Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥SYYS04VÄEN PERA♥

15.09.2006 |

Böö!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja yö takana. Siis mulla. Nean nenä alkoi vuotaa illalla, asennettiin taas sipuli roikkumaan sängyn päätyyn. Haju oli valtaisa! Auttoi varmaankin, kun tukkoinen tyttö kuudelta vaan huuteli ja nukahti sitten onneksi. No ei tarttenu sen jälkeen itse nukkua. On niin surkea ja kipeä olo, et oispa joku joka veis Nekun ulos, et sais levätä.. Mut ei auta, puistoon ja kauppaan se on mentävä. Jääkaappi huutaa tyhjyyttään ja vieraat tulee illalla. Mitähän sitä tarjois, kun tajusin, et kana edelleen yököttää..raskauden inhokkiruoka.. Mies kyllä onneks lupas vanhemmileen valaista mun väsymystä, eli ymmärtänevät mun ryytyneen olemuksen, joka ei kaiken päivää viihdy keittiössä ruokien ja leipomusten parissa..

Sit tulee syyllisyys, et näinkö luuseri olen, et en jaksa raskautta ja pientä flunssaa. Onhan äidit ennenkin selvinneet ja ilman apuja jakselleet. Sellanen olo, et pitäs vaan jaksaa ja olla valittamatta. Mut en pysty. Plääh.

Pile, voi Valmaa..kunpa ei kierre alkaisi ja ei tarttis maitoakaan pois uudelleen jättää! Ihanaa oliskin rauhassa istua junassa, juoda kahvia ja lukea lehteä tai kirjaa YKSIN! *haaveilee* Voin Pile vilkuttaa sulle täältä keittiön ikkunasta, kun junasi porhaltaa ohi! :)

Ynis, onnea pottatuotoksista, hieno homma! :)

Mä pelkään jo valmiiksi, et tulee taas raivarit Nekulle ennen lounasta ja nukutuskin hirvittää, jos taas kestää ja mua vielä yskittää kurjasti. Ollaa puhuttu itsekseen nukahtamisesta tytön kanssa, saa nähdä miten se menee sit käytännössä. Ens viikolla pitäs alkaa sitä harjottelemaan.

No juu. Voimaton olo jäsenissä ja osa aivojen toiminnasta kaiketi jo lakannut. Poistun paikalta valittamasta ja toivon kaikille parempaa mieltä ja hyvää viikonloppua. En välttämättä ehdi kirjotella.

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv30+6

Vierailija
2/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälllä jo hereillä,pieni emäntä herätti justiinsa :D

Hyvä yö takana,pari syöttöä ei seukkailua jee!!

Enkeli paranemista ja jaksuja tahtoNekun kans.Tiedän todellakin mistä puhut!!!!

Ai niin se kiusaus.Perunasipulipussi,herra Snelmannin salamisuikaleita,fetaa,paprikaa ja pari ruokacremeä. Uuniin ja nam!!

Aika rasvasta mut välil vaihteluu kinkkukiusaukselle.

Nyt pieni herppaa

Moro

R

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelille jaksua!!! Voi että tuota flunssaakin vielä! Koita olla stressaamatta liikoja vieraista, niiden on pakko tajuta että raskaana ja flunssaisena emäntä ei vaan jaksa. Eikä voi. Eikä saa.

Vaikkei mulla flunssaa olekaan, päätin silti mennä vähän mistä aita on matalin ja tilasin osan kahden päivän synttäritarjoiluista valmiina. Pullat, toinen kakku ja pizzapaloja tulee leipomosta, keksit, vaniljakastikkkeet ja muut naksut kaupasta. Ite teen vaan fetapiirakan, omenapiirakan ja kakun toiselle päivää, nekin helpoimmalla mahdollisella repeptillä käyttäen valmispohjaa piirakassa jne. Miksi ihmeessä väsyttäisin itseni keittiössä, kun selkää särkee muutenkin, mieluummin seurusteleen sitten vieraiden kanssa ja lepään sohvalla.... ;) Ei vaan, kyllähän se vähän luonnonpäälle ottaa, mutta tämä on hyvää harjoitusta tulevia ristiäisiä varten, sitten en kuitenkaan ehtisi tehdä kaikkea itse....

Tänään siivouspäivä, kauppapäivä ja leipomispäivä siis. Huomenna ja sunnuntaina tulevat vieraat (=vain lähimmät, mutta silti jaon kahdelle päivälle... Miksiköhän muuten tutuimpiakin kutsutaan vieraiksi....????)

Hyvää viikkistä kaikille, palaan viimesitään ensi viikolla ääneen!!

äitikuu ja jo 2vuotias poikanen + masuvauva, viikoista ei hajuakaan.... (28+++++?????)

Vierailija
4/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen näköjään ollut jo tunnin. Ihanaa, kun tulee viikonloppu! Olen raato.

Kuka tulis järkkäämään meille synttärit huomiseksi? Minen jaksa!

Enkeli, ole armollinen itsellesi! Mistä olet saanut sellaisen kuvan, että kaikki pitää tehdä itse ja olla palveleva emäntä noinkin läheisille vieraille? Ymmärrän kyllä, mutta ei se ole paremmuuden mittari miten paljon on itsetehtyä. Minäkin aikoinaan halusin tehdä kaiken itse, mutta olosuhteet on opettaneet, että valmiinakin saa paljon hyvää:)

Anteeksi, en osaa valita sanojani ja töissä hätäseen kirjotan. En tarkoita moittia, mutta ihan oikeast pidä huoli itsestäsi! Minuu huolestuttaa sun jaksaminen!

Mulle tuli eilisen illan jälkeen hirveä ikävä ulkomusmaiden aikoja. Tai ei oikeastaan muuta, mutta niitä kavereita ja yhteisiä tapaamisia yms. Tulisivatpa useammin Suomeen työmatkoille:)

T: Ynis

Vierailija
5/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kuulas syysaamu. Vaikkakin mittari näyttää vain 3 astetta...hrrrrr! Melko kylmän kuuloinen ilma oli, kun kävin koirien kanssa aamulenkillä. Ihana oli tulla sisälle, kun mies oli laittanut takkaan tulet palamaan.

Eipä ollut taas kovin rapoinen viime yö. Kahden aikaan kun Neiti aloitti taas huutaa helistelemään, niin sitä meteliä riitti sitten aamuun asti. ***huoh*** Että se siitä hyvästä yöstä, jota eilen aamulla olin niin onnellinen :(

Enkelille ylimääräinen lähetys voimia **** kyllä sinä sitten kahdenkin kanssa hyvin pärjäät. Älä sure etukäteen. Sitä paitsi olen kaikille sanonut, että jos minä pärjään kahden pienen kanssa, niin silloin pärjää ihan kuka tahansa!

Tomera, tule kertomaan ultrakuulumisia!

Kiva, että Rosa voi jo paremmin! Miten Lila itse jakselet?

Yniksen rinsessalle onnea pottailu-onnistumisista! Ja hauskaa työpäivää Ynskylle!

Motti-pojalle sekä äitykälle jaksamista algeeriataistossa! Samoin Nöösälle ja Mimmulille! Kyllä te jaksatte olle sitten reippaita.

Missä T-P? Jatu? Aamukahviseuraksi tänne, hu-huuu!

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
6/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittas pannullinen.Siltä tuntuu..onneksi keitän vaan mukillisen ni ei tule litkittyä!Mies ei ollu illalla huuhtonu pannua ja niinpä aamukahvit keittelin siihen eilisten päälle-onnkes tajusin pannun painosta ennenku kaadoin ja hörppäsin!Ärsyttää!!!!tää on yks niistä pikkujutuista mitkä se aina jättää tekemättä!!!!!!!!!!!!!!!!Siis eihän se paljon ole,tyhjennä pannu ja suodatinpussi pois mut jos toinen jättää sen aina tekemättä..ja kun näitä pikkujuttuja on muitakin ja minä kuitenkin 99% siivoan lasten jäljet ni vois toinen aikuinen ihminen tehä osuutensa!!!Anteeksi paasaus,mut on nyt taas ärsyttää niin sellaset pienet jutut ja isommatki mitkä ei vaa toimi!!!!Miks ei voi kokeilla virtuaalieloa yhdessä miehen kanssa enneku paukkaa naimisiin ja tekee pari ipanaa??!!

Välihuomio:Typy maisteli keittiössä kahivpaketista puruja ja minä menen kohta imuroimaan keittiön maton ;-)) Sen maton minkä just pesinsiitä sinkkivoideoksusta...

Mutta en mene vielä..sotku odottaa ja leviää mut ehitääpähän olla vähempi aikaa puistossa...

Mimmu:Voih....Hali!

Ramsku:Just aamulla mitin et ois pitäny pyytää kiusauksen ohje..ja sepäs olikin täällä :-) Kiitos!

Ynikselle jaksua!!!Kokoajan lähempänä viikonloppua!!

Enkeli:Nyt sinun pitää levätä!!!Olet raskaana,vauvan pitäs vielä pysyä masussa,olet kipeä....Siellä on vklna 3aikuista ihmistä sun lisäks,jos eivät osaa tehä ruokaa saavat olla nälässä!!!!!SInä lepäät nyt kun voit!NEallekin on viihdyttäjiä ja kirjan lukijoita-ei tarvi sun tehdä sitäkää!!!!Ja kaupasta saa kakkuja ja pullia..hyviä sellaisia!!!HAli!!!!!

Tämä oli lepäyskäsky!!!

Jotain tapahtuu eteisessä,täytyy mennä...

jatu

Vierailija
7/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa kaikki hyvin, eivät löytäneet enää sitä kystaa jonka piti olla mun munasarjoissa (ja toisen ultraajan mielestä kohdunkaulassa). Vauvalla syke 147, Idalla ei koskaan ollu noin matala! Eli ehkä tosiaan uskon nyt et poika ois tulossa. Painoarvio 890g, lääkärin sanojen mukaan mukava :) hassu lääkäri, mut se kauheasti tenttas multa nt-ultrassa et miks Ida oli niin pieni syntyessään (2750g/50cm ja 40+0 oli viikot). Tää vauva vaikuttais kasvavan ihan keskikäyrällä, jotenkin ajattelen et vois olla lähemmäs neljäkiloinen syntyessään... Mun isä oli Idan seurana odotushuoneessa, vähän mietin kyllä et luuleeks ne sitä mun mieheksi... Mun isä on 51v eikä mikään kovin vanhannäköinen eikä oloinen, hiuksetkin on säilyttäneet värinsä (en siis tarkota et harmaahiuksinen ois automaattisesti vanhannäkönen).

Idan kuume häipy yön aikana, panadolia saatiin sit annettua väkisin ku mies piti suuta auki. Kamala meteli mut nukuttiin yö kohtuu hyvin. Nyt Ida on vaan sellainen puolikuntoisen oloinen, onneks ei oo mitään nuhaa vielä ilmaantunu. Yhtä nopeaa paranemista toivon muillekin sairaille!

Enkelille kovasti jaksamisia, älä väsytä itseäsi liikaa! Meillä Idalla on kans jonkin verran uhmaa, tosin nyt kipeänä ollessa on ollu aika säyseä tapaus. Mä ostin kans sellasen hug-a-bubin, löyty edullinen Turusta niin ei tarvii edes postittaa. Huomenna varmaankin käyn hakemassa, väri on karpalo-hassel, ei ehkä mieluisin mut ku oli suhteessa niin edullinen muihin tarjolla oleviin nähden.

Huomenna pääsen ostoksille mun äitin kanssa, tarkotus ois mennä Kodin Anttilaan ja Myllyyn sitten lisäksi, ei mulla kyllä kauheasti ylimäärästä olis mut jos jotain pientä ostaisin. Ida tarttis t-paitoja ku kesäiset on jäämässä pieneksi ja talvella niitä kuitenkin tarvii toisen paidan alle. Talvivaatteet onkin jo hankittuna :)

Ynis: Eikö teillä ookkin Teutonian rattaat ja niissä seisomalauta? minkä merkkinen tuo lauta on? Pitäis sellasta ruveta kattelemaan pikkuhiljaa mut ku niitäki on niin monia merkkejä.

Palaan vielä tohon ultraan, mittojen mukaan kone anto lasketuks ajaksi 28.12, sopis mulle hyvin (nyt 22.12) ku tosiaan sit ku mulla on rv 38 ni alkaa kokeet koulussa. Vissiin 7 koetta tiedossa ja haluaisin niistä kyllä selvitä... Vähän järkytyin ku yks opettaja sano et 1 opintopiste vastaa 7 kokonaista työpäivää, eli nyt ku mä jouluun mennessä saan toivottavasti n. 30op kasaan niin se vastais 30 viikkoa töitä!!!! Eihän tässä syksyllä ole kouluakaan kuin 3,5kk

Kaikenlaista piti kommentoida mut en muista enää... Ai niin Ramikalle piti ehdottaa Melinaa, muita kivoja M-alkuisia onkin jo muut ehdotelleet.

Nyt Idan seuraksi, mies löysi varastosta omia vanhoja lelujaan, lähinnä legoja ja autoja, ne on nyt pesty ja niillä pääsee vihdoin leikkimään! :)

Petra, Ida ja " vauva" rv 26

Vierailija
8/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli teutoniat ja niissä sellanen yleislauta..se on varastossa ja en kyllä merkkiä muista :-/ Mut kantsiimennä vaunujen kans lauta ostamaa..

Sulla on aika tiivis joulukuun loppu ;-))

jatu

Vierailija
9/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva nukahti tissille ysin aikaa ja mä kans.

No klo10.20 pomppasin ylös,Hilma heräs just samaan aikaa.

Aamuunista porukaa tuntuu olevan :)

Nyt Hilma vetelee aamupalaa ja kyselee....

Missä koiria?Missä juustoa?Missä maitoa?Miksi vihreä muki?

Hilma höpöttää,jankuttaa vaan..

Huoh

Ihania ultra uutisia Tomera!!

Mimmun lapsille unihiekkaa*****

Kaikille hauskaa Viikkista!!!

Me aateltiin huomenna lähteä jumboon,

mahtuukoha sinne???

Kahen lapsen kanssa on kyllä aika kivaa!

Ei tule meinaan yhtään aika pitkäksi :)

Ramika

pirkot krt 2

Vierailija
10/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin taas kirjuutella hetken kun Jade nukkuu jo päikkäreitä rattaissa. Meillä oli keskiviikkona 2vuotisneuvola ja neitille painoa kertynyt 10.2kg ja pituutta 82cm, puolen vuoden jälkeen otetaan pituus ja paino kun on niin pieni. Kattelin isomman tytön mittoja ja se on ollut 10.1kg ja pituus 81cm ja tätä isompaa ei oöe tarviinut käyttää välissä mittauksissa. Kylläpä se on jännää.

Alkujännityksen jälkeen Jade rupesi puhumaan siellä ja terkka sanoikin että yllättävän paljon puhelee. Kotona olen huomannut 5-6 sanan lauseen, tyttö kyllä onkin koko ajan äänessä. Tänään käytiin sit hammashoitajalla ja tutti pitäisi jättää viimeistään jouluna, tosin tyttö ei käytä sitä kuin unille mentäessä. viimenen lapsi kun on niin kyllähän se on mun vauva.

AI niin, MEILLÄ ON reilun viikon käyty potalla ja TÄNÄ aamuna tuli jopa KAKKA pottaan. JEEEE, JEEE( ei tarvii vissiin ekeluokalle mennä vaipat jalassa) Tyttö oikein tykkää istua potalle tai pöntölle. Eilen illalla sai oikein raivarit kun laitoin potan vessaan. Siitä päästäänkin seuraavaan aiheeseen eli raivareihin, meillä asuu siis älytön raivari tyttö, omapäinen kuin vain voi olla. Yöllä jos isi hakee tytön meidän viereen, rupee mulle kiukuttelee ja raivoomaan kun minä en häntä hakenut.Tyttö tosiaan huutaa niin kuin kurkkua leikattas auki. Tämä meidän pippuri on mun lahkeissa koko ajan, ei toivoakaan että menisi isänsä syliin jos mulla on jotain tekemistä, äiti joutuu syöttää(muilta ei oiken syö kunnolla) äiti saa laittaa nukkumaan jne. Varmaan vähemmällä pääsisin jos olisin töissä! Kyllä mä pikkuhiljaa jo tahtoisinkin, mutta tämä kun on pieni paikkakunta niin eipä noita työpaikkoja juuri ole.

Enkelille jaksuja loppuraskauteen ja ota tosissaan iisisti!

Frodoko se sai vähän aikaan sitten vauvelin ,ONNEA näin jälkikäteen!

Pää jäässä, pakko vissiin lähteä siivoileen tätä meitin hotellia!

Vierailija
11/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelillä on jo mahtavat viikot,voimia flussan kouriin!

Äitkuunkin viikot senkun kasvaa,miten aika voikin mennä näin vauhdilla(ja mun aika mataa=))

Mimmu.k:lle parempia,pitkiä,unihiekkaisia öitä!

Tomeran hyvät uä kuulumiset oli kiva lukea!!

Itse sain tänään tyksistä puhelun.Olivat saaneet verikokeideni tulokset,allergia/ravitsemustutkimuksen,jossa olen 2v:n kanssa,ja paasto sokeriarvoni oli koholla.Rask.aik.Normaali arvo alle 4,8 ja mun arvo oli 5,0.Käskivät antaa paperit neuvolaan jotta osaavat sielä seurata tilannetta.Viime raskaudesta,vauvan ison kokoarvion takia jouduin sokerirasitukseen mutta silloin kaikki arvot ok!Toivottavasti en nyt saa sokeririesoja niskaani!

Eipä tässä muuta ihmeellistä sitten olekkaan.Viikonlopun viettoon!

Leanna ja viisikko sekä vilkas sissi rv 13

Vierailija
12/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeli jaksua sinulle! Kyllä varmaan pärjäät kahdenkin kanssa. Yrität vain levätä nyt mahdollisimman paljon ja jätät stressaamisen ainakin ruoka-asioista muille. Ja osta sieltä kaupasta jotain helppoa tarjottavaa.. Jonka saa paketista suoraan pöytään. (Niin minä teen kun ai kertakaikkiaan jaksa mitään leipoa..)

Nyt on ainakin vähän rauhoittunut tuo puremistilanne vai liekö hoitajat tarkempia ja seuraavat mitä poika puuhaa. Sääliksi käy tosiaan niitä joihin ehtii käsiksi. Ja kiva oli kuulla kuinka positiivista palautetta muuten poika saa hoidosta, leikkii pitkiä aikoja nätisti toisten kanssa ja osallistuu lauluihin ja leikkeihin. Alkuviikosta kuuli vain puremisesta.

Vauvallepa ei kuulu nyt kuin kovaa potkimista. Möyrii mahassa oikein kunnolla.. Alkaakin kohta tulla vähän ahdasta, niin taitaa siitä edestä nyt potkutella.

Toivottelen kaikille oikein hyvää viikonloppua ja ensi viikkoa. Lähdetään näillä näkymin maalle sunnuntaina ja palaillaan vasta loppuviikolla viettämään juhlia. Tervehtymistä sairaille ja voimia voipuneille!

Tsaukkis.

Reeli Lenni ja masu 31+6

Vierailija
13/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin ostan itselleni vaan karkkia, mut nyt bongasin Fazerin suklaan, siis valkosuklaata, hasselpähkinää ja riisiä, nam! Mies oli vielä avannut lakupussin, jokajäi synttäreillä avaamatta ja pistinpä siitäkin poskeen. Hyvää oli! Kyllä oli taas niin itsensä palkitsemista toi herkuttelu. Nean kanssa tuli karjuttua (fiksua) päivällä, kun KAIKKI oli taas EI ja nukahtaminen kesti 45min, hooh..kivaa maata siellä lattialla ja tyttö yrittää komentaa taas tekemään mitä vaan keksii. Uskoi kyllä, kun sanoin, et nyt ei äiti tee enää YHTÄÄN mitään! NUKU! Eilen Nea itekin ennen nukahtamista höpötteli, et ' oo hiljaa, mä nukun!'

Kiitos kaikille huolehtimisesta! :) Ootte ihania! Ynis, mä oon vaan saanu varmaan sen mallin kotoa, et vieraita palvellaan, vaikka mikä ois ja kaikki on itse tehtyä. Siitä on vaikea hellittää. Ja appivanhemmille oon aina leiponu ja ruuat laittanu, niin tuntuu vaikeelta heittäytyä linjalle " lämmittäkää pakastepizza ja keittäkää ite kahvit" jne. Kyl varmaan ymmärrätte. Mut mies lupas tehdä äitinsä kanssa keittiöhommia, eli kyllä mä lepään, yritän parhaani mukaan! Iltaruuaksi toi Ramikan kiusaus, kiitos ohjeesta! :)

Tomera,olipa hyvät kuulumiset ultrassa, hienoa! Mäkin tarttisen seisomalaudan teutonian vaunuihin.

Leanna, toivottavasti sokeriarvot korjaantuu, etkä siitä saa riesaa raskauteen. Kyllä ne viikot pian sullakin lentää!

Äitikuu,mukavia synttäreitä! Ihanaa kun osasit ottaa rennosti, etkä puurtanut kaikkea itse!

Jatu, ymmärrän raivon! Nimim.kahvipannua on tullut pestyä! ;-) Kylläpä Typy taas ehtii! Käykö teille kyläilyyn muut pvät ku lauantai. Meille sopii muutkin, kun autolla nopsasti päästään. Laitapa ehdotuksia tulemaan! :-)

Amysah, onnea pottailusta! Ja jaksamisia äidissä roikkumiseen! :)

Nekkukin nykyään haluaa käydä pöntöllä. Innostui kun Ikeassa oli sellanen lasten vessanpönttö ja siinä kävi pissalla. Sen jälkeen kotona pyysi ite päästä tekemeään pissat vessanpönttöön.

Mies tulee kohta kotiin. Pitäis kauppalistaa tehdä ja mennä Citymarkettiin, ennen kuin vieraat tulee. Jos ehditään. Nyt voisin sohvaa kohden hivuttautua..

Enkeli1 jälleen

Vierailija
14/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asteita edelleen vain +9. Aivan ihana ilma olisi lenkkeillä koiran kanssa.. Mimmu hali ja rutistus sinun karvaisille lenkkikavereille. Minulla on yhden flexin-syndrooma, kun vanha koira nukutettiin 1.5v sitten. Sitä oli niin tottunut ulkoiluttamaan kahta koiraa ja nyt ei ole yhtäkään flexiä käsissä. Eli nyt on kahden flexin-syndrooma. Vaatii kauan aikaa sopeutua, jos nyt yleensä sopeudun ollenkaan. En vain osaa lähteä kävelylle ilman koiraa. Muuten minä voin ihan ihan hyvin, kiitos kysymästä. :-) Muutama kuukausi sitten kyselin että miten teillä kahden nuorimman lapsen yhteiselo sujuu. Kun meillä ei sujunut . Nyt leikkivät keskenään ja kokoaikaa ei tarvitse olla ihan vieressä. Sini osaa nätisti viihdyttää pikkusiskoaan. Tietenkään ei voi silmistään päästää, kun aina välillä tulee niitä kuningasajatuksia. Kuten eilen olisi halunnut syöttää leipää vauvalle. Onneksi ei ehtinyt.

Enkelille jaksuja! Nyt otat kyllä löysin rantein etkä passaa lähipiirille kaikkea eteen. Kyllä ne keittiöessun eteensä vetevät ennenkuin nälkään kuolevat. Sanoo hän, jolla ei anoppia eikä appiukkoa edes hengissä ole.. Täytyyköhän selvennykseksi lisätä, ettei minulla ollut osuutta heidän poismenoonsa.

Jatun matoista tuli mieleen että Kipii, matot tuli pesulasta. Enää ei kaiu niin kamalasti. Verhot odottaa pesijää, mutta josko nuo vaatteet pesisi ensin ja josko saisin ikkunatkin pestyä joskus. Tavoitteenani on että ennen ensi vuosituhatta ikkunoiden pesu olisi tehty. Realistinen arvio..

Mukava aamu oli tänään. Kaveri muksuineen oli kylässä. Saimme ihan rauhassa justkailla. Rosa meni nukkumaan klo 10 jälkeen ja nukkuu edelleen. Sinin ja kaverin 8kk vanhemman tytön leikit sopivat loistavasti yksiin ja kaverin pikkumieskin 8kk osallistui tyttöjen leikkiin. Ihan outoa kun pystyi ihan keskittyä ajatustenvaihtoon, lasten keskeyttämättä. Kyllä kolme tuntia kuluu nopeasti hyvässä seurassa.

Eilisestä kerhosta. On jotain mennyt ohjaajille palautteesta jakeluun. Nyt laulettiin ja leikittiin se piinapuolituntinen, ei ollut mitään pitkää ja kuivaa tarinaa. . Mutta kyllä, se on sen puolituntia... Aivottomat ohjaajat vielä kysyivät tekopirteällä äänellä että jaksetaankos me vielä laulaa ja leikkiä ja kukaan ei heille vastannut. Syvä hiljaisuus.. jatkuu ja jatkuu. .. Niin ohjaajat sitten " otetaanpas tähän vielä muutama laulu" !! VOI KÄÄK!! Irtaudun ruumiistani ja hajoan atomeiksi.. Kun ei auta kerholaisilta saatu palaute, ei tehoa kirjoitettu palaute eikä non-verbaalinen, niiin mikä neuvoksi?? Omat kesäkerhot, mitä pidettiin vuorotellen kaikkien kotona, olivat kaikkien mielestä kivoja. Kun ohjaajat puuttuivat kokonaan. Harmittaa kun kerhossa käy niin mainioita tyyppejä, etten halua poiskaan jäädä. Auttaisikohan toinen soitto kirkkoherralle??? Miettii hän..

Amysahille onnittelut pienestä pottailijasta!

Leannalle hyviä paasto-arvoja vastaisuudessa!

Jahas unikeko (Rosa siis) taitaa sillä heräillä ja keskeyttää äitinsä paatoksellisen palstailun. :-D

Miehen kommentti tältä aamulta; " Eikö tuo syysmammailu ole rasittavaa, kun heti kun silmänsä saa auki, niin täytyy päästä lukemaan mitä syysmammoille kuuluu?? Minun mielestäni tuo olisi ihan liian sitovaa. Minä huuli pyöreänä, miten niin rasittavaa????Ei suostunut ottamaan nikikseen LilanMies ja kysymään teiltä asiaa suoraan.. Pelkäsi kait jäävänsä koukkuun.. :-D

Että tälläistä tarinaa tänään!

Lila75, Sini 1v11kk ja Rosa pian 6kk 2vk

Vierailija
15/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin just päikkäreiltä. 1½ tuntia, ai että oli ihanaa! Sohvalle heittäydyin pitkäkseen (sen takkatulen äärelle), kun lapset nukahti. Ja näin ollen nukuin itsekin. Ja kun T heräsi, niin minäkin nousin. Nyt sitten pitäisi alkaa siivoamaan Neitin vaatekaappia, tyhjentää se pienistä vaatteista. Vien ne kirpparille. Samoin T:n vanhoja vaatteita.

Lila, kiva että sujuu hyvin. Meilläkin mies lähinnä vaan naureskelee tälle palstailulle. Kyselee aina kanssa, että olikos jotain uutta? Mutta ei hänkään ymmärrä sitä, että heti aamusta pitää täällä roikkua. Kokeilisivat joskus, niin voisivat ymmärtää paremmin. Olisi se näky, kun taaperot -palstalla kulkisi rinnakkain otsakkeet " syysmammat -04" ja " syysisit -04" . ehhehheeehhh.....

Meillä kanssa kaksi nuorinta leikkivät jo lattialla yhdessä. T yrittää kanssa syöttää Neitille kaikkea, mm. vaahtokarkkia synttäreiden aikaan. Myös aurinkoinen hymy leviää molempien kasvoille aamulla, kun näkevät toisensa. Se näky tekee JOSKUS aikaisesta aamusta siedettävämmän. Siis vain joskus, ei aina...

Enkeli, ota rennosti. Anna vaan anoppi ja miehesi touhuavat keittiössä. tiedän että se on vaikeaa (niin myös itselleni. En suvaitsisi ketään keittiöön, jos itse siellä touhuan). Mutta se on nyt parasta sinun itsesi ja vauvan kannalta. Sekä tietysta Nekun, koska jos äiti voi huonosti, niin lapsikin voi huonosti (saarnaa täällä itse väsynyt ja puolikuollut äiti...). Jaksamista ja mukavia synttäreitä!

Sittiksestä oli kiva kuulla s-postin puolella! Samoin kiva oli lukea Amysahin kuulumisia!

Ihanat näkymät UÄssä, Tomera :)

Jatu, miehillä on varmaan jotenkin sisäsyntyistä tuo sottaaminen keittiössä (siis myös meillä, vaikka ammattimies onkin). Vaikka olen sen miljoonakertaa sanonut, että suodatinpussia ei jätetä keittimeen ja että pannu huuhdotaan käytön jälkeen, EI mitään tapahdu, tai jos tapahtuu, niin hyvin harvoin. Samaan sarjaan kuuluu myös se, että jos likaiset astiat laitetaan koneeseen ja ruoat jääkaappiin, pöytä jää AINA pyyhkimättä. Ne miehet, ne miehet...

Ja nyt kaikki muutkin piiloistanne sanomaan edes KÄÄK!

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
16/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysmammailu ei ole rasittaa tai sitovaa. Se on hauskaa, mukavaa, rentouttavaa, ajatasalla pysymistä, terapeuttista ja IHANAA! Kaiken kaikkiaan mukavaa seuraa ja apua arjen askareisiin!

Mimmu

Vierailija
17/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeli, tota menoa meilläkin on kotona ollut, että itse tehdään ja passataan hulluna. En tiedä miten itse olen päässyt siitä eroon, mutta nyt se tuntuu turhalta hössötykseltä. Toki joskus on sellainen olo, että HALUAISIN tehdä kaiken itse, mutta harvoin siihen on mahdollisuutta. Meillä on varmaan tosi erilainen tilanne, kun vanhemmat asuu niin lähellä, mutta meillä he tulevat enemmän avuksi, että itse pääsee helpommalla. Harvoin heitä enää pääsee edes passaamaan. Mutta kuten Jatu ja muutkin sanoi, niin eiköhän se keittiötyö ala maistua, kun vaan itse selität, että on pakko levätä:) Voihan se olla, että appivanhemmat tekeekin ihan mielellään?

Teutonioista. Meillä on Teutonian oma seisomalauta. On ihan hyvä lauta ja etenkin renkaat on hyvät. Niitä on kahta mallia, meillä halvemmat. Jos tosi paljon kävelee, niin ilmakumipyörät on hyvä vaihtoehto. Suosittelen panostamaan, jos kävelee pitkiä matkoja. Kannattaa ottaa huomioon lapsenkin mukavuus, ettei ihan kovien ja pienten renkaiden rynkytyksessä tarvi seisoskella. Mutta muutenhan vaihtoehtoja on monia. Mun mielestä osa vaan tosiaan näyttää vähän ankeilta lapsen kannalta.

Nyt jatkan vielä töitä. Kohta viikonloppu!!!

T: Ynis

Vierailija
18/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jsut laitto viestii et taas menee ylityöks...Jos lähtis ajois ehtisin hakee pojan nii et typy jäis kotii isi kans...ja ruuanki pystys jättää uunii!

Toi varmaan vaikuttaa et missä isovanhemmat asuu...musta ainaki tuntuu ku miehen vanhemat käy et ne tosiaa tulee kylään.Käyvät viel tosi harvoin..Toisaalta anoppi kyllä laittaa ruokia pöytää ja korjaa pois et ei se tosiaa mitää täys passuuta ole..

Voi ku mäki tahtosin karkkia mut alkuviikosta menkka tuskissa tuhosin 500gpussin yksin joten nyt ei karkkia tule!Ehkä jätski huomenna kahvin kanssa..

Puistossa oli tänää keppijumppa, puoltunii..Typyki eka jumppas mukana ja sit meni nätist leikkii-tekipä hyvää hartioille!

Nyt kuuluu...äiti,minä olen jo heränny... :-)

Niin Enkeli,käy pe,la,su...en tiiä jos pe kävis joskus puol6 et onks liian myöhä??

Nyt kuuluu..äiti,tuuuuu...

jatu

Vierailija
19/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torsti ->

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8344134&p=&mpage=2&tmode=…

Kait se täytyy alkaa uskoa että se maito sopii!

Otetaanpas pk-seudun vinkki-G:

Eli kivoja pikku-tekemisiä lasten kanssa?

Vastaan ite: Tikkurilan Mäkkäriin tullu sellanen kiipeily-juttu. Kait vähän kuin pienois-hop-lop. Poitsu ja Sassa viihtyi siellä piiitkään. (niin että äippä " joutui" syömään suklaa-sundaen...)

Tää viikko on menny ihan kuralle herkuttelun kanssa. Ens viikolla taas kuria peliin... Kunhan ei plussalle paukkais...

Meen tänään poitsun kanssa Tanssiteatteri Raatikkoon kattoon Hui Kauhistus -näytelmän. Perustuu siis Mauri Kunnaksen samannimiseen kirjaan. Ihan ensi-ilta :)

Sassa tappeli tänään ihan tosissaan päikkäreille menosta. Kainaloon sit uuvahti yli tunnin taistelun jälkeen :(

Huomenna töihin, ihanaa! Saa hermot levätä näistä ipanoista :)

Töihin paluu ei tuntuis tällä hetkellä yhtään huonolta ajatukselta...

Eilen oli puistossa puiston synttärit ja ne oli naamiaiset. Sassalla oli pellen puku, poitsulla luurankopuku :) Molemmat puvut on saatu mun kummipojalta kun on jääneet pieniksi. Mä olin työmies, miehen vanhat työhaalarit, lippis ja alla ruudullinen flanellipaita ;-) Naamassa mulla oli vielä sellanen silmälasit-nenä-viikset -yhdistelmä. Ei tunnistanu tutut lapset vaikka tuon naaman jutunkin otin pois...

Lasten nukkumaan menoa odottaen,

Kerppu

Vierailija
20/33 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset katsoo lasten ohjelmia ja mua väsyttää ja tylsistyttää...

Leanna jne