Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateeminen, seurustelisitko lähihoitajan kanssa?

Vierailija
30.11.2024 |

Olen itse akateeminen, joka ei löydä töitä omalta alaltaan. Nyt olen ajatellut, että hakeudun opiskelemaan lähihoitajaksi. Olen liikkunut pääosin vain korkeakoulutettujen ihmisten kanssa. Ihmettelenkin nyt, että onko minusta enää kukaan kiinnostunut, jos vaihdan lähihoitajaksi? Kysymys saattaa ärsyttää, mutta on ihan aiheellinen.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisi miettiä senkin kautta että haluaisitko seurustella henkilön kanssa joka on niin status/raha-keskeinen, että luokittelee ihmisiä pelkän ammatin perusteella.

Vierailija
2/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useamman miehen, joille on tärkeää se, että kaveripiiriin ei kuulu amiksia. Eräs diplomi-insinööri oli sitä mieltä, ettei kaveripiiriin saa kuulua insinöörejäkään. Yritti kuitenkin kaivautua amk-naisen pilluun näillä lausunnoilla, no en ollut valitettavasti diplomi-insinööri niin piti kieltäytyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin seurustella. 

Vierailija
4/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisi miettiä senkin kautta että haluaisitko seurustella henkilön kanssa joka on niin status/raha-keskeinen, että luokittelee ihmisiä pelkän ammatin perusteella.

Jep, ei ole yleensä ainoa asia, joka tällaisilla ihmisillä on nupissa vialla

On ihan eri asia pitää jotakuta rasittavana tai tyhmänä, kuin luokitella tämä koulutuksensa perusteella rasittavaksi tai tyhmäksi

Vierailija
5/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on käynyt korkeakoulun, ei nykyaikana paljoa paina. Valitettavasti.

Vierailija
6/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, itse asiassa en halua akateemista naista vaimokseni, koska he ovat usein ylpeitä nirppanokkia. Lähihoitaja sopii naisen ammatiksi hyvin ja parhaiten. Ja naisopettajaa en ottaisi kans, vaikka ala-asteen open työ sopii naiselle ei miehelle. He ovat hirveitä kontrolloijia ja moni on ateisti eli aivot paskana.

tv akateeeminen mies

Vierailija
7/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairaanhoitajana kuulun ainoana amklaisena puolisoni lääkis/oikis kaveripiiriin. Kieltämättä tunnen oloni ulkopuoliseksi ja nuorempana oli vaikeaa päästä porukkaan mukaan, mutta onneksi se pahin pöhinä on jo rauhoittunut 

Vierailija
8/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla se akateeminen koulutus on olemassa, niin kyllä. Akateemisuus tarkoittaa yleensä kohtalaista määrää sivistystä ja älyä. 

Ilman sitä akateemista koulutusta en varmaankaan lähihoitajan seuraan hakeutuisi. 

Vierailija
9/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ei ole yleensä ainoa asia, joka tällaisilla ihmisillä on nupissa vialla

On ihan eri asia pitää jotakuta rasittavana tai tyhmänä, kuin luokitella tämä koulutuksensa perusteella rasittavaksi tai tyhmäksi

Voin kertoa, että naiset harrastaa tuollaista todella paljon deittisovelluksissa.

Kun nainen kysyy mitä teet työksesi ja vastaat lähihoitaja niin se keskustelu päättyy siihen.

Millään muulla ei ole enää merkitystä vaan nainen kauhistuu että "tällä miehellä ei ole tarpeeksi korkea status ja palkka, yök!"

Vierailija
10/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sairaanhoitajana kuulun ainoana amklaisena puolisoni lääkis/oikis kaveripiiriin. Kieltämättä tunnen oloni ulkopuoliseksi ja nuorempana oli vaikeaa päästä porukkaan mukaan, mutta onneksi se pahin pöhinä on jo rauhoittunut 

Lääkärit taitaa olla pahimmasta päästä tässä statusajattulussa. Oikislaiset kyllä myös.

Vierailija
11/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta akateemista koulutus kiinnostaa enemmän kuin ammatti ja status. Siksi akateemisesti koulutettu lähihoitaja on monelle ihan hieno juttu. Arvokasta työtä lähihoitaja tekee tietysti muutenkin. 

Vierailija
12/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En ole niin päästäni vialla ja itseäni täynnä, että määrittelisin ihmisen ammattinimikkeen kautta. Muutenkin huomaan viihtyväni parhaiten ns. normiduunareiden seurassa. Akateemiset kuviot ovat pitkälti teeskentelyä, pönöttämistä, itsensä ja toisten kehumista. Sellainen ei sovi persoonaani lainkaan.

Vierailija
13/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmän asteen koulutus pitää olla jotta kokisin mitään yhteyttä, mutta sen jälkeen sitten onkin eri asia mitä tekee työkseen. Lähihoitajan työ on arvostettavaa työtä. Jos siihen päälle on vielä akateeminen tausta niin kyllä lähtisin treffeille. 

Vierailija
14/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saman tien kouluttaudu sairaanhoitajaksi?

Vierailija
15/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen akateeminen ja lähihoitaja. Moni kotihoidossa hoitamani vanhus on hyvin sivistynyt ja nautin näistä keskusteluista heidän kanssaan. Mielenkiintoisia elämäntarinoita. Vähän erilaisia keskusteluja kuin nuorten nousukkaiden kanssa :D 

Vierailija
16/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan näin duunarinaisena ei ole miehille ollut este "huono" työni. Lääkärillekkin olen joutunut antamaan rukkaset.

Vierailija
17/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunta on tuollainen, että korostavat omaa akateemisuuttaan ja itsekin olen AMK-laisena tuntenut huonommuutta heidän seurassaan. No tässä taannoin sain makeat naurut, kun heidän lukioikäinen tyttö ilmoitti opiskelun olevan tyhmää, ja haluavansa lähihoitajakouluun. Voipi olla kova pala vanhemmille, mutta niin ne nuoret osaa kapinoida ja sitä saa mitä tilaa. 😅

Vierailija
18/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi feikkaa. Juttusi paljastaa, että et sä akateeminen ole. 

Vierailija
19/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua sairaanhoitajaksi, ainakaan vielä. Lähihoitajalla on lyhempi koulutus, haluan katsoa sovellunko koko alalle. Ja minulla on jo monen vuoden opinnot takana.

ap

Vierailija
20/42 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikanaan seurustellut sairaanhoitajan kanssa. Ei siitä sängyn ulkopuolella tullut mitään, mutta siellä sujui hyvin.

YTT mies 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi