Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en ole ikinä kuullutkaan ettei kahvia saisi juoda lusikka kupissa

Vierailija
08.12.2009 |

kiitos iltasanomien ja palstan, olen taas hiukan parempi ihminen kun nyt osaan juoda kahvini ilman lusikkaa...

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokapöydässä käyttäydytään. Samaa sarjaa kuin se ettei pidetä kyynärpäitä pöydällä, kaivella nenää jne.

Vierailija
22/50 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä tasoa :) - kai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtoaako lusikasta jotain juodessa joutuen elimistöön vai voiko lusikan nielaista?

että mummolla oli lusikka kahvikupissa ja ihmetteli mikä kumma siinä on, kun joka kerta kupista juodessa silmään pistää.

Mä en kyllä kehtaisi tunnustaa, etten tunne jotain peruspöytätapaa, kuten "en ole koskaan kuullutkaan, ettei veistä saa nuolla".

Vierailija
24/50 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt jo maalaisjärki ja terve itsesuojeluvaisto sano, että jos lusikan jättää kuppiin, se voi puhkaista silmän ja jos veistä nuolee, se voi halkaista kielen.

juodessa silmään pistää. Mä en kyllä kehtaisi tunnustaa, etten tunne jotain peruspöytätapaa, kuten "en ole koskaan kuullutkaan, ettei veistä saa nuolla".

Vierailija
25/50 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sen laittaa kahvikuppiin terä ylöspäin, mutta kuinka kahvilusikan varsi puhkaisisi silmän? Kuinka kovalla nopeudella kahvikupin täytyy lähestyä kasvoja että kupissa olevan lusikan varsi puhkaisee silmän?

Vierailija
26/50 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 000 vastaajasta ei tiedä että kupista otetaan lusikka pois kun kahvia juodaan. Aika moukkamaista porukkaa.

Vierailija
27/50 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 000 vastaajasta ei tiedä että kupista otetaan lusikka pois kun kahvia juodaan. Aika moukkamaista porukkaa.

luulin, että koska MINÄ tiedän sen, niin muutkin tietää. En nimittäin itsekään ole kotoisin mistään hienosta perheestä, päinvastoin minulla oli isä joka piereskeli lähes joka paikassa eikä minua opetettu käyttämään haarukkaa ja veistäkään. Kaikki nämä taidot olen kai sitten oppinut muualta muita seuraamalla.

Vierailija
28/50 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan lusikan asetille koska olen sen siitä ootanutkin.

Vierailija
29/50 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole erikseen kukaan etes kertonut.

Vierailija
30/50 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitsen nuoleminen nyt on oksettava tapa. Siinä levitellään omaa sylkeä ympäri ruokailuvälinettä. Lusikka kahvissa ei niin paha ollenkaan.

Vierailija
31/50 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veitsen nuoleminen nyt on oksettava tapa. Siinä levitellään omaa sylkeä ympäri ruokailuvälinettä. Lusikka kahvissa ei niin paha ollenkaan.

VANHA KETJU

08.12.2009

Vierailija
32/50 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VANHA KETJU

08.12.2009

Ajankohtainen asia. 

Vierailija
33/50 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymätön olet ilmeisesti...

Vierailija
34/50 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusikka kupissa/mukissa olisi hankala juodessa. Lisäksi syön lähes aina, myös työpaikan taukohuoneessa veitsellä ja haarukalla, poikkeuksena liemiruuat ja pastat sekä salaatti. Tämä aiheuttaa työkavereissa hilpeyttä, he kun mättävät pelkällä haarukalla menemään, samoin puolisoa huvittaa kotona välillä, mutta minkäs teet, kun näin olen oppinut lapsesta asti syömään. 

Vierailija
35/50 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan lusikan siten kuppiin, että varren pää uppoaa sieraimeen. Se on siistimpää ja saan paljon ihailevia katseita osakseni

Vierailija
36/50 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen kahvilla jossakin tai tarjoan itse kahvia ja kuppeina on ne pienet sormustimet, niin en ole nähnyt kenenkään juovan kahvia lusikka kupissa.

Mutta kun itse juon kahvia isosta kupista tai joku kaveri on kylässä ja juo kahvia/teetä isosta kupista, niin en ole nähnyt että kukaan lusikkaa käyttävä olisin sen pois ottanut ennen juomista. Itse pidän sitä peukalolla tai etusormella sivussa, niin ettei se helise pitkin poikin.

Noh, olen varmaan av-raadin mielestä juntti, mutta väliäkös sillä.

No mutta onhan se hankalaa kun se lusikka sojottaa kupista. Miksei sitä voi pois ottaa? 

Vierailija
37/50 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

juoda kupista jossa lusikka sojottaa:). Jotenkin se on iskostunut käytöstapoihin. Eihän pöydässä myöskään mielellään pidetä kyynärpäitä pöydällä, nojailla, röyhtäillä jne. Eikä myöskään ryystätä sitä juotavaa isolla äänellä!

Ei mukistakaan pidä juoda niin että lusikka siinä sojottaa. Ensin sekoitetaan, sitten otetaan lusikka pois pöydälle ja sitten vasta juodaan.

En sitten tiedä mistä itse olen nämä säännöt oppinut. Elämä kai sen opettaa kun seuraa muita jne:).

On kyllä sikamaista laittaa lusikka pöydälle. Se pitää laittaa lautaselle kovera puoli ylöspäin. Voe että minua jurppii nää ääliöt jotka ei osaa käyttäytyä. Laittaa nyt lusikka pöydälle. Mitä ne siellä kotona nykyaikana opettavat?

Vierailija
38/50 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vassarit senkin kieltämässä ?

Vierailija
39/50 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta en kyllä juokaan. Se vaan tuntuu inhottavalta siellä kupissa ja koska juon kahvini mustana, niin en tarvitsekaan koko lusikkaa.

Juot mustana, niin et tarvitse  lusikkaa ?

Harvemmin sitä kahvimaitoa tarvitsee sekoittaa, sokeria  yleensä sekoitetaan

Vierailija
40/50 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on hyvin vaarallista. Voi vaikka puhkaista silmänsä, jos lusikka osuu silmään.

Kahvipaketin kyljessä tulisi olla varoitus: kahvia juodessa on käytettävä suojalaseja.