat koittaa auttaa, edes hiukan.
Ei ole tarkoitus muuttaa kokonaan ihmisen elämän kurssia siivoamalla koti, mutta edes pieni muutos oikeaan suuntaan auttaa.
Ihan kiva ajatus, mutta luultavasti monelle riittää jo se, että pitää oman kotinsa siistinä ja kunnossa, koska kyllä siihenkin aikaa saa kulumaan.
Tuli mieleen yksikin tv-ohjelma, missä laitetaan kuntoon ihmisten pihoja. Seurantaohjelmassa valitettavasti näkyi, että uudistetut pihat eivät innostaneet omistajia pihatöihin, vaan aika moni piha oli päästetty uudestaan villiintymään.
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin on kavereiden kesken kyselty, että näyttääkö tämä teidänkin mielestä *****:n kodilta? Häpeä ei ole meidän, vaan Aurin, joka ei ymmärrä kuinka paha asia se voi olla kun ihmisen heikot hetket levitellään ympäri maailmaa. Se on hänelle vain rahan kilinää, mutta toisille lisää häpeää.
Mitä ihmettä tällaisten ihmisten päässä liikkuu? Miten niin tietenkin tätä puidaan porukalla kavereiden kesken ja varmistetaan, että kaikki näkevät sen sotkun?
Eikö kuka tahansa vähänkin aivotoimintaa omaava ihminen olisi ymmärtänyt kysyä siltä ihmiseltä suoraan? "Hei anteeksi, en haluaisi tunkeilla, mutta näin tämän videon ja minusta tuntui, että se on sinun koti. Olen todella pahoillani, en tiennyt että sinulla on ollut noin vaikeaa. Ihanaa, että Auri tuli auttamaan, tuli niin hyvä mieli sinun puolesta. Kerro ihmeessä, jos voin mitenkään auttaa! Minullakin välillä siivous tökkii, se voi olla yksin vähän tylsää puuhaa. Haluaisitko kokeilla, että käytäisiin vuorotellen toistemme luona ja siivottaisiin yhdessä? Olisi kiva nähdä ja jutella pitkästä aikaa ja siivouksen jälkeen voitaisiin keittää vaikka pullakahvit. Ja pysyisi tämä omakin koti samalla vähän paremmassa kuosissa :-)"
Vierailija kirjoitti:
Katsoin uteliaisuudesta yhden videon ja voisin katsoa lisääkin, mutta... puolen tunnin videossa oli kymmeniä mainoksia. Lopetin laskemisen kun kahdeksannen minuutin kohdalla tuli kahdeksas mainos. Minusta on ihan ok että videota ennen on mainoksia eikä tuotesijoittelu haittaa mitään, mutta on raivostuttavaa kun video tökkää j a t k u v a s t i asiaankuulumattomiin keskeytyksiin. Pääasiassa siinä vielä tuli samat mainokset lähes joka välissä.
Muuten hyvä idea kyllä.
Minä katson selaimella eikä siinä ole välissä mitään mainoksia. Näitä mainoksia tulee vissiin kännykällä katsottaessa? Tuleeko tabletillakin? Ymmärrän kyllä, että tuollainen ärsyttää enkä itsekään varmaan jaksaisi katsella mainoksia täynnä olevaa videota. Kannattaa katsoa tietokoneella, niin ei nouse sauhu korvista!
Nuo tuotesijoittelut ei minua haittaa, kun ne tulee siinä niin nopeasti. Tietenkin tiedostan, että takana on sponsorisopimus ja niitä tuotteita pitää vilautella. Mutta kun siinä samalla kerrotaan, että tässä kohtaa käytän näitä työvälineitä, niin koen sen ihan relevanttina ja asiaankuuluvana. Kommenteissa monet kertovat tilaneensa näitä tuotteita, vaikka eivät aiemmin ole näistä edes kuulleet. Enkä ollut itsekään kuullut Scrub Daddystä, mutta kuulostaa hyvältä tuo ajatus, että kylmässä vedessä kova ja lämpimässä pehmeä.
Minulle on ollut myös ihan uusi juttu, että tuollaista raaputusterää voi käyttää muuhunkin kuin lieden hinkkaamiseen! Jotenkin olen kuvitellut, että vain sileällä lasipinnalla sitä voi käyttää. Näistä Aurin videoista saa hyviä vinkkejä, joilla siivous sujuu nopeammin! Eikä minua haittaa, jos osa niistä tulee tuotesijoittelun kautta. Monet ostavat näitä tuotteita osittain senkin vuoksi, että haluavat palkita näitä sponsoreita, jotka mahdollistavat Aurin hyväntekeväisyystyön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bisnestähän tuo on, Youtubesta otettu mallia. Kertoo ajasta että ihmiset ei osaa siivotakaan nykyään itse, eri juttu tietysti jos ongelmia.
Oletko katsonut Aurin videoita? Et varmaan. Koska jos olisit, niin tietäisit ja näkisit että nimenomaan niitä ongelmia näillä asunnonhaltijoilla on.
Pointtina ne jotka hänen videoita katsoo koska "kannustaa itseäkin siivoamaan". Eli ne henkilöt ei ilmeisesti itse viitsi / osaa ilman että joku heitä kannustaa.
Varmaan tämä Auri on mukava ihminen ja hyvääkin tekee, mutta on aika vanha kikka youtubessa "perustin tämän kanavan koska haluan auttaa muita ja teen kaiken pyyteettömästi" kun samaan aikaan pyritään maksimoimaan omat tulot ja julkisuus. Ei tuollaisessa bisneksessä vikaakaan ole, mutta usein ne oikeasti pyytettömät ihmiset tekee asioita ilman korvausta tai näkyvyyttä, kuten ne vapaaehtoiset vanhusten parissa, lasten parissa, eläinten löytykodeissa, kriisiavussa jne. Ei sillä että tässä Aurissa mitään vikaakaan olisi, mutta en nyt ehkä sen kummemmin jalustalle nostaisi kuin muitakaan. Mukava että tienaa mieluisallaan työllä, se on tietysti hienoa.
Yritin puhdistaa lattiaa teräväkärkikuivaimella ja rätillä, mutta siitä ei kyllä valmista tullut. Rätti ei pysynyt paikoillaan kuin hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin on kavereiden kesken kyselty, että näyttääkö tämä teidänkin mielestä *****:n kodilta? Häpeä ei ole meidän, vaan Aurin, joka ei ymmärrä kuinka paha asia se voi olla kun ihmisen heikot hetket levitellään ympäri maailmaa. Se on hänelle vain rahan kilinää, mutta toisille lisää häpeää.
Mitä ihmettä tällaisten ihmisten päässä liikkuu? Miten niin tietenkin tätä puidaan porukalla kavereiden kesken ja varmistetaan, että kaikki näkevät sen sotkun?
Eikö kuka tahansa vähänkin aivotoimintaa omaava ihminen olisi ymmärtänyt kysyä siltä ihmiseltä suoraan? "Hei anteeksi, en haluaisi tunkeilla, mutta näin tämän videon ja minusta tuntui, että se on sinun koti. Olen todella pahoillani, en tiennyt että sinulla on ollut noin vaikeaa. Ihanaa, että Auri tuli auttamaan, tuli niin hyvä mieli sinun puolesta. Kerro ihmeessä, jos voin mitenkään auttaa! Minullakin välillä siivous tökkii, se voi olla yksin vähän tylsää puuhaa. Haluaisitko kokeilla, että käytäisiin vuorotellen toistemme luona ja siivottaisiin yhdessä? Olisi kiva nähdä ja jutella pitkästä aikaa ja siivouksen jälkeen voitaisiin keittää vaikka pullakahvit. Ja pysyisi tämä omakin koti samalla vähän paremmassa kuosissa :-)"
Kuulostaa aika alentuvalta puheelta. Ehkä siivoustarjouksen pystyisi tekemään edes vähän hienotunteisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä idea kyllä.Minä katson selaimella eikä siinä ole välissä mitään mainoksia. Näitä mainoksia tulee vissiin kännykällä katsottaessa? Tuleeko tabletillakin? Ymmärrän kyllä, että tuollainen ärsyttää enkä itsekään varmaan jaksaisi katsella mainoksia täynnä olevaa videota. Kannattaa katsoa tietokoneella, niin ei nouse sauhu korvista!
Nuo tuotesijoittelut ei minua haittaa, kun ne tulee siinä niin nopeasti. Tietenkin tiedostan, että takana on sponsorisopimus ja niitä tuotteita pitää vilautella. Mutta kun siinä samalla kerrotaan, että tässä kohtaa käytän näitä työvälineitä, niin koen sen ihan relevanttina ja asiaankuuluvana. Kommenteissa monet kertovat tilaneensa näitä tuotteita, vaikka eivät aiemmin ole näistä edes kuulleet. Enkä ollut itsekään kuullut Scrub Daddystä, mutta kuulostaa hyvältä tuo ajatus, että kylmässä vedessä kova ja lämpimässä pehmeä.
Minulle on ollut myös ihan uusi juttu, että tuollaista raaputusterää voi käyttää muuhunkin kuin lieden hinkkaamiseen! Jotenkin olen kuvitellut, että vain sileällä lasipinnalla sitä voi käyttää. Näistä Aurin videoista saa hyviä vinkkejä, joilla siivous sujuu nopeammin! Eikä minua haittaa, jos osa niistä tulee tuotesijoittelun kautta. Monet ostavat näitä tuotteita osittain senkin vuoksi, että haluavat palkita näitä sponsoreita, jotka mahdollistavat Aurin hyväntekeväisyystyön.
1. Kyseessä ei ole hyväntekeväisyys
2. Ihmiset ostavat vaikuttajien mainostamia tuotteita vain koska he niitä suosittelevat. He ovat nykyajan ostostv:n myyjiä, eri muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Yritin puhdistaa lattiaa teräväkärkikuivaimella ja rätillä, mutta siitä ei kyllä valmista tullut. Rätti ei pysynyt paikoillaan kuin hetken.
Se vaatii harjoittelua. Kuivaimiin saa myös nipsuja, joilla liina pysyy paremmin. Liinan materiaali ja sopiva kosteus myös vaikuttavat, paksu märkä froteepyyhe kulkee huonommin kuin nihkeä, tai sileä mikrokuitu. Ennenkaikkea tekniikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoja ja inspiroivia videoita, tykkään kyllä katsella siivousvideoita Mikä tauti sekin lienee, tiedä sitten :). Ainut asia joka häiritsee (ja tämä on ihan omaa pienuuttani ihmisenä) on tuo erittäin hitaasti puhuttu rallienglanti... Voisi ihan hyvin tehdä suomeksi ja puhua normaalilla nopeudella, ja laittaa vain tekstityksen. Toisaalta tietty hienoa, että tekee videoita vieraalla kielellä vaikka ei sitä täydellisesti hallitse. Ja kuten sanoin, tämä on omaa nillitystäni, josta minun pitäisi päästä eroon. Mutta yleensä siis katson videot nopeutettuna tai ilman ääntä.
Taidankin hinkata suihkun tänään :D.
Juu, jos katselee 1,5-kertaisella nopeudella, puhe on normaalia. Oikealla nopeudella toooodellllaaaa hidasta. En tiedä miksi? Puhuuko hän suomeksikin hitaasti?
Joka tapauksessa hienoja videoita ja ansaittu menestys :).
Tuohan on ihan normaali kielitaidon taso henkilöllä, joka ei ole kielellisesti lahjakas, vaan ihan tavallinen suomalaisen koululaitoksen kasvatti. Tulee ymmärretyksi, vaikka kaikki ei tosiaankaan mene oikein, eikä tule kuin apteekin hyllyltä.
Kyllä ja kuten ylempänä jo mainittiin hienoahan se on jos tekee videoita vieraalla kielellä vaikkei se olisikaan täydellistä. Mutta miksi hän puhuu hitaasti? Seuraan monia sisällöntuottajia mutta tämä on ainut kanava jolla joudun laittamaan jokaisen videon 1,5-kertaiselle nopeudelle. En tarkoita arvosteluna vaan tässä voisi olla parannusehdotus, ellei sitten Auri itse nimenomaan halua puhua korostetun hitaasti.
= En tarkoita arvostella, mutta niin paljon inhoan Aurin puhetta, että annan tässä "ystävällisyyttäni" parannusehdotuksen, joka on ehdottomasti toteutettava.
Jos hän ei osaa puhua vierasta kieltä yhtä nopeasti kuin omaa äidinkieltään?? En minä ainakaan osaa. Puhun itsekin englantia hitaammin kuin suomea, vaikka olen aina ollut kielellisesti lahjakas ja osaan englantia sujuvasti. Ruotsia viitsin harvoin edes yrittää puhua, koska se on niin hidasta, enkä mä huono ole ruotsissakaan. Harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa ja harjoitustahan Auri saa puhumalla englantia.
Olen tuo, jolle vastasit, ja totta kai tajuan, että kyse on siitä, ettei hän puhu suomea yhtä hyvin kuin englantia. Miksi pitäisi? Mitä väliä? Hän tulee ymmärretyksi ja varmasti on ihmisiä, joille hänen tapansa puhua on juuri hyvä ja erinomainen.
Miksi pitää kommentoida ilkeästi asiaa, vaatia suorastaan parannusta asiaan ja tulla ilmoittamaan kuinka "en jaksa kuunnella kun hän puhuu niin huonosti". Tai miksi pitää arvella, että haluaako hän puhua korostetun hitaasti? Miksei kyse voisi olla vain siitä, että se on hänen tapansa puhua (englantia)?
Miksei sitä voi vain hyväksyä? Aurikin hyväksyy muiden sotkut, ei arvostele, vaan on empaattinen. Siihen eivät nämä puheesta valittajat pysty.
Joillakin on ihme pätemisen tarve kielitaidosta, vaikka kukaan tässä maailmassa, ei edes itsestään liikoja luuleva av-mamma, osaa kaikkia tekemiään asioita täydellisesti - eikä aio edes opetella. Mutta Aurilta toki vaaditaan täydellistä englantia, vaikkei hän ole edes tekemässä englannin opetusvideoita, vaan siivousvideoita. Ja kyllä minä arvaan, että joku tulee nyt sanomaan, ettei vaadi täydellistä, mutta vaatii kuitenkin parempaa. No, se on ihan sama asia.
Jaa, kyllä minä ainakin näen tolla kanavalla ihan aidon auttamisenhalun ja tekemisen meiningin, vaikka Auri videoilla itsensä elättääkin - miksi ne sulkisivat toisensa pois? En suoraan sanoen keksi, miten kuvio voisi toimia tuollaisenaan, jos Auri ei saisi mistään tuloja. Joko sitä tekee kanavaa harrastuksenaan ja siivoaa vapaa-ajallaan silloin tällöin asuntoja, mutta saa toimeentulonsa palkkatöistä. Kuten Auri ilmeisesti teki ennen. Tai sitten tekee pystyessään elantonsa sillä mistä muutenkin nauttii ja auttaa samalla muita.
Kun nyt keskusteluun auttamisenhalun aitoudesta nyt edes viitsittiin lähteä, niin lopulta se, voiko auttamistyötä koskaan sanoa "pyyteettömäksi" palautuu minkä tahansa järjestön, yrittäjän tai yrityksen (jopa henkilön) kohdalla filosofiseen kysymykseen siitä, onko "hyviä tekoja oikeastaan edes olemassa".. Mutta jos nyt tälle tielle lähdetään niin luuletteko että esim. ihmisiä auttavat järjestöt pyörii kokonaan ilman rahaa ja yhteistyökumppaneita? Vai onko järjestöjen tekemä työ pohjimmiltaan myös huono asia? Se nyt kuitenkin on vain realiteetti, ei salaisuus, että mikä tahansa vähänkin järjestetty (auttamis)toiminta tarvitsee pyöriäkseen resursseja, oli siellä aitoa auttamisenhalua takana tai ei. Minä uskon että on, mutta yksin auttamisenhalu ei elätä ketään. Ja on vain inhimillistä, että Auri saa tekemistään siivousurakoista palkan. Itse en keksi parempaa lähdettä siivouksien maksajille kuin isojen yrityksien markkinointibudjetit, eikä sen ihmisen, jonka toimintakyky on syystä tai toisesta hetkellisesti mennyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bisnestähän tuo on, Youtubesta otettu mallia. Kertoo ajasta että ihmiset ei osaa siivotakaan nykyään itse, eri juttu tietysti jos ongelmia.
Oletko katsonut Aurin videoita? Et varmaan. Koska jos olisit, niin tietäisit ja näkisit että nimenomaan niitä ongelmia näillä asunnonhaltijoilla on.
Pointtina ne jotka hänen videoita katsoo koska "kannustaa itseäkin siivoamaan". Eli ne henkilöt ei ilmeisesti itse viitsi / osaa ilman että joku heitä kannustaa.
Varmaan tämä Auri on mukava ihminen ja hyvääkin tekee, mutta on aika vanha kikka youtubessa "perustin tämän kanavan koska haluan auttaa muita ja teen kaiken pyyteettömästi" kun samaan aikaan pyritään maksimoimaan omat tulot ja julkisuus.
Jäikö sinulta lukematta Aurin oma kirjoitus, jossa hän kertoi, ettei hän tee läheskään kaikkia niitä yhteistyösopimuksia, joita tarjotaan? Eli suomeksi sanottuna hän ei maksimoi omia tulojaan.
Kuulostat ihmiseltä, joka sokerikuorruttaa negatiivisen palautteen, jottet vaikuttaisi niin negatiiviselta kuin oikeasti olet.
Moni bisnes on lähtenyt harrastuksesta tai työstä liikkeelle. Pitäisikö tämän henkilön laittaa säkki päähän, ripotella tuhkaa ja lopettaa YouTube-kanava?
Mun mielestä tää on ihan loistava idea. Siivoojat tekevät sen näkymättömän työn monessa paikassa ja harvoin saavat kiitoksia. Päin vastoin, useammin moitteita