Miehen ihannepituus, jos valitsisit sillä perusteella?
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoh-hoijaa. Ei ollakaan pii-t-kään aikaam vängätty tästä aiheesta. Itseäni vetää puoleensa enemmän ne asiat, joille ihminen voi itse jotain kuin ne, jotka nyt vain syystä tai toisesta ovat, mitä ovat. Ainoastaan tällä palstalla olen kohdannut heitä, jotka ovat valinneet oman pituutensa.
Ap rajaa keskustelun aika hyvin sanoilla "jos valitsisit sillä perusteella". Kitinäsi on ihan turhaa ja väärässä paikassa.
Totta, totta. Minua vain turhauttaa nämä keskutelut sikäli, että hyvin harvoin kohtaa kommenttia, jossa joku nainen oikeasti sanoisi, että hänen unelmiensa kumppani on muuten häntä sirompi ja tai lyhyempi. Miehen odotetaan tai vaaditaan olevan suhteessa joko kookkaampi tai vähintän samankokoien. Mutta en syytä tästä ketään. Voi olla, että yhtä lailla moni odottaa tai kenties myös vaatii, että heidän kumppaninsa tulisi olla heitä lyhyempi ja mahd. myös sirompi. Elämme 2020 lukua ja ihanne kumppanin ulkoisen olemuksen suhteen odotukset eivät ole paljoa muuttuneet sitten ajanlaskumme alun.
No siis ajanlaskun alusta nykypäivään on ihmisen ikään elävän eläimen evoluutiossa vain hetki. Ja turha tuosta on porata, kun itse ottaa kaikki muut muuttujat pois. Niillä on kuitenkin tosielämässä ihan valtava vaikutus, eikä pituus kriteerinä ole ainakaan itselleni läheskään tärkein. Vaikka vastasin tähän kysymykseen että 185 cm, pituus on vain yksi ominaisuuksista. Mies voi olla mielestäni viehättävä myös muiden ominaisuuksien avulla.
Vierailija kirjoitti:
Hoh-hoijaa. Ei ollakaan pii-t-kään aikaam vängätty tästä aiheesta. Itseäni vetää puoleensa enemmän ne asiat, joille ihminen voi itse jotain kuin ne, jotka nyt vain syystä tai toisesta ovat, mitä ovat. Ainoastaan tällä palstalla olen kohdannut heitä, jotka ovat valinneet oman pituutensa.
Mutta aloituksessa kysyttiinkin nimenomaan että jos valitsisit pituuden perusteella. Ilmeisesti sinä et ainakaan korkean älykkyyden perusteella valitse jos vertaistasi etsit?
Todellakaan en ikinä antaisi noin pinnalliselle asialle niin paljon painoarvoa, et valitsisin sillä perusteella :D Siinä on rakkaus kaukana jos tuolle linjalle lähtis...
Mut JOS olis pakko valita joku optimaalipituus vaikka suuteluetäisyyden perusteella, niin sanon joku 176-178 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutakuinkin 185-195. Olen itse 180 cm pitkä ja tykkään pitää viiden sentin korkoja.
Tykkäät pitää viiden centin korkoja vai voisitko olla rehellinen ja jatkaa, että tykkäät myös, että mies on sinua pidempi. - Ei minua miehenä haittaa, jos kumppanini olisi minua pidempi tai jos hän haluaisi käyttää korkokenkiä.
Mutta kai minä olen tässä suhteessa poikkeuksellinen, koska syystä tai toisesta edelleen tuntuu olevam niin, että miehen odotetaan olevan suhteessa kookkampi. Tai naisen sirompi. Miksi näin on, niin lienee vain kulttuurin sanelema juttu tai asia, jota harva ei edes halua kyseenalaistaa. I
tse olin joskus hämilläni kun nainen kirjoitti, että hän haluaa itselleen kumppanin, joka voi suojella ja puollustaa häntä ja totta kai myös käyttää niitä korkkareita.
Hölmö kun olin, niin kysyin, että onko tavallistakin, että naiset odottavat miehensä valitsevan heille jalkineet ja hän esitti nyt etukäteen toiveen siitä millaisia hän haluaisi käyttää. Ja mitä hän tarkoittaa puollustamisella. -Jos toivoisi minun olevan tappelija joka joka hakkaa ja potkii tai vaikka aseella puollustaa uhkaavaa vaaraa, jonka laatu minulle on edeleen hämärän peitossa, niin todennäköisesti pettyisi minuun. - Tällaiseen puollustamiseen en ole toistaiseksi kokenut tarvetta tai edes kohdannut akuuttia tilannetta, joka ei olisi jättänyt vaihtoehtoja.
Turvaa voin toki antaa niin, että yritän kantaa vastuuni ja pyrkiä elämään tasa-arvoisena kumppanina, mutta tiedän kyllä, että ei kaikkien naistenkaan unelma ole elää tasa.arvoisessa parisuhteessa, vaikka tavanomaisempaa onkin pitää meidän miesten vierastan tasa-arvoisuutta, vaikka monesti tasa-arvoisesta parisuhteesta luultvasti hyötyisivät monet miehet paljon enemmän kuin epätasa-arvoisesta parisuhteesta, jossa miehen haluttaisiin olevan suhteen pää.
"Tykkäät pitää viiden centin korkoja vai voisitko olla rehellinen ja jatkaa, että tykkäät myös, että mies on sinua pidempi."
Täsmensin jälkeenpäin, että koska miesten kengissä on tavallisesti 2-3 cm korkoa, ei pituusero ole mainittava. Harvoin ollaan tilanteessa, jossa toisella on kengät ja toisella ei.
En saa selvää siitä, mitä haluat sanoa. Totta kai pidän itseäni isommista miehistä, kun kerran mainitsinkin itseäni 5-15 cm pidemmät miehet. Tunnen vetoa köriläisiin, eikä kohtuullinen ylipainokaan haittaa. En viehäty itseäni pienemmistä miehistä, en varsinkaan kapeaharteisista.
Minua ei tarvitse puolustaa (ei edes kahdella ällällä). Kokoni, urheilullisuuteni ja yleisilmeeni ansiosta olen välttynyt tilanteilta, joissa tarvitsisin puolustamista. Minua ei ole ollut tarvis elättääkään, koska olen pystynyt hoitamaan sen itse. Ja siltä varalta, että joku alkaa kitistä lampunvaihdoista, pintaremonteista ja renkaidenvaihdosta: ne osaan hoitaa ihan itse, ja useimmiten niitä on mukavakin hoidella.
Koska en saanut ajatustesi virrasta otetta, en ole ihan varma siitä, tulinko vastanneeksi kysymyksiisi. Ei kai sen niin väliä ole - tätä aihetta koskevilla ketjuilla on tapana häipyä näkyvistä ennen pitkää.
Mun oli poikamaisen söötti. Vain muutaman sentin itseäni pidempi. En kokenut pitkiä miehiä viehättävämmiksi koska tykkään poikamaisen söpöistä miehistä. ;)
Lyhyt kertoo vähän faktoja kirjoitti:
Eipä ole yksikään nainen pituuden takia sanonut ei. Olen 170cm mies ja olen deitaillut itseäni pidempiä naisia. Minulla on niin hyvä naamataulu että kukaan ei osaa sanoa ei. Älykkyyttä on myös annettu yli kauhallisen. Olen kuitenkin jalat maassa tasapainoisesti pysyttelevä realisti.
Aika paljon saa anteeksi pelkällä naamataululla jos näyttää huippumallilta tai leffatähdeltä naamalta.
Pituus ei merkitse oikein mitään.
Kun on tullut keskustelua pituudesta, niin ovat väittäneet ottä ovat olettaneet minun olevan 180cm.
Hyvä naama ja älykkyys antaa valesenttejä. Naiset ovat alkaneet kiusallisesti inttämään pituudestani.
Minulle se on ihan sama, mutta totuus on että olen 170cm.
Yksikään teistä ei sanoisi minulle ei.
Minä tosin voisin sanoa teille ei, mutta näin se menee.
Valitettavasti kaikki lyhyet miehet eivät ole niin suurella onnella ladattuja paketteja kuin minä olen.
Kuulostat vähän eräältä kundilta, ketä taannoin duunailin.
Sama kuin itsellä eli 170 cm olisi ihanne, käytännössä ei väliä.
Lyhyt kertoo vähän faktoja kirjoitti:
Eipä ole yksikään nainen pituuden takia sanonut ei. Olen 170cm mies ja olen deitaillut itseäni pidempiä naisia. Minulla on niin hyvä naamataulu että kukaan ei osaa sanoa ei. Älykkyyttä on myös annettu yli kauhallisen. Olen kuitenkin jalat maassa tasapainoisesti pysyttelevä realisti.
Aika paljon saa anteeksi pelkällä naamataululla jos näyttää huippumallilta tai leffatähdeltä naamalta.
Kun on tullut keskustelua pituudesta, niin ovat väittäneet ottä ovat olettaneet minun olevan 180cm.
Hyvä naama ja älykkyys antaa valesenttejä. Naiset ovat alkaneet kiusallisesti inttämään pituudestani.
Valitettavasti kaikki lyhyet miehet eivät ole niin suurella onnella ladattuja paketteja kuin minä olen.
Valitettavasti sulle ei ole siunaantunut sydämen sivistystä....
Olen ollut paristikin ihastunut alle 170-senttiseen ihmiseen, mutta he olivat mukavia. Ei mitään "yksikään teistä ei sanoisi minulle ei"- moukkia ;)
Yli 185cm, mieluummin lähempänä 200cm.
Saan paljon alapeukkuja tästä varmasti, mutta oma mieltymys on vaan tällainen. Sry
T nainen 162cm
185 cm, mutta kun en valitse sen perusteella, niin mieheni on tuota lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Se on oikeastaan ihan sama minulle, kunhan mies on minua pidempi. En edes osaa sanoa mitään ihannepituutta koska en osaa ajatella mitä väliä sillä on sen enempää kuin tosiaan itseä pidempi hieman. Ja minä olen 160cm niin kauhean moneen lyhempään en ole törmännyt. Ex oli 168cm, nykyinen on 185cm. Kumpaakaan ei valittu pituuden perusteella.
No nyt tiedostat asian paremmin. Totta kai pituus normaalille naiselle merkitsee, ainakin minulle. En sano että se olisi ainoa kriteeri, mutta top3:ssa (muut: miesmäisyys ja lompakko)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap rajaa keskustelun aika hyvin sanoilla "jos valitsisit sillä perusteella". Kitinäsi on ihan turhaa ja väärässä paikassa.
Totta, totta. Minua vain turhauttaa nämä keskutelut sikäli, että hyvin harvoin kohtaa kommenttia, jossa joku nainen oikeasti sanoisi, että hänen unelmiensa kumppani on muuten häntä sirompi ja tai lyhyempi. Miehen odotetaan tai vaaditaan olevan suhteessa joko kookkaampi tai vähintän samankokoien. Mutta en syytä tästä ketään. Voi olla, että yhtä lailla moni odottaa tai kenties myös vaatii, että heidän kumppaninsa tulisi olla heitä lyhyempi ja mahd. myös sirompi. Elämme 2020 lukua ja ihanne kumppanin ulkoisen olemuksen suhteen odotukset eivät ole paljoa muuttuneet sitten ajanlaskumme alun.
Ihmislajin uros on keskimäärin naarasta kookkaampi. Se, että tämä kokoero miellyttää suurinta osaa ihmisista, on aivan normaalia.
Suunnilleen saman pituinen kuin minä (168). Pituutta tärkeämpää on että mies on minua rotevampi ja vartalo on hyvän mallinen (leveät hartiat & kapea lantio).
Jos valitsisin pituuden perusteella niin ihannemitta olisi noin itseni kokoinen ihminen. Olen 163 cm. Mutta pituus ei kyllä ole ollut kriteerinä ja häiritsee vain, jos se on joku ongelma tai on hyvin pitkä. Pituuskitinää en jaksa yhtään, koska sille ei nyt voi yhtään mitään ja sillä mennään, mitä on annettu. Liian pitkistä tulee niska kipeäksi ja muutenkin kiva nähdä heti naama
Näyttää siltä että ihastun n 172-175 cm miehiin, tai vähän sen alle, pari ihastusta ovat olleet alle 170 cm. Itse olen 162cm.
En kyllä ajattele miehen pituutta ollenkaan kun ihastus iskee, se kun vain tapahtuu ja ihastun ihmiseen, en pituuteen.
Lyhyet miehet voi satsata siihen että ovat poikamaisen kujeilevia huumoriveikkoja. Tehoaa ainakin muhun. Pitkät miehet on helposti liian aikuisia mun makuun.. 🤔