Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko latinot mielestäsi valkoisia?

Vierailija
15.12.2021 |

Joo tiedän, että Etelä-Amerikassa on paljon erilaisi etnisyyksiä. Jotkut ovat aivan valkoisia ja heitä voisi kadulla tavatessa luulla vaikka sakalaiseksi. Siitä Lionel Messi hyvä esimerkki. Nyt kuitenkin puhun valtaväestöstä, joka on jonkin verran tummempaa. Esim. Sergio Aguero tai Neymar Jr. Itse mietin tätä kun itse olen puoliksi juuri argentiinalainen ja toinen vanhempi suunilleen Agueron värinen ellei hiukan tummempi.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei                     

Vierailija
2/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta. Mun tuttuja on Kolumbiasta ja pidän heitä valkoisina, kun ihokin on suht vaalea. Espanjalaisen näköisiä. Jossain Brasiliassa näkee enemmän tummempiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti eurooppalaistaustaiset ovat.

Vierailija
4/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tapauksesta. Mun tuttuja on Kolumbiasta ja pidän heitä valkoisina, kun ihokin on suht vaalea. Espanjalaisen näköisiä. Jossain Brasiliassa näkee enemmän tummempiakin.

Entäs Sergio Aguero?

Vierailija
5/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä mieltä minä olen. En minä määrittele kenenkään toisen ihonväriä ja etnisyyttä. Olet se, mikä koet olevasi. Ei se minuun mitenkään vaikuta.

Vierailija
6/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latinalaisessa amerikassa on satoja miljoonia ihmisiä ja joukkoon mahtuu eri rotuja. On eurooppalaisten jälkeläisiä ja sitten kaikkea muuta. Osa on varmaankin valkoisia.

Vierailija
7/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät, elleivät ole eurooppalaistaustaisia. Suurimmalla osalla on alkuperäisväestön tai afrikkalaisorjien verta. Ovat siis mestitsejä, mulatteja tai zamboja.

Vierailija
8/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän valkoisina.

Vierailija
9/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti kun olin mäkkärissä töissä niin siellä oli joku englantia ja espanjaa puhuva tyyppi. Ilmiselvä latino. Tuli sitten vaan puheeksi mistäpäin on kotoisin. Sanoi olevansa Espanjasta. Joo mulla on espanjalainen serkkumies. En sit sanonu mitään, mut joo..

Vierailija
10/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu ihan ulkonäöstä. Miten tumma iho, onko afrotukkaa ja -nenää yms.

Vierailija
11/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No espanjalais- tai portugalilaisten jälkeläiset ovat selkeästi valkoihoisia, mutta alkuperäiskansojen jälkeläiset eivät.

Feliz navidad!

Vierailija
12/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latinot voi olla valkoisia tai mitä tahansa muuta. Latino ei tarkoita mitään muuta kuin latilalaisesta Amerikasta olevaa henkilöä ihonväriin katsomatta.

Vierailija
13/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs Sergio Aguero?

Minun silmiini on vielä valkoinen. Mutta jonkun muun mielestä ehkä ei. Itse luen latinot vielä vaaleisiin, nimenomaan ihon perusteella. Hiukset ja silmät toki tummat.

Vierailija
14/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on ja osa ei.

mies53v

Vierailija
15/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin Keski- ja Etelä-Amerikan väestö on espanjalaistaustaista, myös Portugalilla vahva asema etenkin Brasiliassa.

Mutta joo: kyllä heissä on monia mixejä, minkä näkee aika usein pelkästään kasvoista.

16/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaiset ja italialaiset ovat Euroopassa valkoisia, mutta Yhdysvaltoihin mennessään he muuttuvat yhtäkkiä ei-valkoisiksi. Se oli eräälle tutulle italialaiselle hämmentävää.

Vierailija
17/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääosin Keski- ja Etelä-Amerikan väestö on espanjalaistaustaista, myös Portugalilla vahva asema etenkin Brasiliassa.

Mutta joo: kyllä heissä on monia mixejä, minkä näkee aika usein pelkästään kasvoista.

Pääosin ovat sekoitus eurooppalaisista, afrikkalaisista, alkuperäiskansoista ja hieman aasialaisista.

Vierailija
18/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruslatinot, joilla eurooppalaiset juuret, ovat yhtä valkoisia kuin vaikkapa espanjalaiset. Mutta mitä sitten?

Vierailija
19/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on, osa ei. Vähän sama kuin aasialaisia yleensä väitetään keltaihoisiksi, mutta esimerkiksi japanilaiset ja korealaiset ovat yleensä valkoisempia kuin suomalaiset.

Vierailija
20/101 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs Sergio Aguero?

Minun silmiini on vielä valkoinen. Mutta jonkun muun mielestä ehkä ei. Itse luen latinot vielä vaaleisiin, nimenomaan ihon perusteella. Hiukset ja silmät toki tummat.

Okei. Munki mielestä ihan siinä rajoilla mutta ite oon varmaan valkone jos toinen vanhempi on kuitenki ihan suomalaine.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä