Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varusmiehet juoksevat cooperin testissä enää 2 376 metriä. Mikä on sinun ennätyksesi cooperin testissä ja minkä ikäisenä juoksit sen?

Vierailija
16.12.2021 |

Mä juoksin ala-asteen kuudennella luokalla eli noin 12 vuotiaana 2590 metriä.

Kommentit (146)

Vierailija
61/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa 19-vuotiaana 3050 metriä. Olen ollut myöhemmin kovemmassakin kunnossa, mutta eipä ole tullut Cooperilla testattua. Ainakin silloin armeijassa sai kolmen tonnin ylityksestä kuntsarin, joten kyllä siihen rajapyykkiin tuli yritettyä ihan tosissaan.

Vierailija
62/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intissä 75 3320m. Sen eka palikkatestin tein kunnolla, eli sen porukan kolmen parhaan joukossa.

Sitten löysäsin, kun en halunnut raukkiin ja rukkiin. Kovasti kyllä painostivat (kuten täälläkin on sanottu käyvän) mutta pidin pääni enkä lähteny.

Erikoisrukki oli lähellä, mutta löyty sitte vapaaehtoinen joka halus sinne ja pääsi meni tilalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyväkuntoinen, mutta polvien nivelrikon takia en pysty juoksemaan lainkaan.

Raakataanko tällaiset kokonaan palveluksesta/reservistä?

Luultavasti saa kokonaan vapautuksen rauhan ajan palveluksesta, tai sitten alemman palveluskelpoisuusluokan (B-luokka), jolloin voi toimia esim. kirjurina, mutta ei taistelutehtävissä.

En kyllä ymmärrä mitä tissiposkitouhua sekin on, että saa kokonaan vapautuksen. Armeijassahan yksi tärkeimmistä asioista on ampua. Kyllä nivelrikkoisellekin pitäisi löytyä paikkoja, jossa voi ampua. Tai sitten käyttää jotain viestintävälineitä ja eiköhän kohta jo lennätetä droneja ym muita etähallintajärjestelmiä.

Jees, sinne vaan pyörätuolilla apilaksen kans.

Vierailija
64/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyväkuntoinen, mutta polvien nivelrikon takia en pysty juoksemaan lainkaan.

Luultavasti saa kokonaan vapautuksen rauhan ajan palveluksesta, tai sitten alemman palveluskelpoisuusluokan (B-luokka), jolloin voi toimia esim. kirjurina, mutta ei taistelutehtävissä.

En kyllä ymmärrä mitä tissiposkitouhua sekin on, että saa kokonaan vapautuksen. Armeijassahan yksi tärkeimmistä asioista on ampua. Kyllä nivelrikkoisellekin pitäisi löytyä paikkoja, jossa voi ampua. Tai sitten käyttää jotain viestintävälineitä ja eiköhän kohta jo lennätetä droneja ym muita etähallintajärjestelmiä.

Siinä on ihan se, että puolustusvoimilla ei ole tarvetta läheskään koko ikäluokan kokoisen reservin kouluttamiselle. Sodan ajan vahvuutta on pudotettu huippuaikojen noin 400 000-500 000:sta noin 200 000 - 250 000:een. Siksi mieluummin valitaan ne parhaassa kunnossa olevat ja motivoituneimmat, kun kuitenkaan kaikille ei ole käyttöä. Koko ikäluokan kouluttaminen olisi resurssien tuhlaamista.

Ja kyllä sen viestimiehenkin täytyy pystyä taistelemaan kiväärin kanssa, jos vihollinen pääsee yllättämään. Ei ole mitään järkeä laittaa raajarikkoja rintamalle, jos kenttäkelpoisempiakin on tarjolla. Droneja lennättävät tulevaisuudessa varmaankin ammattisotilaat.

Ok. Itseäni ei kyllä kiinnostanut paskaakaan koko intti, ja suorastaan vtutti koko paikka, mutta pakko se oli käydä. Olisin mielelläni ottanut vapautuksen epämotivoituneena.

ja paljonko juoksit? Sitä kysyttiin.

2700m

Vain 2700? Parhaassa iässä ja miehenä. Paljonko on ikää nykyään ja milloin oot viimeksi juossut ja paljonko silloin?

Joo, pikkuveli juoksi myös yli 3000, vaikka ei ollut edes vakituista urheiluharrastusta taustalla. Sinänsä joku 2300 kuulostaa erikoisen huonolta.

Vierailija
65/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitä nuorena.

Nyt olen 63v ja yhtään yrittämättä kaksi kilometriä menee helposti.

Yrittämällä tuo 2300 menisi varmasti, ehkä enemmänkin.

Ja siihen ei sitten moni 40v nuorempi pysty?

On tää nuoriso löysää pskataikinaa nykyisin....

Vierailija
66/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei harjoittele juoksua niin hyväkuntoinenkaan ei saa hyvää tulosta.

Vierailija
67/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

96 intissä 2640m nyt ehkä 1km

Vierailija
68/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on ihan se, että puolustusvoimilla ei ole tarvetta läheskään koko ikäluokan kokoisen reservin kouluttamiselle. Sodan ajan vahvuutta on pudotettu huippuaikojen noin 400 000-500 000:sta noin 200 000 - 250 000:een. Siksi mieluummin valitaan ne parhaassa kunnossa olevat ja motivoituneimmat, kun kuitenkaan kaikille ei ole käyttöä. Koko ikäluokan kouluttaminen olisi resurssien tuhlaamista.

Ja kyllä sen viestimiehenkin täytyy pystyä taistelemaan kiväärin kanssa, jos vihollinen pääsee yllättämään. Ei ole mitään järkeä laittaa raajarikkoja rintamalle, jos kenttäkelpoisempiakin on tarjolla. Droneja lennättävät tulevaisuudessa varmaankin ammattisotilaat.

Ok. Itseäni ei kyllä kiinnostanut paskaakaan koko intti, ja suorastaan vtutti koko paikka, mutta pakko se oli käydä. Olisin mielelläni ottanut vapautuksen epämotivoituneena.

2700m

Vain 2700? Parhaassa iässä ja miehenä. Paljonko on ikää nykyään ja milloin oot viimeksi juossut ja paljonko silloin?

Ihme pään aukomista. 2700 epämotivoituneena on ihan verrattain hyvä tulos. Huippuvuonna 1980 keskiarvo on ollu 2750.

Vierailija
69/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tarkasti mutta todella huono se oli koska melkoinen ylipaino. Painoa sitten tippuikin 25 kiloa kahdessa kuukaudessa. Tämä 2000 luvun alussa Säkylä Huovinrinne.

Vierailija
70/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista mitä nuorena.

No joo, keskiarvohan on sen 2300 ja siinä on jakauma niitä, jotka hädin tuskin pääsee yli 1500 metriä ja niitä, jotka juoksevat enemmän kuin 2300. Myös yksi 4255, jota sitten hehkutetaan maailman kahdeksantena ihmeenä.

Vierailija
71/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juoksin intissä cooperin 12 minuuttiin...

Olitpa hidas, minä juoksin cooperin alle kymmenessä minuutissa.

Vierailija
72/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ollu jotain 2800 mitatusti lukiossa mikä lienee astmaatikolle kohtuullinen tulos. Sittemmin ollut kyllä kovemmassakin kunnossa, mutta en tullut testanneeksi mitä olisi mennyt.

Vierailija
73/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2700m

Ihme pään aukomista. 2700 epämotivoituneena on ihan verrattain hyvä tulos. Huippuvuonna 1980 keskiarvo on ollu 2750.

Sori, oon 37 -vuotias ja nainen ja juoksin juurikin tuon 2750 37-vuotiaana. Ensimmäinen ja viimeinen kerta, toistaiseksi. Siksi mun mielestä jokaisen klopin odottaisi juoksevan mua, keski-ikäistä naista enemmän. Enkä oo mikään himourheilija.

Vierailija
74/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli B-miehenä kaveri, joka oli joskus katkaissut sormensa. Murtumat alensi luokituksen siihen aikaan automaattisesti. Hän voitti puolusvoimien mestaruuden nyrkkeilyssä ja myöhemmin SM mitaleita.

Vierailija
75/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista mitä nuorena.

No joo, keskiarvohan on sen 2300 ja siinä on jakauma niitä, jotka hädin tuskin pääsee yli 1500 metriä ja niitä, jotka juoksevat enemmän kuin 2300. Myös yksi 4255, jota sitten hehkutetaan maailman kahdeksantena ihmeenä.

Näinpä. Tarkointinkin vaan sitä, että mun mielestä olisi normaalia, että Kaikki kakskymmpiset juoksisivat kovempaa kuin minä, varhaisvanhus.

Vierailija
76/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juosten pääsee kirjoitti:

Cooperin testissä 12 minuutissa juoksin 3200m 12 vuotiaana.

Höpöhöpö, et juossut.

Vierailija
77/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2950m enkä ikinä juokse enää paremmin. Ei tällä kropalla, kun on suhteellisesti lyhyet jalat ja pitkä selkä. Mutta leuanvedossa hävisi kovemmatkin juoksijat ja skapparit :)

Vierailija
78/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokasin sen 12-minuuttiin 13-vuotiaana.

Vierailija
79/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin 2600 metriä ja pidin itseäni rapakuntoisena.Pitsat ja kebut sekä jatkuva kokiksen juonti tuli 90-luvulla joka kapparin mielestä jo vei sitten kunnon lihomisella.

Vierailija
80/146 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kymmenesosa tuosta voisin just ja just juosta eli 200m. Ehkä.