Omakotitalossa asuvat yh-äidit/isät. Paljollako pärjää?
Olen eroamassa ja mietin riittääkö rahat ainoana aikuisena asumaan omakotitaloon lasten kanssa.
Nettopalkkani 2050
lapsilisät n 200
lainanlyh nyt yht 1300
Riittääkö minulla tonni kuussa kaikkeen muuhun? Bensat, vakuutukset, ruuat, sähköt, vesi jne.
Tonni kuulostaa vähältä kyllä :( En haluaisi muuttaa ja myydä taloa, varsinkin, kun halvempaa asumismuotoa ei ole täällä.. Ei siis vuokra-asuntoja.
Kommentit (11)
Jos lähivanhempi asuu uudessa avoliitossa, vaikuttaako se elatusmaksun määrään?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:24"]Jos lähivanhempi asuu uudessa avoliitossa, vaikuttaako se elatusmaksun määrään?
[/quote]ei vaikuta
Eli minulla jäisi noin 1300 suunnilleen käytettävää rahaa lainojen jälkeen, jos elatusmaksut olis 150 per mukula. Kai sillä pärjää..
AP
Ja lainaan voisi koittaa hakea muutosta, että lyhennys olisi vaikka satasenkin pienempi..
AP
Saat varmaankin myös asumistukea. Käy laskemassa Kelan laskurilla.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:27"]Eli minulla jäisi noin 1300 suunnilleen käytettävää rahaa lainojen jälkeen, jos elatusmaksut olis 150 per mukula. Kai sillä pärjää..
AP
[/quote]
Voiko pankin kanssa neuvotella lainan lyhennyksen summasta? Pari sataa pienempi lyhennys?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 10:27"]Eli minulla jäisi noin 1300 suunnilleen käytettävää rahaa lainojen jälkeen, jos elatusmaksut olis 150 per mukula. Kai sillä pärjää..
AP
[/quote]
Voiko pankin kanssa neuvotella lainan lyhennyksen summasta? Pari sataa pienempi lyhennys?
[/quote]
Ai, huomasit näköjään tuon itsekin :)
Kelan laskurin mukaan asumistukea en saisi.
AP
Minä ainakin olen pärjännyt, tulot ja lainanlyhennyskulut samaa luokkaa. Lisäksi saan tietysti lasten elatukseen vielä lapsilisän yh-korotuksen ja isän maksamat elatusmaksut. Elatusmaksu on meillä noin 150 euroa/lapsi.