Miehen ihannepituus, jos valitsisit sillä perusteella?
Kommentit (220)
Minulle miehen pituus ei ole tärkeä asia, kunhan vain mies pystyy imemään omaa penistään, niin sellaisista miehistä pidän tosi paljon.
190-200cm. Oma pituus 175, ja olen sen verran itsekäs että tykkään käpertyä oikeasti isomman ihmisen turvalliseen kainaloon.
180 cm
Olen itse 170 ja mieheni 190, riittäisi huomattavasti vähempikin niska kenossa kurkottelu suutelemaan. Bonuksena ainainen valittelu että lahkeet ja peitot on liian lyhyitä, ei mahdu istumaan mihinkään jne.
Ihmisten keskipituus eri maissa
Maa Miehet Naiset
Suomi 179,6 165,9
Mulle paras olisi siis juurikin keskipituinen mies, vaikka itse olen keskimääräistä pidempi.
170 cm mies on minulle paras, olen 165 cm nainen. Hartiat saavat olla leveämmät kuin minulla. 170 cm ovat yleensä miehekkäimpiä, jos eivät kovin laihoja. Itse olen hento.
Vierailija kirjoitti:
Kutakuinkin 185-195. Olen itse 180 cm pitkä ja tykkään pitää viiden sentin korkoja.
Tykkäät pitää viiden centin korkoja vai voisitko olla rehellinen ja jatkaa, että tykkäät myös, että mies on sinua pidempi. - Ei minua miehenä haittaa, jos kumppanini olisi minua pidempi tai jos hän haluaisi käyttää korkokenkiä.
Mutta kai minä olen tässä suhteessa poikkeuksellinen, koska syystä tai toisesta edelleen tuntuu olevam niin, että miehen odotetaan olevan suhteessa kookkampi. Tai naisen sirompi. Miksi näin on, niin lienee vain kulttuurin sanelema juttu tai asia, jota harva ei edes halua kyseenalaistaa. I
tse olin joskus hämilläni kun nainen kirjoitti, että hän haluaa itselleen kumppanin, joka voi suojella ja puollustaa häntä ja totta kai myös käyttää niitä korkkareita.
Hölmö kun olin, niin kysyin, että onko tavallistakin, että naiset odottavat miehensä valitsevan heille jalkineet ja hän esitti nyt etukäteen toiveen siitä millaisia hän haluaisi käyttää. Ja mitä hän tarkoittaa puollustamisella. -Jos toivoisi minun olevan tappelija joka joka hakkaa ja potkii tai vaikka aseella puollustaa uhkaavaa vaaraa, jonka laatu minulle on edeleen hämärän peitossa, niin todennäköisesti pettyisi minuun. - Tällaiseen puollustamiseen en ole toistaiseksi kokenut tarvetta tai edes kohdannut akuuttia tilannetta, joka ei olisi jättänyt vaihtoehtoja.
Turvaa voin toki antaa niin, että yritän kantaa vastuuni ja pyrkiä elämään tasa-arvoisena kumppanina, mutta tiedän kyllä, että ei kaikkien naistenkaan unelma ole elää tasa.arvoisessa parisuhteessa, vaikka tavanomaisempaa onkin pitää meidän miesten vierastan tasa-arvoisuutta, vaikka monesti tasa-arvoisesta parisuhteesta luultvasti hyötyisivät monet miehet paljon enemmän kuin epätasa-arvoisesta parisuhteesta, jossa miehen haluttaisiin olevan suhteen pää.
Jos se olisi kriteeri niin 184 - 188 cm
Vaan se ei ole, on vaan kiva lisä miehessäni
184. Mutta aviomieheni on 177 ja hyvin on mennyt jo vuosikymmenet😊
160cm ja ylöspäin.
Olen itse 165, eikä haittaisi jos mies olisi hieman lyhyempi, saman pituinen tai pidempi. Nyt kun aloin kirjoittaessa miettiä niin tuskin haittaisi vaikka mies olisi paljonkin lyhyempi, jos muuten kemiat kohtaisi, mutta koska en ole kovin pitkä, jos mies olisi paljon lyhyempi sitten varmaan puhuttaisiin jo jostain taudista/sairaudesta.
Ihanne 184,38cm
Vielä ei ole löytynyt. Aina on mennyt joitain sadasosia ohi tai mies on yrittänyt huijata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoh-hoijaa. Ei ollakaan pii-t-kään aikaam vängätty tästä aiheesta. Itseäni vetää puoleensa enemmän ne asiat, joille ihminen voi itse jotain kuin ne, jotka nyt vain syystä tai toisesta ovat, mitä ovat. Ainoastaan tällä palstalla olen kohdannut heitä, jotka ovat valinneet oman pituutensa.
Ap rajaa keskustelun aika hyvin sanoilla "jos valitsisit sillä perusteella". Kitinäsi on ihan turhaa ja väärässä paikassa.
Totta, totta. Minua vain turhauttaa nämä keskutelut sikäli, että hyvin harvoin kohtaa kommenttia, jossa joku nainen oikeasti sanoisi, että hänen unelmiensa kumppani on muuten häntä sirompi ja tai lyhyempi. Miehen odotetaan tai vaaditaan olevan suhteessa joko kookkaampi tai vähintän samankokoien. Mutta en syytä tästä ketään. Voi olla, että yhtä lailla moni odottaa tai kenties myös vaatii, että heidän kumppaninsa tulisi olla heitä lyhyempi ja mahd. myös sirompi. Elämme 2020 lukua ja ihanne kumppanin ulkoisen olemuksen suhteen odotukset eivät ole paljoa muuttuneet sitten ajanlaskumme alun.
180-185 cm. Ylettyy vielä hyvin pussaamaan.
Mulle (olen 161 cm) 170-180 cm. Mieluummin lähempänä noiden lukujen keskiarvoa.
Tasa-arvosyihin vedoten, miehen tulee olla yhtä pitkä kuin naisenkin. 170 cm naisella tulee olla 170 cm mies, muutoin ajaudutaan epätasa-arvoon.
Itse tykkään kulkea puujaloilla kun naisella on korot. Näyttää riittävän helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutakuinkin 185-195. Olen itse 180 cm pitkä ja tykkään pitää viiden sentin korkoja.
Juu, pakko myöntää että itsekin korkojen takia haluan, että on ainakin sen 10 cm pidempi! Käytän arkisin 5-7cm korkoja, mutta juhlissa sitten tulee käytettyä 10cm korkoja, joten siksi 10cm pidempi on hyvä.
Ja mies kulkee avojaloin?
On miehenkin kengissä pieni korko ja jos mies on lyhyt, voi hän käyttää piilokorkoa silloin kun haluat ne 10cm korot laittaa jalkaan.
Se on oikeastaan ihan sama minulle, kunhan mies on minua pidempi. En edes osaa sanoa mitään ihannepituutta koska en osaa ajatella mitä väliä sillä on sen enempää kuin tosiaan itseä pidempi hieman. Ja minä olen 160cm niin kauhean moneen lyhempään en ole törmännyt. Ex oli 168cm, nykyinen on 185cm. Kumpaakaan ei valittu pituuden perusteella.
Ärsyttää muutenkin tämä nykyajan pakotus, jossa ihmisiä yritetään pitämään seksikkäänä asioita joita he eivät lähtökohtaisesti pidä viehättävänä, esim. lihavuutta. Johan se on lapsenakin opetettu, ettei makuasioista voi kiistellä.