Rusehtava vuoto keskiraskaudessa(kin)
Onko muilla ollut tällaista vaivaa? Phsuojassa näkyy vaaleanruskeaa vuotoa, mut pyyhkiessä sitä ei huomaa. Tätä vaivaa on ollut läpi raskauden. Tulehdukset on testattu labrassa kahteenkin kertaan, mut mitään ei oo ollut. Ja rakenneultrassa kaikki ok. Onkohan vaan raskausoiretta niin kuin neuvolantäti veikkas? Vai pitäiskö pyytää lääkärintarkastusta, muuten kun se on täälläpäin uudelleen synnyttäjillä vaan loppuraskaudessa oleva synnytystapa-arvio...
nau rv26+3
Kommentit (4)
Liittyykö vuoto yhdyntöihin (ts. tulee erityisesti niiden jälkeen)? Se voi kuulemma (itse säikähdin samaa) olla vanhaa verta. Limakalvot ovat herkempiä, liittynee siihen. Huolestua kannattaa lähinnä vain, jos tulee kirkkaanpunaista verta.
siis on tullut koko ajan joka päivä.
Täytyy koittaa päästä neuvolalääkärille. Ois muutenkin kiva tietää kohdunsuuntilanne ennen lopputarkastusta.
Mulla kans ollut vastaavaa kuukauden ajan. Vuodon väri muuttui rusehtavampaan suuntaan, ei silti ole veristä, mutta vaalean ruskeaa kuitenkin. Kävin viikolla 27+2 lääkärissä supistusten takia ja silloin kysyin asiasta. Tulehduskokeet otettiin ja ne puhtaat ja lääkäri ei sitten sen pahemmin ollut huolissaan asiata. En kyllä saanut mitään yksiselitteistä vastausta mistä johtuu.
-HH rv 28+5
ollut pari kertaa, ja aina sitä säikähtää, vaikka verta ei tuu!! Ja tosiaan pyyhkiessä ei tuu. Se on kyl jääny siihen ja sit oon unohtanu koko asian. Terkasn mielestä kuuluu asiaan, kun ei kerta kutise, kirvele yms. oireita. Toki hiivatulehdus pitää ottaa huomioon, jos on sellasia aiemmin ollu..mulla ei koskaan hiivatulehdusta oo ollut. Jos sua huolestuttaa ja tulee usein, niin sitten lekurille..onneks alussa ei tullu yhtään.
Tiina rv 34+5