Mä en ole ikinä kuullutkaan ettei kahvia saisi juoda lusikka kupissa
kiitos iltasanomien ja palstan, olen taas hiukan parempi ihminen kun nyt osaan juoda kahvini ilman lusikkaa...
Kommentit (50)
joka nuolaisee kastikkeen veitsestäkin?
joka nuolaisee kastikkeen veitsestäkin?
olen niin juntti että juon vain mehua tai maitoa. oikein superjuntti siis. Veistä en kyllä nuolaise, siitähän voi saada vaikka haavan kieleen...
ap
vikasi ole, jos äitisi ei ole sulle käytöstapoja opettanut. Minkäs sitä kukaan sille voi millaiseen perheeseen syntyy.
Kyllä meille käytöstavat on opetettu lapsena, muttei kahvinjuontia tai etikettiä joten mistä tuommoista voisi tietää? En kyllä edelleenkään liiku piireissä joissa tuollaisella olisi mitään väliä.
Millaisia käytöstapoja sulle kotona opetettiin, millaisia opetat lapsillesi?
vikasi ole, jos äitisi ei ole sulle käytöstapoja opettanut. Minkäs sitä kukaan sille voi millaiseen perheeseen syntyy.
ap
paina "tyylikkäästi" poskeen tai osu silmään.
Kyllä meille käytöstavat on opetettu lapsena, muttei kahvinjuontia tai etikettiä joten mistä tuommoista voisi tietää? En kyllä edelleenkään liiku piireissä joissa tuollaisella olisi mitään väliä.
viime viikollakin olin kylässä, jossa istui samassa pöydässä kodinhoitaja, siivooja, työtön kaivinkoneenkuljetteja ja eläkeläinen, ja kyllä joka ikinen osasi ottaa lusikan pois kahvikupista. Nyt mua kyllä ihan tosissaan kiinnostaa, että millaisten deekujen parissa oikein pyörit? Kyllä nyt ihan tavallisiin työväen tapoihin kuuluu ottaa lusikka pois kahvikupista!
Jenniä on varmaan jännittänyt, se hänelle suotakoon, mutta muuten siis... Uskon, että hän tuon tietää, mutta jännitti kovin.
Ilmeisesti haukotteletkin ilman että pidät kättä suun edessä?
että pitäisi haukotella niin että suu on kiinni. Ihan uusi juttu oli minulle sekin silloin. Harvemmin haukottelen, oli sitten suu kiinni tai auki.
viime viikollakin olin kylässä, jossa istui samassa pöydässä kodinhoitaja, siivooja, työtön kaivinkoneenkuljetteja ja eläkeläinen, ja kyllä joka ikinen osasi ottaa lusikan pois kahvikupista. Nyt mua kyllä ihan tosissaan kiinnostaa, että millaisten deekujen parissa oikein pyörit? Kyllä nyt ihan tavallisiin työväen tapoihin kuuluu ottaa lusikka pois kahvikupista! Jenniä on varmaan jännittänyt, se hänelle suotakoon, mutta muuten siis... Uskon, että hän tuon tietää, mutta jännitti kovin.
mehulasia pidän kylässä yleensä oikeassa kädessä. Onko se etiketin mukaista?
ap
no kai tääkin pitää sitten opetella, e3ttä selviää sosiiaalisesta elämästä.
Jos olen kahvilla jossakin tai tarjoan itse kahvia ja kuppeina on ne pienet sormustimet, niin en ole nähnyt kenenkään juovan kahvia lusikka kupissa.
Mutta kun itse juon kahvia isosta kupista tai joku kaveri on kylässä ja juo kahvia/teetä isosta kupista, niin en ole nähnyt että kukaan lusikkaa käyttävä olisin sen pois ottanut ennen juomista. Itse pidän sitä peukalolla tai etusormella sivussa, niin ettei se helise pitkin poikin.
Noh, olen varmaan av-raadin mielestä juntti, mutta väliäkös sillä.
mutta en kyllä juokaan. Se vaan tuntuu inhottavalta siellä kupissa ja koska juon kahvini mustana, niin en tarvitsekaan koko lusikkaa.
joilla tosin on elämä, joten tuollaisiin pikkumaisuuksiin ei ole kellään mitään intoa ja tarvetta pureutua.
viime viikollakin olin kylässä, jossa istui samassa pöydässä kodinhoitaja, siivooja, työtön kaivinkoneenkuljetteja ja eläkeläinen, ja kyllä joka ikinen osasi ottaa lusikan pois kahvikupista. Nyt mua kyllä ihan tosissaan kiinnostaa, että millaisten deekujen parissa oikein pyörit? Kyllä nyt ihan tavallisiin työväen tapoihin kuuluu ottaa lusikka pois kahvikupista!
Jenniä on varmaan jännittänyt, se hänelle suotakoon, mutta muuten siis... Uskon, että hän tuon tietää, mutta jännitti kovin.
juoda pienestä kupista, kun se lusikka voi tippua sieltä syliin... Sen takia käytänkin kotona kahvimukia, pysyy lusikka paremmin :)
Niin ja kylässä otan sitten sen lusikan pois kupista, on elämä helpompaa, kun ei ole lusikka housuilla (ja kotona opetettiin, että näin tehdään).
on hyvin vaarallista. Voi vaikka puhkaista silmänsä, jos lusikka osuu silmään.
Jos kahvin juo kahvina eikä sen makua sotke sokerilla, makeutusaineilla, maidolla tai kermalla ei lusikkaa tarvitse lainkaan, oli kuppi tai muki sitten millainen tahansa.
Sitä en kyllä usko - tässä kahvinjuojien luvatussa maassa - että ei koskaan olisi nähnyt ihmisten juovan kahvia kupista johon kuuluu lautanen (vaikka ei itse tai äiti olisi sitä juonut, niinkuin joku kirjoitti).
Isomummini joi kahvia lautaselta sokeripala huulten välissä, mutta jotenkin olen vain jo lapsena tajunnut, että isommilla kahvikesteillä se ei ole soveliasta.
Suurin osa etikettisäännöistä pohjautuu käytännöllisyyteen tai muiden huomioonottamiseen (esim haukottelu, röyhtäily kun muita on paikalla) ja tekevät elämästä vähän helpomman.
juoda kupista jossa lusikka sojottaa:). Jotenkin se on iskostunut käytöstapoihin. Eihän pöydässä myöskään mielellään pidetä kyynärpäitä pöydällä, nojailla, röyhtäillä jne. Eikä myöskään ryystätä sitä juotavaa isolla äänellä!
Ei mukistakaan pidä juoda niin että lusikka siinä sojottaa. Ensin sekoitetaan, sitten otetaan lusikka pois pöydälle ja sitten vasta juodaan.
En sitten tiedä mistä itse olen nämä säännöt oppinut. Elämä kai sen opettaa kun seuraa muita jne:).
juomaa on hämmennetty, vaan lusikan paikka on lautasella.
irtoaako lusikasta jotain juodessa joutuen elimistöön vai voiko lusikan nielaista?