Kuinka moni teistä on käyttänyt työmatkalennoista kertyneitä lentopisteitä perhematkoihin?
Kommentit (58)
Bonusjärjestelmän tarkoitus on palkita asiakas siitä että hän käyttää tietyn yhtiön palveluja. Valtion yhtiö Finnair tulouttaa voittonsa valtion kassaan. Jos matkustajat siirtyvät muiden lentoyhtiöiden bonusohjelmiin siitä syystä että Finnairin pisteet menevät verolle, kuinka paljon Suomen valtio voittaa pisteitä verottamalla kun asiakkaat vaihtavat muiden maiden lentoyhtiöihin? Veikkaan että tappiota tulee.
Kaikki ketä tiedän tekee niin. Se on täysin yleinen käytäntö ollut aina.
Ei kai niin saisi tehdä, mutta ei se ole sen kummempaa kuin lievä ylinopeus. Ei sitäkäön saa tehdä, mutta kaikki tekee silti.
Vierailija kirjoitti:
Bonusjärjestelmän tarkoitus on palkita asiakas siitä että hän käyttää tietyn yhtiön palveluja. Valtion yhtiö Finnair tulouttaa voittonsa valtion kassaan. Jos matkustajat siirtyvät muiden lentoyhtiöiden bonusohjelmiin siitä syystä että Finnairin pisteet menevät verolle, kuinka paljon Suomen valtio voittaa pisteitä verottamalla kun asiakkaat vaihtavat muiden maiden lentoyhtiöihin? Veikkaan että tappiota tulee.
Koiraverokin älyttiin lopettaa kun sen kulut ylittivät tuotot.
Toki periaatteestahan verottajakin voi ottaa turpaan vaikka kuinka kalliiksi tulisi. Järkevä rahankäyttö ei ole ikinä ollut julkisen vallan parasta osaamisaluetta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä ole mitään pahaa kunhan ilmoittaa saamansa edun myös verottajalle.
Ja työnantaja samoin ilmoittaa maksaneensa tuon etuuden ja maksaa siitä tellit ja lellit jne. Onpas tosiaan helppoa.
99% työmatkaetuihin eli vaikkapa luokkakoorotuksiin jne - normaalisti lennän EU-lennot karjaluokassa mutta jos esim paluuseen Finski ehdottaa luokkanostoa pisteillä, niin mikä ettei.
Yhden Lapin lomakeikan rouvan kanssa olen kustantanut osittain pisteillä, siinäpä se.
Ei voi olla totta . ! Lentopisteiden käyttö toisi vankilaaTytille. Ei voi olla totta. Sehän on normaalia käyttöä Suomessa. Aikamoista jahtausta
Olen Yliviikaroinut kaksi kertaa. Puolisoni lennon maksoin kahdesti. Mutta olenkin yrittäjä ja ne oli minulle työreissuja, puoliso oli mukana mm. tapaamisissa.
Tämäkin oikeudenkäynti, niin sen rikoksesta epäilty, kuin syyttäjäjäkin, toiminnallaan osoittavat todistetuksi järjestelmän perverssiyden. Julkishallinto on korkeasti palkattujen autoritääristen sosiopaattien freak-show, jossa vuorollaan pervoimmalla tavalla humaaneja arvoja laillisesti polkeva narsisti on suurimman pelonsekaisen ihailun kohteena.
Jos tuo Yliviikari ei esiintyisi noin ylimielisenä, olisin täysin hänen syyttömyyden puolella.
Mutta jos on syytettynä, jonkinlainen pieni nöyryys olisi paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
"Lahjasta täytyy maksaa veroa, kun lahjan tai lahjojen arvo samalta lahjanantajalta kolmen vuoden aikana on 5 000 euroa tai enemmän."
vero.fi
Työnantajalta ei voi saada lahjoja. Ne katsotaan verotettavaksi palkaksi
MInä olen käyttänyt. Perheen yhteisiin lomamatkoihin. Katson sen työnantajan korvaukseksi siitä että olen paljon työmatkoilla poissa perheen parista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lahjasta täytyy maksaa veroa, kun lahjan tai lahjojen arvo samalta lahjanantajalta kolmen vuoden aikana on 5 000 euroa tai enemmän."
vero.fi
Lentoyhtiöltä ne pisteet tulevat. Lentoyhtiö ne lahjoittaa.
Olen käyttänyt.
Pörssifirma, joka ei ilmoittanut pisteiden henk. koht. käytöstä verottajalle.
Nostettiin pisteillä myös firman turistilippuja busines luokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä ole mitään pahaa kunhan ilmoittaa saamansa edun myös verottajalle.
Eikö verotussyistä pisteillä maksetuista lennoista juuri joudu maksamaan lentokenttäverot erikseen käteisellä? Minusta siitä oli jotain 15 vuotta sitten Finnairin ja verottajan välinen selvitys, jolloin ne lentokenttäverot menivät maksullisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vero.fi
Lentoyhtiöltä ne pisteet tulevat. Lentoyhtiö ne lahjoittaa.
Verot taisi mennä lennoista ihan maksullisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vero.fi
Ei ainakaan meillä joudu joulun ruokapaketeista maksamaan.
En ole käyttänyt, kun ei sattunut kohdille sopivaa omaa lentoa ja meillä toisaalta peloteltiin paljon noilla pisteiden käytön mahdollisilla veroseuraamuksilla. Mutta työmatkoilla kerätyillä luottokorttipisteillä olen hommannut kaikenlaisia tavaroita, ihan siis käyttösälää en mitään lasisia hirviä tai unisieppareita.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta . ! Lentopisteiden käyttö toisi vankilaaTytille. Ei voi olla totta. Sehän on normaalia käyttöä Suomessa. Aikamoista jahtausta
Mutta toisaalta. Jos valtiolla on matkustusohjesääntö, jonka mukaan työmatkoilta kertyneet bonuspisteet käytetään työmatkoihin ja tehtävää valvoo virasto, jonka johtaja T YV on, niin kai hänen pitäisi toimia samoin ja vieläpä esimerkkinä alaisilleen ja valvottavilleen.
Törkeää piittaamattomuutta ja omanedun tavoittelua. Ei mitään uskottavuutta ylimpänä valvojana
Meillä tehtiin niin, että työmatkoistakin sai omalle tililleen bonarit, jotka sai käyttää miten käytti. Eli maksoin aina ensin itse, työnantaja korvasi matkakuluina. Tällöin pisteet oli mun ka sain käyttää mihin halusin. Lomalennot korotettiin ihan laillisesti.
Minä käytän, ihan oikeesti nehän ON henkilökohtaisia. Ihan sama kuka lipun maksaa.