Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lopettanut hiusten värjäämisen viime vuosien uutisoinnin takia?

Vierailija
24.03.2015 |

Katson juuri hiusvärejä käsittelevää MOT-ohjelmaa ja tällainen kysymys tuli mieleen. Itse lopetin hiusten värjäämisen 10 vuotta sitten, kun leikkasin pitkät hiukseni lyhyiksi. Sen jälkeen en enää viitsinyt aloittaa sitä kierrettä. Sittemmin olen lukenut hisvärien riskeistä ja olen tyytyväinen päätökseeni.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lopetin koska halusin ja kasvattaa oman värin takaisin, mutta näin kolmen vuoden jälkeen taidan palata takaisin värjäämisen pariin. Oma väri olikin ruma.

Vierailija
22/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokonaan lopettanut, mutta vähentänyt huomattavasti. Samoin kun hiustenlaittoaineiden käyttämisen. Päänahkani ei tykkää, kutisee ja välillä lähtee laattoina irti, yäk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:01"]

Katson juuri hiusvärejä käsittelevää MOT-ohjelmaa ja tällainen kysymys tuli mieleen. Itse lopetin hiusten värjäämisen 10 vuotta sitten, kun leikkasin pitkät hiukseni lyhyiksi. Sen jälkeen en enää viitsinyt aloittaa sitä kierrettä. Sittemmin olen lukenut hisvärien riskeistä ja olen tyytyväinen päätökseeni.

[/quote]

En ole lukenut hiusvärien riskeistä,itse huomasin miten huonoon kuntoon 10 vuoden värjäyskierre sai hiukset ja kasvatin oman värin takaisin.

Vierailija
24/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut, mutta alkanut pelätä. MOT:in jälkeen voi olla, että en enää värjää... Harvoin muutenkin, kerran tai pari vuodessa.

Henk. koht. tunnen naisen, jolla koko pää turposi ja päänahka halkesi äkillisen allergisen reaktion vuoksi. Ja vuosia oli värjännyt ilman oireita. Nyt tyylikkäästi harmaa!

Vierailija
25/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kypsyttelen ajatusta etten enää värjäisi, vaan antaisin oman värin kasvaa. Itsellä ainakin päänahkaa polttelee ja kutisee pari päivää värjäyksen jälkeen, että varmaan jonkinlaista herkistymistä. Saa nähdä maltanko kuitenkaan olla vääjäämättä kun tuo tyvikasvu on niin karsean näköistä..

Vierailija
26/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
27/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mutta en ohjelman takia. Ystäväni käytti parikymmentä vuotta väriä jonka valmistus lopetettiin kun todettiin että voi aiheuttaa aivosyöpää. Hän vaihtoi väriä. Mutta kuoli pari vuotta siitä aivosyöpään. Eli otin opikseni.

Vierailija
28/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena sävytin hiuksiani, mutta nykyään olen niin allerginen monelle asialle, että en uskalla enää edes kokeilla värjäämistä. Tiedän tapauksia, joissa hiusvärit ovat aiheuttaneet pahoja reaktioita.

Vierailija
29/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska hiusvärit tekevät hyvää päänahan psorilleni. Vaalennus siis lähinnä auttaa kunnolla mutta väritkin auttaa.

Vierailija
30/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:16"]

Just kypsyttelen ajatusta etten enää värjäisi, vaan antaisin oman värin kasvaa. Itsellä ainakin päänahkaa polttelee ja kutisee pari päivää värjäyksen jälkeen, että varmaan jonkinlaista herkistymistä. Saa nähdä maltanko kuitenkaan olla vääjäämättä kun tuo tyvikasvu on niin karsean näköistä..

[/quote]

Aina on myös mahdollisuus käyttää yrttipohjaisia värejä, sitten jos PPD tai muu normivärien aine herkistää. 

Itse herkistyin tavallisille väreille, ja olin jo ihan kauhuissani, että hiirenharmaanako on pakko jatkaa, minä kun tykkäisin olla tumma edelleen. Mutta ei, ekokampaamossa laitettiin 1/3 henna + 2/3 indigo seoksella tummanruskea väri, ja tuolla seoksella olen siitä asti kotivärjäillyt. Toki värjäys on sottaisempaa ja kestää kauemman kuin tavallisella kaupan värillä.

Vierailija
31/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskalla värjätä, koska lievästi värjäävät shampootkin aiheuttavat kutinaa. Kun järkevämmin ajattelee, olen ihan tyytyväinen hiusväriini. Sitten kun harmaita tulee, niin tulkoon. Näkyy se ikä naaman rypyistäkin. Mitä sitä peittelemään.

Vierailija
32/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:27"]

[/quote]

Aina on myös mahdollisuus käyttää yrttipohjaisia värejä, sitten jos PPD tai muu normivärien aine herkistää. 

Itse herkistyin tavallisille väreille, ja olin jo ihan kauhuissani, että hiirenharmaanako on pakko jatkaa, minä kun tykkäisin olla tumma edelleen. Mutta ei, ekokampaamossa laitettiin 1/3 henna + 2/3 indigo seoksella tummanruskea väri, ja tuolla seoksella olen siitä asti kotivärjäillyt. Toki värjäys on sottaisempaa ja kestää kauemman kuin tavallisella kaupan värillä.

[/quote]

Tuttava sai vakavan allergisen reaktion "eko"väreistä. Eivät nekään turvallisia välttämättä ole. Kyllähän perus ruuallekin voi olla pahasti allerginen. Joku voi saada vaikkapa pähkinästä anafylaktisen shokin.

Vierailija
33/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 15:27"]

[/quote]

[/quote]

Hennahan on tosi allergisoiva aine.

Vierailija
34/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin ihan siitä syystä, kun väri haalistui niin nopeasti. Ihan sama värjäsikö itse vai kampaaja, sama lopputulos. Nyt olen ollut 6kk ilman värjäystä ja juurikasvu ei edes näytä pahalta ruskeissa hiuksissa. Innolla odotan kesää ja sen tuomia vivahteita hiuksiini

Vierailija
35/35 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen värjännyt 13v asti milloin milläkin ja varsinkin 80-luvulla muodissa olleella värillä. sitten luin artikkelin hiusväriallergioista, altistumisesta ja varsinkin tuosta PPD:stä. 

huomasin että mustat ja punamustat värjäysaineeni aiheuttivat punoitusta ja kutinaa kerta kerralla enemmän. vitutti ja paljon koska sain ekat harmaani jo 32-vuotiaana.

siirryin kasviväreihin, hennaan ja indigoon joille en ole onnekseni allerginen ja hiukseni voivat todella hyvin, ovat kauniin väriset ja kiiltävät eikä haittaa vaikka haisenkin voimakkaasti heinälle viikon verran värjäysten jälkeen :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä