Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä voi olla syy vaihtaa yliopistosta amkkiin?

Vierailija
24.03.2015 |

Voisi kuvitella että opinnoissa pärjää kun kerran valintakoe on se suurin kynnys.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:08"]

En nyt jaksa osallistua tähän juupas eipäs )keskusteluun enempää, mutta totean vaan etten olisi matkailua voinut opiskella suomalaisessa yliopistossa. Siksi amk.

[/quote]

Loogista. Minäkin kävin autokoulun sen vuoksi, etten olisi autolla ajamista voinut opiskella yliopistossa.

Vierailija
22/28 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vaihdoin, koska olen käytännön ihminen. Yliopiston taivaissa liitävistä teorioista ei saanut käsitystä siitä, mikä on todellisuus. Tuollainen teorioiden pyörittely on itselleni ainakin hyvin turhauttavaa.

Toisekseen työllisyysnäkymät oli aika sekavat. Sanottiin että töitä kyllä riittää, mutta ei kerrottu minkälaisia ne työt on. Mä en toista kertaa halunnut mennä tohon kyllä niitä töitä on -lankaan, kun yhden ammatin jo opon puheiden perusteella opiskelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistunut yliopistosta mutta nyt hain yhteishaussa amk:aan. Haluankin terveydenhoitajaksi.

T: farmaseutti

Vierailija
24/28 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin aikanaan yliopistossa yhden maisterintutkinnon. Myöhemmin menin amkkiin opiskelemaan uutta alaa, mutta nyt aion jatkaa yliopistossa samalla uudella alalla koska amkki tuntui yliopiston jälkeen todella helpolta. Tein työtä välillä aika kauan joten olen muutakin tehnyt kuin opiskellut :)

Vierailija
25/28 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 18:34"]

Pääsykoe on kyllä se yliopistouran helpoin kohta..

[/quote]

Riippuu ihan alasta ja ihmisestä. Vaikeinta taitaa edelleen olla gradun tekeminen. Eihän siihen tarvita muuta kuin istumaihaksia ja kärsivällisyyttä, mutta nepä loppuvatkin monelta ihan yllättäen, vaikka opiskelu on muuten sujunut mukavasti.

Minun tapauksessani kauan sitten helpointa tosiaan oli sisäänpääsy; minä käytännössä vain tallustelin pääsykokeiden läpi ja pääovesta sisälle. Pääsykirjakokeiden sijasta oli kahden päivän soveltuvuuskokeet (psykologin henkilökohtaista haastattelua myöten), joihin ei oikein voinut valmistautua ja joissa pudotettiin kokelaita aika ajoin kyydistä. Jos oli kuudentoista sopivimman ja potentiaalisimman joukossa, sai paikan, ja sadat muut putosivat. Ottivat kyllä aika pian pääsykoekirjat käyttöön, joten nykyinen opiskelijamateriaali saattaa olla eri kriteerein valikoitua eli erilaista kuin me villit ja vapaamieliset. :)

Vierailija
26/28 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa osallistua tähän juupas eipäs )keskusteluun enempää, mutta totean vaan etten olisi matkailua voinut opiskella suomalaisessa yliopistossa. Siksi amk.

Vierailija
27/28 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä aloja, joita voi opiskella vaan amkissa. Esim. fysioterapia mikä nyt ensimmäisenä tulee mieleen. Tai ensihoito, sairaanhoito, sisustussuunnittelu, onhan niitä vaikka mitä. 

Mä oon tehnyt VTM-tutkinnon yliopistossa, mutta ymmärrän myös amk-tutkintojen viehätyksen. Monella alalla siellä saa paljon täsmällisempää, käytännönläheisempää ja ajantasaisempaa koulutusta kuin yliopiston puolella. 

Vierailija
28/28 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 20:08"]

[/quote]

Lapin yliopisto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi