Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys vegaaneille: voiko vegaani käyttää helmikoruja?

Vierailija
16.12.2021 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi

Vierailija
2/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi

Epäloogista, jos noin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei.

T: vegsu

Vierailija
4/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään voi eikä hunajaa

Vierailija
5/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdäkseni, jos on puhtaasti vegaani, ei voi käyttää eläinperäisiä tuotteita esimerkiksi nahasta valmistettuja asusteita, mehiläisvahakynttilöitä, hunajanaamioita eikä siis tietenkään myöstään aitoja eikä viljeltyjä helmiä, onhan se simpukkakin eläin.

Vierailija
6/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani ei halua käyttää mitään eläinperäistä, joko suoraan (syömällä) tai epäsuorasti (hunaja, helmet). Kyse ei ole mistään "saako syödä, tai käyttää" vaan ihan siitä, että ei halua.

Vierailija
7/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi uusia helmiä enkä haluaisi niitä lahjaksi, mutta yhtä ainoaa helmikaulakoruani joskus kyllä pidän. Se on edesmenneeltä mummiltani saatu, noin 80 vuotta vanha koru, jonka kantaminen ei vahingoita kyllä yhtään ketään tai mitään.

Vierailija
8/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei h*lvetissä voi. 

Vierailija
9/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi uusia helmiä enkä haluaisi niitä lahjaksi, mutta yhtä ainoaa helmikaulakoruani joskus kyllä pidän. Se on edesmenneeltä mummiltani saatu, noin 80 vuotta vanha koru, jonka kantaminen ei vahingoita kyllä yhtään ketään tai mitään.

Onhan tuon korun käyttäminen yksi steitmentti sekin. Otat kannan, että helmikoru on ok, välittämättä edesmenneen impukan kärsimyksistä ja kivusta, ja muut jotka ehkä pitävät koruasi kauniina, voivat haluta hankkia sellaisen myös.

Vierailija
10/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kiellä käyttämästä vaikka possunfilettä. Kysymys ei ehkä pitäisi omms "voiko" vaan "haluaako". Vegaanius

Vierailija
11/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpukka kärsii kun se tuottaa helmen.

Vierailija
12/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä puhuu hyväosainen vanhan rahasuvun ylimielinen p-pää. Kattokaa mun perintökorujani, köyhoen selkänahasta revittyjä. Oon tässä niin hyvä niin hyvä, elukkaa en tapa. Ja te köyhien jälkeläiset ette voi helmikoruja hankkia vaikka rikastuisitte, mitäs ette syntyneet sukuun jossa perintökoruja piisaa...

Vierailija
13/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tullut ajatelleeksi, että helmet ja villasukatkin ovat vegaaneille no no. Mutta loogista.

Vierailija
14/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä puhuu hyväosainen vanhan rahasuvun ylimielinen p-pää. Kattokaa mun perintökorujani, köyhoen selkänahasta revittyjä. Oon tässä niin hyvä niin hyvä, elukkaa en tapa. Ja te köyhien jälkeläiset ette voi helmikoruja hankkia vaikka rikastuisitte, mitäs ette syntyneet sukuun jossa perintökoruja piisaa...

Sinä et tiedä tästä henkilöstä etkä hänen suvustaan yhtään mitään. Itse kyllä vaikutat katkeralta ihmisvihaajalta. Kuka on sinun selkänahkasi vienyt?

Vierailija
15/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nykyisin edes käyttää mitään helmikoruja??

Vierailija
16/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et tiedä tästä henkilöstä etkä hänen suvustaan yhtään mitään. Itse kyllä vaikutat katkeralta ihmisvihaajalta. Kuka on sinun selkänahkasi vienyt?

Osui vissiin?

Vierailija
17/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, eikä liivatetta.

Vierailija
18/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, miksi vegaani ei voi soittaa viulua?

Vierailija
19/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ennen vanhaan jousissa käytettiin hevosen Jauhiainen.

Voivatkohan vegaanit muuten ratsastaa tai käydä raveissa?

Vierailija
20/122 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ennen vanhaan jousissa käytettiin hevosen Jauhiainen.

Voivatkohan vegaanit muuten ratsastaa tai käydä raveissa?

Ihana ennakoiva tekstinsyöttö!

Mikä hiton Jauhiainen? Jouhia siinä lukea piti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän