Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lopettanut hiusten värjäämisen viime vuosien uutisoinnin takia?

Vierailija
24.03.2015 |

Katson juuri hiusvärejä käsittelevää MOT-ohjelmaa ja tällainen kysymys tuli mieleen. Itse lopetin hiusten värjäämisen 10 vuotta sitten, kun leikkasin pitkät hiukseni lyhyiksi. Sen jälkeen en enää viitsinyt aloittaa sitä kierrettä. Sittemmin olen lukenut hisvärien riskeistä ja olen tyytyväinen päätökseeni.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Viime perjantaina viimeksi kävin kampaajalla vaalentamassa kuontaloa. Oma väri ihan karsea.

Vierailija
2/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:02"]

En

[/quote]

En minäkään, värjäys jatkuu aivan kuten ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut, mutta ihan vain laiskuuttani. Oma väri on ihan nätti, mustan ja tummanruskean välillä.

Vierailija
4/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole reiluun puoleen vuoteen värjännyt hiuksiani enkä aiokaan värjätä. Vuosia kestänyt hiusten vaalentaminen sai tukkani niin huonoon kuntoon että päätin lopettaa.

Vierailija
5/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:04"]

Lopettaisin siis hiusten värjäämisen, koska hiusvärit voivat aiheuttaa joillekin allergiaa, vai mikä tässä oli pointti? En, enkä ole myöskään lopettanut kalan syömistä, vaikka jotkut ovat kalalle allergisia.

[/quote]

Ja jotkut ovat allergisia tomaateille ja appelsiineille (mm. eräs sukulaiseni), mutta minätyttö popsin edelleenkin tomaatteja ja appelsiineja hyvällä halulla. Samoin edelleenkin värjään harmaantuvia hiuksiani, viimeksi nyt sunnuntaina.

Vierailija
6/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:19"]

Kyllä mutta en ohjelman takia. Ystäväni käytti parikymmentä vuotta väriä jonka valmistus lopetettiin kun todettiin että voi aiheuttaa aivosyöpää. Hän vaihtoi väriä. Mutta kuoli pari vuotta siitä aivosyöpään. Eli otin opikseni.

[/quote]

Totesiko patologi, että kuoli hiusvärin takia? Minä voisin kuolla aivosyöpään pikemminkin sen takia, että makuuhuoneessa meillä on tietokonemodeemi, joka on aina päällä, ja on ollut jo kymmenen vuotta (sillä ei ole muuta paikkaa missä olla). En usko, että hiustenvärjäykseni on ollenkaan niin vaarallista touhua kuin modeemin kanssa samassa huonessa nukkuminen. Minä kun olen niin fatalisti, että syöpä ja kuolema tulee jos on tullakseen, en aio pelätä turhia ennen kuin se tapahtuu. Sen verran olen syöpää ja siitä aiheutuneita kuolemia nähnyt niin lähiperheessäni kuin muussakin suvussani.

Vierailija
7/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 vuotta olen ongelmitta värjännyt, miksi lopettaisin nyt kun ehkä saattaa sittenki kuitenki jotain tulla.

Vierailija
8/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut hiusten värjäyksen, koska se on halpaa eikä tarvitse kiukutella tyvikasvun kanssa. En ole seurannut asian uutisointia.

Vierailija
9/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:04"]

Lopettaisin siis hiusten värjäämisen, koska hiusvärit voivat aiheuttaa joillekin allergiaa, vai mikä tässä oli pointti? En, enkä ole myöskään lopettanut kalan syömistä, vaikka jotkut ovat kalalle allergisia.

[/quote]

Allergiat ovat tietenkin yksi asia, mutta hiusvärien sisältämät kemikaalit on yhdistetty myös syöpiin ja hedelmällisyyden laskemiseen. 

Hiusvärille allergisoitumisessa on muuten se juttu, että siinä missä kalalle tuskin allergisoituu enää aikuisiällä, hiusvärille saattaa allergisoitua ihan koska tahansa (vaikka olisikin siis värjännyt jo vaikkapa 10 vuotta) ja allergiaoireet saattavat olla hyvin vakavia ja kestää kauan (jopa vuoden - siis yhdestä värjäyksestä aiheutuvat oireet). 

Tuliko pointti nyt paremmin selväksi?

Ap
[/quote]
Muillekin saattaa iän myötä allergisoitua. Ei ole kiveen hakattu toi väite.

Vierailija
10/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Päätä kutitti aina viikko värjäys jälkeen ja sitten lopulta se kutina jäi pysyväksi! Päänahka myös punottaa ja hilseillee :-(
Ketuttaa tämä mitäänsanomaton hiiren harmaa vaan minkäs teet! En uskalla leikkiä terveydellisiä. ..

Vierailija
11/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:04"]

[/quote]

Allergiat ovat tietenkin yksi asia, mutta hiusvärien sisältämät kemikaalit on yhdistetty myös syöpiin ja hedelmällisyyden laskemiseen. 

Hiusvärille allergisoitumisessa on muuten se juttu, että siinä missä kalalle tuskin allergisoituu enää aikuisiällä, hiusvärille saattaa allergisoitua ihan koska tahansa (vaikka olisikin siis värjännyt jo vaikkapa 10 vuotta) ja allergiaoireet saattavat olla hyvin vakavia ja kestää kauan (jopa vuoden - siis yhdestä värjäyksestä aiheutuvat oireet). 

Ap
[/quote]
Muillekin saattaa iän myötä allergisoitua. Ei ole kiveen hakattu toi väite.
[/quote]

Mistäkö ei tänäpäivänä ole tutkittu ettei aiheuta syöpää??? Musta tuntuu et ihan kaikesta et sen mukaan en voi alkaa miettiä mitä laitan suuhun tai värjäänkö hiukset.

Vierailija
12/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:04"] Lopettaisin siis hiusten värjäämisen, koska hiusvärit voivat aiheuttaa joillekin allergiaa, vai mikä tässä oli pointti? En, enkä ole myöskään lopettanut kalan syömistä, vaikka jotkut ovat kalalle allergisia. [/quote]   Allergiat ovat tietenkin yksi asia, mutta hiusvärien sisältämät kemikaalit on yhdistetty myös syöpiin ja hedelmällisyyden laskemiseen.    Hiusvärille allergisoitumisessa on muuten se juttu, että siinä missä kalalle tuskin allergisoituu enää aikuisiällä, hiusvärille saattaa allergisoitua ihan koska tahansa (vaikka olisikin siis värjännyt jo vaikkapa 10 vuotta) ja allergiaoireet saattavat olla hyvin vakavia ja kestää kauan (jopa vuoden - siis yhdestä värjäyksestä aiheutuvat oireet).    Tuliko pointti nyt paremmin selväksi?   Ap [/quote] Muillekin saattaa iän myötä allergisoitua. Ei ole kiveen hakattu toi väite.

[/quote]

Jos luet vielä uudestaan sen lauseeni, niin siinä lukee, että kalalle TUSKIN allergisoituu - se ei tarkoita sitä, että kalalle ei missään nimessä voi allergisoitua. 

Ap

Vierailija
13/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
14/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, joskus 2008 maailmantuskassa ja vähävaraisena opiskelijana. Hyvä päätös oli

Vierailija
15/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt, mutta alan kaljuuntua ja leikkaan kohta kokonaan pois, niin en jaksa enää värjätä.

Vierailija
16/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä aio lopettaa. Itse asiasssa aloitin värjäämisen vasta pari vuotta sitten kun alkoi tulla harmaita näkyvästi. Ja joka kuukausi värjännen ainakin eläkkeelle pääsyyn asti.

Vierailija
17/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut, mutta mietityttää kyllä. Olen värjännyt hiuksiani 10 vuotta eli 13-vuotiaasta lähtien. Varmaan jotain kuormitusta on syntynyt, ja hiusten värjääminen kirvelee nykyään päänahkaani todella paljon. :/ Silti en ole lopettanut. N23

Vierailija
19/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää värjää hiuksiani, kyllästyin juurikasvuun. Minulla on harvinainen, naissukupuolella enempi esiintyvä autoimmuunitauti. Lääkärini vilautti ajatuksen että laukaiseva tekijä sairauden puhkeamiseen on voinut olla mm. hiusvärit. Pistää miettimään.

Vierailija
20/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:04"]

[/quote]

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän