Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko laihtua -60 kg vuodessa?

Vierailija
24.03.2015 |

Olen 161-senttinen nainen. Sairastin monta vuotta sitten vaikean masennuksen, ja käyttämäni masennuslääkkeet lisäsi ruokahaluani niin että painoni nousi pahimmillaan yli 160 kiloon. Lopetin hiljattain lääkityksen lääkärin luvalla ja painan nyt 158 kg. Olen jo yli 30-kymppinen ja tahdon lapsia, joten laihduttamisella alkaa olla kiire. Onko -60 kilon painonpudotus vuodessa liian kova tavoite? Lopullinen tavoitepainoni on 64 kiloa, mutta 100 kilon alittaminen olisi psykologisesti tärkeä etappi. Millaista ruokavaliota ja liikuntaa suosittelette? Tässä vaiheessa lajivaihtoehtoina on lähinnä sauvakävely, pyöräily, vesijuoksu, vesijumppa ja kuntosali.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:29"] Mene leikkaukseen. Saat leikkauksen julkisella puolella. Sen jälkeen lapset. [/quote] Leikkaus on viimeinen vaihtoehto vasta sitten, jos normaali laihdutus ei onnistu millään. [/quote] Tuossa painossa se on ainoa järkevä, pitkäaikainen vaihtoehto. Tulokset puhuvat selkeää kieltä. Leikkauksia tulisi tehdä paljon enemmän.

[/quote]

Miten niin? Jätit kokonaan huomiotta, että syynä aloittajan lihomiselle oli - ainakin sen itsensä mukaan - ruokahalua lisännyt lääkitys, jota jatkui monta vuotta. Se lääkitys on nyt lopetettu, joten oletettavasti ruokahalu on palannut takaisin ennalleen. Miksei sen kannattaisi yrittää laihduttaa tavalliseen tapaan? Miksi kehotat sitä hakeutumaan suoraan lihavuusleikkaukseen, johon liittyy selviä riskejä ja jossa aiheutetaan elimistöön yleensä sellaisia muutoksia, jotka tekee normaalista syömisestä pysyvästi mahdotonta?

Vierailija
2/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei kannata ohittaa, jos haaveilee lapsista ja harkitsee lihavuusleikkausta: http://summa.talentum.fi/article/mu/uusimmat/138806

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Itse nutrasin 16 viikkoa. Saldo -39 kg. Siitä sitten jatkoin terv.ruokailulla. Kaiken kaikkiaan vuoden aikana tipahti reilut 50kg. Poissa pysyneet. Apuna minulla oli yleislääkäri,kävin sään.verikokeissa ym
Psykiatria tapasin kolmasti kuussa, sairastin sh.Bediä. Siihen psykiatrin antama psykoterapia. Tsemppiä kovasti. Hae apua, saat tukea ja työkaluja

Vierailija
4/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:56"]

Voi. Itse nutrasin 16 viikkoa. Saldo -39 kg. Siitä sitten jatkoin terv.ruokailulla. Kaiken kaikkiaan vuoden aikana tipahti reilut 50kg. Poissa pysyneet. Apuna minulla oli yleislääkäri,kävin sään.verikokeissa ym Psykiatria tapasin kolmasti kuussa, sairastin sh.Bediä. Siihen psykiatrin antama psykoterapia. Tsemppiä kovasti. Hae apua, saat tukea ja työkaluja

[/quote]

Tarkoitatko ettet syönyt edes kasviksia tms. tuon nutrauksen aikana vaan pelkkää Nutrilettia? Mun pitäis laihduttaa 40 kiloa ja haluaisin kokeilla tuota, mutta mietin miten sen nälän kestää esim. iltaisin eikö ole vaikea saada unta? Entäs kun laittaa perheelle ruokaa joka tuoksuu hyvältä? Se varmaan häviää sen näläntunne, mutta pelkään ratkeamisia tuolla keinolla. Omat mitat 180 cm pituutta ja painoa 114 kg :( 

Vierailija
5/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen asia on hyvä ottaa huomioon, että raju painonpudotus voi vaikuttaa kuukautiskiertoon ja koko hormoonitoimintaan negatiivisesti, eli suosittelisin kuitenkin maltillisempaa tahtia, ihan oman kroppasi ehdoilla. Tsemppiä urakkaan toivon ja uskon, että onnistut!

Vierailija
6/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:56"]

Voi. Itse nutrasin 16 viikkoa. Saldo -39 kg. Siitä sitten jatkoin terv.ruokailulla. Kaiken kaikkiaan vuoden aikana tipahti reilut 50kg. Poissa pysyneet. Apuna minulla oli yleislääkäri,kävin sään.verikokeissa ym Psykiatria tapasin kolmasti kuussa, sairastin sh.Bediä. Siihen psykiatrin antama psykoterapia. Tsemppiä kovasti. Hae apua, saat tukea ja työkaluja

[/quote]

Tarkoitatko ettet syönyt edes kasviksia tms. tuon nutrauksen aikana vaan pelkkää Nutrilettia? Mun pitäis laihduttaa 40 kiloa ja haluaisin kokeilla tuota, mutta mietin miten sen nälän kestää esim. iltaisin eikö ole vaikea saada unta? Entäs kun laittaa perheelle ruokaa joka tuoksuu hyvältä? Se varmaan häviää sen näläntunne, mutta pelkään ratkeamisia tuolla keinolla. Omat mitat 180 cm pituutta ja painoa 114 kg :( 
[/quote
Jokaisella pussikeittoaterialla voit ottaa jotain kasviksia ihan vaan jotta saat vähän suutuntumaa ja että tuntuu jotta syöt vähän kiinteää eikä pelkkää keittoa. Itse nutrasin 10vk ja oikeestaan nutriletin kanakeitto oli ainoa mikä meni alas joten sitä söin 5krt päivässä 10vk ajan. En kyllästynyt, koska joka aterialla oli pieni annos eri kasviksis. Tomaattia, kurkkua, punajuurta, höyrytettyä kukkakaalia tai parsakaalia ym, niitä ei vaan saanut ahtaa kovin paljos, tyyliin kahvitassillinen.

Vierailija
7/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:56"]

[/quote]

[/quote
Jokaisella pussikeittoaterialla voit ottaa jotain kasviksia ihan vaan jotta saat vähän suutuntumaa ja että tuntuu jotta syöt vähän kiinteää eikä pelkkää keittoa. Itse nutrasin 10vk ja oikeestaan nutriletin kanakeitto oli ainoa mikä meni alas joten sitä söin 5krt päivässä 10vk ajan. En kyllästynyt, koska joka aterialla oli pieni annos eri kasviksis. Tomaattia, kurkkua, punajuurta, höyrytettyä kukkakaalia tai parsakaalia ym, niitä ei vaan saanut ahtaa kovin paljos, tyyliin kahvitassillinen.
[/quote]
Jatkan vielä, että kokonais pudotettavaa minulla oli siis yli 50kg ja tuolla pääsin hyvin alkuun, -18kg, mielestäni ei edes mikään älytön viikko tahti. Toki kun palasin ASTEITTAIN takas kevyempään ruokavalioon, paino hetken junnasi, mutta varmaan jo viikosss alkoi semmoinen rauhallinen tahti painonpudotukselle.

Vierailija
8/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonpudotus pitäätehdä varovasti. Liian nopeaan ei ehdi kroppa sopeutua ja voi tulla vakavia terveydellisiä ongelmia. Lisäksi iho jää löysälle lörpölle

Vierailija
9/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki terveysedut tulevat lähes heti kun vaihdat ruokaavaliota. Älä laita hulluja tavoitteita, kaipa se lapsikin voi tulla ylipainoisellekin. Syö vähintään 1500 kaloria ja liiku muttei liikaa. 2500 kaloriakin on hyvä sinun painoiselle. Älä vaan kitiuta, kroppa kärsii ja kuukautiset jäävät pois. Silloin ei ainakaan lapsia hankita.

Vierailija
10/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh-ruokavalio

Vierailija
11/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä ravitsemusterapeutilla juttelemassa tuosta ruokavaliosta. 60 kg vuodessa on aika kova tavoite ja vaatii todella kovaa työtä. Lisäksi voi jäädä roikkuvaa nahkaa, kun noin nopeasti laihduttaa. Luettelemasi lajit ovat ihan hyviä. Niitä vaan viisi kertaa viikossa ainakin 45-60 minuuttia kerrallaan. Kuntosalille kannattaa tehdä hyvä ohjelma ja noudattaa sitä säännöllisesti.

Vierailija
12/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en tiedä onko realistista, mutta toivottavasti palkkaat itsellesi apua, tai saat sitä muualta kuin vain täältä...

Kauanko olet ollut sairaalloisen lihava? Paljonko painoit 7v sitten?

Vierailija
13/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lähete ravintoterapeutille. Todennäköisesti liian iso tavoite. Anoreksiaa siinä pitäisi melkein harrastaa ja sillon kärsii sydän ja aivot. Sulle tulee sitten valitettavasti jäämään ihoa aivan järkky määrä ylimääräistä. Itse olen laitunut 30kg ja iho ongelmaksi asti. Vielä olisi 20kg laihdutettavaa mutta ihon takia en oikein viitsi.

Vierailija
14/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:20"]

Pyydä lähete ravintoterapeutille. Todennäköisesti liian iso tavoite. Anoreksiaa siinä pitäisi melkein harrastaa ja sillon kärsii sydän ja aivot. Sulle tulee sitten valitettavasti jäämään ihoa aivan järkky määrä ylimääräistä. Itse olen laitunut 30kg ja iho ongelmaksi asti. Vielä olisi 20kg laihdutettavaa mutta ihon takia en oikein viitsi.

[/quote]

Iho-ongelma riippuu myös lihavuuden kestosta ja kudoksista...

Vierailija
15/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:20"]Pyydä lähete ravintoterapeutille. Todennäköisesti liian iso tavoite. Anoreksiaa siinä pitäisi melkein harrastaa ja sillon kärsii sydän ja aivot. Sulle tulee sitten valitettavasti jäämään ihoa aivan järkky määrä ylimääräistä. Itse olen laitunut 30kg ja iho ongelmaksi asti. Vielä olisi 20kg laihdutettavaa mutta ihon takia en oikein viitsi.
[/quote]
Eikä siitä roikkuvasta nahasta pääse oikei eroo muuten kuin leikkauksella:/

Vierailija
16/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että kovalla tahdonvoimalla tuo on mahdollista. Onnea matkaan!

Vierailija
17/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kokoisesi laihtuu kyllä 60 kiloa vuodessa, ensimmäiset 10-20 kiloa lähtee nopeasti nesteenä. Liikunta ei ole se juttu vaan ruokavalio. Älä ala kitudietille, sillä epäonnistut.

Vierailija
18/53 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla painolla kannattaisi todella harkita vatsalaukun ohitusleikkausta. Nopea ja pysyvä tulos.

Vierailija
19/53 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vaatisi 480 000 kcal:n vajausta eli 1315 kcal: vajaus päivässä. Ei se mahdoton ole, koska tuossa painossa saat kulutettua kaloreita aika paljon jo kävelemällä. Peruskulutuksesi 100 -kiloisena olisi 2200, (nyt 2800), joten jos söisit noin 1800 kcal/vrk ja liikkuisit ehkä jonkun 800 kcal/päivässä, pitäisi onnistua. 

Vierailija
20/53 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 22:56"] Voi. Itse nutrasin 16 viikkoa. Saldo -39 kg. Siitä sitten jatkoin terv.ruokailulla. Kaiken kaikkiaan vuoden aikana tipahti reilut 50kg. Poissa pysyneet. Apuna minulla oli yleislääkäri,kävin sään.verikokeissa ym Psykiatria tapasin kolmasti kuussa, sairastin sh.Bediä. Siihen psykiatrin antama psykoterapia. Tsemppiä kovasti. Hae apua, saat tukea ja työkaluja [/quote] Tarkoitatko ettet syönyt edes kasviksia tms. tuon nutrauksen aikana vaan pelkkää Nutrilettia? Mun pitäis laihduttaa 40 kiloa ja haluaisin kokeilla tuota, mutta mietin miten sen nälän kestää esim. iltaisin eikö ole vaikea saada unta? Entäs kun laittaa perheelle ruokaa joka tuoksuu hyvältä? Se varmaan häviää sen näläntunne, mutta pelkään ratkeamisia tuolla keinolla. Omat mitat 180 cm pituutta ja painoa 114 kg :(  [/quote Jokaisella pussikeittoaterialla voit ottaa jotain kasviksia ihan vaan jotta saat vähän suutuntumaa ja että tuntuu jotta syöt vähän kiinteää eikä pelkkää keittoa. Itse nutrasin 10vk ja oikeestaan nutriletin kanakeitto oli ainoa mikä meni alas joten sitä söin 5krt päivässä 10vk ajan. En kyllästynyt, koska joka aterialla oli pieni annos eri kasviksis. Tomaattia, kurkkua, punajuurta, höyrytettyä kukkakaalia tai parsakaalia ym, niitä ei vaan saanut ahtaa kovin paljos, tyyliin kahvitassillinen.

[/quote]

Eikös niitä patukoitakin voi syödä? Mulla kyllä tulisi yrjö kylään nopeasti jos joka aterialla monta kuukautta pitäisi syödä samaa. Näläntunne katoaa todella nopeasti, itse laihdutan tällä hetkellä perinteisellä tavalla eli syön mitä haluan mutta kalorit max 1500 päivässä. Nälkää en enää juuri tunne viikon jälkeen, ennemminkin sellaista halua syödä sitten kun tarpeeksi kauan kulunut edellisestä syömisestä (ehdin syödä vain 3 kertaa päivässä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan