Ovatko latinot mielestäsi valkoisia?
Joo tiedän, että Etelä-Amerikassa on paljon erilaisi etnisyyksiä. Jotkut ovat aivan valkoisia ja heitä voisi kadulla tavatessa luulla vaikka sakalaiseksi. Siitä Lionel Messi hyvä esimerkki. Nyt kuitenkin puhun valtaväestöstä, joka on jonkin verran tummempaa. Esim. Sergio Aguero tai Neymar Jr. Itse mietin tätä kun itse olen puoliksi juuri argentiinalainen ja toinen vanhempi suunilleen Agueron värinen ellei hiukan tummempi.
Kommentit (101)
Riippuu tapauksesta. Mun tuttuja on Kolumbiasta ja pidän heitä valkoisina, kun ihokin on suht vaalea. Espanjalaisen näköisiä. Jossain Brasiliassa näkee enemmän tummempiakin.
Lähtökohtaisesti eurooppalaistaustaiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tapauksesta. Mun tuttuja on Kolumbiasta ja pidän heitä valkoisina, kun ihokin on suht vaalea. Espanjalaisen näköisiä. Jossain Brasiliassa näkee enemmän tummempiakin.
Entäs Sergio Aguero?
Ihan sama mitä mieltä minä olen. En minä määrittele kenenkään toisen ihonväriä ja etnisyyttä. Olet se, mikä koet olevasi. Ei se minuun mitenkään vaikuta.
Latinalaisessa amerikassa on satoja miljoonia ihmisiä ja joukkoon mahtuu eri rotuja. On eurooppalaisten jälkeläisiä ja sitten kaikkea muuta. Osa on varmaankin valkoisia.
Eivät, elleivät ole eurooppalaistaustaisia. Suurimmalla osalla on alkuperäisväestön tai afrikkalaisorjien verta. Ovat siis mestitsejä, mulatteja tai zamboja.
Huvitti kun olin mäkkärissä töissä niin siellä oli joku englantia ja espanjaa puhuva tyyppi. Ilmiselvä latino. Tuli sitten vaan puheeksi mistäpäin on kotoisin. Sanoi olevansa Espanjasta. Joo mulla on espanjalainen serkkumies. En sit sanonu mitään, mut joo..
No se riippuu ihan ulkonäöstä. Miten tumma iho, onko afrotukkaa ja -nenää yms.
No espanjalais- tai portugalilaisten jälkeläiset ovat selkeästi valkoihoisia, mutta alkuperäiskansojen jälkeläiset eivät.
Feliz navidad!
Latinot voi olla valkoisia tai mitä tahansa muuta. Latino ei tarkoita mitään muuta kuin latilalaisesta Amerikasta olevaa henkilöä ihonväriin katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Sergio Aguero?
Minun silmiini on vielä valkoinen. Mutta jonkun muun mielestä ehkä ei. Itse luen latinot vielä vaaleisiin, nimenomaan ihon perusteella. Hiukset ja silmät toki tummat.
Pääosin Keski- ja Etelä-Amerikan väestö on espanjalaistaustaista, myös Portugalilla vahva asema etenkin Brasiliassa.
Mutta joo: kyllä heissä on monia mixejä, minkä näkee aika usein pelkästään kasvoista.
Espanjalaiset ja italialaiset ovat Euroopassa valkoisia, mutta Yhdysvaltoihin mennessään he muuttuvat yhtäkkiä ei-valkoisiksi. Se oli eräälle tutulle italialaiselle hämmentävää.
Vierailija kirjoitti:
Pääosin Keski- ja Etelä-Amerikan väestö on espanjalaistaustaista, myös Portugalilla vahva asema etenkin Brasiliassa.
Mutta joo: kyllä heissä on monia mixejä, minkä näkee aika usein pelkästään kasvoista.
Pääosin ovat sekoitus eurooppalaisista, afrikkalaisista, alkuperäiskansoista ja hieman aasialaisista.
Peruslatinot, joilla eurooppalaiset juuret, ovat yhtä valkoisia kuin vaikkapa espanjalaiset. Mutta mitä sitten?
Osa on, osa ei. Vähän sama kuin aasialaisia yleensä väitetään keltaihoisiksi, mutta esimerkiksi japanilaiset ja korealaiset ovat yleensä valkoisempia kuin suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Sergio Aguero?
Minun silmiini on vielä valkoinen. Mutta jonkun muun mielestä ehkä ei. Itse luen latinot vielä vaaleisiin, nimenomaan ihon perusteella. Hiukset ja silmät toki tummat.
Okei. Munki mielestä ihan siinä rajoilla mutta ite oon varmaan valkone jos toinen vanhempi on kuitenki ihan suomalaine.
Ei