Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRASMURUJEN PERJANTAI***

15.09.2006 |

Aloitanpa iloisesti uuden pinon. Laitetaan heti pari gallupia kehiin.

*Oletteko ottaneet masu kuvia?

*Mita spesiaalia olette ajatelleet tehda synnytyksen jallkeen?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita Ainun sähökäyttöisiä pumppuja näytti olevan myytävänä ainakin Kalevan Prismassa. Hinta oli päälle 60eur. En ole perehtynyt siihen vielä niin hyvin, että tietäisin miten helppo se on puhdistaa. Siinä käsityksessä olen kuitenkin ollut, että ne käsikäyttöiset eivät ole sen yksinkertaisempia puhdistettavia.

Joku valitti jossakin mielipidepalstalla saaneensa Avent Isiksestä jännetupin tulehduksen kun oli joutunut pumppaamaan täpötäysiä rintojaan ihan jatkuvalla syötöllä...sieluni silmin näin itseni samassa tilanteessa, tuota maitoa heruu minulta nimittäin todella paljon kun maidontuotanto lähtee käyntiin.

Kanelisokeri 30+6

Vierailija
22/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko ne mielihalut on jotenkin tyydyttää. :)

hyvää vkl muruille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui - aluastioita ja säännösteltyjä vessakäyntejä... ja vauvojen teho-osastoa ajatellessa tulee väkisin pala kurkkuun.... Kyllä minä nyt pötköttelen kiltisti kotosalla ja nautin olostani..

Synnytyksen jälkeen... minä taidan kans ottaa pari lasia punaviiniä, syödä graavilohta ja tuorejuustoja ja sitten syödä vielä lisää graavilohta rieskan päällä :) Kylmä olut lauantai-iltana saunan päälle ja sitten jouluna ja uutena vuotena kuohuviiniä lasi tai pari. Kyllä sitten kelpaa olla :) Mutta anoppilandiaan en suostu lähtemään jouluna enkä uutena vuotena, aion heittäytyä hankalaksi ja sanoa että saa anoppi haalata itsensä meille. piste.

Rintapumpuista: minulla oli aikanaan ainun sähkökäyttöinen pumppu joka oli tosi hyvä. Nyt ostin tuttavalta käsikäyttöisen pumpun ja ajattelin alkuun pärjätä sillä, mutta jos tarvii lypsää monta kertaa päivässä niin sähkökäyttöinen on parempi. Meidän neuvolasta sai ainakin 6 vuotta sitten lainaan sähköpumppua, kannattaa kysyä onko neuvolassa antaa lainaan.

Nimet : tytön nimi olisi valmiina mutta pojalle ei ole vielä ja tuntuu että enemmän tarvisi sitä pojan nimeä...

uusi kysely : oletteko sortuneet seuraamaan BigBrotheria? Hävettää tunnustaa että itselläni on kehittymässä riippuvuus, en tosin ole katsonut televisiosta vaan seurannut nettisivujen kautta uusia tapahtumia, en kylläkään 24/7 vaan ihan noita mitkä ovat " yleisessä jaossa" . Seurasin sarjaa viime vuonnakin samalla lailla säännöllisen epäsäännöllisesti.

T: MrsCruiser

Vierailija
24/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs ole tullut aikoihin palstailtua! Ensimmäistä äitiyslomaviikkoa vietetään ja hommaa on ollut kyllä niin paljon, että ei ole kerinnyt tulla aika pitkäksi. Keskiviikkona oli sokerirasitus. Keskimmäinen, tunnin arvo oli aika ylärajoilla, mutta normaalin rajoissa kuitenkin. Olo on ollut loistava! On se vain kumma, miten neljäskin raskaus voi olla aivan erilainen kuin edelliset. Kahdessa aikaisemmissa olen joutunut lepoon suppareiden vuoksi viikkoja ennen äippälomaa, tällä kertaa tosin jäinkin heti töistä pois kun se oli mahdollista. Mutta ihanaa oli jäädä lomalle täysissä sielun ja ruumiin voimissa, minkä vuoksi mielikin on virkeä.

Päivisin ollaan kaksistaan 3-vuotiaan pojan kanssa. Tytöt meillä on toinen koulussa ja toinen eskarissa. Ollaan käyty aamulenkillä, leivottu, pyykätty vaatteita vauvalle ja korjattu kesän satoa puutarhasta.

Gallupit: en ole masua kuvannut ja synnytyksen jälkeen olen " tilannut" äidiltäni satsin palamaksakastiketta!! Sitä tekee aivan mielettömästi mieli.

Muumimamma rv 32+5

Vierailija
25/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin Kelaan ja kyselin niitä äitiyspäivärahapäätöksiä. Siellä vastattiin, että äp-rahapäätös odottaa ensin sp-rahapäätöksen valmistumista...höh...en käsitä, kun ei ne vaikuta toisiinsa mitenkään (soitin nimittäin sitten sp-hakemuksesta ja se virkailija sanoi, että äp-raha on sp-rahan suuruinen)...lupasivat kiirehtiä hakemusten ratkaisussa. Minullahan alkaa ä-loma jo 13.10. !Ei tässä nyt enää kovin kauan siihen mene.

Taidanpa käydä ostamassa sen Ainun sähköpumpun. Kaikki palaute mitä olen siitä tähän saakka ehtinyt haalia, on ollut lähinnä positiivista.

24/7:stä...joo tulihan tuo BB 24/7 hankittua. Täytyy sanoa, että saa ihan toisenlaisen kuvan kun katselee niitä iltakoosteita ja vertaa niitä näkemäänsä tuolta 24/7 puolelta...En kuitenkaan niin pitkälle ole mennyt, että olisin äänestänyt ketään. No, huvinsa kullakin ;-)

Nyt lähden kyllä sinne Prismaan...siellä on ne kanta-asiakaspäivätkin, eli saan sen 15% alennusta siitä pumpusta...

Kanelisokeri 30+6

Vierailija
26/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko ne kaikissa prismoissa? ja onko ne kaikilla joilla on S-etukortti? Mekin kun suunniteltiin prismassa käyntiä..

Voisiko joku valaista?

Vierailija
27/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kaikille joilla on s-kortti, noi päivät vaan on erit esim hok ja eepeen ketjuja jos vertaa...hokilla on nyt ne päivät, eepeellä ei (korjatkaa jos olen väärässä ton eepeen suhteen)

Vierailija
28/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heti kyselyihin:

MASUKUVAT: Kauhean vähän on kuvattu. Jotenki mun naama näyttää aina kamalalta niissä kuvissa. Täytyykin vielä ottaa muutamia niin, että jättää suosista mun turvonneen pärstäkertoimen pois kuvasta.

SYNNYTYKSEN JÄLKEEN: Mä olen miehelle jo muutaman kerran sanonut, että mulle pitää olla sitten varattuna 2 siideriä täällä kotona :D (eli lempparini Fizz kuiva omena ja Crowmoore). Kovasti olen niitä kaivannut :) Ja sitten odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsen taas nukkumaan selälleen. Ja sitten, noh, tää on aika hullu, mutta aion heti poukata ostamaan Sokokselta housuliivit. Sais mahaa litteämmäksi ja olen kuullut, että auttais vatsan palautumisessa. Etukäteen en oikein osaa kokoa valita.

MAIDOSTA: Mulla on molemmissa raskauksissa maitoa tullut tipoittain raskauden puolesta välistä lähtien. Tällä kertaa tosin toisesta rinnasta ei tule tippaakaan, toisesta muutamia tippoja päivässä. Tämä vuotamaton rinta oli kyllä huonompi esikoistakin imetettäesä. Mutten kyllä muutenkaan ollut kovin " maitoisa" .

Omassa (. ):ssa ei mitään uutta. Ei ole pahasti supistanut enää (tais magnesium auttaa). Häpyliitos vaan vihoittelee välillä niin, että tuntuu kuin halkeisin keskeltä kahtia.

Alia ja pikkuoravat rv32+4

Vierailija
29/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ne ei kouvolassa taida olla sitten tänään .. no hyvä tietää. Aina oppii uutta :) Hyvät viikonloput muruille!

Vierailija
30/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo Aventin käsipumppu ja tykkäsin siitä tosi paljon. Tuntui hullulta tuo jännetuppitulehdus-tapaus. Jos rinnat on niin täynnä, niin eihän siinä muuta kuin pahenna tilannetta, jos pumppailee niin ahkerasti, että ranteet kärsii... Sitä enemmän sitä maitoa taas kehittyy.

Meillä on kyllä myös Aventin pullotkin, koska minusta niiden tuttiosa on paljon järkevämpi kuin Ainun (ote samaa tyyliä, kuin rinnasta, eikä mene niin helposti ilmaa mukaan, ja imeä saa samalla voimakkuudella kuin rinnasta).

Monet haaveili maksaruuista synnytyksen jälkeen. Mä olen kyllä aika surutta niitä syönyt nytkin. Maksalaatikosta puolet menee pari kertaa kuussa ja maksapasteijarasian tuhoan kerran kuussa (alle parissa viikossa).

Alia

Vierailija
31/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin kyllä jo klo 7 laittamaan miehiä töihin ja hoitoon, mutta uni vei mukanaan uudestaan " Elämä käsissä" jälkeen (hih, onko kukaan muu aamusarjojen koukussa...?) ja heräsin tuossa klo 12 jälkeen uudestaan. Olikin kyllä niin väsy, että hyvää teki. Tosin mulla on aina älyttömän tahmaista monta monta tuntia päikkäreiden jälkeen, joten saas nähdä milloin pääsen käyntiin. Galluppeja oli moneen lähtöön, pitääpäs koittaa vastata niihin eka.

MAIDON TIHKUMINEN: mulla on nyt pari viikkoa tihkunut maitoa, ekan kerran tihkui kun sylitin kaverin 2kk ikäistä vauvelia :) Sen jälkeen aina välillä tullut tippa liiveihin ja saunassa monesti vähän heruu.

BB: Juu, joka ilta katsotaan... Kaki on ehdoton suosikki :)

SYNNYTYKSEN JÄLKEEN: Siideriä, kylmää siideriä!!! Nyt on raskauden aikana tullut niin monta uutta makua markkinoille, että aivan täpinällä odotan että pääsen maistelemaan. Itsekin kuulun siihen joukkoon, joka imettää 1-2 annoksen jälkeen normaalisti. Enempää en ikinä kerrallaan juokaan, joten humalasta ei ole vaaraa. Ja se maidon alko-pitoisuus on tosiaan ihan häviävän pieni noilla määrillä, vauvaa ei sillä pysty mitenkään vahingoittamaan. Alkoholi-imetys asiassa onkin se humalassa vauvan käsittely se paha juttu, sitä ei ikinä tietenkään saa tehdä, ei edes pienessä hiprakassa. Ja nukkua ei saa silloin perhepedissä!

MASUKUVAT: Meillä on otettu masukuvia määrällisesti paljon enemmän kuin esikoista odottaessa! Silloin oli tavallinen filmikamera, jolla otetiin kyllä säännöllisemmin kuvia, mutta vain 1 kerrallaan. Nyt kun otetaan niin otetaan aina 10 kerralla :) Kiva on noista kuvista seurailla masun kasvua! Alkuun otettiin 4 viikon välein, nyt on vähän venähtänyt. Pitäisi pian taas uudet ottaa.

RINTAPUMPPU: Mullakin oli esikoisen kanssa se Ainun käsikäyttöinen... Ja se oli kyllä turhakkeiden turhake. Nyt jos ostan pumpun, niin ostan Avent Isiksen. Mutta en osta ennen synnytystä, sillä voipi olla että taas alan luovuttaa maitoa kuten esikoisesta ja silloin saa sairaalasta kunnon sähkökäyttöisen pumpun lainaan. Ei tuo pumppu varmasti kaikille ole ollenkaan tarpeen, siis jos maitoa tulee sopivasti ja vauva saa rinnasta tyhjentävän otteen. Itselläni tuli esikoisen kanssa ihan liikkaa maitoa ja toinen rinta oli kroonisesti tulehtunut ekat 2kk, joten rinnan tyhjääminen oli ihan pakollinen juttu, että pääsin tulehduskierteestä eroon. Nyt toisen kanssa en samaan kierteeseen edes halua, joten ajattelin heti synnytyksen jälkeen käydä antamassa maitonäytteen ja ottaa sähköpumpun mukaan heti kotiutuessa. Esikoisen kanssa aloin siis lypsää vasta kun vauva oli 2kk ja se ja erittäin vahva antibioottikuuri yhdessä lopettivat vihdoin tulehdukset.

Mintäs muuta... Turvotukset on ihan mahdottomat. Osaisko joku murunen kertoa, että onko pelkästä turvotuksesta mitään haittaa? Mulla on siis verenpaineet olleet matalalla koko raskauden ajan ja pissa puhdas, mutta turvotusta todella paljon.

Nyt pitää kääriä vauvanvaatteita kaappiin ja laittaa seuraava satsi kuivamaan! Kylläpä nuo onkin pieniä :)

Marrastoive rv 33+5

Vierailija
32/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eka ONNEA MOMENTTI 32 viikon täyttymisestä :) Ja lisää tulkoon!

Maksasta, minullakaan ei ole sen suhteen himoja, kun olen ne tyydyttänyt nyt raskaudenkin aikana. Maksassahan on vaaraa jos sitä syö liikaa. Eli ei normaalista käytöstä, siis silloin tällöin, ole vaaraa. Itse olen pari kertaa raskauden aikana syönyt maksalaatikkoa aterialla ja tomaattiherkkumaksamakkaraa ostetaan silloin tällöin, se on aivan ihanaa :) Siinäkin on maksaa vain 23% ja jos koko perhe tuhoaa 200g pötkylän viikossa, niin ei mun osuudeksi kovin hurjia lukuja tule.

Esikoista odottaessa noudatin orjallisesti maksansyönti" kieltoa" , mutta tällä kertaa kyselin neuvolassa sen perusteita ja neuvolan th-kätilön kanssa laskeskeltiin sallittuja määriä, jopa 1 maksa-ateria viikossa olisi ihan ok!

Mutta eipäs sitten muuta!

Vierailija
33/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrs cruiserille: Onneksi kaikki sujui hyvin ja pääsit kotiin. Sama vika meinaa täällä olla et olis niin paljon touhua et ei millään malttais levätä tarpeeks. Eli synnytyksen jälkeen minä ainakin juoksen ja jumppaan kun nyt ei pysty. Samoin uimassa pitää käydä ja syödä kunnon pihviä ja valkosipuliperunoita.

No olin tänään lääkärissä. Kohdunkaula oli sit lyhentynyt taas. 2 cm jäljellä. Sain lähetteen labraan tarkastetaan kunnolla onko tulehduksia, voivat myös aiheuttaa lissäntynyttä supistelua. Lääkäri lupasi heti soittaa kun saa tulokset. Perjantaiksi sain uuden kontrolliajan.

Olisi laittanut Taussiin jos olisin halunnut.

Täytyy nyt vaan ottaa iisisti. Mulla oli edellisestä myös paljon supistuksia mut tuli kuiteskin laskettuna aikana.

Lääkärin mielestä pää olikin alhaalla, muttei ole vielä laskeutunut. Helpotus kuulla, vaikka voi vielä kääntyä monet kerrat!

Joku kyseli supistuksista. Ne on niin kovin yksilöllisiä miten kaikki ne kokee. Tietty neljättä odottaessa en odota kauaa jos jatkuvat säännöllisenä koska voi tulla liian kiire.

Eli nyrkkisääntönä pitäisin juuri sitä etteivät lopu vaan jatkuvat säännöllisesti.Mulla itellä on tosi kivuliaat supistukset ollu heti ekan lapsen aikana mut toisilla taas ei.

Aina voi kuitenkin soittaa jos on epävarma koska pitäis lähteä.

Mä oon aivan koukussa big brotheriin. Suosikkia ei oo oikein vielä tullu. Jännä nähä miten käy Miran ja Henrin sunnuntaina. Joteskin tuntuu et Mira äänestettäis ulos.

Kuppikoko on 85-90 b-c.

Meillä on tytölle nimi mut pojalle ei.

Mitäköhän muuta oli, en muista. Rauhallista viikonloppua kaikille marrasmuruille!

T: The_Kirsikka

Vierailija
34/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkui neuvolasta!

Paineet 130/80 ja pulssi 96. Hemppa oli 119 eli sama kuin viimeksi vaikka olen syönyt rautatabletteja säännöllisesti. Kohdunpohj. korkeus 33, vauvan syke 140. Onneksi oma paino ei ollut noussut 5 viikon aikana paria kiloakaan vaikka turhan paljon sitä nytkin on. Pääsin samalla reissulla lääkärillekin tän kamalan flunssan takia. Olen nyt valvonut pari yötä ku poskiontelossa on kauhee paineen tunne ja särky. Eilen en pystynyt pureskelemaan ruokaa kun hampaitakin aristi. Sain sitten antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen ja kolme päivää saikkua. Onneksi ei tarvitse mennä viikonlopuksi töihin.

Synnytyksen jälkeen, ainaskin joulun aikaan, aion nauttia lasillisen punaviiniä ja polttaa yhden tupakan. Voi mikä nautinto!

Kuvia ei ole nyt otettu niin paljon kuin esikoisen odotusmasusta. Pitäisi kyllä muistaa ottaa vielä pari kuvaa ennen marraskuun H-hetkeä.

Kaipaako kukaan kunnon seksiä? Minä haaveilen kyllä siitäkin. On pyörinyt mielessä kaikenmaailman fantasioita. Nuo sänkyhommat ovat meillä ainakin melkeín kokonaan tyrehtyneet, mutta eipä se haittaa. Muutaman kuukauden kuluttua saa taas kunnon kyytiä ja saa antaa kunnon kyydit ;-D Huh, menee levottomaksi. On vähän perjantaifiilis vaikka päätä särkee ja väsyttää.

Nyt sohvalle lepäämään!

Naksis 30+2

Vierailija
35/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpas tänään oltu ahkeria! Kesti hetken ennen kuin sai kaikki kommentit luettua, mutta on se vaan niin mukavaa kun me marraskuiset voidaan keskustella ihan kaikesta. =)

Momentille ONNEA viikoista, mutta ei kahdesta lisäviikosta olisi haittaa.. Tsemppiä!

Masukuvat: ei oo vielä otettu, mies kyllä eilen ehdotti ottavansa, mutta en suostunu kun oli likaset hiukset =) Jos tänään tekis uuden yrityksen.

Synnytyksen jälkeen aion minäkin nauttia siideriä ja punkkua. Voih, mikä nautinto! Tänään kävin ostamassa uudet lenkkarit, joten juoksulenkille pääsyä odotan kovasti. Toiv. olis myös aika lämmin talvi tulossa että päästään nopeesti ulos vaunutteleen. =)

BB:tä seurataan täälläkin joka ilta. Ei 24/7 vaan telkkarista. Netissä käyn kyllä välillä lukemassa ne tekstit. Luulempa minäkin että Mira lähtee sunnuntaina. Henri on kuitenki hauskaa viihdettä katsojille.

Ummetuskysymys!! Mikä avuksi? Maha kyllä toimii päivittäin tai joka toinen päivä, mutta kun se on niin kovalla. Jäniksenpapanoita aika paljon. Jotain mikä pehmittäis tavaraa. Joku sano syövänsä luumuja, kuinka paljon ja joka päiväkö?? Muita ideoita? Apteekin hyllyillä en haluais vielä käydä.

Oma napa on kuin ennenkin. Liikkuu ja potkut tuntuu aika paljon alavatsalla. Maha on nyt alkanut olla kunnolla tiellä. Lenkkareitakin kun sovitin, niin meinas tulla hiki, kun ei päässy kunnolla alas. Minkähän kokoinen minusta vielä tulee?!

Hyvät viikonloput muruset!

rusina rv 30+1 (jee, kolmosella alkava luku)

Vierailija
36/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt sitten onnellinen Ainun sähkökäyttöisen rintapumpun omistaja :-) Ostin sitten samalla Ainun Unikkokuosiset tuttipullotkin sekä sellaisen muovitetun froteealustan 70x100cm ja vaikka mitä muuta.

Harmi vain kun ei pääse vielä kokeilemaan pumppaamista...rauhoittava tunne nyt kuitenkin on, kun tietää, että pääsee heti kotiuduttuaan pumppailemaan. Minulla kun on ollut molempien muksujen kanssa ongelmia imemisen kanssa. Maitoa pakkaa ihan hulluna, mutta muksun imeminen on vähän sitä tai tätä. Tosin onhan nuo rinnat nyt toisen näköisetkin verrattuna aiempaan. Minulla on jopa nännitkin ihan omasta takaa, ei tarvitse todellakaan houkutella esiin, kuten ennen ;-) Tosin nyt taitaa olla jo ongelma nännin koossa...ovat niin isot, että vauva saa todella haukata niitä suu ammollaan. Iiks, taas muuten tulee sekin vaihe kun lapsen haukatessa nälkäisenä rintaa näkee vähän aikaa tähtiä ja nänninpäät huutavat Hoosiannaa...

Mieheni sanookin, etteivät rintani ole olleet koskaan näin muhkeat. Eilenkin tuli kommenttia, miten ihanalta näytän ison mahani kanssa... joopa joo, oma fiilis ei kuitenkaan ole niin ihana ja se näkyy valitettavasti myös seksuaalisessa halukkuudessa.

Halut ovat tosiaan ihan nollissa kun yksi asento vain käy ja paikat on arat, mutta toisaalta ne on myös ihan turtana, eli ei tunnu oikein miltään. Tuo pikkukolmonen kaiken lisäksi käpertyy aina rakastellessamme todella ylös, lähelle rintalastaa ihan kovaksi palloksi...ja sehän närästää ihan kympillä. Voitte varmaan kuvitella miltä tuntuu...

Maha on muutenkin tiellä ihan kaikkialla. Valitettavasti aina ruokailun jälkeen paidallani näkyy ruokalistaa... ;-) Kenkien jalkaan saaminen on kamalan ähinän takana. Tuntuu kuin vauva työntyisi ulos ruokatorvesta.

UMMETUKSESTA: Ostin apteekista sitä Duphalacia ja aloin samalla syömään Obsidanin rautatabletteja...sain aikaiseksi vuosisadan vatsakrampit ja vatsa tyhjeni kouristelujen kera. Pelkäsin jo synnyttäväni pyttyyn kun alavatsa oli ihan tulessa. Sain aikaiseksi pukamat. Nyt pitäydyn vain yhdessä pussissa/vrk kun tuntuu, että kaksi on " hieman" liikaa.

Siitä S-etukortista vielä, eli täällä meillä Pirkanmaan osuuskaupalla oli ne kanta-asiakaspäivät ja ne jatkuvat vielä lauantaihin saakka. Prisma ja Sokos ainakin antavat nyt sen 15% alennusta. Prismassakin oli väkeä niin paljon, että pelkkä parkkipaikan etsiminen sai hien nousemaan tukanrajaan.

...Nyt on mentävä saunaan. Huomenna vaihtuu taas viikkokin :-)

Kanelisokeri

Vierailija
37/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas rättipoikkiväsyneenä töiden jälkeen,kaksi viikkoa äippäloman alkuun..ihanaa!!

Masukuvista: ei olla otettu enkä taida ottaakkaan,ei kivaa katsella jälkikäteen isoa muumimammaa.

Synnytyksen jälkeen:nukun vatsallani ja selälläni vuorotellen ja saatanpa syödä maksalaatikkoakin.Punaviinistä tulee migreeni joten parit saunasiiderit vois vetäistä.

Rintapumpuista:esikoisella ja kakkosella oli Ainun käsikäyttöinen,nyt haaveena Aventin rintapumppu.

Nimistä:aivan hakusessa,ei mitään hajua...

Nyt katselemaan telkkua ja nukkumattia.

-kisupikkukuu-

Vierailija
38/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerasti olen lukenut marraskuisten pinoa ja vihdoin saan aikaiseksi itsekkin rustattua pari riviä..Plussanneihin lapsettomiin olen myös joskus kirjoitellut..

Todella tiivistäen meidän tarinaa:

n. reilu kaksivuotta yritettiin tätä nyt mahassa möyrivää ihmettä, kunnes siirryttiin hoitoihin ja toisella hoidolla tärppäsi.

Nyt on viikkoja 31+2 täynnä ja kaikki on juuri nyt hyvin. Rakenneultrassa oli niskaturvotusta, mutta istukan verinäytteestä saatiin silloin kymmenen päivän odottelun jälkeen ihana " sikiöllä terveet kromosomit" tulos!

Tämä kaikki on takanapäin, enkä noita alkuaikoja enään murehdi.

Vauvalle on hankinnat jo aika pitkälle tehty. Pieniä tarvikkeita, vaatteita ja hoitoa helpottavia jutskia on vielä ostoslistalla punkan lisäksi, mutta mm. vaunut, sitteri, turvakaukalo, hoitopöytä ja pinnasänky ovat jo löytäneet paikkansa kodista. Varmaan jonkinverran myös jotain turhia juttuja on tullut ostettua, kun aikaisempaa kokemusta ei ole, niin sitä helposti sortuu kaikkiin hömpötyksiin :)

masusta mietteitä:

taitaa aikalailla päästä vauva vielä tuolla pyörimään ja hyörimään, kivan aktiivinen on, ei tarvitse huolehtia liikkeistä.

Uni on huonontunut itsellä huomattavasti, asentoa ei oikein tahdo löytyä, tai kun löytyy, niin kohta pitää taas vaihtaa..

Rautaa popsin yhden päivässä hb on seilannut 100-134 välillä.

Lähtöpaino oli 53 nyt kiloja on jo 63,3 :)

Kivuttomia suppareita tulee päivittäin.

Viikolla 19 kokeilin ensimmäisen kerran puristaa tipan " maitoa" ja tulihan sieltä ja tulee edelleen kun kokeilee.

Vaatteita vauvalle olen ostellut jonkinverran, pessyt valmiiksi kaappiin ja myös äitiyspakkaus tavarat ovat löytäneet paikkansa.

Seuraava neuvola on muutaman viikon päästä ja samoihin aikoihin myös ensimmäinen perhevalmennus ja sairaalaankin soitin (NKL) ja saatiin tutustumis päivä :)

No huh huh, jaksaakohan kukaan lukea :) ja onkohan sepustuksessa päätä taikka häntää :)

(kysykää ja kommentoikaa jos meni yli hilseen :) )

Hei kaikille, ihana porukka teillä!!

Terkuin: AMAISING 31+2 la15.11

Vierailija
39/40 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottelee flunssan kourissa kärvistelevä

Naksis 30+2

Vierailija
40/40 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tämä neitokainen ei pysty nukkumaan. Illalla joskus kuuden aikoihin tuli ihan vetistä vuotoa tuolta alhaalta ihan muutama hassu tippa ja paniikissa sitten soittelin synnytyssairaalaan että mikäs mulle nyt tuli...

Siellä sitten sanoivat että saattaapi olla vain hyvin vetistä valkovuotoa mitä tiputteli mutta itse epäilen sen kuitenkin olevan lapsivettä...

Oli meinaan täysin hajutonta ja siinä oli hieman kellertävää mukana. Varmistelin sitten kaverilta (lähihoitaja) että voisiko olla lapsivettä niin hän sanoi että kyllä se voisi sitä olla. No, uskoin kuitenkin päivystäjää joka sanoi että tarkkaile itseäsi vielä tämä yö, että sitten jos housut kunnolla kastuu tai reisille valuu niin lähde sitten tulemaan näytille. Supistuksiakin tulee normaalia enemmän, välillä kipujen kera. Vauvakin temmeltää normaalia enemmän. Koita tässä sitten nukkua kun makuuasennossa oleminen ei supistuksiin auta ja oksennuskin tuntuisi olevan herkillä. Nyt kun istun tässä niin vähän helpottaa olo, pieni toive siis on että nukkumaankin tässä joskus pääsisi. Aamulla (jos ei olo tästä enää pahene) lähden jokatapauksessa näytille vaikka mikä olisi. Haluan saada tietää että nämä eivät ole vaikuttaneet kohdunsuuhun. Kumma kun lepokaan ei meinaa auttaa...

Pissaaminenkin on lisääntynyt ja sitten kun menen vessaan en meinaa pystyä pissaamaan. Alapää tuntuu olevan ... puutunut?

Tässä tämä...

Jos olisin aamulla viisaampi...

Kunpa tämä olisi vain ohimenevä vaihe...

Swehina rv 31+6 (juuri vaihtuneena)