Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisaudenhampaan poistosta

Vierailija
25.03.2015 |

Apua! Viisaudenhammas on kasvanut vinoon, tummunut ja murenee. Olen käynyt hoidattamassa muita hampaita ja lääkärin mukaan viisarin poisto alkaa olla ajankohtainen. Paljonko poisto julkisella puolella maksaa? Onko poistaminen jotenkin vaikeampaa kun hampaasta puuttuu jo noin kolmasosa? Sattuuko se?

Mulla on tosi herkkä oksennusrefleksi ja pelottaa ettei viisarin poistosta tule mitään kun yökkään heti kun vähänkään syvemmälle suuhun tungetaan instrumentteja. Paljonkohan maksaisi yksityisellä nukutuksessa tuo operaatio? Tehdäänkö edes semmoisia? On tämä naurettavaa, aikuinen ihminen ja älytön hammaslääkäripelko..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha pelko. Et tunne mitään, tapahtuu nopeasti. Paloinakin lähtee kivasti.

Vierailija
2/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kurkkuun mitään työnnä, ei se hammas kurkussa ole, vaan posken puolella. Kerro etukäteen pelosta, niin saat halutessasi rauhoittavan ennen toimenpidettä. Hammas lähtee kyllä paloinakin pois, puudutuksessa et tunne mitään. Itseltäni on poistettu kaikki neljä ja yhden poistoon ei montaa minuuttia puudutuksen jälkeen mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä voi saada joko rauhoittavan pillerin tai kevytnukutuksen, jossa hengität itse mutta muuten tillintallin. Mulla maksoi neljän viisurin kirurginen poisto kevytnukutuksessa (mikään ei lähtenyt repimällä) 700€. Helsingin keskustassa yksityisellä.

Vierailija
4/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäki tärisin pelosta ku menin ekan kerran viisureide poisto, mutta ne antaa niin hyvät puudutukset että sä et edes tiedä mitä ne sun suussa tekee. Jos hammas paloitellaan ni sen kyllä huomaa, epämukavaa se on mutta ei satu. Mut sä et edes tunne milloin se hammas sieltä vedetään pois, mä ainaki huomasin vast sit ku hammaslääkäri sano et nonni nyt lähti, ennen sitä olin sillee "öö irrotetaanko sitä jo vai häh"

Vierailija
5/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin julkisella siis poistattaa ja yksi käynti maksoi noin 90e ja multa poistettiin siis kaksi samaa aikaa, eli kaksi käyntiä siis oli siinä kun piti kaikki 4 poistaa. T.5

Vierailija
6/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:22"]

Ei ne kurkkuun mitään työnnä, ei se hammas kurkussa ole, vaan posken puolella. Kerro etukäteen pelosta, niin saat halutessasi rauhoittavan ennen toimenpidettä. Hammas lähtee kyllä paloinakin pois, puudutuksessa et tunne mitään. Itseltäni on poistettu kaikki neljä ja yhden poistoon ei montaa minuuttia puudutuksen jälkeen mennyt.

[/quote]

Kyllä mulla tulee oksennusrefleksi ihan hampaita harjatessakin.

Vierailija
7/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän vastauksista! Saattaahan se olla niin että hätäilen turhaan. Juurihoitoakin pelkäsin ihan hulluna etukäteen ja yllätyin miten vähän se lopulta sattui.

Täytyypä googlailla yksityistä hammaslääkäriä. Jos neljän hampaan poisto olisi pääkaupungissa noin 700e niin yhdestä hampaasta selviäisi kai satasella, kahdella? Miten se hampaan paloittelu tapahtuu, hakataanko se jollain vai? T. Ap

Vierailija
8/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:22"]

[/quote]

Kyllä mulla tulee oksennusrefleksi ihan hampaita harjatessakin.

[/quote]

Kieltä vai hampaita?

Vierailija
9/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne jollai sähkösellä poran tapasella tais sen paloitella, kai semmoi pora mutta vaan sellai sahalaitanen pää siinä. En kyllä nähny yhtään sitä millä teki mutta pora kuulostaa iha samalta :D

Vierailija
10/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudutus hoitaa homman, et tunne mitään. Multa on kaiveltu kaikki neljä viisuria leukaluiden sisältä poikittaisina kasvamasta ja juuret ristissä, eikä sattunut ollenkaan. Puudutuksen mentyä ohi leikkauskohdat aristivat pari päivää, mutta kun suun piti puhtaana, ne paranivat nopeasti ja tikit irtosivat itsestään. Julkispuolen hinnoista en tiedä, mutta itse operaatiota sun on turha pelätä!

Vierailija
11/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 1 viisaudenhammas joka oli oikein kunnolla kiinni. Puudutusainetta laitettiin niin että ei se varsinaisesti sattunut. Suupielet kyllä meinasivat "haljeta" kun lääkäri valehtelematta veti voimiensa takaa. Hoitaja piti päätä paikoillaan. Puolisen tuntia meni kaikkinensa irroitteluun.

Takahampaiden taakse jää melkoinen monttu jonka paranemiseen kuluu jonkun aikaa. Antibioottikuuri pitää syödä säntillisesti ja purskutella suuvedellä eikä karkkia tms. ainakaan viikkoon.

Kannattaa poistaa se hammas jos lääkäri suosittelee. Ei se ainakaan helpompaa ole jos su tulehtuu tms.

Vierailija
12/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:35"]

Kiitän vastauksista! Saattaahan se olla niin että hätäilen turhaan. Juurihoitoakin pelkäsin ihan hulluna etukäteen ja yllätyin miten vähän se lopulta sattui. Täytyypä googlailla yksityistä hammaslääkäriä. Jos neljän hampaan poisto olisi pääkaupungissa noin 700e niin yhdestä hampaasta selviäisi kai satasella, kahdella? Miten se hampaan paloittelu tapahtuu, hakataanko se jollain vai? T. Ap

[/quote]

Porataan ensin halki useammasta kohdasta ja sitten kaivellaan ulos pala kerrallaan. Tämä voi viedä aikaa jos on oikein vinossa tai tiukasti kiinni. Mulla meni tunti noissa neljässä hampaassa. :D

Vierailija
13/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin vähän aikaa sit. Ei ollu YHTÄÄN paha. Maksokin alle 50 e, oisko ollu 30-40 e :O

Vierailija
14/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kirurginen poisto edessä. Puoliksi ikenen alla, ja on jo muutaman kerran tulehtunut. Ylhäältä multa on yksi jo poistettu, eikä se ollut kovinkaan paha, mutta tätä alaleuan viisuria vähän jännitän.. Hyvä kuulla, että teillä on kuitenkin suht positiivisia kokemuksia operaatiosta.

Vierailija
15/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuijjaa. Katsoin crossdentalin hinnastoa ja nukutuksessa tehtävä hammashoito oli 290e ensimmäiseltä tunnilta! Alan siis henkisesti valmistautua peruspuudutukseen julkisella puolella.. Kiitos vielä vastailleille! Hahah, olinpa pöljä kun mietin hampaan hakkaamista jollain vasaralla :D pora tosiaan lieneee oikea väline :D ap

Vierailija
16/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu paljon siitä, miten ne hampaan juuret menee. Jotkut voi vetääkin pois. Pahimmilaan pantava kolmeen osaan. Mulla porailtiin ja hakattiin jollain taltalla. Karaoken voi jättää illalta väliin :) Pitää kuvata, ennenkuin tiedetään mitä tehdään.

Vierailija
17/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä sedaatio ja kokenut poistaja (ei hamm. lääkäri)

Vierailija
18/18 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin kaikki neljä kerralla nukutuksessa julkisella puolella. Poiston teki kirurgi ja kahdessa hampaassa leikattiin ien auki ja murusteltiin hammas paloiksi. 6 ampullaa puudutusainetta ja johtopuudutus. Kaks kuukautta oli vasemmalta puolelta alahuuli tunnoton mutta kyllä se tunto sieltä pikkuhiljaa palas. Tikit suli itsekseen suuhun ja kaks ab kuuria, koska ensimmäinen ei tehonnut vaan tulin kipeeks. Corsodyylillä purskuteltiin useesti ja kylmä että nestemäinen ruokavalio. Makso vähän päälle 100€ .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme