Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset katsoo lastenohjelmia ja mua väsyttää ja tylsistyttää...

Leanna jne

Vierailija
22/31 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liekö mikään yllätys..

Kun en oikein jaksa tehdä mitään, pitäis varmaan ottaa koirista oppia ja mennä sänkyyn makoilemaan..huomenna ja ylihuomenna olis työpäivä ni ei ehdi taas paljoa lepäillä. Sitte alkaiskin viikon LOMA!!

Masu on taas turvonnu palloks kun kello on yli neljä...aikataulutettu vatsa. Myös jomottelu ja aristus on alkanu..mutta nyt kun oon vaan lojunu ni ei ole ollu semmosta jännää pakotuksen tunnetta - onkohan se supistelua? Miltä supistus tuntuu? Kovettuuko se alamasu ihan kivikovaks vai vaan napakoituu niin että sen kädellä tuntee? tuntuuko se muuten?

Välillä rankan pvän jälkeen tuntuu sellasta jännää pakotusta ilman varsinaista kipua (olipa epäselvästi selitetty), ja ihan kun nahan alla olis kiristetty kangas - ei mitenkään kivikova, mutta kiristävä. Tunne ei kyllä ole mitenkään hetkellinen vaan voi kestää puolikin tuntia..ei kauheen häiritsevä, mutta sen huomaa kyllä..mitä se oikein on? vai venyykö kohtu ja kiristää sen takia? Voisin kuvitella että jos kohdun paikalla olis ilmapallo, ja joku puhaltais sen niin täyteen kun se mahtuu, niin se tunne vois olla samanlainen.

Millon ekassa raskaudessa yleensä alkaa edes tuntua supistuksia?

Tappert ja Puksu pohdiskelee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos seurasta!

Mulla ekasta ekat supistukset tuntui vasta rv 38 ja vauva syntyi rv 38+6...

Seuraavista sitten paljon aikaisemmin.

Nyt kovassa rasituksessa tuntee että kohtua supistaa,kiristää...

Sitten ei auta kun ottaa iiisisti=)

L

Vierailija
24/31 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just makaronilaatikon uuniin ja nyt on hetki hengähtää.

Mä en esikoisesta tuntenut ollenkaan supistuksia ennenkuin synnytys lähti käyntiin. Kyllä varmaan Kättärillä ihmettelivät, että mitä toi täällä tekee kun sanoin etten tiedä onko supistanut, kun en kerran tiedä miltä ne tuntuu(oli siis osittain vedet menneet, enkä malttanut kotiin enää jäädä). No kyllä sen synnytyksen jälkeen tiesin (tuli luomuna). Tokasta jäin supistelujen takia saikulle ja sitten se supparit loppui kuin seinään vk38, jep jep.

No nyt toi tytsy kaipailee seuraa telkun ääreen. Onneks tulee Nalle Luppakorva, se oli pienenä mun suosikki :D

-m-

Vierailija
25/31 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaapi olla kohdun kasvua vaan - toivotaan niin, en mä niitä supistuksia vielä haluiskaan, kun ne ei kuulema ole kivoja.

Lueskelin VAU-kirjaa taas vaihteeks, vähän lunttasin jo ens vkon juttuakin, vaikka se onkin yleensä mun sunnuntai-hupia kun sillon vaihtuu aina vko.

Mainittii et ekakertalainenkin voi alkaa tuntea jo liikkeitä vkoilla 16-18..kovasti yritin jo kuulostella kun sängyssä lojuin, mutta eikai sitä nyt mitään tunne kun ajuri makaa kyljessä kiinni ja näkee unta jänöajosta..käpälät vispaa ja niuske käy :D vaan eipä noita ole tuntunu muutenkaan vaikka joka ilta oon hissukseen kuulostellu - kaipa ne aikanaan sitten.

jooh, nyt lähen kyllä kattelemaan josko telkkarista irtois jotain, alkaa viluttaakin ja tarttee ettiä villatakki jostain. Viimeyönä oli ollu jo hallaakin!! Hui, syksy on sitten ihan oikeesti tullu.

Tappitaatti ja Pukkelimukkeli

Vierailija
26/31 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on töissä ja me ollaan lasten kanssa kotona kolmistaan :)

Pakko tähän väliin, että tyttöseni 3v sanoi tossa sohvalla just että " sitkun mä kasvan, mä san mennä naimisiin" ! Kenetköhän lie jo tarhassa löytänyt..tulevan miehensä..

Juu, eli pitkästä aikaa ollaan lasten kanssa kotosalla " yksinään" , mies alotti taas taksihommat pariks viikoksi ja on yön töissä. Mäkin saan illalla istua sohvalla itekseni ja katsoa telkkaria ja nauttia jotain hyvää syötävää :) Harvinaista herkkua! Nautin kovasti kun saan olla yksin välillä.

Tänään päivällä mahan vasemmalla puolella ja selässä tuntui todella järkyttävän, viiltävän jäätävää kipua. Mikään asento ei ollut hyvä. Tuli mieleen se umpisuoli??mutta sitten taas en muistanut kummalla puolella se on.

Miten musta tuntuu ettei mun tukka kasva? Värjäsin noin 2kk sitten hiukset ruskeiksi vaaleista ja juurikasvua tullut vaan jotain setin verran. Tosi vähän. Nassu kukkii ja huono olokin jatkuu. Eli tyttö tulee täältä ;)

Jotenkin vaan olen nuo edellisetkin tiennyt.

nyt meen kannustamaan muksuja huoneen siivouksessa.

Dharma rv 12+1 :)

Vierailija
27/31 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei töllöstä tuu mitäääää... :(

DHARMA;

ei oo umppari, se on oikeella puolella. Jos pystyt hyppimää tasajalkaa ilman järjetöntä kipua ni ei oo umppari (todennäkösesti..vaan enpä ole lääkäri)..mut mun umppari puhkes leikkauksessa, just kun nappasivat sen pois, ja muistan hyvin sen kivun.

Eikö kellään muulla ole näin tylsää..tekemistä olis kun vaan jaksais tehdä. joko musta on tullu äärettömän laiska ja saamaton, tai sitten raskaus tekee tän, tai sitten oon tulossa kipeeks..se ei olis ees mikään ylläri just ennen loman alkua.

No,jos yrittäis taas jotain tehdä, josko se mieskin kohta tulis kotiin navetalta.

T&P

Vierailija
28/31 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä, yhden lapsen synnyttäneenä, en vieläkään tiedä mitä on supistukset. Synnytyksestä muistan vain karmean selkäkivun, puudutuksia ei ehditty laittamaan, olisivat kuulemma auttaneet selkäänkin, muutaman kerran ehtivät laittaa aqua-rakkuloita jotka helpotti hetkeksi kipua. Nyt pitää kai valmentaa mies hieromaan selkää aina kun siihen tulee tilaisuus.

Synnytyksestä muistan myös sen, etten uskaltanut lähteä minnekkään siltä pöydältä, kun jalat oli sen verran oudot, oiskohan tuo selkä jotenki siihenkin liittynyt ? Nyt on jo sellainen lukko selässä, etten pääse selältään nousemaan ylös eli tuota niinku.... nostamaan lantiota ilmaan selällään ollessa ja jalkapohjat lattiassa tietenkin. Tulikohan tämä selväksi hmmm... Huomasin sen kun yritin erään ohjeen mukaan venytellä selkää.

Viime yönä heräsin yöllä vessaan mennäkseni ja vasen alaselkä oli ihan jumissa, ihan hirveä kipu oli, menin takaisin sänkyyn ja sain onneksi nukuttua. Tänään on sitten ollut selkä jumissa.

Ens viikolla on onneksi lääkärineuvola, joten pitänee siellä selvittää pitäiskö mun alkaa jumpata oikein tosissaan vai miten tehdään... tukiliivejä ei kuulemma ihan heti suositella, että omat lihakset ottaa hieman vastaan ensin, ettei heti aleta tukemaan kun sitten ne ei jaksa kantaa sitä vähääkään. Ekassa raskaudessa käytin töissä (pk:ssa) sitä tukivyötä, mutta otin sen aina illaksi pois.

Niin ja synnytys käynnistyikin siten, että jalat ei enää noussut, kun lähdin koiran kansas iltalenkille ja siitä 6 tunnin kuluttua vauva oli jo syntynyt :D Ei ollut kipuja jalat vaan " väsyi" .

Että sellaista tällä kertaa

t.Punkeli selkävammoineen rv 14

Vierailija
29/31 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tällaisen sivun ja olen sitä lueskellut, on hieman turhan teoreettista osittain, mutta löytyy sieltä jotain hyödyllistäkin, ainakin meille selkävikaisille odottajille =)

http://www.selkaliitto.fi/oss/teoria.htm

t punkeli taas..

Vierailija
30/31 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin illan töissä ja on muuten täysin helvettiä tällä selällä olla! Alkaa jo parin tunnin olemisen jälkeen särkemään. Viime raskauden kärsin kokonaan, saas nyt kattoa meinaanko olla yhtä hullu vai haenko sairaslomaa sitten jossain vaiheessa.

Noista supistuksista. Mulla oli edellisessä raskaudessa sellasta vatsan kovettumista. Eli vatsa meni ihan kivikovaksi, onkohan se jotain kohdun kasvujuttuja. Koska supistuksiin niitä ei tosiaankaan voi verrata :D Ja ton kovettumisen huomaa parhaiten sitten kun vatsa on jo kasvanut jonkun verran, eikä oo minkään läskimakkaran alla (puhuu omasta puolestaan).

odottelen mieheltä just puhelua että olisi jo junassa ja voisin sen hakea kotiin. Tyttö alkaa olemaan jo väsynyt. Oli mummolassa touhuumassa kun olin töissä.

Heidi rv16

Vierailija
31/31 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla vierailemaan tuolta helmikuisista....täällä kirjoiteltiin noista laktoosi-intoleranssioireista ja mulla on nyt kolmas raskaus menossa ja myöskin jo kolmannen kerran mulle on iskenyt tuo kurja laktoosi-intoleranssi! Vatsani ei siedä pientäkään määrää mitään laktoosillisia tuotteita. Eilen vetelin iltapalaksi kaksi lasillista jugurttia, muistamatta tuota vaivaa ja siitä saikin sitten kärsiä koko illan. Vatsa kouristeli ja ilmaa oli vatsa täynnä pitkälle yöhön. Lääkäritkin kummastelee tätä mun vaivaa, kun normaalisti imetysajan jälkeen voin ihan huoletta taas sitten juoda maitoa vaikka litra tolkulla!

Ei mulla muuta, onnellista odotusta kaikille!

T.kolomonen rv 16+6