Eivätkä vastamelukuulokkeet ole hiukan hätävarjelun liioittelua? Ikinä en ole itse kokenut saunoessa vastan ääntä häiritseväksi
Vastan tuoksu ja läiskehän on suorastaan osa saunomisnautintoa. Ja voisihan sitä tarvittaessa käyttää vaikka ihan tavallisia kuulosuojaimia.
Kommentit (17)
10 henkeä lauteilla vastomassa niin se lätinä on sen verran kovaa että vastamelukuulokkeet tulee tarpeeseen.
Voihan sitä vihtoa vaikka suihkussakin, jos tykkää siitä. Hyvä tuoksu ainakin tulee.
Uimahalliinkin pitäisi saada kaikille vihdat.
Päämarkkina-alue lienee ulkomailla, jossa saunan lämpö ei saa olla yli 50 astetta eikä löylyä saa heittää. Varmaan on sitten meluraja vastomisellekin.
Vastamelukuulokkeet takaavat että voit nauttia korkealaatuisesta vastamelusta kotona, töissä ja missä tahansa liikutkin.
Onko tästä vakavasta ongelmasta ja sen kieltämisestä jo vaadittu oppositiosta hallituksen toimia.
Tuleeko suomen puolustuksesta leikata, että saadaan resursseja vihtomisen desibelitasojen valvomiseen myös yksityisissä saunoissa.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on, että vihta ja sen läiske ovat osa rentouttavaa saunomista.
Vihdan läiskettäkö edelleen tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä vihtoa vaikka suihkussakin, jos tykkää siitä. Hyvä tuoksu ainakin tulee.
Kerran erehdyin sanomaan saunassa naiselle, että mukavaa, kun saunassa tuoksuu vihta. Vetäisi avokämmenellä ennen kuin poistui. Oli alueelta, jolla vihdasta käytetään sanaa vasta.
Niin moni tulee vastaan, harvempi vihtaan.
Itäsuomessa tullaan vastaan, länsisuomessa vihtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vastamelukuulokkeet takaavat että voit nauttia korkealaatuisesta vastamelusta kotona, töissä ja missä tahansa liikutkin.
Noin mäkin olen aina ajatellut: vastamelukuulokkeet eivät estä vastojen ääniä vaan nimenomaan tuottavat sitä saunomisesta pitäville. Itse olen herkkä koville äänille, joten epäilyttää vähän tuo sana "melu" noissa kuulokkeissa - kuuluuko se vastojen ääni häiritsevänkin kovana? En ole uskaltanut kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Niin moni tulee vastaan, harvempi vihtaan.
Niin moni tulee vastaan, kuka on se oikea?
Täällä oli jonain päivänä ketju, jonka aloittaja kertoi tekevänsä musiikkia. Jos näet tämän ketjun, niin voisitko käyttää vihtojen/vastojen ääntä hyödyksi? Niilläkin saisi aikaan mielenkiintoisia soundeja ;-)
Onko tämä sitä kuuluisaa naisten huumoria?
Nämä asiat kusee kun olen monasti ajanut polkupyörällä vastatuuleen mutta kumminkaan en ole silloin ainuttakaan vasta nähnyt 🤔
Näinhän se on, että vihta ja sen läiske ovat osa rentouttavaa saunomista.