Oletko kiltti miehellesi? Miten?
Mieheni toivoisi yli kaiken, että olisin hänelle kiltti. Se on vaikeaa, koska en ole luonnostani kovin lämmin, mutta haluaisin yrittää, jotta suhde voisi paremmin. Miehen äiti oli erittäin ankara usein ja mies itse on hyvin herkkä, mutta kovan kuoren alla.
Oletko sinä miehellesi kiltti? Miten ja missä tilanteissa?
Kommentit (31)
Ystävilleni luonnollisesti olen mukava, ei se ole vaikeaa ollenkaan.
Niinpä. Yritän olla. Se on vaikeaa kun mies on niin äkkipikainen. Ap
Esim. Jos miehelläni on tvssä jääkiekkomatsi tulossa, annan katsoa vaikka ketuttaa kauheaati (näemme harvoin hänen työnsä ja minun opiskelujeni takia, vaikka asumme yhdessa, emme näe päivittäin). Teet sen lempiruokaa, keittelet kahvit ja kaadat ihan kuppiin asti ja viet sille, siivoat kaiken jankuttamatta. Toisin sanoen palvelet sitä, niin olet silloin kiltti. Niin minä olen oman mieheni puheista ymmärtänyt, että mä olen silloin kiva kun teen kaiken itse enkä jankuta ja valita....
Anna suukkoja yllättäen. Ei siis seksiin johtavaa, vaan ihan suukotat vaikka niskaan. Tee hänelle kahvipöydässä leipä sänkyyn. Vie aamiainen sänkyyn.
Ihan pieniä arjen tekoja. Laitan usein jonkun mieluisen namin mieheni tyynyn alle.
Tarjoudu pesemään suihkussa hänen selkänsä.
Kaikkea tämmöistä. Ei mitään maailmanympärimatkoja tarvita osoittaakseen olevansa kiltti.
Kiitos vinkeistä. En halua koskea mieheen ellei se pyydä, ettei se luule mun vonkaavan seksiä. Mies on dieetillä, joten ei nameja. Ei tod halua sänkyyn syötävää, kuten en minäkään :D Olen surkea kokki.
Mutta mies saa aina päättää, mitä tv:stä katsotaan.
Ap
Mä yritän olla.. Oon ite tosi "kova", mutta viimiset 13vuotta oon yrittäny "tulla paremmaksi ihmiseksi".
"Ihan kaikkea ei tarvitse sanoa, ja jotain voi sanoa kauniimminkin" :)
Miehet haluaa hyväntuulisen naisen.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 08:36"]
Miehet haluaa hyväntuulisen naisen.
[/quote]
Kuten naisetkin haluavat hyväntuulisen miehen :)
Yritän puhua aina ystävällisesti. Vaikka ottaisi päähän ja tekisi mieli motkottaa, mietin hetken miten asian sanoisi kivemmin ja toista kunnioittaen. Toki en ihan aina suuttessa tähän pysty, mutta kun olen kuunnellut parin ystävän jatkuvaa nalkutusta miehilleen, olen alkanut miettiä että apua, toivottavasti mä en kuulosta tuolta enkä todellakaan halua puhua kenellekään, varsinkaan sille rakkaimmalleni tuolla tavalla. En haluaisi että mullekaan puhuttaisi sillä tavalla. Tai että meidän lapset oppisivat, että nalkutus, vittuilu ja motkotus ovat normaaleja tapoja puhua omalle puolisolle. Ihan esimerkiksi roskien vieminen. Sanotko "Säkin voisit joskus viedä roskat" vai "Kävisitkö viemässä roskat, mä voin laittaa sillä välin vaikka kahvit?"
Mulla on tapana tehdä tyhmiä parisuhdealoituksia, koska niistäkin herää joskus kelpo keskustelu. Kuten nytkin. Ap
Siis hetkinen, mainittiinko munanlutkutus vasta viestissä 16? Aika hyvin!
En oo kovin kiltti .. Tiedän olevani kamala vaimo.
Välillä, suurimman osan ajasta käyttäydyn ihan tavallisesti miettimättä sen enempää. Olen kyllä luonnostani aika kiltti ihminen (yritän ottaa muut huomioon, en tykkää riidellä, autan muita jne). Kuuntelen miestä ja osoitan hellyyttä ja yritän ilahduttaa miestäni. Välillä teen jotain erityistä kuten annan jotain yllätyksiä miehelle tai järjestän jotain mukavaa. En kuitenkaan ole kiltti joka tilanteessa, joskus tulee kiistoja ja hermostun. Ja se on varmaan ihan normaalia. En tiedä pitäisikö sitä väkisin olla kiltti kaiken aikaa, se ei tunnu luontevalta. Minä itse olen myös herkkä ihminen ja en toivo mitään erityiskohtelua varsinaisesti, toivon vaan että ihmiset ottaisivat tunteeni huomioon eivätkä loukkaisi tahallaan.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 14:01"]
olette kivan kuuloisia naisia! hyvä että myös mies otetaan huomioon!
mies
[/quote]
No ihan normaalia kanssakäymistä parisuhteessa tämä on. Onko omat kokemuksesi eriäviä?
Olin exälleni suhteen alussa kiltti, liiankin... Ajattelin, että se nyt on vaan mukavaa vähän hemmotella toista (tehdä voileipiä, hieroa, pakata eväät töihin, kokata hyvää ruokaa, pitää koti siistinä) - siis sellaista perus "naisen hommaa" millaiseksi junttimiehet tätä kutsuvat. Automaattisesti ajattelin, että mäkin saan jotain vastiketta! Että kun minä pyydän tuomaan teetä sohvalle, niin automaattisesti saan sen... No, enpä saanut MITÄÄN! Puolitoista vuotta jaksoin ja sitten loppu ja minusta tuli kuulemma "kamala ämmä" hah! Ihmetteli vielä miksi ero, koska kaikki oli niin hyvin, paitsi minusta tuli kamala ämmä... Mies oli muuten kunnollinen, hyvässä työssä oleva itsekäs kusipää... Mäkin muuten kävin töissä ja tein pidempiä työpäiviä ja SILTI minä hoisin kaikki kotityöt...
olette kivan kuuloisia naisia! hyvä että myös mies otetaan huomioon!
mies
Kuulostaa jotenkin tosi kierolta, ettei tiedetä kuinka olla ystävällinen toista ihmistä kohtaan. :/ Sekin, ettei ap halua koskea mieheen ilman että se johtaisi seksiin, vaikuttaa surulliselta. Eikö teillä ole hellyyttä ollenkaan? Jos pelkäät antavasi väärän kuvan kosketuksella, voit ihan sanoa ääneen, että "voisinko antaa sinulle hartiahieronnan? Sen ei ole tarkoitus olla seksuaalista." Kyllä kai kukin tuntee kumppaninsa, ja tietää, mistä hän pitää ja mistä ilahtuisi. Ei sellaista pitäisi joutua kysymään keskustelupalstalta tuntemattomilta.
Ei siihen mitään tilanteita tarvita. Olet vaan ystävällinen ja arvostat miestä ja hymyilet usein ja oot kiva.