Hämmentävä työkkärin työtarjous
Tänään tuli ensi kertaa postissa työtarjous, peräti 2kpl! Miksi nimenä on tarjous? Näistä saa sen käsityksen, että työpaikka on minun jos vain haluan, näin ei kuitenkaan taida olla asian laita? Hämmentävä on myös seuraava kohta: "Ota yhteyttä työnantajaan viimeistään 27.3.2015". Tarkoittaako tuo siis pelkkää yhteydenottoa vai työhakemuksen lähettämistä? Ja peräti yksi päivä aikaa ottaa yhteyttä / hakea, tänään siis tuli postitse ja huomenna päättyy hakuaika.
Neuvokaa ensikertalaista kiitos!
Kommentit (87)
Tulla juolahti mieleen jos ja kun työkkäri tod.näk varmistaa tuon ajo-oikeusjutun työnantajalta ja jos väittää että ei ole näin sanonut niin mitäs sitten?
Pitäisiköhän mun soittaa tuntemattomalla numerolla ja eri nimellä kysyä siitä työpaikasta ja pistää nauhoitus puhelimesta päälle tai pyytää jotain kaveria soittamaan ja kysymään niin sanoo samalla lailla ja olisi muukin todiste varuiksi sen lisäksi että voin todistaa että olen soittanut 21.10 kello 12.59 alkaen 1min30sek kestävän puhelun sen firman pomolle eli ei voi väittää että en olis soittanut :D
Katsoin väärää numeroa niin se olikin 17.00 aikaan kun soitin silloin sille työnantajalle ja sanoin aika sanatarkkaan eka esitellen itseni " soitan tuota kuorma-autonkuljettajan työpaikkaa koskeien että soitanko liian myöhään?" työnantaja "et soita ollenkaan liian myöhään mutta tässä on sellainen pikkujuttu että työ vaatii CE-kortin" sitten hän ihmetteli että miksi siellä työkkärissä laittoi että kuorma-autonkuljettaja koska hän sanoi työkkärille täysperävaunusta.
No ne oli jo käsitelly sen selvityksen ja päätös oli että:
Työttömyysetuuden maksamiselle ei ole työvoimapoliittista estettä
Perustelut: Hakija ollut yhteydessä työnantajaan, selvityspyyntö aiheeton
Huh kun pelkäsin :D
Vierailija kirjoitti:
Johan sitä voi hakea vaikka lääkärin paikkaa nuoriso-ohjaajan koulutuksella, jos työkkäri käskee. Panee hakemuksen ja laittaa ruksin kohtaan, että haettu on.
Ihan turhaa alkaa vänkäämään, että mulla ei ole lääkärin koulutusta ja en kuitenkaan saa paikkaa. Laittaa kaikkiin paikkoihin hakemukset, mihin käsketään. Vaikka ei olisi sitä ajokorttia ja paikkana on rekkakuski. Sehän on työnantajan ongelma seuloa niistä tuhansista hakemuksista ne, joilla on lääkärin koulutus ja ajokortti
Juuri näin! Tämä itsekin olin tulossa kirjoittamaan.
Tässäkin asiassa ilmeisesti tietenkin se ratkaiseva tekijä oli se että otin yhteyttä työnantajaan. Jos en olisi ottanut niin sitten voisi ehkä asia olla erikseen.
Eelleen missään ei sanota että "on pakko laittaa hakemus" vaan "otin yhteyttä tai laiotoin hakemuksen" jompikumpi piisaa.
Mut tästälähin kun soitan niin varuiksi nauhoitan puhelun niin on todiste siltä varalta että jos esim. huomenna mulle tulee tarjous ja soitan työnantajalle ja puhelimessa jos selviää että ei valitse mua jonkun selkeän syyn takia niin samantien vastaan tarjoukseen työkkärille että "hain työpaikkaa mutta en tullut valituksi" ja lisätietoihin syyn.
Jatkossakin jos työpaikka on sellainen mikä oikeasti kiinnostaa niin soitan välittömästi työnantajalle. Kaikki kaksi tarjousta mitä työkkäri on mulle lähettänyt niin olisivat olleet lähellä ja vakipaikkoja. Unelmatöitä mut kun ekaan ei päässy ja toka meni metsään ajo-oikeuden takia.
Tarkoitan sitä että jos työpaikkailmoituksessa olisi mainittu että CE-kortti pitää olla ja silti olisi tarjous mulle työkkäriltä tullut niin tod. näk. karenssia voisi tulla jos ilmottaa työkkärille ilman yhteydenottoa työnanatjaan että "mulla ei ole ajo-oikeutta" eli silloinkin tärkeintä on et soittaa työnantajalle ja sit vastaa tarjoukseen :D
Sekä laitoin selvitykseen kuten työkkäristä neuvottiin että "käsitin väärin vastausvaihtoehdon ja vastasin: en voi vastaanotaa vaikka mun olisi pitänyt vastata että hain tajottua paikkaa mutta en tullut valituksi".