***MARRASMURUJEN PERJANTAI***
Aloitanpa iloisesti uuden pinon. Laitetaan heti pari gallupia kehiin.
*Oletteko ottaneet masu kuvia?
*Mita spesiaalia olette ajatelleet tehda synnytyksen jallkeen?
Kommentit (40)
jos tarkoitat sitä, että kun on tällä hetkellä jotain mitä ei voi tehdä... vai mitä ajattelit? No mä vastaan näin, että mulla on joitain ruokia jota aion syödä... kylmäsavulohta, parmesanjuustoa kilo pasta-annoksen päälle ja muutenkin herkuttelen joillain juustoilla. Jouluna aion nauttia lasin punaviiniä... jotain ihanaa chileläistä....
tänään tuli sitten se maaginen 32 täyteen! monelta olen kuulut että keskolan lääkärit tässä vaiheessa onnittelis jos vois. Jiihaa!
eilen kyllä olin jo lähtökuopissa sairaalaan. eilen alkoi illalla supistelemaan 8 minuutin välein. pari kestaa väli oli vaan 3 minuuttia ja olin jo taksia kutsumassa, mutta lopahtivat sitten. tuntihan tossa meni. esikoiselle meinasin jo sano että senkin meedio kun se on jankuttanut että nyt perjaniana äiti poksahtaa.
mua kyllä ihmetyttää ja kaipsisin pikkasen apuja kokeneemmilta että millaiset ne synnytyssupparit on. mullahan on synnytyksen lähteneet vesien menolla ja aina on oksitosiinitippaa tarvittu kun avautuu niin hitaasti omilla supistuksilla. Että konkarit- kertokaahan että onko niissä minkälainen ero?
Eilen kuulin että minun viimeinen kohdunkaulanheikkous-tuttunikin on poksahtanut.viikkoja oli vajaa 30 ja samaan aikaa akuraskaudessa pähkittiin lankoja sun muuta.
kuppikoista: mullakin jonkin verran tuntuu kasvavan. nää pariin otteeseen imettäneet on normaalit kokoa 75c ja tällä hetkellä kuppina 80d (tiukkaa tekee). aikaisemmin on hieman vähemmän pinkeinä olleet ja tuota valtaisaa maidon tihkumista on ollut (ei niin tuttua edellisistä)- johtuiskohan siitä että on tyttö tulossa?
remppa on edennyt niin paljon että appiukko sanoi että sen kun alatte miettiä mitä rakennetaan- kaikki purkaminen on nyt tehty. Pikkasen mä olen kuin tulisilla hiilillä että pääsis lattakauppaan! mutta eipä taida auttaa rutinat. mua kyllä hieman huolestuttaa että minkänäköinen meidän alakerrasta tulee jos mies on tuomarina... se kun ei erota toisistaan väreinä esim oranssia ja vaaleanpunaista. ymmärrätte varmaan huoleni ;-)
gallupeihin: en ole ajatellut sen kumminpia tehdä synnytyksen jälkeen. olla pystyasennossa? ;-)
ja mahakuvat ovat jääneet hävettävän huonolle tällä kiekalla. ensin ei uskaltanut ottaa- edellinen raskaus päätyi keskenmenoon ja tosi pahalta tuntui katsoa mahakuvia siitä. esikoinen on ottanut parit valokuvat- sihti ihan missä sattuu ja mieskin on parit kuvat näpsäissyt.
mom rv 32 taynnä!
Jaa että mtäs tekis synnytyksen jälkeen no aloita laihdutuskuurin vaikka mulla on nyt odotuksenkin aikana paino vain laskenut,mutta onhan tota ylimääräistä silti reilusti.
Masukuvia ei ole otettu kuin ensimmäisestä lapsen odotuksesta että siis yksi masukuva löytyy...
Vaikka lapsia onkin kolme.
Masukki on taas pari päivää ollut todella aktiivinen liikkua eilen illankin maha muljahteli milloin mitenkin nuorinta oikein nauratti kun maha oli aina erimuotoinen kun vauva liikkui.
Muutama supistuskin tuli eilen ei kipeitä mutta 4 tunnin aikana onneksi meni ohi,nimittäin pisimmät kestivät 40-55sekunttia kerrallaan...
Tuntuu oudolle että ne ei muka mitään aiheuttasi tuonne alas,joten pitää seurailla ja sitten tutkituttaa jos tarve vaatii.
No yöllä ei tullut supistuksia ollenkaan tai en ainakaan niihin herännyt muuten kyllä heräilin 1-2 tunnin välein niin kuin aina joka yö muutenkin.
Mutta nyt vuoroa seuraaville!
Rv 30+4
Siirränpä minäkin juttuni tänne.
Momentille ONNEA uuden etapin saavuttamisesta!! Toivottavasti tosiaan esikoisessasi ei ole tällä kertaa meedion vikaa;-).
Mahtaa sinuakin kismittää, kun et pääse niitä kaakeleita valkkaamaan. Minustakin olisi kiva lähteä sisustusliikkeisiin pyörimään, kun meillä on talon vaihto edessä, ja sinne uuteen kotiin pitää tehdä hurjia muutoksia, mutta kun tämä nykyinen pitäisi saada ensin myypästyä.
Tuosta " Maidontuotannosta" olisi kiva saada vähän galluppia, että mites muilla? Joko tihkuu mammaa ja jos, niin milloin alkanut. Itselläni ei vielä tipan tippaa.
Viideltä olen tänään noussut ja kyllä väsyttää. Varsinkin tämä odottaminen... Soitin kahdeksalta neuvolaan (sitä neuvolalääkäriaikaa vielä kyselisin), mutta terkka tulee vasta ysiltä töihin. Jätin soittopyynnön vastaanotton ja sieltä luvattiin toimittaa viesti kiireellisenä.
Nyt vuoroa muille!
Olivi@78 & Mönkiäinen 33 tasan
Huomenta!
Pitkästäaikaa kirjottelen, ollut muka niin kiireitä ettei oo kerenny....
momentille onnittelut rajapyykin saavuttamisesta!! Aloin oikein miettiin tota et mistä sitä tietää koska pitää lähtee kun supistuksilla käynnistyy synnytys, aika vaikee selittää, sen vaan tietää ;) Ekasta taisin oottaa pari tuntia säännöllisiä ja sit lähin matkaan, toka käynnistettiin. Mutta sun tapauksessa varmaan kantsii lähtee herkemmin kun paikat jo niin kypsät. Joo ei autanut mun vastaus varmasti yhtään.... mä oon taas pohtinut tuota vesien menoa, varmaan järkyttyisin jos ne kotona yhtäkkiä menis :) mullakun on molemmista puhkastu kalvot salissa, mut olis se kiva kokea sekin et itestään menee vedet ja saa lähtee synnärille. Synnytys alkaa olla jo aikalailla mielessä, kipua en sillai pelkää, ootan sitä hetkee ku saa vauvan ekaa kertaa syliin, millää ei jaksais oottaa! Oon kyllä alkukuinen ton la:n kanssa mut mulla saa lisätä siihen yhen viikon viä lisää ku oon sata varma et yli menee, eli sit ku viikkoja 41+ nii voi alkaa tosissaan oottaa et vauva syntyy...
Nyt ku muistais mitä galluppeja on ollut...nimistä ainakin ja meillä on nimi valmiina, poikaa ootellaan mut tytöllekkin nimi mietittiin silti. Nyt en muista muuta...
Vastaukset noihin kahteen...masukuvia tuli viime viikonloppuna otettua ekaa kertaa ja eipä mulla sillai mitää ihmeellistä oo mitä ootan et sais tehä synnytyksen jälkeen, paitsi et voi touhuta normaalisti, eikä tarvi miettii kipuja ja suppareita kun siivoo esim jne.
Tuuli
Minäkin iloitsen viikoistasi, momentti! Itsellänikin esikoisen syntymä alkoi vesien tihkumisella, mutta odoteltuani osastolla supistusten alkavan, en voinut erehtyä synnytyssuppareista. Tekivät ihan sairaan kipeää (vaikka nytkin on kipeitä ollut, ei mitään niihin verrattavaa).
Galluppeihin: Kuppikoko ennen C80, nyt päällä E80-kokoiset liivit. Viimeksi kävi samoin, eli kuppikoko kasvoi parin koon verran jo odotusaikana, eikä imettäessä enää tästä (onneksi!) kasvanut. Tosi pinkeät ja arat rinnat olivat muutenkin esikoisen kanssa, nyt lähinnä vain suuret. Kai esikoisesta jäänyt kasvunvara riittää, varmaan jäljelle jää rukkaset...
Masukuvia ei ole aktiivisesti tullut otettua, mutta varmaan joissakin otoksissa kumpu näkyy. Yksi bikinikuva kesältä on ja jo siinä masu on - hm, sanoisinko näyttävä.
Synnytyksen jälkeisestä tekemisestä ei oikeastaan ole haaveita, mutta palauduttuani kutakuinkin entisiin mittoihin, aion ostaa ison kasan vaatteita, ainakin hyvät farkut. On meinaan tullut käytettyä mammavaatteita kahden peräkkäisen odotuksen ajan, eikä vaatekaappiin ole tullut muita kuin masuvaatteita ostettua uuden nopean tärpin jälkeen. Ehkä omaa aikaa otan ratsastamalla, kunhan imetysväli on riittävän pitkä ja alapää kunnossa. Saa mies nauttia lasten seurasta. Ruokaherkkuja kaipaan tietysti myös!
Omaan napaan ei uutta. Lepoa tarvitsen päivälläkin, mutta kun otan rennosti, on vointi selvästi parempi kuin ennen saikkua. Hyvä ratkaisu siis!
Ingefära 32+3
Pinoja olikin tosiaan tänä aamuna kaksi. Tämä oli pidempi, joten pinoudun tähän.
Kummalisten unien saraja jatkuu. Näin unta kahdesta työkaverista. Toinen heistä sanoi että " Esteri" kävi hänen luonaan. " Oli kauhean nälkiintyneen näköinen, muttei huolinut kuin lasillisen maitoa. Mahtaakohan jaksaa kotiin asti pyörtymättä. Olen ihan huolissani." " Esteri" ei oikeasti ole mikään anorektikko, mitähän tuokin tarkoittaittaa. Onko kellään unikirjaa, josta näille kummille unille voisi hakea tulkintoja.
MASUKUVISTA: En ole ottanut ainoatakaan. Muutenkin valokuvia tulee otettua aika vähän. Nekin jotka kesällä on otettu ihan muussa tarkoituksessa kuin mahan kuvaamisessa ovat aika kammottavia (saunan jälkeen naama punaisena kun olen laittamassa ruokaa -tyylisiä).
TEKEMISET SYNNYTYKSEN JÄLKEEN: Ei varmaan ihmeempiä. Se iso lasillinen punaviiniä kuullostaa hyvältä. Mitään ruokia en ole kummemmin välttänyt, joten ei nyt heti tule mieleen mitään erityistä ruokaa, jota pitäisi saada. Luistelemisesta ja hiihtämisestä vähän haaveilin, tosin se ei kyllä tapahdu heti synnytyksen jälkeen vaan lähempänä joulua, kun on vähän ehtinyt toipua. Vauva vainuihin ja isäntä työntämään vaunuja ja itselle ja esikoiselle luistimet tai sukset jalkaan.
Eipä muuta, viikonloppu lähellä - mitähän keksisi?
Viljonkka74, 31+3
huolissani en vielä ole, koska mulla on tällasta tullut edellisissä raskauksissa jo pari viikkoa ennen synnytystä. ilmeisesti ne eiliset supparit pisti limat liikkeelle. kaipa ne eiliset supparit siis jotain teki.
masukuvia ei ole tullut otettua vieläkään vaikka aina siitä siipalle mainittenkin. Kesällä otettu muutama uimakuva jossa masu näkyy.
Kahden ekan odotuksen aikana otettiin muutama kuva joten tuntuu jäävän tämän kolmosen aikana jotkut asiat vähemmälle kuten en ole ostanut mitään uutta vielä, ainoastaan yhdet potkarit oli pakko ostaa ku oli niin söpöt.
Tekeminen synnytyksen jälkeen: ei tule kyllä heti mieleen mitään erikoista mitä tekis
Eka synnytys käynnistyi supistuksilla ja vedet meni vasta sairaalassa ja ne vedet tuli kyllä vauhdilla. Aivan säikähdin että mitä nyt tapahtui kun tuntui kuin korkki olis lentäny pullon suusta ja vedet roiskui jo pitikin seiniä. Kätilökin hämmästeli että onpas pitkalle lentäny. (Makasin kylkiasennossa)
Toisen kanssa kävi niin että vettä alko pikku hiljaa kotona lorahdella housuihin supistuksia ei juurikaaan sitä ennen ollut kuin pieniä ja aika kivuttomia mutta voimistuivat sitten ambulanssissa. Matkaa sairaalaan silloin 200km ja toivoin vain että ehditään perille. Kauan ei ehditty salissa ollakaan kun tyttö oli syntyny.
Saas nähdä kuinka nopeesti kolmas tulee. Onneksi matkaa ei ole nyt kuin 30km.
Viime yönä näin kyllä pelottavan unen, vauva syntyi vessaan aivan niinkuin siinä Iltalehden jutussa. Oli varmaan jäänyt alitajuntaan kummittelemaan.
mariia75 32+1
Ihana vapaapäivä!
Galluppeihin:
Kun vauva on tullut masusta ulos niin minä voin vapaasti syödä maksalaatikkoa! :P ja punaviini kuullostaa ihanalta, mutta mites imetyksen kanssa? Alkoholihan imeytyy äidinmaitoon.
Millä tavalla aiotte toimia imetyksen suhteen sitten jos olette juoneet esim. viiniä?
Neuvoja otetaan vastaan :)
Itellä ei imetys ole onnistunut kuin n.2kk, joten en oo ikinä ollut tilanteessa että olisin nauttinut alkoholia imetysaikana. Nyt AION saada imetyksen onnistumaan. ja vielä yks kysymys:
Onko rintapumppu välttämätön?
Mitähän muita galluppeja olikaan..dementiaa taas.
t.Vaavaa & vaavi 31+2
ONNEA MOMENTILLE! Taas yksi etappi saavutettu.. Hieno juttu!
masukuvista..
Ei olla otettu. Pitääkin ottaa muutama. Esikoisen odotusmasusta ei ole yhtään kuvaa ja toisesta raskaudesta on vain yksi kuva missä masu näkyy hyvin..
Tänään tulee rintareppu postissa. Ihanaa!
t.Vaavaa
Täällä (Huittisissa) tosiaan eka pakkasyö (hui kamala...) takana,vieläkin lämpötila nollassa,mutta ilma on ihanan raikas=)! En vaan viitti vielä lähtee asioille ku tarttis skrapata auton ikkunat,joten odotellaan=)!
Galluppeihin...MASUKUVIA ei vielä oo ainootakaan,mut jospa viikonloppuna ottais...
MITÄ ERIKOISTA SYNNYTYKSEN JÄLKEEN:Mä aattelin syödä ihan hyvällä omalla tunnolla Aura-juustoo ja jouluna ottaa lasillisin valkkaria. Ja voi kun sais saunan jälkeen yhden siideri...=)! Nyt oonkin nautiskellut saunomisen jälkeen Kopparbergin alkoholitonta siideriä,joka on muuten yllättävän hyvää,lähtee jano hyvin, suosittelen läpimästi=)!
MAIDON TIHKUMISESTA:Mulle tuli viime viikonloppuna muutama tippa ihan maitoa,sen jälkeen ei oo tullu. Mutta varmaan jostain viikoilta 20jotain on tullu hiukan sellasta kirkasta nestettä (esimaitoo???).
Momentille onnittelut uusista lukemista=)! Ja toivottavasti vielä ainakin se pari viikkoo vaikka limatulppa menikin!
Eilen kattelin sitä Elämä lapselle-konserttia ja tuli kyllä itku useeseen otteeseen,aina tollasten jälkeen miettii että on se onni,että on ite terve ja toivoo että tää masukkikin sais olla terve...!
Mutta nyt aamukahville=)!
tiitiäinen78 ja tasan 30 JESSS=)!!!!
Mittari näytti 3 astetta aamuseitsemältä! 3-luokkalainen ei kuitenkaan suostunut ottamaan lippalakkia päähänsä....
Masu-kuvia on otettu ja paljon, mieheni " harrastaa" valokuvausta ja Photoshopilla leikkimistä, ja tekee tietokoneella valokuvista kaikenlaisia utuisia tai maalatun oloisia " taidevalokuvia"
Synnytyksen jälkeen aion nauttia Brie-juustoa ja punaviiniä!(imetyksestä huolimatta, lasi-pari viinia ei juuri äidin promilleja nosta ja maidossa on sama määrä alkoholia kuin äidin veressä. Jos vauva juo maitoa jossa on 0.2 promillea alkoholia ei vauvassa ole alkoholia edes mitattavia pitoisuuksia. Kielto nauttia alkoholia imetyksaikana on lähinnä sitä varten että humalassa ei pysty kunnolla hoitamaan vauvaa. Mutta lasi-kaksi viiniä on eri asia kuin humala. Nämä siis minun mielipiteeni, tiedän että tästä asiasta ovat jotkut voimallisesti eri mieltä.)
Momentille tsemppiä !!!
Lueskelin eilistä pinoa ja olit aika oikeassa sanoessasi että minunkin pitäisi ymmärtää ottaa rauhallisemmin... olin siis keskiviikkona työpaikan koulutuksessa 3 tuntia ja alkoi supistella, niinhän siinä sitten kävi että jouduin lähtemään keskiviikko iltana äitiyspolille kun supparit äityivät tulemaan koko ajan tiheämmin, 2-3 minuutin välein parin tunnin ajan. Ottivat osastolle tarkkailtavaksi ja laittoivat tippaan. Yöksi vielä tainnuttivat uni+kipulääkkeillä, ilmeisesti olin niin vastahakoinen että varmistivat sen että pysyn paikallani. Pääsin tänä aamuna kotiin lääkärintarkastuksen jälkeen ja sain sairaslomaa aluksi tämän kuun loppuun. Vauvan painoarvio on tällä hetkellä 1450 g ja mitat ovat sopusuhtaiset. Kohdun sf-mitta ei ole kuin 24 cm mutta vauvan paino, mitat ja istukan virtaukset ovat sen verran hyviä että syytä huoleen ei ole. Olen kuulemma rakenteeltani semmoinen " ontto" että vauvalla on paljon tilaa lantion sisällä joten kohdun mitta on aina ollut pieni ja varsinkin loppuajasta sitä on seurattu erityisen tarkasti. Verenpaine on tosi alhainen, mikä on kuulemma hyvä. Painoa on tullut nyt 5,5 kg eli saan syödä loppuajan ihan kunnolla että päästään 8-10 kg:n tietämille.
Tuo reissu opetti nyt sitten kantapään kautta sen että nyt sitten maltan pötkötellä kotosalla, sairaalassa oli todella puuduttavaa olla. Olin raskaana olevien osastolla ja samalla osastolla oli tilanpuutteen vuoksi myös synnyttäneitä. Viereisessä sängyssä oli äiti vastasyntyneen kanssa ja alkoipa kummasti maito nousta rintoihin kun taas vauvan äiti syötti tuttipullosta kun oma maito ei riittänyt alkuunkaan. Pitänee pakata sairaalakassikin valmiiksi jos tulee vielä noita yllättäviä lähtöjä, oli tosi ankeaa olla ilman hammasharjaa, hiusharjaa, silmälaseja, lisäksi kummastakin puhelimesta loppui akku eikä laturia tietenkään ollut mukana. Äitini huomasi sitten soittaa osastolle " vanhanaikaisesti" eli jokaisellahan on oma lankapuhelin sängyn vieressä - kyllä olin ihmeissäni kun se puhelin soi... :)
Mutta nyt sitten ollaan taas onnellisesti kotosalla ja kaikki on taas hyvin :)
MrsCruiser 29+2
tänään pitää lähteä 700km päähän anoppilandinaan ja miehen serkun häihin .. äh !!!
galluppeja: itse en oo kuvia ottanut ainuttakaan. käly kuvas mua viime vkl. nyt varmaan tuolta häistä tulee otetta kuvia joissa varmasti maha näkyy. tein itse pientä vertailua eilen muihin naisiin yht. 10 joiden la on 2-5.11, mulla oli maha kyllä pienimmästä päästä.
raskauden jälkeen, aion hahaa :) juoda punkkuu, syödä juustoja, juoda batteryä. ainakin näin alkuun. olutta on kesän pintaan muutamaan otteeseen tehnyt mieli, oon haistellut olutta, se on helpottanut.
hierojalle meinaan mennä, sain polttarilahjaksi lahjakortin hierontaan, oli vaan jo siinä vaiheessa niin iso maha että en ois voinu käyttää korttia sillon. parempaan käyttöön se varmasti synnytyksen jälkeen tulee.
eniten tässä ootan et pääsen työntää noita kärryjä :)
tänään viikkoja tasan 33 :)
aamupalaa ja siivousta.
ootellaan rv.33+0
ootellaan: säpäs olet hauskalla tuulella- anoppilandia ja kaljanhaistelua... voi jestas, mä hytkyn täällä niin että mahaan koskee ;-D
mrsCruiser: Hyvä kun pääsit kotiin. Mutta kyllä se on kotona mukavampi maata kuin sairaalass. Antaisko vielä lisämotivaatiota jos alan pelotella alusastiapakolla? täällä päin ainakin tulee hurjat murinat jos käy liian usein vessassa eli sekin menee luvan kanssa. Ja jos sulla on hirvee meno päällä niin agitoi koko perhe komentamaan sut heti makaamaan vaikka miten pistät vastaan. Erittäin hyvä pelote myös on käynti vastasyntyneiden teholla- kummasti tuo makuumotivaatiota- edellisessä raskaudessa veivät minut sinne tutustumaan viikolla 30. Mutta nyt vaan hei suklaata, hyviä kirjoja, leffoja ja vain puheluita työpaikalle ;-) Toivottavasti seuraava reissu sulla on vasta useiden viikkojen päästä ja sekin sitten ihan normaali synnytys!
Eipä mitään ihmeellistä ole sattunut. Vauva oli taas vaihteeksi aamulla poikittain. Oli todella tukala olo, mutta nyt lienee kääntynyt taas oikeinpäin kun olotila helpotti ja potkut tuntuvat taas ylhäällä ja kädet ihan selvästi heiluvat tuolla alhaalla. Kummallisia kramppeja tuli kun aamulla lähdin liikkeelle ja se kookospallo tuntuu täälläkin jalkovälissä, kuten Momentillakin ;-). Onnea Momentille uuden virstanpylvään saavuttamisesta!
Pariin otteeseen yöllä tuli herättyä ja kerran kävin pissalla kun rakko oli halkeamispisteessä. Itse pissaa tuli kuitenkin ihan hirmu vähän hätään nähden.
Ms Cruiserin sairaalakäynti onneksi jäi vain käynniksi, eikä pidemmäksi aikaa tarvinnut jäädä. Otapa nyt iisisti ja höllää tahtia. Minäkään en mielelläni yövy vieraassa paikassa, saati sitten ilman mitään omia hygieniavälineitä sairaalassa.
Mitäs galluppeja täällä olikaan? Ai niin, mitäkö aion tehdä synnytyksen jälkeen? - Haa! Marin linjoilla olen, eli pari lasillista punaviiniä kelpaa minullekin ja tietenkin jossakin vaiheessa pullo kuivaa, jääkylmää omenasidukkaa saunassa ;-) Sitten tietenkin yritän liikkua enemmän ja aion aloittaa varovaisen jumpan, jotta saan paikat palautumaan paremmin. Listalla on vaikka ja mitä, pääasiassa haaveilen NORMAALISTA OLOTILASTA kun mitään paikkaa ei kolota ja mikään paikka ei tunnu rikkuvan käsiin ja tietenkin siitä, että saan nukkua sen vähän mitä vauvan hoidolta saan muutenkin kuin oikealla kyljelläni...esim. vatsallani kädet tyynyt alla ;-) ja kun saan pukea päälleni tavallisia vaatteita. Hierojallakin meinaan käydä. Pienestä se ilo lähtee, pakko myöntää. Listaa voisi jatkaa äärettömiin.
Masukuvia on otettu peräti pari koko tänä aikana. Kaipa sitä sitten pitää vielä ottaa niitä kuvia loppuviikoilla enemmänkin, jotta näkee todella miten isoksi tässä vielä oikein muuttuu. Muutenkin valokuvaus on nyt hyytynyt jotenkin tämän kaiken hälinän keskelle tänä syksynä, vaikka yleensä olemme mieheni kanssa kuvanneet harrastusmielessä paljonkin.
Nimistä: Nimet on jo mietitty valmiiksi sekä tytölle että pojalle. Hakusessa oli harvinaisempi nimi, jollaista ei ole monella, mutta nimivaihtoehdot ovat kuitenkin ihan suomalaisia, eikä lapsen tarvitse joutua kärsimään niiden " erikoisuudesta" .
Sitten kysyisin vielä rintapumppuasioita: Olen ajatellut ostaa kunnollisen rintapumpun, minulta kun tuota maitoa on tullut ihan tulvimalla ja olen varmaan taas ihan pulassa kun maito nousee rintoihin. En halua enää kokea rintatulehdusta, joten tarvitsen sen rintapumpun ihan oikeasti. Edellinen Ainun käsikäyttöinen pumppu oli ihan syvältä. Sen kanssa pumppaaminen oli ihan kammottavaa läträämistä.
Olen ajatellut joko Avent Isis rintapumppua, sitä käsikäyttöistä tai sitten sähkökäyttöistä Ainun rintapumppua. Onko kokemuksia kummastakaan ja kumpaa suosittelette? Ainu olisi varmaan hyvä siitä syystä, että siihen käyvät kaikki Ainun tuttipullot...
Meillä onkin menoa tänä viikonloppuna: menemme mieheni kanssa huomenna teatteriin katsomaan Vuonna 85 (verestämme omia nuoruusajan muistoja ;-)) ja sunnuntaina menemme koko perheen voimin elokuviin katsomaan Yli Aidan- animaation.
Kuka keksisi mitä tekisin tänään lasten kanssa kun mies viettää rentouttavaa iltaa työkavereidensa kanssa...? Tampereella siis asumme...joten menovinkkejä kaivataan.
Jep nyt pitää lopetella. Odottelen täällä innolla postia, josko se äitiyspakkaus vihdosta viimein tulisi postissa. Eipä ole kyllä kuulunut vielä äitiyspäivärahapäätöstäkään...ihmeen kauan vie...
Hyvää viikonloppua kaikille murusille!
Kanelisokeri 30+6
Gallupit ensin. mahakuvia on otettu, näyttää maha kesällä otetuissa kuvissa niin pieneltä verrattuna tilanteeseen nyt vaikka silloin tuntuikin että oli iso. Synnytyksen jälkeen odotan ehkä eniten pääsyä takaisin jumppaan, aluksi on tietysti otettava varovasti. En löytänyt mitään mammajumppaa mihin olisin voinut mennä, tunnit missä kävin kesäkuun loppuun asti alkoivat olla liian rajuja sykkeen kohotuksineen ja tuntui tyhmältä heilua muuten vaan siellä, nyt vaan kävelylenkkejä ja pieniä lihaskunto juttuja kotona.
Sain miehen eilen siirtämään makuuhuoneen järjestystä ja kokoamaan pinnasängyn. Vielä en pedannut sitä kuitenkaan pölyttymään, mutta saa ainakin äitiyspakkaus laatikon ym. tavarat sinne nyt pois eteisestä. Muutenkin alkaa nyt vauvan tuleminen ja odotukseen keskittyminen olla enemmän mielessä heti kun pääsi työ ympyröistä irti.
Viikonlopuksi lähdetään reissuun heti kun esikoinen tulee koulusta. Hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! Momentti hyvillä viikoilla olet, onneksi olkoon toivottavasti masulainen malttaisi vielä kumminkin hetken.
Lokakuissa oli yksi jo saannut vauvansa (rv 36) kohta ruvetaan me murut hommiin mutta ei ihan vielä.
silvain 29+5
mulla noiden poikien kanssa on tullut maitoa jostain rv20 alken ihan tippa vaan puristamalla. maidon nousu on sitten olut aika hankalaa synnytyksen jälkeen ja aina olen saanut herutuslääkkeet sairaalassa.
nyt tämän tytön kanssa tuntuu että nyt jo maitoa tulis vaikka lypsylle asti. siis ihan eri tavalla.
pumpuista mulla on ollut tuo avent isis. erittäin hyvä käsikäyttöinen pumppu ja sillä saa nopeesti. silloin kun olen lypsänyt niin olen tehnyt sitä yleensä 1-2krt/pv imetyksen ohessa ja isiksellä hyvin kävi. muakin kyllä kiinnostas tuo sähköpumppu. onko siinä kaikki osat pestäviä? mistä saa? ja minkä verran maksaa?
Ollaan tässä tytön kanssa oltu mummilassa ja vaikka koneelle pääsenkin täällä, ei oikeastaan ole ollut aikaa. En ole edes kauheesti ehtiny käydä lukemassa teidän juttuja, mutta huomasin että aktiivisia olette olleet. Täällä on puhuttu kuppikoot, koirat ja synnytyksiäkin on enteilty... onneksi olette vielä yhtenä kappaleena.
Mä kävin tiistaina neuvolassa: Hb 112, RR 114/74, painoo tullu kauheet 835g/vko, sf 29, perätila ja pulssi vauvalla liikkeessä 145-160. Aika monella täällä sf mitat huiteli samoissa lukemissa... tää vatsa on kasvanu supertasaisesti sillä omalla käyrällään hieman keskikäyrän yläpuolella... tuleekohan sieltä iso vauva....??? Syömisiä pitäis tarkkailla kun tuota painoa tulee, turvotustakaan kun ei vielä ihan hirveesti oo.
Gallupeihin: Muutaman masukuvan olen ottanut, mutta en samalla tavalla kuin ekaa odottaessa... ehkä vielä voi sitten viime hetkiltä ottaa... onhan niitä mukava kauhistella jälkeenpäin.
Mikä se toinen oli?
Kuppikokoon: Ennen raskautta on 75b, nyt on 80c, d:t ostin imetykseen kun ei näihin c kuppeihin mahdu enää ylimääräistä. Sitten imetyksen loputtua kuppikoko on varmaan väljä b... ainakin jonkin aikaa... voi sitä tulevaa...
Esikoisen hoidosta synnytyksen aikana: Meillä kaikki hoitajat asuu reilun 100 km:n päässä, joten sieltä pitäis eläkkeellä oleva pappa ekana hälyttää ja toivoa, että synnytys kestää yli kaksi tuntia. Harmillista vaan jos tulee vääriä hälyytyksiä...
Pitää käydä tarkistaan se yks gallup.
Sarafan rv 31+1