Miksi tanskalaisia ja Tanskaa mollataan?
Sanonta "Tanska on paska maa" jne? Kieltäkin haukutaan rumaksi, muttei se yksinään selitä asiaa. Miksi?
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 08:37"]
Enpä ole koskaan kuullut kenenkään mollaavan Tanskaa. Mistä ihmeestä AP on saanut moisen kuvan?
[/quote]
AP:n kaverit eivät ole tienneet mikä Tanska on. Ovat luulleet sitä juustomerkiksi ja siksi mollaanneet. AP liikkuu vähän tyhmissä porukoissa.
Oon asunut Tanskassa ja siellä osattiin kyllä mollata Suomea... Pitävät Suomea jonain sivistymättömänä perämetsänä joka lähes kuuluu Itä-Eurooppaan ja kielikin on niiin rumaa.
Hamlet, Tanskan prinssi: "On jotain mätää Tanskanmaassa!"
Seppo Räty, keihäänheittäjä: "Saksa on paska maa!"
Olet vain sotkenut maat ja tapahtumat.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 08:19"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 05:05"]Samaa minäkin olen ihmetellyt. Tanskahan on hyvä maa, oikeastaan aika paljon Suomen tapainenkin. [/quote] Ööö....mistä tiedät, ootko asunu? Mun mielestä ei ole saman tapainen, kun Suomi. Kulttuuri on täysin erilainen.
[/quote]
Miten niin täysin erilainen?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 09:01"]
Oon asunut Tanskassa ja siellä osattiin kyllä mollata Suomea... Pitävät Suomea jonain sivistymättömänä perämetsänä joka lähes kuuluu Itä-Eurooppaan ja kielikin on niiin rumaa.
[/quote]
Mutta Suomihan on lähes Itä-eurooppaa, sivistymätön ja ruma kieli sekä kansa.
[/quote]
Tanskalaiset kuvittelevat olevansa kaikkien muiden yläpuolella, heidän kielensä on käsittämätöntä mongerrusta jota ymmärtää kyllä paperilla muttei sanakaan puhuttaessa, ulkonäön puolestakaan eivät kyllä ole kovin lahjakkaita.
T. Tanskassa asunut
Tanskan kieli on kyllä ihan kamalan rumaa, mutta muuten Tanska on hyvä maa ja viihtyisin siellä varmaan Suomea paremmin. Ehkä pitäisi oppia tykkäämään kielestä, niin voisin muuttaa joskus Tanskaan.
Siksi koska Tanskanmaassa on jotain mätää.
Aika pahalta näyttää, ap. Ainakin googlen mukaan olet oikeassa https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=tanska+paska+maa
En ole koskaan kuullut kenenkään haukkuvan Tanskaa tai Norjaa. Ruotsiakaan ei haukuta muuten, mutta mamupolitiikkaa haukutaan yleisesti.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 05:05"]Samaa minäkin olen ihmetellyt. Tanskahan on hyvä maa, oikeastaan aika paljon Suomen tapainenkin.
[/quote]
Ööö....mistä tiedät, ootko asunu?
Mun mielestä ei ole saman tapainen, kun Suomi. Kulttuuri on täysin erilainen.
[/quote]
Miten?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 09:01"]
Mutta Suomihan on lähes Itä-eurooppaa, sivistymätön ja ruma kieli sekä kansa.
Tanskalaiset kuvittelevat olevansa kaikkien muiden yläpuolella, heidän kielensä on käsittämätöntä mongerrusta jota ymmärtää kyllä paperilla muttei sanakaan puhuttaessa, ulkonäön puolestakaan eivät kyllä ole kovin lahjakkaita.
T. Tanskassa asunut
No se on kuule sitten sinussa itsessäsi vika, jos et maan kieltä siellä asuessasi opiskellut ja oppinut sekä ymmärtämään että puhumaan. Sekä minä itse, että joka ikinen Tanskassa asuvista suomalaisista ystävistäni puhuu tanskaa.
Minkälainen on lahjakas ulkonäkö? Sinulla taitaa olla myös suomen kielen ilmaisussa jotain hakusessa.
Minulla on täysin päinvastainen käsitys tanskalaisista, heillähän on Jante-laki varsin vahvana perimässä. Minun tanskalainen ystävä-ja tuttavapiirini on joviaalia porukkaa ja meillä on aina hauskaa. Jos ei ole aihetta juhlaan ja hauskanpitoon, se keksitään.
Tanskalaiset yleisesti ottaen arvostavat suomalaista tietotaitoa ja tykkäävät meidän hivenen kuivasta huumoristamme.
T: Tanskassa asuva
Anonyymi nihilisti kirjoitti:
En ole koskaan kuullut kenenkään haukkuvan Tanskaa tai Norjaa. Ruotsiakaan ei haukuta muuten, mutta mamupolitiikkaa haukutaan yleisesti.
Tanskaa haukutaan tiukasta maahanmuuttopolitiikasta.
Vierailija kirjoitti:
Anonyymi nihilisti kirjoitti:
Tanskaa haukutaan tiukasta maahanmuuttopolitiikasta.
Ja kehutaan myös.
No nythän muuttui suunta vaaliem myötä,
Muutan Tanskaan kunhan korona helpottaa
Saksa on paska maa, sanoi aikoinaan keihäänheittäjä Seppo Räty, Tanskasta en ole kuullut niin sanottavan.
Tanskalaisia ovat myös Tuborg, Bang & Olofsen, Gramm. Laatua! Rentoa ystävällistä väkeä.
Ei suomalaiset hauku Tanskaa, ainakaan yleisesti. Liikut kummallisissa piireissä AP.
Ap on varmaan joku itätrolli. Kukaan Suomessa ei hauku tanskaa. Se kieli kuulostaa hassulta, that's all.
Enpä ole koskaan kuullut kenenkään mollaavan Tanskaa. Mistä ihmeestä AP on saanut moisen kuvan?