Kysymys vegaaneille: voiko vegaani käyttää helmikoruja?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
voi
Epäloogista, jos noin
No ei tietenkään voi eikä hunajaa
Nähdäkseni, jos on puhtaasti vegaani, ei voi käyttää eläinperäisiä tuotteita esimerkiksi nahasta valmistettuja asusteita, mehiläisvahakynttilöitä, hunajanaamioita eikä siis tietenkään myöstään aitoja eikä viljeltyjä helmiä, onhan se simpukkakin eläin.
Vegaani ei halua käyttää mitään eläinperäistä, joko suoraan (syömällä) tai epäsuorasti (hunaja, helmet). Kyse ei ole mistään "saako syödä, tai käyttää" vaan ihan siitä, että ei halua.
En ostaisi uusia helmiä enkä haluaisi niitä lahjaksi, mutta yhtä ainoaa helmikaulakoruani joskus kyllä pidän. Se on edesmenneeltä mummiltani saatu, noin 80 vuotta vanha koru, jonka kantaminen ei vahingoita kyllä yhtään ketään tai mitään.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi uusia helmiä enkä haluaisi niitä lahjaksi, mutta yhtä ainoaa helmikaulakoruani joskus kyllä pidän. Se on edesmenneeltä mummiltani saatu, noin 80 vuotta vanha koru, jonka kantaminen ei vahingoita kyllä yhtään ketään tai mitään.
Onhan tuon korun käyttäminen yksi steitmentti sekin. Otat kannan, että helmikoru on ok, välittämättä edesmenneen impukan kärsimyksistä ja kivusta, ja muut jotka ehkä pitävät koruasi kauniina, voivat haluta hankkia sellaisen myös.
Kukaan ei kiellä käyttämästä vaikka possunfilettä. Kysymys ei ehkä pitäisi omms "voiko" vaan "haluaako". Vegaanius
Simpukka kärsii kun se tuottaa helmen.
Vierailija kirjoitti:
Siinä puhuu hyväosainen vanhan rahasuvun ylimielinen p-pää. Kattokaa mun perintökorujani, köyhoen selkänahasta revittyjä. Oon tässä niin hyvä niin hyvä, elukkaa en tapa. Ja te köyhien jälkeläiset ette voi helmikoruja hankkia vaikka rikastuisitte, mitäs ette syntyneet sukuun jossa perintökoruja piisaa...
Enpä ole tullut ajatelleeksi, että helmet ja villasukatkin ovat vegaaneille no no. Mutta loogista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä puhuu hyväosainen vanhan rahasuvun ylimielinen p-pää. Kattokaa mun perintökorujani, köyhoen selkänahasta revittyjä. Oon tässä niin hyvä niin hyvä, elukkaa en tapa. Ja te köyhien jälkeläiset ette voi helmikoruja hankkia vaikka rikastuisitte, mitäs ette syntyneet sukuun jossa perintökoruja piisaa...
Sinä et tiedä tästä henkilöstä etkä hänen suvustaan yhtään mitään. Itse kyllä vaikutat katkeralta ihmisvihaajalta. Kuka on sinun selkänahkasi vienyt?
Kuka nykyisin edes käyttää mitään helmikoruja??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et tiedä tästä henkilöstä etkä hänen suvustaan yhtään mitään. Itse kyllä vaikutat katkeralta ihmisvihaajalta. Kuka on sinun selkänahkasi vienyt?
Osui vissiin?
Tiedättekö, miksi vegaani ei voi soittaa viulua?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ennen vanhaan jousissa käytettiin hevosen Jauhiainen.
Voivatkohan vegaanit muuten ratsastaa tai käydä raveissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ennen vanhaan jousissa käytettiin hevosen Jauhiainen.
Voivatkohan vegaanit muuten ratsastaa tai käydä raveissa?
Ihana ennakoiva tekstinsyöttö!
Mikä hiton Jauhiainen? Jouhia siinä lukea piti!
voi