Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä!! Olen jatkuvasti sairaana.

Vierailija
25.03.2015 |

Moro!

Oisko jollain antaa jotain vinkkiä millä pääsisin tästä hiton "flunssakierteestä" eroon? Alkaa meinaan palaa käpy kun olen ollut tän vuoden puolella enemmän kipeänä kuin terveenä (ainakin melkein)

Ensin tuli aivan karses flunssa. Se kestikin sitten sen 2,5 viikkoa. Kaksi päivää tunsin oloni terveeksi ja tsädäm uusi flunssa iskee niskaan. Se kestikin sitten sen reilun viikon. Pumpustakin alkoi jo vähän ottaa.

Noh olin vajaan kaksi viikkoa terveenä ja taas kurkku kipeä, aivastuttaa jne jne. Ja nyt tätä on kestänyt taas sen kaksi viikkoa kohta. Sairaslomalle ei kehtaa jäädä kun ei ole sitä paljon parjattua kuumetta. Väsyttää jo niin pirusti että...

Ruokailutottumusten pitäisi olla kunnossa. D-vitamiinilisää kiskon jo ms-tautini takia. Ulkoilua ja liikuntaa tulee päivässä työ mukaanluettuna joku 10h päivässä. Argh!! Hjelp! Onko mulla joku immuunikato vai mikä mättää. :|

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa voi olla mukana allergista oireilua nyt kun on tää karmee katupölyaika. Oletko lasten kanssa paljon tekemisissä? Uusi flunssa voi tarttua niistä helposti, flunssat eivät anna immuniteettia. Viruksia ei voi torjua muulla kuin hyvällä käsihygienialla eikä aina silläkään. 

Vierailija
2/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti sama vuosia, olin aina räkätaudissa/kurkkukipua/yskä. Sitten ostin nenähuuhtelukannun ja aloin käyttää kerran päivässä. Siihen loppui flunssakierre, olen niin tyytyväinen.

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/NENAeHUUHTELUKANNU-SARVIKUONO

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo yksi pirpana pyörii kotona jaloissa mutta ei se pahalainen ole sairastanut kuin yhden flunssan tänä vuonna. No ei kai kun äiti on vienyt ne kaikki :D

Vierailija
4/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oolrait. Kiitti vinkistä kolmonen. Ei tiedä vaikka ottaisin kokeiluun ;) Mihinhän se nenähuuhtelun tehokkuus sitten oikein perustuu? Oisko täällä joku lääketiedeharrastaja/pro joka osais selostaa.

Vierailija
5/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäkannu on kyllä ihan loistava! Kannattaa ehdottomasti kokeilla.

Minä sairastelin lapsesta asti jatkuvasti flunssia ja muutama vuosi sitten selvisi, että mulla on astma sekä krooninen poskiontelotulehdus. Mulla se astma oireili lähinnä ylähengityselinten infektioherkkyytenä, ei niinkään keuhko-oireina. Sain astmalääkityksen sekä poskionteloihin tehtiin pallolaajennusleikkaus. Sen jälkeen olen ensinnäkin sairastunut vähemmän herkästi kuin ennen ja toisekseen taudit eivät jää onteloihin jylläämään vaan paranevat. Eli jos flunssakierre oikeasti kestää pitkään niin kannattaa ehdottomasti käydä tutkituttamassa asiaa lääkärissä.

Joku mainitsi myös allergiset oireet. Kannattaa kokeilla allergialääkettä, sillähän se selviää.

Vierailija
6/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tämä allergista olisi kuitenkaan. Kuumettakin on nimittäin jossain näistä flunssista esiintynyt. Mutta tietty miks en kokeilisi. Eipä ne allergianapit varmaan paljoa maksa :) Lääkärissä tekisi mieli käydä mutta ei kehtaa kun tuntuu siltä että siellä tokaistaan vaan että ei tähän mikään jeesaa. Sairastele vaan työläismoukka :D

Vierailija
7/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:08"]

En usko että tämä allergista olisi kuitenkaan. Kuumettakin on nimittäin jossain näistä flunssista esiintynyt. Mutta tietty miks en kokeilisi. Eipä ne allergianapit varmaan paljoa maksa :) Lääkärissä tekisi mieli käydä mutta ei kehtaa kun tuntuu siltä että siellä tokaistaan vaan että ei tähän mikään jeesaa. Sairastele vaan työläismoukka :D

[/quote]

No ei lääkäri flunssalle mitään mahdakaan. Yleensä flunssakausi loppuu kun säät lämpenevät. Jos on pitkällistä yskää ja hengenahdistusta, pitää kyllä mennä lääkäriin. Mielestäni tuo kertomasi menee kyllä vielä normaalin rajoissa, jos töissä pystyt olemaan.

Vierailija
8/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tyhmä kysymykseni. Voiko MS-tauti saada moista aikaiseksi?

Vierailija
9/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans nyt vuoden verran ollut koko ajan flunssa, sitten selvis että oltiin muutettu hometaloon...

Vierailija
10/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese käsiä useammin.

Vierailija
11/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:12"]Anteeksi tyhmä kysymykseni. Voiko MS-tauti saada moista aikaiseksi?
[/quote]

Ei mulle oo ainakaan neurologi tällästä maininnut. Ainoastaan kehottanut hoitamaan infektiot kunnolla, koska ne voivat edesauttaa noita pahenemisvaiheita.

Vierailija
12/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:08"]

[/quote]

No ei lääkäri flunssalle mitään mahdakaan. Yleensä flunssakausi loppuu kun säät lämpenevät. Jos on pitkällistä yskää ja hengenahdistusta, pitää kyllä mennä lääkäriin. Mielestäni tuo kertomasi menee kyllä vielä normaalin rajoissa, jos töissä pystyt olemaan.
[/quote]

Tottakai töissä pystyy olemaan kipeänäkin jos vain tarpeeksi haluaa.

Vierailija
13/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV?

Vierailija
14/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home tuli mullakin mieleen, joko kotona tai työpaikalla?

Vierailija
15/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 21:35"]HIV?
[/quote]

Hyi helkatti!! Ei saa tollasella pelotella :D Ennen raskautta onneks testattu ja ei mitään ollut.

Vierailija
16/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on vaihtuva et jos homeesta on kyse niin himassa sitten. Meidän asunnossa on kyllä ollut joku kosteusvaurio aikanaan mutta sen pitäisi olla fiksattu. Asia tietty erikseen onko se kunnolla korjattu vai ei. Pöh. Mistähän sen homeenkin sitte sais selville :/

Vierailija
17/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tarkastaja ja/tai homekoira.

Vierailija
18/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin suosittelen käsien pesua.

Vierailija
19/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikka allergia osatekijänä. Joskus on vaan huono tuurikin. Et kai yritä liikaa? Stressiä (fyysistä tai psyykkistä)? Mulle 10 h liikuntaa olisi liikaa. :)

Vierailija
20/21 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 22:21"]Voi olla vaikka allergia osatekijänä. Joskus on vaan huono tuurikin. Et kai yritä liikaa? Stressiä (fyysistä tai psyykkistä)? Mulle 10 h liikuntaa olisi liikaa. :)
[/quote]

Tätä oon kyllä funtsinut. Mutta työlleni en oikein mitään mahda :/ Täytyypä ottaa vinkeistä vaarin ja kokeilla näitä. Sit jos vielä yksikin räkätauti tulee tässä lähiaikoina niin kerään rohkeuteni ja meen lekurille!

Kiitti vaan porukalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän