Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa lasten vakuutuskorvaukset lääkärissäkäynnistä surkeita!

Vierailija
24.03.2015 |

Meillä on ollut lapsella vakuutus pitkään, ennen syntymää jo otettiin, kuten otettava on.

Lapsi on ollut todella terve. No, sitten nyt kolmevuotiaana jouduttiin ensimmäisen kerran käyttämään yksityisellä lääkärillä.

Kelakorvauksen jälkeen lääkärissäkäynti maksoi 100 euroa ja reseptilääkkeet 20 euroa. Hain vakuutuksesta korvauksia ja korvauksia tuli 11 euroa. 11 EUROA!!!

Omavastuu 90 prosenttia, wtf???

Onko tämä normaalia? Kun se vakuutus on otettu sen takia, että lääkärissäkäynti ei maksaisi paljon mitään. Vakuutusmaksuja on maksettu monta sataa jo, ja nyt tuli sitten peräti 11 euron hyöty.

Ei taida noista vakuutuksista olla mitään hyötyä jos lapsi käy lääkärissä harvakseltaan, max pari kertaa vuodessa?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 21:28"]

Kyllä meillä on kannattanut, kun on ollut tosi paha korvakierrelapsi. Oltaiskohan kannettu yksityiselle jo lähes 10 tuhatta euroa ja suurin osa kyllä saatu korvauksina takaisin. Yksityinen on siitä kätevä, kun ajan ja lääkärin voi itse valita ja hoitoon pääsee heti. Mun mielestä vakuutus ei ole turha, vaikkei käyttäisikään paljon. Maksetaanhan autoistakin vakuutusta, ja jos on tuuria, niin ei tarvitse koskaan "hyötyäkään". Kyllä mulle lapsen vakuutus on ihan turvatekijä kuten auto-tai kotivakuutuskin.

[/quote]

Auto- ja kotivakuutus on aivan eri asia, koska valtio ei avusta sinua niiden vahingoissa mitenkään. Jos ihminen sairastuu, niin valtio maksaa hoidon. Itse maksat vain maksukattoon saakka vuodessa. 

Vierailija
2/52 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 21:57"]

En ole ikinä ajatellut, että maksaisin vakuutuksista turhaan. Olen ostanut itselleni ja perheelleni turvaa siltä varalta, JOS jotain tapahtuu. Otin lapselleni odotusaikana hoitokuluvakuutuksen. Sille tulikin käyttöä, kun parhaimmillaan kolmen viikon välein oli korvatulehduksia usean vuoden ajan. Nyt ne ajat on takana eikä hoitokulukorvauksille ole ollut tarvetta. Siksi päivitin lapsen hoitokuluvakuutuksen tapaturmavakuutukseksi joka maksaa n. 30e / vuosi ja on voimassa myös lapsen harrastuksissa.

[/quote]

Meillä aika pitkälti sama juttu, mutta en ole vielä irtisanonut vakuutuksia. Toinen lapsistamme on kroonisesti sairas. Yritin aikoinaan saada apua lapsen sairauteen, mutta häntä ei koskaan tutkittu terveysasemalla kunnolla eikä hän saanut lähetettä erikoissairaanhoitoon tutkimuksiin. Kuukausien väännön jälkeen luovutin ja menimme yksityiselle. Lapsi sai ensimmäisellä käynnillä alustavan diagnoosin ja tutkimukset ja hoidot aloitettiin saman tien. Toki sinne yksityiselle voi mennä ilman vakuutusta, mutta hoidot tulevat kalliiksi. Meille vakuutus on korvannut toista tuhatta tähän mennessä. Lisää on tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:08"]

Suomalainen ajattelu: "maksan turhaan kotivakuutusta, eihän asuntoni ole ikinä palanut maan tasalle" "maksan turhaan henkivakuutusta, mitä teen rahoilla sen jälkeen kun olen kuollut" "maksan turhaan kaskovakuutusta, en ole ikinä kolaroinut". Mitäs maksatte, jos olette kuolemattomia, kyse on vapaaehtoisista vakuutuksista! Jos taskusta löytyy sen verran rahaa että voi tulipalon sattuessa ostaa uudet huonekalut ym niin tyhmäähän se on vakuutuksia maksella

[/quote]

Kotivakuutus on täysin eri asia kuin henkilövakuutukset. Jos vähän pähkinöit asiaa mielessäsi, niin ymmärrät miksi. En yhtään ihmettele, että lapsivakuutuksiin haksahdetaan, kun ihmiset eivät osaa ajatella.

Vierailija
4/52 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 21:21"]

Sairasvakuutus lapselle on ihan huijausta. Sillä rahalla minkä vakuutus vuodessa maksaa käy jo aika monta kertaa yksityisellä. Jos johonkin vakavampaan sairastuu niin sitten kuitenkin joutuu käyttämään erikoissairaanhoitoa (yliopisto sairaalaa), oli vakuutus tai ei. Ihmisillä on joku ihme käsitys että yksityisiä voi käyttää vain jos on vakuutus.

[/quote]

Joo, kolme kertaa jal ääkkeet päälle.

Minä maksan mielelläni vakuutuksen, jotta pääsen jonottamatta lääkäriin. Toinen lapsi sairastanut enemmän kuin toinen, toistaiseksi voiton puolella. Vakuutusmaksu pienenee joka vuosi, kerran vuodessa 65€ omavastuu. Ei paha. Eikä tarvitse käydä yleislääkärien vastaanotolla..jonottamassa juoppojen seassa.

Vierailija
5/52 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:30"]

Jos ihminen sairastuu, niin valtio maksaa hoidon. Itse maksat vain maksukattoon saakka vuodessa. 

[/quote]

Toivoa soåii. Jos pääset edes tutkimuksiin.

Vierailija
6/52 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:38"]

Sairasvakuutus lapselle on ihan huijausta. Sillä rahalla minkä vakuutus vuodessa maksaa käy jo aika monta kertaa yksityisellä. Jos johonkin vakavampaan sairastuu niin sitten kuitenkin joutuu käyttämään erikoissairaanhoitoa (yliopisto sairaalaa), oli vakuutus tai ei. Ihmisillä on joku ihme käsitys että yksityisiä voi käyttää vain jos on vakuutus.

[/quote]

Minä maksan mielelläni vakuutuksen, jotta pääsen jonottamatta lääkäriin. Toinen lapsi sairastanut enemmän kuin toinen, toistaiseksi voiton puolella. Vakuutusmaksu pienenee joka vuosi, kerran vuodessa 65€ omavastuu. Ei paha. Eikä tarvitse käydä yleislääkärien vastaanotolla..jonottamassa juoppojen seassa.

[/quote]

No tietysti jos ajattelee vakuutuksen juopoilta suojaavan niin sitten. Ei kyllä meidänkään ole tarvinnut juoppojen kanssa jonottaa vaikka vakuutusyhtiön sijasta ollaankin maksettu suoraan yksityislääkärille.

Vierailija
7/52 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneksi ennen sairauttani otettu vakuutus. Joudun olemaan sairaalassa välillä kuukausiakin ja onneksi vakuutus korvaa. (hoito, reseptilääkkeet jne)

Vierailija
8/52 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikuisesta asti ollaan käytetty lasta yksityisellä, kun tällä hetkellä puolitoistavuotiaalla on pahoja allergioita, atopiaa ja astmaa. Lääkkeet, rasvat, sairaalayöt ja tietenkin nuo yksityisen vastaanotot ovat maksaneet ihan kiitettävästi itsensä takaisin vakuutuksesta. Kaupungin allergiapolilla eivät aikoinaan olisi lähteneet vielä edes tutkimaan kaksikuisen selviä allergiaoireita, pitivät meitä vain ylireagoivina vanhempina. 

Vierailija
9/52 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:08"]

Suomalainen ajattelu: "maksan turhaan kotivakuutusta, eihän asuntoni ole ikinä palanut maan tasalle" "maksan turhaan henkivakuutusta, mitä teen rahoilla sen jälkeen kun olen kuollut" "maksan turhaan kaskovakuutusta, en ole ikinä kolaroinut". Mitäs maksatte, jos olette kuolemattomia, kyse on vapaaehtoisista vakuutuksista! Jos taskusta löytyy sen verran rahaa että voi tulipalon sattuessa ostaa uudet huonekalut ym niin tyhmäähän se on vakuutuksia maksella

[/quote]

Kotivakuutus on täysin eri asia kuin henkilövakuutukset. Jos vähän pähkinöit asiaa mielessäsi, niin ymmärrät miksi. En yhtään ihmettele, että lapsivakuutuksiin haksahdetaan, kun ihmiset eivät osaa ajatella.
[/quote]
Ostin lapselle vakuutuksen sairastumisen varalta, ostin kotivakuutuksen vahingon varalta. Toki kunnalliseen pääsee, jos ei jonottaminen haittaa. Toki uuden telkkarin saa gigantista jos löytyy rahaa taskusta.

Vierailija
10/52 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen vanhanajan vakuutus joita ei enää saa, mutta siinä on siis omavastuu nolla. Kivasti säästää kun voi käydä koska vaan yksityisellä.

Vierailija
11/52 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:39"]Mulla on sellainen vanhanajan vakuutus joita ei enää saa, mutta siinä on siis omavastuu nolla. Kivasti säästää kun voi käydä koska vaan yksityisellä.
[/quote]
Pohjantähdestä?

Vierailija
12/52 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:39"]Mulla on sellainen vanhanajan vakuutus joita ei enää saa, mutta siinä on siis omavastuu nolla. Kivasti säästää kun voi käydä koska vaan yksityisellä. [/quote] Pohjantähdestä?

[/quote]

Joo :D Ihan paras yhtiö.

Vierailija
13/52 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun lapsi on perusterve, on vakuutusten hyöty vähäisempi. Kun tulee joku sairaus, pääsee yksityiselle erikoislääkärille paljon helpommin kun kunnallisella puolella joutuu hakemaan sen lähetteen tk-lääkäriltä vaikka tietää, että se tk-käynti on turha, kun lääkäri toteaa, että perussairaus edellyttää erikoislääkäriä.

Koska meiltä on matkaa yksityisille, aina välillä tulee silti yritettyä apuja tk:n kautta, jos siellä osattaisiinkin katsoa asia. Sitä päivystysaikaa jonotettuaan ja saatuaan jälleen lähetteen erikoislääkärin päivystysjonoon huomaa sen vakuutuksen arvon. Kun se sairaus on, ei sitä vakuutusta enää saisi.

Vierailija
14/52 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla vakuutus jossa omavastuu 80e per sairaus. Siis esim allergia on yksi sairaus, samoin atopia, mutta esim flunssa on joka kerta uusi ellei se sitten uusiudu tosi nopeasti. Suht tyytyväinen olen vakuutukseen ollut tosin niin hyvähän se ei ole kuin mitä tyttärelle aikoinaan sain, siinä ei ole mitään omavastuuta ja myös matkat korvataan. Noita vaan ei ole saanut yli 20 vuoteen.

Vierailija
15/52 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 00:00"]Pojalla vakuutus jossa omavastuu 80e per sairaus. Siis esim allergia on yksi sairaus, samoin atopia, mutta esim flunssa on joka kerta uusi ellei se sitten uusiudu tosi nopeasti. Suht tyytyväinen olen vakuutukseen ollut tosin niin hyvähän se ei ole kuin mitä tyttärelle aikoinaan sain, siinä ei ole mitään omavastuuta ja myös matkat korvataan. Noita vaan ei ole saanut yli 20 vuoteen.
[/quote]
Vielä vuonna 2002 sai Pohjantähdestä vakuutuksen, jossa ei omavastuuta!

Vierailija
16/52 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:38"]

[/quote]

[/quote]  Kiinnostaisi tuo vakuutus kun siinä niin pieni omavastuu, mutta mitä tyuo maksaa per vuosi ja mistä vak yhtiöstä. Olen ottamassa vakuutusta ja siksi kyselen.

Vierailija
17/52 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 00:00"]Pojalla vakuutus jossa omavastuu 80e per sairaus. Siis esim allergia on yksi sairaus, samoin atopia, mutta esim flunssa on joka kerta uusi ellei se sitten uusiudu tosi nopeasti. Suht tyytyväinen olen vakuutukseen ollut tosin niin hyvähän se ei ole kuin mitä tyttärelle aikoinaan sain, siinä ei ole mitään omavastuuta ja myös matkat korvataan. Noita vaan ei ole saanut yli 20 vuoteen. [/quote] Vielä vuonna 2002 sai Pohjantähdestä vakuutuksen, jossa ei omavastuuta!

[/quote]  Ok, tarkoitin nimenomaan tuota mistä tuo otettu koska se vakuutus yhtiö meni konkkaan. Enkä ihmettele, vakuutus kun korvaa monia sellaisiakin asioita joita muut vak yhtiöt ei ja tosiaan myös matkat. Tuon konkkaan menneen osti sittemin IF.

Vierailija
18/52 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:39"]Mulla on sellainen vanhanajan vakuutus joita ei enää saa, mutta siinä on siis omavastuu nolla. Kivasti säästää kun voi käydä koska vaan yksityisellä. [/quote] Pohjantähdestä?

[/quote]

[/quote]  Olihan se joskus paras vaan ei enää. Kovat hinnat nykyään.

Vierailija
19/52 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:42"]

[/quote]

[/quote]  Olihan se joskus paras vaan ei enää. Kovat hinnat nykyään.
[/quote]
Toisaalta korvaa esim. ravintovalmisteet. (mm. allergiakorvikkeet), joita suurin osa muista vakuutusyhtiöistä ei korvaa. Kannattas vertailla vskuutusehtoja.

Vierailija
20/52 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]   Eihän se vakuutus korvaa vain lääkärissä käyntejä vaan myös lääkkeet. Esim meillä se on korvannut kaikki allergia lääkkeet, monenlaiset rasvat, migreenilääkkeet jne jne, pelkästään jo migreeni lääkkeet voi tehdä satoja euroja per vuosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän