Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni teistä on käyttänyt työmatkalennoista kertyneitä lentopisteitä perhematkoihin?

Vierailija
15.12.2021 |

Kysyn vain

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan. Eri ihminen tilaa meillä matkat ja se lippu tulee vain sähköpostilla kännykkään.

Vierailija
2/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä ne käytetään uusiin työmatkoihin. Joo tiedän, ei kaikissa firmoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutaman lentoyhtiön tasojäsenyys. Vuosittain tulee noin 100+ lentoa. Olen lentänyt joskus pisteillä lomalle. Tosin pisteiden lisäksi joutuu maksamaan aina osan aina rahalla. Lennot eivät ole ilmaisia kuten joku luulee. Ja tarjouksesta lentoja voi saada jopa halvemmalla kuin pistelentoja. Paras etu onkin tasoetu jolla saa etusijan paikkavarauksessa ja pääsee turvasta ohituskaistaa, sekä loungeen lepäämään lentojen välillä ja enemmän matkatavaraa. Kun työn puolesta joutuu matkustamaan on vapaa ajalla lentely on kuitenkin jäänyt. Välttelen jo työmatkusteluakin ellei ole ihan pakko. Taitaa pistesaldo olla tälläkin hetkellä jotain 300 000. Osa on jo vanhentunut käyttämättömänä. Olen myös käyttänyt hotellien majoituspisteitä ja autonvuokrapisteitä omiin tarkoituksiini. Ylipäätään työmatkailun suosio on romahtanut. Varsinkaan nuoria on vaikea saada lähtemään ulkomaan työmatkalle. Vientiyritysten pitää keksiä tulevaisuudessa muuta liiketoimintaa jolla korvataan matkustushaluttomuuden aiheuttamat tappiot.

Vierailija
4/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan olen korottanut businesluokkaan.

Vierailija
5/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole kenelläkään mitään työmatkalentoja, ellei työmatkalennoksi lasketa kyhjöttämistä neljän kerrostalon yhteisellä hiekkalaatikolla kyhjöttämistä vuokrakasarmialueella.

Vierailija
6/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin toimii Tytti ja muu kokoomusväki.

Vierailija
7/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ole kenelläkään mitään työmatkalentoja, ellei työmatkalennoksi lasketa kyhjöttämistä neljän kerrostalon yhteisellä hiekkalaatikolla kyhjöttämistä vuokrakasarmialueella.

Tunnet huonosti palstaa lukevat ja tänne kirjoittavat ihmiset. Luulen, että sinun elämäsi voi hyvinkin olla tuollaista mitä kuvailit.

Vierailija
8/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina käyttänyt työmatkoista saadut pisteet omiin ja/ tai lasten lentoihin. Mutta en olekaan VTVn ylijohtaja, jonka roolinsa takia pitää olla extra-tarkka että tällaiset asiat menevät omalla kohdallaan oikein.

Ja olen siis yksityisellä puolella töissä. Työnantaja on antanut hiljaisen hyväksynnän tälle käytännölle. Kaikki niin tekevät, myös toimari.

Vierailija
9/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on työmatkalento? Entä perhematka? Oletko joku ilmastofasisti itse?

Vierailija
10/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteitä kertyy niin vähän ja harvoin että ehtivät aina vanhentua ennenkuin tulee mieleen käyttää.

Vierailija
11/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä ole mitään pahaa kunhan ilmoittaa saamansa edun myös verottajalle.

Vierailija
12/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normitöissä ollaan työssä se 7,5-8 tuntia ja 16 tuntia kotona perheen parissa, harrastuksissa, nukkumassa.

Työmatkalla ollaan 24 tuntia poissa kotoa. Koti, harrastukset ja toisinaan unetkin retuperällä.

Vaihtaisin heti lentopisteet kotonaoloon jos voisin.

Vierailija
13/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän ehkä pari työmatkaa kotimaassa ennen koronaa per vuosi

Ei pisteillä saa mitään- joten ne on jäänyt aina käyttämättä

Kuljen mieluummin junalla

Vierailija
14/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä ole mitään pahaa kunhan ilmoittaa saamansa edun myös verottajalle.

Mihin kohtaa veroilmoitusta merkitään kanta-asiakas pisteet?

Vierailija
15/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lahjasta täytyy maksaa veroa, kun lahjan tai lahjojen arvo samalta lahjanantajalta kolmen vuoden aikana on 5 000 euroa tai enemmän."

vero.fi

Vierailija
16/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lahjasta täytyy maksaa veroa, kun lahjan tai lahjojen arvo samalta lahjanantajalta kolmen vuoden aikana on 5 000 euroa tai enemmän."

vero.fi

Pisteitä ei voi muuttaa rahaksi.

Vierailija
17/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen käyttänyt pisteet omiin lomalentoihin, eipä niitä ikinä pysty työmatkoihinkaan käyttämään kun ne harvoin kelpaa jos pitäisi lentää tiettyyn paikkaan tiettynä aikana, usein vielä lyhyellä varoitusajalla. Enpä näe miten se on keneltäkään pois jos vaihtoehto olisi se että pisteet vanhenevat käyttämättöminä.

Vierailija
18/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt ennen kuin se yrityksen matkustusohjeessa kiellettiin. Sen jälkeen vain työmatkailuun ja matkustuslukan korotuksiin. 

Vierailija
19/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta-asiakaspisteitä kertyy työmatkoilla maailmalta lennoista, laivamatkoista, hotelleista, auto-vuokraamoista, ravintoloista, polttoaineista, ym. Bonusjärjestelmiä on maailmassa loputon määrä. Suomen valtiolla ei ole reursseja eikä laillista oikeutta valvoa suomalaisten kanta-asiakkuuksista kertyneitä bonuksia ja niiden käyttöä maailmanlaajuisesti. Jos Suomen valtion päällimmäiset ongelmat ovat tätä tasoa niin voi-voi.

Vierailija
20/58 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työni vuoksi joutunut matkustamaan paljon, joten minusta on ihan reilua käyttää lentopisteitä perheeni hyödyksi, mutta en näe siinä mitään väärää.