Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥SYYS04VÄEN PERA♥

15.09.2006 |

Böö!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuli otettua kukkapenkkiprojekti itelle (niin kuin ei tässä nyt muuta ois ), niin muut hommat seisoo.

koitan palailla myöhemmin, nyt iika taitaa nukahtaa tissille, joten painun pihalle.

Vierailija
22/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies´toi kiinalaista tullessaan ja sen kanssa tilkka punkkua..nam:-)

kauppaan pitäs lähteä mut yllättäen ei huvita...

Ei mitään asiaa...

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kelpais tilkka tai vaikka tuoppi;)punkkua mullekkin,Jatu!

ja siihen on niiiiin piiiitkä aika ennenkuin hyvällä omallatunnolla saan lasin alas kulauttaa...

Ei maar,ei se nyt niin kamalaa ole,nyt vaan mega tylsistys päällä...

Leanna jne

Vierailija
24/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäää varmaan illalla ottaa...

Hei tässä googlan viron apteekkeja ja kysympä teiltäki

ootteko ostanut bepantenia sieltä?

Onkohan paljon halvempaa??

Mies lähtee laivalle ensi viikolla ja teen ostoslistaa...

Ei muuta :))

Vierailija
25/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Mimmu huhuilusta. Meillä kun netti yhtäkkiä lakkasi toimimasta keskiviikko iltana. Perhana sentään. Eilen mies oli Tampereella työmatkalla ja olis ollut illalla mammalla laatuaikaa surffailla, ei netti toimi.

Mitä jäi mieleen pinoista...

Lilan miehen kommentit sai mut hymyilemään isosti:) Mun mies suhtautuu paljon ynseämmin tähän touhuun.

Enkelille määrään lepoa minäkin. Tiedän kyllä tunteen, kun tuntuu et pitäs kaikki tehdä itse. Mun äiti on aina tehnyt kaikki leipomiset ja ruuat alusta asti itse ja pieni paine mullakin on. Tosin en aina jaksa ajatella asiaa. Ja äiti kyllä usein pyytämättä saattaa pyöräyttää jotain tarjottavaa mulle tai veljen perheelle, jos on juhlat tiedossa. Ja meidän pakkasesta löytyvät mustikat ja puolukat on kaikki äitini poimimia:)

Onnilla on räkätauti. Sunnuntaina oli kuumetta, maanantaina yskää ja keskiviikkona tais jo valua räkä. Meillä ONni ottaa lääkkeen mielellään. Sitä pitäs aina ottaa lisää, yliannostuksen siis tahtoopi hän:) Äitini otti eilen siellä käydessämme omia lääkkeitään ja laittoi tietysti tabletit suuhun. Siihen Onni: " ei laittanukkaan pyllyyn" . Siis suppoja käytetty meilläkin. Ei Onni kyllä siitä pidä, huutaa kovasti.

Yöt ollu meilläkin vähän rikkonaisia. Viime yö oli ehjä ja Onni nukkui melkein 8 asti. Tietysti, kun oli kiire junalle kaveria vastaan. Itse heräsin jo puoli 7... Ja olen nukkunut super huonosti. Ei uni tule ja pyörin yöt. Eilen laitoin Nasolin tippoja, annoin yskänlääkettä ja särkylääkettä Onnille. Nukkui hyvin ja räkä ei ole enää tänään paljon valunut.

Kaveri Kokkolasta teki tosiaan päiväreissun tänne. Oli kivaa. Yritin kyllä houkutella jäämään yöksi... Ensi kerralla sitten.

Ihan äkkiseltään ei juuri muuta tule mieleen. Taidan lähteä käymään pihalla. Yksi yh-päivä (eilen siis) ja olen ihan loman tarpeessa:) vaikka Onni on ollut nuhasta huolimatta tosi hyvällä tuulella.

Neuvolaa minä tässä odotan. Meidän aika meinas siirtyä, sain onneksi sanottua, että ei kauas, että haluan punnita ja mitata tuon pojan allergioiden takia. Mua on jotenkin alkanut nyt vaivaamaan ekaa kertaa tuo Onnin pienuus... Taitaa olla samaa kaliiberia kuin Mimmun T. Kotipuntarilla vaatteet päällä 10,6kg... No ei kai sille mitään voi,e ttä toinen on noin pieni...

Kukkuulle voimia!

T-P

Vierailija
26/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että on viikonloppu! Huomenna tosin pitäisi ajaa kolmesataa kilometriä kummitytön synttäreille ja sieltä anoppilaan yöksi, mutta ihanaa silti että saa edes nukkua aamulla (toivottavasti) vaikkei muuten olekaan lepoa tiedossa.

Työ maistuu vaihteeksi ihan palkitsevalta ja on mukavaa käydä töissä. Jotenkin tuo, että saa olla mukana siinä prosessissa jossa pieni koululainen oppii jotain suurta, kuten lukutaidon, on niin kokonaisvaltaisen ihana elämys että sen voimalla jaksaa taas monta työpäivää eteenpäin :-)

Milon koulusta tuli viestiä että poika käyttäytyy levottomasti, ei jaksa istua tunneilla ja hölmöilee :-/ Samaa on ollut kotonakin näkyvissä. Kiva kun opettaja heti ottaa yhteyttä niin päästään täältä kotoakin käsin puuttumaan asiaan. Kai nämä muutokset kaikki tuntuvat isossakin pojassa aika lujaa. Kun piti aloittaa iltapäiväkerho (vaikka siellä onkin kivaa) ja joinain päivinä tulla yksin tyhjään kotiin, kun äidillä on iltakaudetkin töitä ja äiti on väsynyt ja stressaantunut... Äsken astui veljensä päälle niin että veljellä tuli pissat housuun! Milo sai kyllä aikamoisen puhuttelun ja pitää nyt mykkäkoulua.

Terveisiä vaan ayapille, pienet lapset pienet murheet, isommat lapset ja miten se nyt menikään...

Hipsun kuulumisia kaipailen. Miten jaksat?

Minä en ole saanut sähköpostikuulumisia keneltäkään pitkään aikaan :-( Huomasittehan osoitteenmuutokseni?

Lilli murunen oli saanut polskia vesileikkihuoneessa tänään samannimisen kaverinsa kanssa :-) Oli ollut kuulemma kivaa. Sen voin kyllä uskoa. Nyt Lilli jo puhuu tarhassa kaikkien kanssa ja kertoo pissahädän ja viihtyy edelleen :-)

Onnittelut Yniksen rinsessalle pottatuotoksesta!

Enkeli, yritä oikeasti antaa itsellesi lupa rentoutua! Jatu sanoi jo hyvin, ei lisättävää siihen.

Yritän taas mennä puhuttelemaan tuota Miloa...

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
27/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjatat hoi! Onko kellään oikein hyvää lihan ja perunoiden kanssa juhlissa tarjottavaa kastiketta, joka on viljaton, maidoton, munaton?

Frodo: Oikein paljon onnea koko perheelle pienen nyytin johdosta! Ihanaa vauva-aikaa! =)

Jos jollakin on alpi-lista tallessa, niin laittakaa mulle se, kun olen sen hukannut johonkin.

Nöösän kanssa painelen ensi viikolla keskiviikkona vehnäaltistukseen. Tiedossa pitkä päivä Pikku Jätin odotustilassa Nöösän kanssa. Mahtaa luonnata¿ Nöösälle etsitään hirssin ja amarantin sietorajoja. Nyt kokeillaan amaranttia 2 kertaa viikossa vähäsen kerralla ja hirssiä kerran kahdessa viikossa. Molempia viljoja eri päivinä ja välipäivät välissä.

Jaksua kaikille ja Smuik!

-Todellisilla äärirajoillaan oleva Mimmuli ja ihana Nöösä

Vierailija
28/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmuli, mitään tarkkoja ohjeita en osaa sanoa. Mutta hyvä kasike tulee, jos teet lihan uunissa ja siitä tulee aina sitä lientä. Suurustata liemen (jos kovin suolasta, niin vettä sekaan) maizenalla ja tarvittaessa loraus soijakermaa pehmentämään makuja. Jos ei ole lientä, niin leimi kuutiosta (Knorr on meidoton ja viljaton) . Mukaan sopivat myös yrtit.

Lapset olivat tänään sairastamassa isin kanssa kotona. Kun tulin kotiiin ämppä sen näköinenkin, ei tosin ärsyttänyt, kun olin näin jo etukäteen ajatellukin. Mies tosi tahtois vähintään mitallin suorituksestaan ;). Kiukuttelun lapset aloittivat vasta kun tulin kotiin, :).

Huomenna olis tiedossa aikuistenilta, mutta saas nähdä ovatko lapset kunnossa.

Enkelille sanon samaa kuin muutkin, lepää ja älä vaadin itseltäsi liikoja.

Meillä mies ei ole enää pitkään aikaan irvaillut syysmammoista. Hän kun on tavannutkin muutaman syysläisen ja todennut varmaan, että ovat oikeen hyvää seuraa vaimolle.

Hyvää perjantai-iltaa kaikille.

Pide

Vierailija
29/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vielä tälläisen kastikkeen, joka vaikuttaa oikeen hyvältä.

Punaviinikastike

5 annosta

4 dl hyvää lihalientä tai kastikepohjaa

1 dl punaviiniä

2 rkl balsamiviinietikkaa

1 tl yrttisekoitusta, esim. timjamia, salviaa, rosmariinia

½ rkl maizenasuurustetta

mustapippuria myllystä

Keitä lihalientä, punaviiniä, etikkaa ja mausteita kokoon noin 15 minuuttia. Ripota joukkoon suuruste ja tarkista maku. Terävöitä se varovasti mustapippurilla.

Vierailija
30/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin vieraita ja parit surulliset uutiset.

Huomenna pikalähtö reissuun.

Palailen.

Mimmulille oisin mäkin ehdottanu maizenalla suurustettua paistinlientä.

Pitäkää itsestänne huolta.

Jaksamisia.

T@hti

Vierailija
31/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy tänää taiteili..Olin heittäny tussin roskii.Neiti otti sen,söi sitä ja taas toimi...eteisen lipastoon,keittiön kaappeihin,tiskakoneesee...onneks oli vesiliukonen!!!!

Mimmulille ja Nöösäle jaksua keskiviikkoon!

T@hdelle voimia reissuun ja surullisten uutisten kanssa!

Ankkis:Tosi kiva että koululla heti puututaan ja kotiin ilmotetaan!Toivottavasti asia selviää..ne isot koululaisetkin on niin pieniä vielä!!Ja isoja muutoksia ison/pienen pojan elämässä!

Nyt tuli mies seuraks

jatu

Vierailija
32/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaton tosi hyvä pannari:

(pellillinen)

1 l maitoa

1 prk kermaviiliä

5 dl vehnäjauhoja

1 tl leivinjauhetta

1tl suolaa

(1 rkl sokeria)

200°C n.30 min.

Tuli tosi tasainen, ja namskis, niin hyvää!!!

Kiva oli Raatikon esitys Hui Kauhistus. En kovin paljon nuorempaa kuin 5v sinne veis. Aika jänniä kohtia... Esim kaikki valot pimeeksi, koko paikka pimeni ihan täysin, luurankoja ja haamuja... Mut poitsu tykkäs :)

Tulin just saunasta. En oikeesti muista olenko joulu-saunan jälkeen käyny!!!?? Tuli mieleen ajat kun Sassa oli pieni. Kokoajan saunassa oli hälytysvalmiudessa et millon se huuto unen keskeltä taas alkaa :(

Isot halit kaikille joilla algeeriat takkuaa vielä pahasti.

Mimmulille jaksuja keskiviikkoon. Tiedän päivän... Meillä se oli viime keskiviikkona... Piiiitkä päivä. Varsinkin tälläsen meidän vauhti-mimmin kanssa... Hirmu kiva piilopaikka oli Sassasta se korvakäytävän perätila (hih mikä sana)...

Aamulla töihin. Pitäis mennä aa-aa... Vielä yli-pitkä päivä, 9-18.30!

Onko joku muuten kokeillu noita uusia jugurtti-juomia? Siis Kidius...

Ei tykänny Sassa pannarista. Poitsu kyllä. Ja iskä ja äippä...

Pannaria masu pömpöllään,

Kerppu

Vierailija
33/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä tuudittautuu siihen uskoon, että viikonloppuna sais muka nukkua. Ei malta mennä nukkumaan. Tein illalla kakkupohjan ja patistin miehen tyhjentämään ison ruokapöydän ja silittämään pöytäliinan siihen. Sitten katoin jo vähän astioita valmiiksi pöytään, jos pääsis huomenna vähän helpommalla. Ärsyttää aina, kun vieraat ehtii tulla ja pöytä on täynnä roinaa. Nyt ei käy ainakaan silleen. Ehkä hillun imuri kourassa täällä:)

Ankkis, kaveri juuri kehui myös, että tyttönsä koulusta soitettiin tämän poissaoloista. Kaveri ei siis tiennyt näistä mitään, eli oli lintsannut. En vertaa poikaasi tähän, mutta opettajalta hienosti, että puuttuu heti asiaan. Meidän naapurin pojan koulussa on muuten joku systeemi, että tiedottavat asioita verkon välityksellä molemmin puolin. Ei siis pääse koululainen valehtelemaan kumpaankaan suuntaan välttämättä, vaan viestit kulkee suoraan opettajan ja vanhempien välillä. Naapuri kehui tosi paljon systeemiä. En muista mikä sen nimi on, mutta joissain kouluissa jo tuttu juttu ja joissain ei ollenkaan.

Kävin kaupasta hakemassa tänään isot ostokset, meni rahaakin yli 80 euroa. Lapsille tulee lihapullia (joita meidän äiti teki lapsia hoitaessaan viime sunnuntaina, kun mun tekemät ei maistu millekään), nuggetteja ja pikkunakkeja. Sipsejä ja popcornia myös. Aikuisille salaattia ja täytettyjä pantonkeja. Kakku tietty ja keksejä.

Nyt harkitsen oikeasti nukkumaanmenoa...

T: Ynis